1.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Nytårsaften mad? Nytårsaften mad?

Hvad skal i have at spise i morgen aften?

Vi er mine forældre, min kæreste og jeg samt Haley som er 14 måneder.

Vi ved ikke rigtig hvad vi skal lave til hovedret, da vi sjældent er enige i hvad der er god mad xD

Kom gerne med hvad i skal have eller bare gode ideer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårsaften mad?
  • #2   30. dec 2018 vi er altid sammen med 1-2 hold venner, og vi deler opgaverne. I år er vi kun sammen med det ene par og de kommer med hovedretten som er oksemørbrad, hvad tilbehøret er ved jeg ikke, men de er mega gode til at lave mad.

Vi skal så lave forret og dessert.

Forret : Fisketallerken er nogle skiver lynstegt tun på en bund af tangsalat --- Stegte kammuslinger på en bund af rugbrødscrumble og selleripuré smagt til med citron -- Laksetatar med rødløg og mayo, lidt brød til.

Dessert : er en hjemmelavet fløde is med hakkede ristede mandler og hakket lys og mørk chokolade, dertil hindbærmousse og brombær...

overskriften for min madlavning når jeg skal have gæster er at så meget som muligt skal kunne laves i forvejen .. det eneste her er at kammuslingerne skal steges og så skal der anrettes ... alt er lavet i dag ...

Her er 2 skotter og en golden ...

• #4   30. dec 2018 Hovedretten herhjemme er rødvinsfondue. Forret spiser vi ikke og desserten bliver bare alle de snacks der er købt hjem smiley

• #5   30. dec 2018 Vi skal have 80 fest menu.

Rejcocktail, oksesteg med hasselbackte kartofler og isdessert. Skulle det have været helt korrekt så burde det nok have været flødekartofler, men det gider vi trods alt ikke.

Jeg kom til at fortælle ungerne, om at sådan var en rigtig fest da jeg var ung, og så blev det menuen. Det eneste vi mangler, er den der rødvin med skæv hals. :-D.

• #6   30. dec 2018 Her er det bare mine forældre og mig - vi laver en oksemørbrad og hasselback kartofler.. Tror vi finder en Vebbestrup-islagkage til desserten smiley

• #7   30. dec 2018 Jeg ved det ikke endnu, skal først handle i dag.
    Mine forældre har sagt jeg gerne må komme og hente mad hos dem, de har bestilt mad udefra og til 10 hvor de kun bliver 8, men ser lige om ikke jeg selv finder på noget i dag.
    Jeg må selvfølgelig også gerne spise hos mine forældre men har som altid sagt nej af hensyn til Zenta.

• #9   30. dec 2018 Hos mig bliver det (som altid) hamburgerryg med grønlangkål og brunede kartofler. Dessert Chokolademousse smiley
    Vi er mig og 2 hunde smiley

• #10   30. dec 2018 Mine forældre og jeg skal have dyreryg smiley

• #11   30. dec 2018 Min far og hans kæreste kommer her. Vi skal have noget tapas-agtigt til forret. Jeg troede at jeg skulle lave noget så jeg havde fisket noget hjemmerøget andebryst op af fryseren og ville lave nogle små ting af det. Men nu har min far lige ringet at de også tager noget med. xD hovedretten bliver raclette med alt muligt blandet, dessert bliver pære Belle Helene med hjemmelavet is. Kransekage og macarons til midnat.

• #12   30. dec 2018 Vi skal have tapas til forret...pølser fra Spanien, Vesterhavsost, emmentahler, brød, humus, pesto, paté og chornichons Det serveres fra eftermiddagen, så vi kan nipse af det længe smiley !

Hovedret bliver ribeye steak, sweet potato fries, portvinssauce med Madagascarpeber og bønner med bacon smiley

Dessert...chips med dip...kan sagtens spises liggende smiley Jeg er ikke til dessert andet end cheececake...og den er lidt vel stor til to personer smiley

• #14   30. dec 2018 Vi har desværre ikke en fondue el raclette smiley
    Jeg overvejer hamburgerryg med stuvede grøntsager xD

• #17   30. dec 2018 Forret: Basilikumstårn
    Hovedret: Risotto m. Østershatte og grønne bønner + tomat bruschetta m. vegansk ost.
    Dessert: Appelsinkage m. nødder, dertil vegansk is smiley

Til midnat bliver der lavet lækre hotlogs smiley

• #18   30. dec 2018 Forret: Lakseroulade med spinat
    Hovedret: Hvidvinsmarineret okseculette, som er langtidsstegt med ovnbagte råstegte kartofler og stegt broccoli med bacon.
    Dessert: forskellige slags is serveret i chokoladeskaller med vafler, chokoladesovs og krymmel.

Vi bliver 9 i alt.

• #19   30. dec 2018 Næsten-naboen kommer herover og så er der 5 hunde (3 pensionshunde).

Snack til dronning: 2 slags frisk pesto som man kan dyppe div. ting i.

Forret: Ristet brød med avokadocreme og kæmperejer svitset i hvidløg og chili. Toppet med ærteskud.

Hovedret: Langtidsstegt vildsvinekølle (igen i år). Under vildsvinet i ovnen kommer der kartoffelskiver og løgskiver med lidt væde med masser af smag. Tilbehøret bliver en frisk bønnesalat, Sprødbagte tynde pastinakskiver og tzatziki

Dessert bliver bare en købt is, for dessert siger mig intet, og jeg hader at lave det.

• #20   30. dec 2018 Yes, jeg har lige været ude og købe det sidste og har nu en plan for menuen i morgen. Vi bliver fire voksne og vores egne hunde og katte.
    Til dronningens nytårstale skal vi have lidt parmesanost med en balsamico fra '84, snacks, pesto, oliven, olie og friskt brød og cava
    Forret: Gin og tonic rimmet laks med forskelligt tilbehør og urter, dertil gin og tonic smiley
    Hovedret: Noget så ufestligt, men utroligt velsmagende som helstegt citron/timian kylling med "kyllinge-brød", stegte kartofler, og en syrlig/bitter salat
    Dessert: Varm chokoladefodant med hjemmelavet is med amarena kirsebær, selvfølgelig med kirsebærvin til.
    Vi skal selvfølgelig også have masser af champagne, kransekage, irish coffee og absolut ingen fyrværkeri.

• #21   30. dec 2018 Vi skulle have været 7. 4 voksne, 3 børn og 2 hunde... men vires venner måtte melde fra da manden skulle arbejde(ambulancefører)
    Såvi bliver bare min mand og jeg og vores søn på 5 måneder. Vi har bestilt udefra, da jeg ikke gider lave det hele kun til os selv.

• #22   30. dec 2018 Tak for de gode bud og jeres svar smiley

Vi er endt på
    Forret: lakseroulade m. spinat
    Hovedret: oksecuvette m. flødekartofler
    Dessert: chokoladekage m. vaniljeis og vafler

Der burde være laks og rejer nok til at datteren kan få det hvis hun ikke kan lide oksen xD

• #23   30. dec 2018 Vi bliver os 5 samt mine forældre og derfor også 5 hunde samt 1 kat.
    Ingen forret da det bliver for meget. Vi spiser gerne lidt nødder/chips til dronningens tale.
    Hovedret bliver lammeracks med Hasselback kartofler, hvidløgssmør samt aspargesbroccoli. Selvfølgelig med mintgele til.
    Dessert bliver ældstesønnikes chokolademousse, hjemmelavet italiensk is med karameliserede nødder, chokolade, marcipan og nougat (nå ja juleresterne skulle jo bruges) og dertil et par hjemmelavede fyldte chokolader med saltkaramel, lakridsganache samt lemoncurd.

Til midnat bliver det et par gode oste, oliven, pølser osv..... hvis der er plads...

• #24   30. dec 2018 Vi skal kun være min mand og jeg (og så selvfølgelig hundene) nytårsaften.

Forretten bliver butterdej med rejer og dildcreme.
    Hovedretten består af oksemørbrad med bagt kartoffelmos, bagte grøntsager og pebersauce.
    Til dessert skal vi bare have lidt is med vafler og marengs smiley

Til midnat bliver det kun til champagne og et stykke kransekage - vi er blevet for gamle til at æde os igennem ret meget andet smiley

• #25   30. dec 2018 Vi får gæster til okse briarny... og jeg kan stadig ikke stave det og gider ikke slå det op men for pokker det smager så englene synger !

• #26   30. dec 2018 Vi er som altid bare min mand og jeg smiley

Vi skal have tigerrejer marineret i sød chilisovs, citron , hvidløg og lidt olie, og så bliver de lynstegt på panden. Serveret på bund af salat, og så med hjemmebagt flute og hjemmelavet hvidløgssmør.

Hovedretten bliver gammeldaws oksesteg med kartofler, grønne bønner, glaserede perleløg og SOVS smiley

Desserten springer vi nok over, da vi sjældent kan spise 3 retter. Men hvis vi får lyst har jeg idag lavet hjemmelavet pistacieis, og købte vafler den anden dag.

Og så er der i dag blevet bagt kransekagekonfekt. Har også været over ved min mormor med en portion, og hun blev så glad så glad, og har skrevet det vist er verdens bedste kransekage, det er dælme en dejlig ros at få smiley

profilbillede
  • #27   30. dec 2018 For søren Rikke, det var godt du satte kransekage på, mangler at få kransekagekonfekten dyppet i chokolade, katastrofe smiley
    Her bliver vi 5 voksne og baby Sif på 6 uger
    Forret: Æbleskiver, to slags en med bacon, løg og en med anderilette.
    Hovederet: kalvemørbrad med hasselbach kartofler og whiskey sovs og lidt grønt. Kommer nok også til at lave lidt hvidløgsbrød, bare til at suge det sidste sovs smiley
    Dessert: tre slags chokolademousse hvid, lys og mørk med passions og hindbærsauce.

• #29   30. dec 2018 Lens #25 ... så må du hoste op med en opskrift

• #30   30. dec 2018 Det kan du tro Hanne smiley

• #31   30. dec 2018 Jannie: Haha, ja det er dælme vigtigt smiley

Holly: Nu har min mormor jo også fået noget af det ( 20 stykker) , og der er jo ingen der siger at man skal spise det hele på en dag smiley Det kan holde et stykke tid på køl, og ellers kan det også fryses ned smiley

• #32   30. dec 2018 Vi skal have raclette
    Så kan alle lce det de har lyst til

• #42   1. jan 2019 Her fik vi blinis til forret ..
    Til hovedret noget okse noget med de der kartofler man skærer riller i smiley og svampe sovs..
    Ingen dessert i år smiley

Kommentér på:
Nytårsaften mad?

Annonce