Nytårsaften mad? Nytårsaften mad?
Hvad skal i have at spise i morgen aften?
Vi er mine forældre, min kæreste og jeg samt Haley som er 14 måneder.
Vi ved ikke rigtig hvad vi skal lave til hovedret, da vi sjældent er enige i hvad der er god mad xD
Kom gerne med hvad i skal have eller bare gode ideer
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.126
Vi skal så lave forret og dessert.
Forret : Fisketallerken er nogle skiver lynstegt tun på en bund af tangsalat --- Stegte kammuslinger på en bund af rugbrødscrumble og selleripuré smagt til med citron -- Laksetatar med rødløg og mayo, lidt brød til.
Dessert : er en hjemmelavet fløde is med hakkede ristede mandler og hakket lys og mørk chokolade, dertil hindbærmousse og brombær...
overskriften for min madlavning når jeg skal have gæster er at så meget som muligt skal kunne laves i forvejen .. det eneste her er at kammuslingerne skal steges og så skal der anrettes ... alt er lavet i dag ...
Her er 2 skotter og en golden ...
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.743
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
Rejcocktail, oksesteg med hasselbackte kartofler og isdessert. Skulle det have været helt korrekt så burde det nok have været flødekartofler, men det gider vi trods alt ikke.
Jeg kom til at fortælle ungerne, om at sådan var en rigtig fest da jeg var ung, og så blev det menuen. Det eneste vi mangler, er den der rødvin med skæv hals. :-D.
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.369
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.467
Mine forældre har sagt jeg gerne må komme og hente mad hos dem, de har bestilt mad udefra og til 10 hvor de kun bliver 8, men ser lige om ikke jeg selv finder på noget i dag.
Jeg må selvfølgelig også gerne spise hos mine forældre men har som altid sagt nej af hensyn til Zenta.
jan 2017
Følger: 33 Følgere: 106 Hunde: 1 Svar: 203
Vi er mig og 2 hunde
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.824
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.324
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.502
Hovedret bliver ribeye steak, sweet potato fries, portvinssauce med Madagascarpeber og bønner med bacon
Dessert...chips med dip...kan sagtens spises liggende
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Jeg overvejer hamburgerryg med stuvede grøntsager xD
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 389
Hovedret: Risotto m. Østershatte og grønne bønner + tomat bruschetta m. vegansk ost.
Dessert: Appelsinkage m. nødder, dertil vegansk is
Til midnat bliver der lavet lækre hotlogs
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Hovedret: Hvidvinsmarineret okseculette, som er langtidsstegt med ovnbagte råstegte kartofler og stegt broccoli med bacon.
Dessert: forskellige slags is serveret i chokoladeskaller med vafler, chokoladesovs og krymmel.
Vi bliver 9 i alt.
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.565
Snack til dronning: 2 slags frisk pesto som man kan dyppe div. ting i.
Forret: Ristet brød med avokadocreme og kæmperejer svitset i hvidløg og chili. Toppet med ærteskud.
Hovedret: Langtidsstegt vildsvinekølle (igen i år). Under vildsvinet i ovnen kommer der kartoffelskiver og løgskiver med lidt væde med masser af smag. Tilbehøret bliver en frisk bønnesalat, Sprødbagte tynde pastinakskiver og tzatziki
Dessert bliver bare en købt is, for dessert siger mig intet, og jeg hader at lave det.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.457
Til dronningens nytårstale skal vi have lidt parmesanost med en balsamico fra '84, snacks, pesto, oliven, olie og friskt brød og cava
Forret: Gin og tonic rimmet laks med forskelligt tilbehør og urter, dertil gin og tonic
Hovedret: Noget så ufestligt, men utroligt velsmagende som helstegt citron/timian kylling med "kyllinge-brød", stegte kartofler, og en syrlig/bitter salat
Dessert: Varm chokoladefodant med hjemmelavet is med amarena kirsebær, selvfølgelig med kirsebærvin til.
Vi skal selvfølgelig også have masser af champagne, kransekage, irish coffee og absolut ingen fyrværkeri.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 734
Såvi bliver bare min mand og jeg og vores søn på 5 måneder. Vi har bestilt udefra, da jeg ikke gider lave det hele kun til os selv.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Vi er endt på
Forret: lakseroulade m. spinat
Hovedret: oksecuvette m. flødekartofler
Dessert: chokoladekage m. vaniljeis og vafler
Der burde være laks og rejer nok til at datteren kan få det hvis hun ikke kan lide oksen xD
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.312
Ingen forret da det bliver for meget. Vi spiser gerne lidt nødder/chips til dronningens tale.
Hovedret bliver lammeracks med Hasselback kartofler, hvidløgssmør samt aspargesbroccoli. Selvfølgelig med mintgele til.
Dessert bliver ældstesønnikes chokolademousse, hjemmelavet italiensk is med karameliserede nødder, chokolade, marcipan og nougat (nå ja juleresterne skulle jo bruges) og dertil et par hjemmelavede fyldte chokolader med saltkaramel, lakridsganache samt lemoncurd.
Til midnat bliver det et par gode oste, oliven, pølser osv..... hvis der er plads...
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.361
Forretten bliver butterdej med rejer og dildcreme.
Hovedretten består af oksemørbrad med bagt kartoffelmos, bagte grøntsager og pebersauce.
Til dessert skal vi bare have lidt is med vafler og marengs
Til midnat bliver det kun til champagne og et stykke kransekage - vi er blevet for gamle til at æde os igennem ret meget andet
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.269
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Vi skal have tigerrejer marineret i sød chilisovs, citron , hvidløg og lidt olie, og så bliver de lynstegt på panden. Serveret på bund af salat, og så med hjemmebagt flute og hjemmelavet hvidløgssmør.
Hovedretten bliver gammeldaws oksesteg med kartofler, grønne bønner, glaserede perleløg og SOVS
Desserten springer vi nok over, da vi sjældent kan spise 3 retter. Men hvis vi får lyst har jeg idag lavet hjemmelavet pistacieis, og købte vafler den anden dag.
Og så er der i dag blevet bagt kransekagekonfekt. Har også været over ved min mormor med en portion, og hun blev så glad så glad, og har skrevet det vist er verdens bedste kransekage, det er dælme en dejlig ros at få
dec 2004
Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 123 Svar: 1.293
Her bliver vi 5 voksne og baby Sif på 6 uger
Forret: Æbleskiver, to slags en med bacon, løg og en med anderilette.
Hovederet: kalvemørbrad med hasselbach kartofler og whiskey sovs og lidt grønt. Kommer nok også til at lave lidt hvidløgsbrød, bare til at suge det sidste sovs
Dessert: tre slags chokolademousse hvid, lys og mørk med passions og hindbærsauce.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.126
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.269
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Holly: Nu har min mormor jo også fået noget af det ( 20 stykker) , og der er jo ingen der siger at man skal spise det hele på en dag
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
Så kan alle lce det de har lyst til
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.126
Til hovedret noget okse noget med de der kartofler man skærer riller i
Ingen dessert i år
Nytårsaften mad?