4.842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 143 Svar

Anni
Anni
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734

Efterlysninger Efterlysninger

Så begynder de første efterlysninger af hunde at tikke ind på de sociale medier.
I Kolding savnes en lille langhåret hund, den har været forsvundet i nogle timer.
Ejer skriver: den plejer ikke at gå nogen steder. smiley

Værre er det i Haderslev, der har man de sidste 6 timer efterlyst en lille bomuldstæve som har ganske små hvalpe. smiley

Hvad tænker folk da på ?
Hvorfor f**** kan man ikke holde sin hund i snor i de her dage.
Uha, jeg kan blive så rasende og samtidig ked af det.

Gadaffi er bedøvende ligeglad med fyrværkeriet, den eneste mulighed for at komme ud af haven er at flyve, men alligevel, så får han snor på og halvkvæl halsbånd på når han er ude.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efterlysninger
  • #1   31. dec 2018 Det er noget rigtig tankeløst fis. I nr aaby havde min veninde også fundet en Golden rende rundt, på skinnerne.

• #2   31. dec 2018 Har lige set en efterlysning på en jagthund og en på en 6 måneder gammel hvalp smiley

• #5   31. dec 2018 Det er så trist og så typisk. Håber virkelig folk nyder deres “hobby” i dag..... smiley

• #6   31. dec 2018 "Gadaffi er bedøvende ligeglad med fyrværkeriet, den eneste mulighed for at komme ud af haven er at flyve"
    Du er velkommen til at kopiere mit trick. Jeg har simpelt hen gemt nøglerne til Conors helikopter smiley
    Han er i øvrigt lige så ligeglad med fyrværkeri, som hans forgænger var.

• #7   31. dec 2018 2 måneder gammel labrador hvalp ved navn Basse er stukket af her til aften. smiley Hvordan i alverden er det muligt?
    Stakkels vaps smiley

• #8   31. dec 2018 stakkels hunde.
    netop af samme grund er alle vores hunde i snor, også selvom haven er total lukket af som Fort Knox.
    angste ramte hunde kan gøre de mest utænkelige ting, og vupti så de væk.

• #9   31. dec 2018 Jeg bliver så trist på hundenes vegne. Idag har snoren været ekstra godt holdt fast i, haven er off-limits og alle forholdsregler er taget, så vi alle kan få en stille og rolig aften, uden nogle overraskelser (håber jeg da). Kan slet ikke forestille mig, at en af vores skulle rende rundt ude i alt det skyderi her smiley

• #10   31. dec 2018 Min er meget meget bange og har gemt sig i en dertil indrettet papkasse med kurv i til aften. Jeg bor i et villakvarter med meget fyrværkeri. Selvom hun ikke har tisset siden kl.14 tør jeg ikke gå ud med hende før i morgen tidlig. Heller ikke i snor, er bare for at hun krænger sig ud af selen hvis der kommer et bang. Det er hendes første nytåraften. Min gamle tæve var BEDØVENDE lige glad, men hende her er virkelig ked af det smiley Hvor er det en skrækkelig aften for vores hunde.

• #11   31. dec 2018 Øv hvor er det træls med alle de hunde der er så bange. Vores er heldigvis okay, så længe de ikke kan se lysglimtene og der ikke er stille herinde. Det er kun mig der render rundt i panik.

• #12   31. dec 2018 Jeg kan slet slet ikke forstå, hvordan så mange hunde kan blive væk, og da slet ikke en lille 8 ugers hvalp.
    Hvorfor lader man ikke så ung en hvalp blive hos opdrætteren til i morgen.

Selv om Gaddafi ikke er bange og selv om han ikke plejer at gå nogen steder, så er det halvkvæl og snor på når han skal ud.

• #13   31. dec 2018 hovedrystende uansvarligt

hvorfor i alverden kan folk dog ikke holde deres rystende,af angst hunde indendøre,og for guds skyl,så lad dem dog gøre både stort og småt i tryghed,det kan tørres op

.

det er lidt græsende til dyremishandling.

mopsen kommer ikke ud mere,i år,og han er IKKE bange.

jeg vil hellere have han går på toilettet indenfor,end han for første gang i sit liv bliver en nervøs hund,p.g.a.en dum bragende nytårsaften.

• #14   31. dec 2018 Søren, Gaddafi er en fattigrøv, han har ikke råd til en helikopter
    Han er ved at spare op til en cykel.
    Men hvis ikke han arbejder, så varer det jo længe før han har sparet nok sammen. smiley

• #15   31. dec 2018 Conor behøver ikke at arbejde. Han lever helt og holdent af et godt udseende smiley

• #16   31. dec 2018 Ha, Conor har garanteret ikke papir på at han ser godt ud. smiley
    Det har Gaddafi trods alt smiley

• #17   31. dec 2018 Papir?
    Det er stadig Conor, der har helikopteren smiley

• #18   31. dec 2018 Det ændrer sig når Gaddafi har fundet sig en rig kone smiley smiley

• #19   31. dec 2018 Mine har nu lige været i haven og 2 af dem har tisset. Peia havde ikke lyst til at komme ud, fordi der var skyderi på marken et stykke herfra, så hun må vente til et senere tidspunkt.

Jeg går med med mine ud, og så lader jeg døren stå åben, så hvis de bliver forskrækket så kan de løbe ind, den mest naturlig reaktion, hvis muligheden er der. Her er så også velindhegnet, og ikke så meget skyderi.

Det er meget fint at sige, at de bare kan tisse eller skide inden døre, og at man hellere vil gøre rent efter dem end tage dem ud. Problemet er bare, at når hundene er ordentligt renlige, så holder de sig, til de er lige ved at eksplodere, før de gør sig rene inde, og hvor behageligt er det lige. Det vil jeg i hvert fald ikke byde mine, så hvis de markerer for at komme ud, så kommer de det.

• #20   31. dec 2018 Min vil meget nødigt lave indenfor - hun er helt og aldeles renlig, men alternativet er at hun går i panik over et bang. Hun har gemt sig i en papkasse hele aftenen, tvivler på hun vil ud... Det er noget møg, for hun burde virkelig skulle tisse efterhånden men det dur ikke så længe det brager på begge sider af huset...

• #22   31. dec 2018 Vi har også lige været ude og gå rundt om hestefolden, selvfølgelig i snor, så hundene kunne tisse godnat. Det er den tid de plejer at komme på aftentur, så nu kan de holde sig til i morgen tidlig. - Og skulle der ske et uheld eller to indendøre, så går det nok med det denne ene gang.
    Håber alle kommer godt igennem aften og nat. smiley

• #23   31. dec 2018 mine kommer skam også ud hvis de vil - Bella nægter dog at tisse. selvom jeg trækker hende ud i snor.
    så snart hun høre noget - så vil hun bare ind !

• #24   31. dec 2018 nu var der en smule ro, så endelig kunne vi skynde os ud og hun tissede.
    hun havde heller ikke tisset siden kl 15

• #25   31. dec 2018 Nu satte jeg lige snor på min og åbnede døren, så hun får muligheden for at gå ud og tisse, men hun ville ud - men så får hun da tilbudet og det gør hun igen senere, så hun ikke skal føle pres ved at skulle tisse inde smiley Hun har ikke tisset siden kl.14!

• #26   31. dec 2018 Det er simpelthen utroligt, at folk ikke fatter det. Hvert år er der nogle, som kommer til skade og hvert år er der hunde, som bliver væk, fordi folk ikke passer på. De lærer det aldrig!

• #27   31. dec 2018 Vi har også en lokal gruppe hvor en så en FB alene, men den så upåvirket is så de lod den rende videre... Wtf altså... smiley

• #28   31. dec 2018 Johnny, er det dig der har lavet opslaget om det krudt-fri kvarter kl 18?

• #29   31. dec 2018 Skudfri kvarter kl 18 ville være alle tiders.
    Det burde indføres fast over hele landet.

• #30   31. dec 2018 Sund fornuft er en mangelvare.....

• #31   31. dec 2018 Anni, ja det er en knald-god idé.
    Så bare lige et delt opslag på fb og det ligner Johnnys Sally på billedet dertil.

• #32   31. dec 2018 Yorkie, tak for ideen med en lille pause. Jeg fik lige "bombe genboerne" og et par naboer til at holde 10 minutters pause, så nu har Gaddafi været ud og tisse smiley

• #33   31. dec 2018 Ja. Jeg var bare alt for sent til at få idéen. Sidste år var det helt stille I Solrød fordi jeg prøvede, så tænkte måske man kunne sende noget afsted der kunne gå viralt. Men det var alt for sent jeg skrev smiley

• #34   31. dec 2018 Det må vi huske til næste år.

• #35   31. dec 2018 Vi sætter ind i god tid næste år!! smiley

Anni, dejligt at G kom på tisse-tur. smiley Så kan I forhåbentlig klare jer til i morgen.

• #36   31. dec 2018 Ja, det kan vi.
    Godt at jeg har søde naboer og at vi har det godt med hinanden her i den blinde ende.

• #37   31. dec 2018 Godt naboskab er slet ikke så tosset.
    Vi har heldigvis et stutteri på den ene side og "langt" til naboer på den anden side.
    Mine egne heste går lige nu på den fold, der er lige op til stutteriet (der har de deres løsdriftskur), så vi har ingen krudt hos de nærmeste naboer - heldigvis.
    Desværre er der kolonihaver på bagsiden af stutteriet og de kan godt give den gas med krudt. Så om lidt laver jeg en kop kaffe, hopper i flyverdragten, tager hestenes natmad og ekstra gulerødder med ned og er hos hestene nogle timer imens manden er inde med hundene.
    Hundene er heldigvis gået i seng og har været rigtig gode i dag. De har stort set ikke sagt noget til bulderbrag i løbet af dagen. Ikke at de er bange, de skælder bare ud og alarmerer, men det var mest da det stadig var lyst.

Godt nytår til jer alle. smiley

• #38   1. jan 2019 Murphy synes ikke at det larm er det sjoveste i verden. Så vi træner "Sit", "Stå", "Dæk", "Bakke" og "Twist". Så når der lyder et brag, sætter han sig pænt smiley

Johnny: Jeg så godt det opslag. Jeg skyndte mig at scrolle videre, inden jeg fik et anfald på hende...... Jeg håber at de finder den igen....

• #39   1. jan 2019 Nogle mennesker skulle ALDRIG have lov at eje en hund!
    1 års jagthund tages med ud kl 20 for at skyde raketter af. Desværre bliver den panisk da der sprænger noget fyrværkeri lige ved siden af hunden. Og den stikker af. Haven var ikke hegnet og selvfølgelig havde hunden ikke lige halsbånd på.
    smiley Jamen hold nu kæft nogle idioter!!!

Og tusind tak for fornøjelsen at et batteri med 200 skud der lige er affyret 5 meter fra vores hestefold og 15 meter fra halmladen! Hjernedødt!!!

• #40   1. jan 2019 Jeg passer hund her igennem jul og nytår.

Her var der helt ro til hundetisning under Nytårstalen. Jeg bor i DF-land, så mon ikke de fleste er ret store royalister smiley
    Der var ro igen mens der blev spist forret og hovedret, og her den sidste halve time, hvor der spises, hvad folk nu spiser.

Så han har været ude nogle gange, uden problemer.

Der vil blive skudt af igen, om lidt, og så plejer der at være ro, kl. 02.00, hvor børnefamilierne falder om, og de unge tager til storbyen smiley

Vi må se om det holder i år også smiley

Ruffie (som vovsen jeg passer hedder) er lige omkring et år, så han er ikke helt tryg ved det der Fyrværkeri-noget. Men han har været megasej. Bare han havde muligheden for at kravle op i armene på mig, så kunne han sagtens sidde ved siden af mig på en stol, (og lidt oppe ved mig), og kigge ud af stuevinduet. Han var ikke så interesseret i selve fyrværkeriet, menneskerne på vejen derimod, elskede han, at kigge på.
    Jeg er stolt af den lille seje hund smiley

Kia var ligeglad, med fyrværkeri. Eller hun gøede af det udenfor, og indenfor kiggede hun gerne på lysene, hvis ikke der var mennesker hun kunne skule af (de måtte ikke gå ude på vejen, hun skulede af dem, til de gik tilbage på fortovet smiley ).

Ruffie tror jeg man kan lære, at tolerere det helt, når han er indenfor, men man skal lade være med at prøve for meget udenfor. Hans hørelse og lugtesans er virkelig imponerende, så det ville være synd, at udsætte ham for mere, end absolut nødvendigt.
    Han er tilmed af racer, der rask væk stikker af, hvor Kia aldrig ville stikke af, i frygt.

Da han ikke er min hund, så er jeg med ham i haven, hvor han er i halsbånd, helkvæl, og snor (han ejer ikke en sele).

Jeg tror, at en del af de hunde, der er stukket af, ikke nødvendigvis har gjort det pga. skødeløshed, fra ejernes side, som sådan.
    Mange har jo gæster, og hvis de glemmer at lukke en dør ordentligt, eller lign. så kan der ske uheld.

Men det er megafrustrerende, for man kan ikke sige, at dem der bruger sociale medier, i det mindste, ikke er advaret ...

• #41   1. jan 2019 Jeg synes nu at det er skødeløshed uanset om man har gæster eller ej.
    Man ved, at det er nytår, man ved man har hund, og man ved, at man har gæster, så må man sørge for at hunden er sikret forsvarligt så den ikke kan smutte.
    Og når så oveni man skriver at fjolserne tog hunden med ud fordi den aldrig går nogle steder, så burde man ikke have lov til at have hund.

Ser lige, at der nu er nogle søde mennesker der har fundet en Klein Münsterlænder....

• #42   1. jan 2019 # 39

Den jagthund kan de vist glemme alt om, hvis den skulle bruges til jagt. Det kapitel er vist overstået for den.

• #43   1. jan 2019 Den 1 årige jagthund er en ruhåret hønsehund.
    Og nej den bliver nok aldrig jagthund nu. Men så køber de vel bare en ny?!
    Stakkels hund smiley Sikke en røv ejer

• #44   1. jan 2019 Jeg er delvist enig.

Jeg mener så stadigvæk, at uheld kan ske.
    Kia tog kort før hun døde, på udflugt på egen pote, for første gang i små 10 år ... Havelågen var gået op. Vi har aldrig fundet ud af hvordan. Om nogen åbnede den, om den skulle være blæst op (synes umuligt, da det er en 2 meter høj trælåge sikret med trådhegn, og sat hårdt i spænd, og den skal løftes ...) ... åben var den, og væk var Kia.

Jeg synes ikke jeg var skødesløs ... jo, hun var alene i haven ... som hun har været dagligt i 9+ år ... Fejl sker. Jeg undskyldte selvf. til mit lokalsamfund, og hun fandt selv hjem, fra sit lille eventyr, og i fremtiden, var hun under opsyn smiley

Der er helt sikkert mange mange mange tilfælde, der kunne være undgået, og det er megatrist, når ejere de næste dage finder deres hunde tværet ned af et tog, eller bil, eller druknet ... det sker hvert år ...

Fremlysningerne giver håb, efterlysningerne gør ondt. Det må være forfærdeligt, at stå med følelsen af enorm skyld, samtidig med ens vovs skæbne er uvis.

• #45   1. jan 2019 Men fejl sker ikke i nytårsdagene. Det må de bare ikke! Og at tage en hund med ud for at skyde af - uden snor, uden halsbånd og i en have der ikke er hermetisk lukket, er ikke bare skødesløst. Det er jo komplet hjernedødt smiley

Vi kom nogenlunde igennem. Brugte det meste af aftenen på at ligge i Bellas bur med Dorit. Lidt før midnat smed jeg pigerne i bilen, og så kørte vi rundt i en times tid. De elsker at være i bilen, og er fuldstændig trygge ved bare at køre rundt.

Hjemme igen ved 1-tiden, og fyrværkeriet er stoppet, så de fik tisset af og nu går vi i seng. I morgen står den vist på skånekost smiley

• #46   1. jan 2019 Selvfølgelig kan der ske uheld og det er så sørgeligt. Men nogle gange er det bare dybt uansvarlighed. Hvor man tænker de skulle sgu ikke have dyr.
    Jeg læste lige at to ponyer var stukket af i panik. Og det bliver jeg sgu lidt gal over. På dem der skyder af i nærheden af udegående dyr! Det er altså ikke iorden. Desuden er det forbudt.
    Det er livsfarligt med paniske husdyr rendende rundt

• #47   1. jan 2019 Ja vi fik lige pludselig en ekstra hund, lidt en sjov/underlig oplevelse, vores vovse Ziva kan ikke fordrage andre hunde og fyrværkeri, hun havde gemt sig væk i min dyne på gulvet, lige pludselig kl 2230 ville hun bare ud, hun var vild underlig, hun drønede ud og stod og pev ved vores hegn ud mod vores carport, hvor en meget forskræmt hønsehund gemte sig, den kom krybende hen til vores hegn, hvor vores ellers sure hund overslikkede den gennem hegnet, vi tog chance (se: vi satte snor på dem begge to), og tog den ind, under et minut efter lå de sammen og gemte sig i min dyne, den havde ingen halsbånd eller noget (Hønsehunden Siggurd), vi fandt kl 2315 en efterlysning på vores lokale side på FB, og fik forenet ejer og hund. De havde bare lukket den ud, for den gik jo aldrig hjemmefra, ja det gjorde den jo så. Endnu en go grund til at vi har indhegnet vores grund, og altid har snor på vores hund når vi går tur. Men dejligt at se at min lille vovse trods hendes surhed, kan ha lidt medfølelse for andre vovser.

• #48   1. jan 2019 Mine tanker var også hos min hest, vi blev enige om at lukke dem på stald, de har ellers gået ude, men synes det var rart, at vide de var inde, med 4+ kg hø, det meste i et hønet med små masker. Glæder mig til at se hende i morgen smiley eller øh, senere i dag må det vel være smiley

Stakkels hunde, hvor må det være rædselsfuld for dem

• #50   1. jan 2019 Uha det var lige ved at gå galt her! Har aldrig i mit liv forestillet mig at det skulle ramme os som altid har vores hunde forsvarligt lukket inde. Ingen af de 5 er bange for fyrværkeri og kl 10 siger min mand at han lige lufter dem i den del af haven der er lavet en lille indhegning i. Han går selvfølgelig med ud da det er nytårs aften. Der går 10 sek og så kommer han råbende ind at Flora (airedale 9 mdr) er løbet ud af lågen. Hvad???
    Det er en dobbelt smedejernslåge som ikke selv går op! Vi har tidligere haft låst den med kæde pga angst for at nogle skulle åbne den. Men hey vi bor på landet med naboer der sjældent er hjemme nytårsaften og det er er gode fornuftige mennesker der bor her omkring. Jeg styrter ud. Her er mørkt som i virkelig mørkt. Mine forældre har deres Bedlington med og de resterede hunde lukkes inde og min mand, min far og jeg leder. Jeg tager vores store indkørsel (vi har 3500m2) via en anden låge og min mand løber ud af den låge der stod åben og den anden vej. Jeg kalder opmuntrende som om jeg har fundet noget vildt fedt i mørket og pludselig ser jeg en skygge der løber rundt og har en fest. Flora er totalt i hopla og hun holder sig lige akkurat i urørlig afstand. Endelig får jeg fat på hende og 20 kg stankelben kommer op i favnen og bliver båret ind. Hold nu kæft hvor mit hjerte bankede. Min mand fortæller efterfølgende at den låge jeg gik ud af, stod åben lidt tidligere, men den blæser ind imellem op og han tænkte ikke videre på det. Der er et ekstra lille hegn inden, så hundene kan ikke komme ud.
    Der er uden tvivl nogen som har åben lågerne som hærværk. Den kæde vi de sidste par år har droppet da vi mente det var overkill, den blev efterfølgende hurtigt sat på.
    Jeg har altid rystet på hovedet og blevet vred over folks dumhed og ignorance mht sikkerhed omkring deres dyr nytårsaften. Men må indrømme at det jeg aldrig troede skulle hænde for os, faktisk skete alligevel.
    Så selvom man tror at alt er under kontrol, så sker der smuttere. Jeg kan kun være taknemmelig over at manden min ikke bare lukkede hundene ud og ventede på de selv kom ind. Så havde Flora ikke kun været i vores indkørsel og frugthave og måske var de ældre hunde blevet fristet også....

• #51   1. jan 2019 2 mdr gammel hvalp væk. Føj. Min mor valgt sjovt nok sidste år at hvalpene først flyttede hjemmefra 1/1 selvom de egentlig var 8 uger 30/12 så de kunne få et trygt nytår sammen ned de andre 9 andre hvalpe og deres mor og mormor.

• #53   1. jan 2019 Uheld KAN jo ske - vores ene gæst havde lukket hunden ud... kunne ikke finde hende - han havde så lukket hende ud til kattene - så hun havde hygget sig med at æde alt deres mad. Vi havde 4 unger under 5 i huset - en af dem kunne jo også komme til at åbne døren selvom de havde fået af vide, at hun IKKE måtte komme ud. Hun er så ikke bange og vi bor på landet, men alligevel. Man skal måske passe på med at dømme for hårdt. Kan jo også være hunde,, der rykker sig ud af halsbånd eller lignende

• #57   1. jan 2019 Jeg kan se at en HG-hund er blevet væk smiley Mies Asdis - halsbåndet gik op, og hun har været væk siden engang i går.

• #59   1. jan 2019 # 44
    Sanne, selvfølgelig kan der ske uheld.
    Min Gamle malle forsvandt også engang da døren var gået op/ikke lukket ordentligt.
    Efter 10 minutter kom hun selv hjem igen.

Men en ting er at uheld sker, en anden er at de fleste af disse "uheld" nytårsaften kunne undgås.
    Den med børn/gæster der evt åbner døre er ikke en gangbar undskyldning i mine øjne. Så må man låse hunden ind eller sætte den i et bur så man er sikker på at den ikke smutter.

Bente o - godt at du fandt den arme hund.
    Den bliver nok hellere aldrig til jagthund mere.

Louise - kan forestille mig hvordan hjertet begynder at banke helt vildt.
    Godt at stankelbenet morede sig og at du fik fat på hende.

• #60   1. jan 2019 Ser lige, at den lille bomuldshund med de næsten nyfødte hvalpe stadig ikke er fundet.
    Den har nu været forsvundet siden i går først på eftermiddagen.
    Arme hund og arme hvalpe.

• #61   1. jan 2019 Åh nej, håber virkelig Asdis kommer hjem hurtigst muligt. Krydser fingre og tæer! Hvor forfærdeligt. Det er det værste, at have den uvished om sin hund - især når man rent faktisk har været ansvarlig og det er et reelt uheld smiley smiley

• #62   1. jan 2019 Anni - læste et sted at det var et gammel billede... at tævens hvalpe er 8 uger....
    Og så under et opslag at hun er fundet ??
    Var ellers grundigt harm indeni over at man kunne lade det ske.. at miste hundemor til helt små hvalpe nytårsaften....;)

• #63   1. jan 2019 Bomuldshunden med hvalpe er hjemme...

Jeg har også lige set Mies Asdis er væk smiley

• #64   1. jan 2019 Hvor ser I alle de efterlysninger? Links, por favor smiley
    Det kunne jo være, at man kunne hjælpe med noget

• #65   1. jan 2019 Angående hønsehunden

Ejer skriver at "hvis jeg kunne stoppe alt fyrværkeri så gjorde jeg det".
    Og ALLIGEVEL tager man altså hunden løs med ud i fyrværkeriet i 45 minutter uden et enkelt sekund at overveje, at et halsbånd i det mindste ville være en god idé....?!

Det er ikke et uheld, det er rendyrket uansvarlighed smiley

Nogle gange tror jeg at gud var talblind, da han gav nogle mennesker deres IQ

• #67   1. jan 2019 Det var dog skrækkeligt smiley

herhjemme er rutinen ret klar. sidste tur i sele og snor før det bliver mørkt og så kommer han simpelthen ikke ud før det er ovre. kl ca 3 var jeg ude i snor og lade ham tisse i hækken i snor og sele.

min veninde mistede sin golden sidste år. 5 mdr.a idé og fundet. Vi mødtes tilfældigt den 31. dec i Viborg og det eneste hun sagde var i år beholder vi snoren på...

Det er en kæmpe sorg for ejere når det her sker. Jeg undrer altid lidt over at mange lufter lige omkring midnat? kan en forklare hvorfor? Jeg går slet ikke ud der med min.

• #68   1. jan 2019 Jeg kører til Hasselager og ser om jeg kan spotte Asdis. Håber hun bliver fundet før det går løs igen i aften.

• #69   1. jan 2019 Alle kan have et uheld, jeg har også haft hunde, der er stukket af, men der er et par situationer, hvor det giver logik, at man skal være ekstra på vagt, og hvor det desværre ser ud til at gå galt rigtig ofte. Og det er f.eks. i nytåret, hvor hundene kan risikere at gå i panik, og i forb. med gadehunde, der lige er kommet til landet, og ikke har tilknytning til nogen eller noget.

Det er i de situationer, hvor det ser ud til at ske aller oftest, og hvor risikoen for en dårlig slutning er størst.

• #70   1. jan 2019 Louise, tidligere var det vældigt in at stjæle havelåger. Tror du ikke, at nogen har forsøgt og så fortrudt fordi lågen var for tung. Men puha, godt du fandt hende og fik hende hel hjem.

• #71   1. jan 2019 selvfølgelig kan uheld ske.
    men rigtig mange af dem jeg har set på facebook, er sku ikke uheld. men direkte idioti.
    fx at tage sine 2 hunde med ud i haven, uden halsbånd, uden indhegning eller noget. -og glo på krudt. midt i hvor det rigtig forgår.
    - der skal bare 1 kæmpe brag til de hunde kan blive bange og løbe væk. - og så er man i mine øjne. - en kæmpe idiot.

• #72   1. jan 2019 Jeg tror også på, at uheld kan ske for alle.
    Melanie er smuttet fra min moster et par gange. Dog er hun heldigvis hurtigt kommet tilbage.

Men i dagene op til nytår, gør jeg alt for, at den slags ikke kan ske.

De næste par dage er hundene også i snor, Thea får ikke lov selv at gå i haven eller gå uden snor ind fra bilen.

Baby er dobbelt sikret med snor i både sele og halsbånd når vi går i byen og Melanie har sele på i de her dage, selvom hun hader det.

Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis en af ungerne skulle forsvinde de her dage... Åh det må simpelthen være så skrækkeligt!

• #76   1. jan 2019 Mike's - ja det er.
    Håber at der ikke er sket den noget og at den bliver fundet hurtigt.

Søren - alle de efterlysninger popper op i lokalgrupperne på facebook og i efterlysningsgrupperne for hunde.

• #78   1. jan 2019 Godt at høre at hundemor er kommet hjem igen.
    Håber at alle andre også kommer hjem uden at være kommet til skade.

• #79   1. jan 2019 Jeg er ikke på facebook, så jeg er mao uden mulighed for at hjælpe. smiley

• #80   1. jan 2019 Gaddafi har lige været ud i halvanden time for at se om han kunne finde en lille langhåret.
    Desværre uden resultat.

• #81   1. jan 2019 Hvis man skal finde en lille langhåret på 1½ time, så skal man enten være heldig eller også særdeles ukritisk. Det er min erfaring smiley

• #82   1. jan 2019 Mies hund har været væk i 12 timer. Håber næsten at nogen har taget hende ind.

• #83   1. jan 2019 12 timer er godt nok lang tid smiley

• #85   1. jan 2019 12 timer, det er godt nok længe og føles sikkert endnu længere. Og så er Asdis vel stadig bare en stor hvalp. Jeg håber godt nok, at hun snart bliver fundet i god behold.

Og det samme ønsker jeg bestemt også for alle andre hunde, der blevet væk i nat.

• #86   1. jan 2019 Hun er en stor hvalp ja. Og så blæser det af helvede til og folk er nok ikke færdige med at fyrer af smiley
    12 timer på egen pote er virkelig længe.

• #87   1. jan 2019 Åhh, håber Asdis snart er hjemme igen smiley Mange tanker til Mie. Det må været helt forfærdeligt smiley
    Pepsi vil slet ikke ud, men hvis det lykkedes kommer han i snor i halvkvæl, selv om haven er total lukket....

• #88   1. jan 2019 #70 Lene jo det kan du have ret i. Det har det da sikkert været.
    Fra nu af er alt UNDERKILL. Godt der ikke blev skudt noget videre af på det tidspunkt, men jeg vil have spot på Hele grunden nu. Vi har marker bag huset og fronthaven mod vejen er 50 meter bred med indgang i begge sider. Det var pludselig en kæmpe grund vi havde. Det er de længste 3 minutter i mit liv smiley

• #90   1. jan 2019 Åh, hvor godt den kom hjem smiley så fik drengene fint besøg smiley

• #92   1. jan 2019 Jeg håber, at alle forsvundne hunde (og andre dyr) bliver fundet i god behold.
    Her er vi så ualmindeligt heldige, at vores 3 maltesere overhovedet ikke reagerer på fyrværkeri. De er så også i deres trygge omgivelser, og med en tændt radio - bare for en sikkerheds skyld.
    Hos os lød det som om 3. Verdenskrig var brudt ud hele aftenen. Så selvfølgelig var hundene ude omkring kl 16, og så igen omkring kl 2 i nat, hvor der var næsten ro på.

• #93   1. jan 2019 Asdis er nu ikke lige til at spotte.
    Vi er en gruppe på 5 der har gennemtrawlet hele Hasselager og spurgt andre fodgængere og hundeluftere.
    Det blæser en hel pelikan og nu begynder de så småt at skyde af igen. Så jeg holder snart. Men har også fået gået mange kilometer nu

• #94   1. jan 2019 Hun kan være langt væk, en dsg blev passet og stak af, dem var løbet 11 km så vidt jeg husker

Krydser fingre for asdis og de andre hunde

• #95   1. jan 2019 Måske lillehunden på komme på playdate med hundehvalpen? smiley

• #98   1. jan 2019 Det er ganske skrækkeligt med asdis

• #99   1. jan 2019 Jeg synes det er lige skrækkeligt for ALLE hunde , der er rendt væk … smiley ….. og det sker IGEN næste år …. og året efter igen. ----> Desværre.

• #100   1. jan 2019 Asdis burde altså snart blive set.
    Det er jo ret tætbefolket område.
    Desværre er der også stærkt trafikerede veje og togbanen meget tæt på.

• #101   1. jan 2019 Åh, hvor skrækkeligt, at den lille Asdis er væk smiley Håber at hun, og alle de andre der er forsvundet, snart kommer hjem igen !
    Det må være frygteligt at mangle sin bedste ven, og så på det værste tidspunkt på året smiley

• #103   1. jan 2019 AG - Jeg tror tiden hurtig kommer imod en. Hvis ikke hunden løber hjem, men i en tilfældig retning i panik, så tror jeg hurtigt de kan være over alle bjerge. En hund fuld af adrenalin der kontinuerligt trigges af nyt fyrværkeri, når langt på blot 15min smiley

• #105   1. jan 2019 Ja, jeg sender dem også tanker, især nu mørket er faldet på igen smiley

• #106   1. jan 2019 Ja, det er sgu synd for de hunde, som render rundt derude alene lige nu og ikke kan finde hjem smiley

• #107   1. jan 2019 Jeg var en af dem i den faste gruppe der ledte efter schæferhunden Nova, som forsvandt fra en hundepension juleaften for et par år siden. Vi fik hurtigt spredt hendes efterlysning, og efter et par dage begyndte der at komme meldinger ind om at hun var set omkring 30 km i fugleflugt fra hvor hun var løbet. Hun løb i øvrigt den modsatte vej af hendes hjem.

Vi ledte massivt i området i mange dage, delte flyers ud, snakkede med alle vi mødte og opbakningen var kæmpe.

Nova blev fundet et par dage inde i januar. Hun havde slået sig ned i en dames hønsehus, hvor hun sov med hønsene og spiste deres mad.

Forskellen er selvfølgelig at Nova var voksen da hun forsvandt. Og Nova kunne jage, og var åbenbart også dygtig til det - hun var set jage rådyr ude i området hvor hun til sidst blev fundet.

Det tog virkelig mange mennesker, mange tanker, et kæmpe engagement og ikke mindst en masse held at finde hende smiley

• #108   1. jan 2019 Husker en virkelig grim historie med en Schæfer for nogle år tilbage. Sådan noget ville give mig mareridt resten af mit liv.

• #109   1. jan 2019 Krydser alt jeg kan for at Asdis og de andre hunde bliver fundet meget snart. Det må være skrækkeligt for ejerne. smiley

• #111   1. jan 2019 Isabelle: uden tvivl, jeg mener ikke andet. Puha. smiley

• #113   1. jan 2019 # 112
    ……. og så lufter du stadig uden snor ?

• #117   1. jan 2019 Arrrrr Anni - hvorfor skulle Mike's ikke lufte uden snor?

Fordi uanset, hvor skudfast min hund er og uanset, hvor godt min have er hegnet ind, så ville jeg aldrig lufte min hund uden snor nytårsaften.
    En hund i panik kan faktisk klare hegn/plankeværk som man aldrig ville have troet at den kunne.
    Derfor Isabelle, men sådan er vi jo alle forskellige...…..

• #119   1. jan 2019 # 118
    Nicole, ja, for 8 år siden, det kunne jeg godt læse, men hun skrev i anden tråd at hun luftede hundene uden snor et par gange i går...………………

• #122   2. jan 2019 Er der stadig ikke noget nyt om Mies Asdis ? (Er ikke selv på FB).

• #123   2. jan 2019 Nej desværre. Har rundet et døgn nu smiley

• #124   2. jan 2019 Øv smiley
    Tak for info, Janni smiley

• #125   2. jan 2019 Så lidt smiley

• #126   2. jan 2019 Hun er kommet hjem smiley smiley smiley

• #127   2. jan 2019 Jep Asdis er fundet smiley

• #128   2. jan 2019 åh godt nyt smiley

• #129   2. jan 2019 Åh, det var dejligt smiley

Så er det bare at håbe på de andre hunde, der måske ikke er fundet endnu.

• #130   2. jan 2019 Jeg var sgu ellers på sporet af Asdis. Jeg gik 3 timer i går i det industrikvarter hvor hun blev fundet. smiley Men der er altså også mange gemmesteder for en lille bange hund.

Der er også en bomuldshund væk i mit område. Men den skal vist fanges i fælde så der skal man jo helst bare holde sig væk. Så den får ro til at gå i fælden.

• #132   2. jan 2019 Bomuldshunden fra Tranbjerg er også fanget smiley

• #133   2. jan 2019 Dejligt at Asdis er fundet. smiley

Her i Kolding er der to som stadig er væk.
    En Chi og en lille sort langhåret.
    Den sorte langhårede er set flere gange meget langt fra sit hjem. Jeg vil tro, at den er så bange, at den også skal fanges i en fælde.

• #136   2. jan 2019 Sikke en dejlig opdatering smiley gad vide hvor langt hun var løbet?

• #137   2. jan 2019 Hun er løbet ca 1 kilometer langs togbanen

• #138   2. jan 2019 Uha langs togbanen. Godt hun er fundet, og den lille bomuldshund også.

• #140   2. jan 2019 Åh, hvor er det godt at høre, at den lille Asdis er hjemme igen smiley Hendes mor må være utroligt lettet !

Håber at de andre forsvundne hunde også kommer sikkert hjem.

• #141   2. jan 2019 Dejlig nyhed med Asdis smiley Så må vi bare håbe de andre hunde også hurtigt bliver fundet smiley

• #142   2. jan 2019 Den sorte lab der forsvandt på søen under en jagt ved Tissø før nytår er også hjemme igen i god behold. smiley

• #143   2. jan 2019 Nej det er løgn Mille! Den troede jeg aldrig de ville se igen! Fantastisk!

• #144   2. jan 2019 Den der blev taget af strømmen?

• #145   2. jan 2019 Jeg troede også helt klart, at den ville være druknet - men hvor er det dog fedt smiley

• #146   2. jan 2019 Ja den der blev taget af strømmen smiley

• #147   2. jan 2019 Vildt smiley

• #148   2. jan 2019 hunde er for seje!

• #150   2. jan 2019 Hunden svømmede for langt ud under en jagt og blev taget af strømmen. De har ledt og ledt og ledt men de havde vist givet op. Så det er satme vildt at han er hjemme og i god behold smiley

• #152   2. jan 2019 Jeg har ikke læst hvor eller hvordan han blev fundet - så bare i farten at den var hjemme igen smiley

• #153   2. jan 2019 Vildt at han er ok smiley

profilbillede
  • #155   2. jan 2019 Sætter det lige ind for dem, som ikke er på FB:
    "Allersidste Update??

Jeg fik et opkald idag kl 15.20 fra naboen til jagten hvor Messi forsvandt i søndags. Hun bad mig komme straks, da hun havde set ham rende rundt og lede efter mig. Jeg skyndte mig derud og da jeg kørte rundt om hjørnet på ejendommen så sad han ligeså fint og ventede på mig alene. Men i ny firmabil og nyt arbejdstøj var jeg ikke umiddelbart helt genkendelig men da jeg sagde hans navn kom han mig glad i møde og gensynet kan ikke beskrives ??

Af hjertet tak til alle som har ledt efter ham i deres dyrebare fridage - jeg har ikke ord for vores taknemmelighed ??godt 2019 til jer alle ??"

Sheltien Charlie fra Køge/Herfølge er også fundet i god behold ;:-)

• #156   2. jan 2019 Og Miemiv skriver om Asdis:

"Tusind tak for jeres fantastiske hjælp!!! ??

Jeg blev ringet op her til morgen fra en på firmaet Langhøj, Hasselager Centervej. De havde fundet hende og taget hende ind. Heldigvis havde hun stadig halsbånd med hundetegn på. Hun er har det godt, har spist og drukket og nu sover hun ???? Hvor er det vidunderligt at få hende hjem ???? og jeg er også meget rørt over jer alles helt fantastiske støtte, hjælp og deltagelse ?? smiley :) ?? TAK! ??"

• #157   2. jan 2019 Er altså nødt til at smide dette billede op smiley

profilbillede
  • #158   3. jan 2019 og så har vi lige denne her, som så ikke er forsvundet på grund af nytår, men som i mine øjne er lige så uansvarligt.

Rikke-sofie Frederiksen
    11 timer
    Hej, min hund er blevet stjålet idag ved 19:30 tiden udenfor Lidl ved Korskær parken i Fredericia. Hun kunne umuligt være kommet fri selv, og har været ude og kalde og lede efter den i området. Vi har ikke fået lov at kigge på overvågningen endnu. Hun er meldt stjålet hos politiet og vi vil bare gerne have hende hjem igen. Hun er 4 måneder gammel, vejer 15 kg. og hedder Kala, hun er en blanding af engelsk staffordshire Bull terrier, cane Corso og old english bulldog. Der er en dusør til den som finder hende eller kan fortælle omkring hvor hun befinder sig. Det er første gang hun står selv udenfor butik, og jeg frabeder mig kommentarer omkring at det er egen skyld osv. tlf nr. 50374243

profilbillede
  • #160   3. jan 2019 øv altså...

• #161   3. jan 2019 "Hej hej, jeg binder lige min hundehvalp, som ret så meget ligner en ulovlig race, ude foran Lidl imens det er mørkt" smiley smiley smiley

Men ok, hvis man er hjernedød nok til at købe en hund af det mix, er man nok ikke så skarp at man tænker nogen kunne finde på at stjæle den...

• #162   3. jan 2019 Puha, det er derfor jeg aldrig sætter en hund ude foran en butik alene! smiley

• #163   3. jan 2019 Den er hjemme igen.

profilbillede
  • #164   3. jan 2019 Det var da dejligt at hun ko hjem igen.
    Jeg var faktisk nervøs for, om hun skulle bruges til at "træne" andre hunde med.

# 161
    enig, og så i en ghetto, hvor der foregår en del lyssky ting.

• #166   3. jan 2019 åh åh

helt ærlig,skulle man ikke lige et øjeblik glemme alt om forbudsliste

og

bare lige være glad for at hunden er tilbage til ejer.

diskussionen om hunden er lovlig/ulovlig kan vel tages i en anden debat.

lige nu har debatten jo drejede sig om forsvunde hunde,og dejligt at mange er fundet i god behold

• #168   4. jan 2019 #167

smiley bare smiley

• #169   4. jan 2019 Til mig eller det link der? smiley

• #170   4. jan 2019 Til linket. smiley Jeg vil jo ikke gøre din skraldemand jaloux. smiley

• #171   4. jan 2019 Messi er sq for sej!

• #172   4. jan 2019 smiley

• #173   5. jan 2019 Så lige at en 7 måneder gammel hvalp løb hjemmefra nytårsaften, og at den blev set blive påkørt d. 2, men den stadig ikke er fundet.

• #174   5. jan 2019 # 173
    Ved ikke om det er den samme, men så i går, at de havde fundet en sort/hvid hvalp død.

• #175   5. jan 2019 Vedr. Messi, havde jeg en gigant diskussion med en kvinde på FB..... Hun var SÅ fortørnet over at Peter Søllested ikke havde haft snor på Messi........ Ja, "han kunne i det mindste have haft en flexiline på ham " smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley Jeg tænker at hun ikke har en anelse om hvad en jagthund laver. Og/eller er vred på Peter, fordi han er jæger.

• #176   5. jan 2019 Pinligt for hende!

• #177   5. jan 2019 Så havde historien bare været, jagthund druknet i Tissø, pga den han fast med flexlinen

Og så kunne hrnde frk blank, taste vredt over, hvorfor faxxx han havde snor på sin jagthund smiley

Eller hvis hun er Amalie blank, hvorfor han dog har druknet sin hund i tissø

• #178   5. jan 2019 Jeg spurgte hende faktisk om hun var Amalie smiley

• #179   5. jan 2019 Hov hov, så dum er jeg heller ikke! smiley

Hun har virkelig ødelagt navnet for os andre smiley

• #180   5. jan 2019 #179:

Ja, det må man indrømme at hun har smiley

Kommentér på:
Efterlysninger

Annonce