{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Indhegne have - hvad kan i anbefale? {{forumTopicSubject}}

Vi skrev i går under på køb af hus - Jubii smiley
Ind til videre har vi boet til leje og har valgt en billig løsning med tentor pæle og grønt havehegn på 110 cm.

Vi vil dog gerne have en løsning der holder (og er pæn) mange år fremad når vi hegner ny have ind. Ingen af hundene er udbryderkonger, men Sheena med en skulderhøjde på 73cm sætter naturligvis sine minimumskrav til højden på hegn.

Hvad kan anbefales? Hvad skal vi gå langt udenom? Grunden i sin helhed er 2500kvm ca, men herpå er også gårdsplads og bygningssæt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indhegne have - hvad kan i anbefale?
  • #2   14. jan 2019 Vi har Rio net, det fungerer fint, det kan jo så kun bruges fra mellemstore hunde, men det falder fint ind og hundene kan stikke hovederne ud og holde øje. Det kan jo gøres så højt som man ønsker, vi har delt det på langs så det ud til marken kun er 125 cm højt men højere ud imod vejen, de har aldrig prøvet at klatre på det, da de jo kan stikke hovedet ud, så de tænker slet ikke på at det er en forhindring smiley

• #3   14. jan 2019 Nå mit billede ville åbenbart ikke med.

profilbillede
  • #4   14. jan 2019 Vi har oss en cc powder puff på ca 7 kg som gerne skal blive inde i haven, så ikke alt for store huller smiley

• #5   14. jan 2019 Nå nej så kan jeg godt se at vores hegn ikke duer.

• #6   14. jan 2019 Hvad har du i af pæle, og med ca hvor lang afstand? Er så træt af det grønne havehegn, som er umuligt at få strammet godt nok op. Det ser træls ud allerede efter et par år

• #7   14. jan 2019 Vi har for nylig bygget sådan et hegn i baghaven. 15 meter løb op i ca. 6000kr i materialer. Vi satte det selv op, ret nemt. Der er 3 meter mellem stolperne og hegnet er knap 2 meter høj. Men man kan jo bygge det laver. Men vi har en alaskan malemute så det skal helst være højt.

profilbillede
  • #8   14. jan 2019 Vi har brugt hele længder på 5 mtr. 3 stolper, den ene i midten da det ellers ville dalre. Pælene er 10x10 , så har vi sat kabel bøjler rundt om metallet, så er det let at tage af igen.

• #9   14. jan 2019 Rionet fås også med ganske små masker

• #10   14. jan 2019 Ja Anni, de findes nemlig i mange størrelser.

• #12   14. jan 2019 ønsker ikke et lukket hegn - har en fantastisk udsigt jeg ikke ønsker at skæmme smiley

Tror rionet er et godt bud, så skal jeg bare ha tjekket op på maskestørrelser

• #13   14. jan 2019 1,5 eller 2m imellem stolper? kraftigere hjørnestolper eller er det unødvendigt når ikke det er mange sammenhængende meter?

Og så det gode spørgsmål - indvendigt eller udvendigt i læbælte?

• #14   14. jan 2019 Vi har rionet.
    15*15. Og vi har været nødt til at sætte yderligere forstærkning på for at de små på 5 kg ikke kan smutte ud. Dette ekstra er 10*10 i tyndt hegn.
    Så med en 7 kg powder tænker jeg rionet 10*10.
    Vores længder er 3*2 meter og lagt ned og trådt i jorden. Så vi har lige omkring 2 meter hegn. Og 3 lægter på de 3 meter.
    Vores er ikke gravere.

• #15   14. jan 2019 Bettina, nej, jeg sov over mig

• #16   15. jan 2019 Vores grund er 5000 kvm så det blev havehegn 60 cm og tentorpæle hehe. Orkede ikke andet. Måske vi skifter om nogle år. Så bliver det nok også rionet med min. 1,5 meters afstand mellem stolper. Det lavede jeg i forhaven i det gamle hus, det er pænt og rimelig billigt. Selvom jeg vil skulle bruge 300 meter ca smiley

• #17   15. jan 2019 Tillykke med det nye hus smiley

• #18   15. jan 2019 Vores gamle have var 2000 kvm. Vi indhegnede den med noget der hedder 'delfin-have-hegn' på 120 cm i højden. Vi sætte nogle store solide hjørnestolper (trykimprægnerede 'telefonmaster') som vi gravede en meter i jorden. Vi satte trykimprægnerede pæle for hver 2 m hele vejen rundt. PÅ tre sider af grunden blev hegnet sat på indersinde af en tyk og tæt bøgehæk. Vi købte hele herligheden hos Poda for knapt 10.000 kr og det så stadig pænt ud. Den ene af de to hunde vi havde dengang var en udbryderkonge. Hegnet holdt ham fint inde og han brød aldrig ud af haven. Nu har vi et nyt sted der skal hegnes: 5 ha. Heraf er de ca 3500 kvm selve haven. Den får et dyrehegn på 110 m i højden, solide hjørnestolper og 'vandrør' med ca 2 ms mellemrum. Det bliver sat på indersiden af den løbeplantning der er hele vejen rundt. Marken skal hegnes med dyrehegn på 160 cm i højden og det bliver lavet på samme måde som det man ser i skovene. Det bliver sat et lille stykke inden for skellet, så ikke naboernes maskiner får fat i hegnet. På de to sider der allerede læhegn. Så her kommer hegnet på indersiden. På de sidste to sider planter vi med tiden selv læbeplantning så her kommer læhegnet på indersiden. Det skulle gerne holde mine vovser inde og rådyrene ude (skal have mig en lille juletræesplantage smiley ).

• #19   15. jan 2019 Er du da vimmer hvor er rionet med 10x10 dyrt i forhold til hvis det er 15x15 smiley

En grov opmåling af grunden viser at vi skal bruge 150m ca.

Hæder lidt til at købe 15x15 der er 215x250 og så klippe over så det bliver 125 i højden.
    Hvis den bette smutter igennem, så må vi jo smække et lavt hegn på også.
    Pæle for hver 2m.
    Midt i læbæltet/på udvendig side

Ihh, jeg glæder mig smiley

• #20   15. jan 2019 Jeg har købt haretæt vildthegn, det kan holde en to kilos hund inde smiley det er endda en del billigere

• #21   15. jan 2019 Du kan også købe det her https://hegnslageret.dk/maske-str-50x50mm-237/ det er pænt og tæt smiley

• #22   15. jan 2019 Jeg er bare lidt i tvivl om, om det kan strammes op så det ikke hænger ?

• #23   15. jan 2019 Og så vil jeg gerne på i ca 120 i højden af hensyn til den store smiley

• #24   15. jan 2019 Det kan da sagtens strammes op,det er bestemt intet problem, jeg har vildthegn i 1.80 det står helt stramt med afstand på 3 m mellem pælene smiley

• #25   15. jan 2019 Vi har også rionet rundt om det meste af grunden, og netop klippet over så det er ca. 120 i højden (5 cm er stukket i jorden for stabilitetens skyld) og så er der sat firkantede stolper mellem hver sektion og en trælægte i toppen som afslutning.
    Ses her i baggrunden, her er det dog højere, da det er "sikkerhedszonen" som de får lov til at være alene ude i, hvis vi lige smutter et ærinde! smiley

profilbillede
  • #26   15. jan 2019 Det der linkes til i #21 kommer ikke til at hænge. Det er vildt stift og kraftigt. Jeg bruger det til kaninbure.

• #27   15. jan 2019 Enig med Mette, rigtigt volierenet er meget stift, det kan "stå selv" og er helt fast.
    Det findes i flere kvaliteter, skal du lige være obs på.

Kommentér på:
Indhegne have - hvad kan i anbefale?

Annonce