Levetid? Levetid?
Hej Hundegalleri!
Jeg har ikke været her et stykke tid, og ærlig talt har jeg heller ikke lyst længere, selvom jeg er en gammel dame, så bliver jeg da rystet i min vold over den læsning jeg kan finde herinde.
Jeg har opdrættet Mops i mange år, men er nu stoppet p.ga sygdom.
Dog har jeg stadig en Mops, og det kan jeg takke min datter for, det var en gave fra hende.
Min datter kan ikke selv lide Mops, hun syntes ikke der er meget hund over den, og det er så hendes mening jo.
For omkring 12 år siden tror jeg det var, fik hun sin første hund, sådan en hund som der i dag går under betegnelsen "kamphund"
Og i dag har hun ikke mindre en 5.
De har alle dage gået med mine små pølser, uden at det har slået klik for dem, og sikke da et begreb, at slå klik, hvem har opfundet det?
Hvis virkelig det slog klik for denne race, så er det da underligt det ikke er sket for min datters i løbet af de år hun har haft racen.
De eneste det faktisk slår klik for hvis jeg skal bruge det HG prægede udtryk, det er min Mops, og hendes hunde de giver altså ikke igen, faktisk så vender de sig bare om og går når han begynder.
Jeg ved de også omgåes b.la Pomeranier og Cockerspaniels uden at det slår klik for hendes hunde?
Og så er det jeg tænker ved mig selv, hvad gør alle i folk om 2 år når alt det her modehalløj er forbi og der forhåbentlig er ro om racen?
- mon så HG uddør til den tid?
- det må det jo næsten gøre, for stort set hver andet emne herinde omhandler "kamphunde"
Men uvidenhed er faktisk meget farligere end alle de fordomme jeg læser om dagligt, jeg forstår hvorfor at nogle af disse hundeejere virker skræmmende, og nogle af dem er det også, men i stedet for at sige alle disse hunde er ens, hvad så med at være lidt åben for en fornuftig dialog med de fornuftige hundeejere?
- dem er der faktisk ret mange af hvis man kigger grundigt, desværre bliver de overskygget af alle de knap så gode hundeejere.
Jeg skal nok kigge ind for at se hvad der kommer af svar, men forvent ikke jeg svarer, for jeg skriver nemlig ikke dette indlæg for at komme i dialog med folk, jeg har udelukkende skrevet det fordi det er min mening.
Med Venlig Hilsen Anne
maj 2005
Følger: 64 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.599
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
Synes også det er noget underligt noget at det er en modehund..
Og de mennesker der køber sådan en hund af den grund og ikke kan finde ud af at opdrage den ødelægger jo hele racens rygte..
Kan godt forstå at seriøse mennesker med denne race er sure over det...
Hvis dumme mennesker havde givet yorkien et så dårligt rygte fordi de ikke selv kan hitte ud af at have sådan en hund, ville jeg heller ikke være glad..
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
Levetid?