9. okt 2012 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
Fra hvalp til unghund...lige om snart Fra hvalp til unghund...lige om snart
Jeg har jo gået i en del år og planlagt at få hvalpe på min, nu afdøde tæve, med min hanhund.
Men tiden var ikke til det, jeg var under uddannelse, på dagpenge - og da jeg endelig havde tiden, så var min tæve ved at blive for gammel.
Da hun endelig blev parret - hvor det var sidste chance - gik hun tom, hvorefter hun i sommers derefter crashede foran mig en torsdag aften og dyrlægen konstanterede en milt der var 5 gange så stor som normalt samt kræft i hele bugen inklusiv livmoder.
Op til min tæves pludselige crash, fik jeg en ny tæve hjem, og jeg forventede ikke det store.
Efter et par enkelte udstillinger med gode placeringer, et pludseligt farvel med min gamle tæve, og nerver uden på tøjet - tør jeg næsten ikke håbe på, at min nye tæve har potentialet til at parres med min hanhund.
Ikke desto mindre glæder jeg mig - oveni alt det triste. Selvom en lille stemme inderst inde hvisker: Pas nu på.....
Emnet er ikke ment som reelt debat, men mere som deling af frustration og et spirende håb...tænker andre end mig har stået i samme situation.
Lige et billede af min nye vildbasse (havde glemt den energi de hvalpe har). Hun bliver 7 mdr i dag - så lige om snart er hun unghund, og så må vi se hvad tiden bringer - og dommerne siger.
God 1. søndag i advent.
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 99 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 94 Svar: 3.098
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
Min gamle tæve nåede at have 1 kuld som 2 årig - og så gik tiden ellers. Derfor er jeg bare lidt mere end spændt på, hvordan det bliver med Ever.
Emma - skønt du har noget efter din gamle hund, krydser for at alting er som du håber.
Fam. rødtop - Så er du jo lidt i samme situation som jeg er, selvom du kender dine linier bedre end jeg kender Evers. Jeg kender kun Evers far, og afkom efter ham er faldet særdeles godt ud, så er en smule spændt.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.481
Og hvem af os kender ikke det med at gå med en unghund og vente spændt på at den udvikler sig og håbe på, at den vil blive lige akkurat så god som man forestillede sig, da man købte eller beholdte den. Hvalpe burde fødes med en kuvert om halsen med et lille billede af, hvordan de vil komme til at se ud som voksne, det ville være svært beroligende, når de er forvoksede og kiksede teenagere at se på.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.963
Jeg kender så godt spændingen og skuffelsen. Jeg havde købt Atlas med håbet om, at han skulle blive min konkurrencehund. Det kommer nok ikke til at ske, men så er han jo skøn på andre områder. Jeg er så småt begyndt at kigge efter kennel til den næste hvalp, og så skal der krydses fingre for, at den bliver konkurrenceegnet.
Fra hvalp til unghund...lige om snart