1.618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Plæneklipper? Plæneklipper?

Ja, hvad kan I anbefale? Jeg har overvejet en flymo.
Har en meget lille plæne, så vil ikke ud i noget vildt dyrt og fancy.
Kigger gerne på en brugt, bare den virker. Jeg er ikke afvisende overfor en håndskubber, men så skal den virke! Den jeg har nu, er hamner sløv, samt skæv i trumlen, og så rusten i skruerne, at den ikke kan skilles ad

Alternativt, så må jeg enten hente hesten hjem, eller låne et får smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plæneklipper?
  • #1   8. jan 2019 Jeg har haft sådan en lille Flymo og var meget glad for den.

• #2   8. jan 2019 Tak smiley måske det er sådan en jeg skal sigte efter

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.555
    #5   8. jan 2019 Hvis jeg havde en meget lille plæne, ville jeg altså bare købe en ordentlig håndskubber. Godt for miljøet og gratis motion til dig. Jeg har gået mange km. med en Partner håndskubber. Nu har vi nok græs til 1½ time på havetraktor smiley

Edit: Cylinderklipper hedder det vel egentlig.

• #7   8. jan 2019 Jeg håber at det er dødt til foråret, så burde det kunne klippes, alt får vist forstoppelse som det er nu smiley sikkert også hesten.

Et par gæs ville være hyggeligt, hvis de er tamme. Ellers bliver min have til Hitchcock the birds

• #8   8. jan 2019 Hvad er en lille plæne? Hvis det er sådan et frimærke, der hører til en lejlighed, så vil en akku-buskrydder kunne løse problemet som en mis. https://www.frishop.dk/pi/Green%3Eit-gr%C3%A6strimmer-18-Volt-Li-Ion_1874716_21874.aspx

• #9   8. jan 2019 Sådan en har jeg, men det når at blive for højt til at den kan klare det

• #10   8. jan 2019 Den, jeg har, er ligeglad med, hvor højt græsset er. Den slår det fra siden. Principielt kunne det være 2,18m. smiley

• #13   8. jan 2019 Helt klart cylinderklipper. Du skal huske at smøre den med slibemiddel på skæret samt indstille den i cylinderen. Smid et A4 ark ind for at se om den klipper lige.
    Du får ikke en pænere plæne og det er sund og godt for miljøet.
    Meeen den plæne på billede bliver noget af en mundfuld for en cylinderklipper. Der ville jeg bruge en kratrydder først, rive plænen og så klippe den efterfølgende.
    Du kan sagtens gøre det nu. Græs vokser ned til 6-7 grader og det er ikke helt i dvale endnu. Som anlægsgartner har jeg ofre slået græs med rim på. Det tager det ikke skade af og fordelen er at man kan se hvor man når til smiley

• #14   8. jan 2019 Nu findes der altså Ledningsfrie Flymoer.

Jeg havde sådan en lille Flymo luftpudeklipper.
    Den kunne faktisk æde sig igennem ret højt græs.

• #16   8. jan 2019 Louise, jeg vil ikke afvise en cylinderklipper, den jeg har nu er købt brugt.

Slibemiddel er helt nyt for mig, hvad er det for noget? Skulle jeg købe en spritny, så vil jeg gerne passe den så godt som muligt smiley

• #17   8. jan 2019 En cylinderklipper klipper jo græsset og det bliver derfor pænere. Rotorklippere slår/flår det og spidserne bliver noget kedeligere. Jeg har 4 gamle cylinderklippere (hvoraf én er motoriseret), en Klippo samt en Stiga (til at sidde på). Vi har knap 3000 m2 græs. Jeg foretrækker klart resultatet af cylinderklippere. Du kan kigge på en Gudenaa. De er gode. Du skal sørge for at cylinderen er helt parallel med skæret. Jeg bruger noget pasta som jeg smører på skæret (den plade du indstiller med dine rustne skruer ;-)) . Det indeholder i korte træk en hel masse små metalspåner/fine korn. De gør så at cylinderen sliber skæret ved hjælp af denne slibe pasta.

• #18   8. jan 2019 https://www.haveparkdele.dk/shop/slibe-pasta-636c1.html

• #19   8. jan 2019 Salla, du skal da have en robotklipper, så har du altid en pæn græsplæne. smiley

• #20   8. jan 2019 Eller byens største havetraktor og så en teenage-søn. Så har du altid en grim plæne.

• #21   9. jan 2019 Søren, taler du af erfaring ?

• #22   24. maj 2019 Salla, jeg fandt lige den perfekte plæneklipper til dig. smiley
    Det må være en John Deere med de farver.

profilbillede
  • #23   25. maj 2019 Den er superfin smiley

• Hama
    Hama Online Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 259
    #25   25. maj 2019 Som Anni
    "Jeg havde sådan en lille Flymo luftpudeklipper.
    Den kunne faktisk æde sig igennem ret højt græs"

Har haft en pudeklipper i flere år - det med ledningen er kun et spørgsmål om teknik smiley

• #26   25. maj 2019 Der er også økoklipperen.

profilbillede
  • #28   25. maj 2019 Anni den sidste er GENIAL. Jeg må ikke holde husdyr, men det der er da teknisk set ikke husdyr, men en plæneklipper, og sådan en må jeg jo godt have smiley

• #29   25. maj 2019 CF, sådan en Flymo luftpudeklipper er ligeglad med ujævnheder, jeg har fortrudt lidt at jeg ikke købte sådan en igen, da min græsplæne altid er alt for lang inden jeg får den klippet, og Flymoen bare æder sig igennem.
    Jeg fravalgte Flymoen fordi der ikke er opsamler på

• #30   25. maj 2019 Salla, og så kan man få dem med to - tre eller flere motorer hvis man ønsker det.

• Hama
    Hama Online Tilmeldt:
    apr 2015

#31   25. maj 2019 CF: Fungerer Flymoen optimalt hvis der er ujævnheder i plænen og de der kvikgræs?
    Som Anni skriver er den helt ligeglad "med det hele" smiley

Derfor er den også god til kanterne smiley

• Hama
    Hama Online Tilmeldt:
    apr 2015

#33   26. maj 2019 CF - det er klart hvis det er en rod der lige stikker op så kan lufttrykket ikke hæve den da der ingen modstand er smiley

• #34   26. maj 2019 Ved godt det er en gammel tråd I har gang i igen. Men jeg har i år købt en billig texas el plæneklipper fra Bilka , og den fungere bare så fint. Trods ujævnheder, højt græs osv, så køre den bare fint igennem det hele.

Er så glad for mit køb, at jeg ligefrem nyder at slå græs nu smiley

Kommentér på:
Plæneklipper?

Annonce