{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Kalendergaver til børn? {{forumTopicSubject}}

Hvad giver i jeres børn i kalendergaver? Og hvor ofte giver i dem?
Jeg tænker at dele det ud i 24 gaver kommer nok til at være en masse ubrugeligt bras der nok bare ender med at blive smidt ud?

Så derfor har jeg tænkt at lave advents gaver i stedet.

Hvad laver i til jeres børn?
Nogle tips og idéer?

Jeg forsøger at finde på små ting jeg kan holde mig beskæftiget med igennem december måned for at distrahere lidt fra at vi skal have hvalp i slutningen af december ;P
Er nemlig alt for spændt og har brug for distrahering! Og her tænkte jeg at måske nogle søde kalender ting kunne være hyggelige smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalendergaver til børn?
  • #1   27. nov 2018 I år får hun ikke nogen.

de tidligere år har hun med stor succes fået fra Ramasjang smiley

Hun har en lego kalender hos hendes far, en sleight (tror jeg ellers er det playmobile) kalender hos farfar og hos mig har hun en "kedelig" papjulekalender med Tvillingerne og julemanden, plus hun hjemme ved hendes far har en nissedør, og nissen ligger nogle gange gaver smiley

• #3   27. nov 2018 hun er i øvrigt 9 år min datter smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #4   27. nov 2018 Mine børn, snart 5 år, og 1,5 år, for en ting i sokken hver dag.

Vi er ligeglade med om det er en skrammelting til 10 kr. Fra tigeren. Især den stor elsker alt hvad han får i sokken.

Så det er alt fra et stykke chokolade, et æble, sokker, legetøj, popcorn, penge, lego, bog mm.

Det samme ved den lille

• #5   27. nov 2018 Må lige kigge på ramasjang! Men havde helt klart tænkt på noget jeg selv kunne være lidt kreativ med.
    Min datter er 5, så hun er også rigtig spændt og lige den alder hvor jul for alvor begynder at være forstået.

Havde egentlig ikke tænkt på at putte noget slik i eller frugt i. Det kunne helt klart gøre det lidt mere praktisk.
    Og lego er klart et hit her hjemme også! Er det en direkte lego kalender eller en der er selv lavet?

• #6   27. nov 2018 Min datters er direkte kalendre, tror ikke de er dette års model, da det er nogen min kæreste har købt billigt smiley

Sidste år habde Ramasjang 2 forskellige, den alm og så den med Shane (tror jeg han hedder) Shane er ham der laver alt muligt ud af genbrug, mener de ting er til at lave ting ud af genbrug med, min datter fik den anden, hvor der var lidt legetøj i hver dag smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #7   27. nov 2018 nope... hun aner ikke hvad det er endnu.. men har en chokolade kalender smiley

• #9   27. nov 2018 Mine har altid fået adventsgaver. Nu er den ældste flyttet hjemmefra for lang tid siden og den yngste er på vej, de får stadig adventspakker smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #10   27. nov 2018 Det er en julesok.
    Iår har den ældste en hot wheels julekalender. Sidste år havde han en fra schleich. Også har han en milka, og en kinder julekalender.

Vi har også haft købt små schleich dyr til at putte i hans julesok.

Han har også fået et løg, fordi at han havde været en rigtig lort at putte om aftenen - han blev sååå glad! smiley

• #11   27. nov 2018 herhjemme flytter nissen ind (Det kan man se ved nissedøren, der bliver sat op ved den ene entredør) Og han er en værre en - sidste år farvede han f.eks. mælken grøn og blå og matchede alle sokkerne forkert. Men ind i mellem er han også sød og så ligger han gaver frem ved sin dør-. det kan være alt fra legetøj, sokker, et par pebernødder eller rosinpakker.

Alstå får de ikke gaver hver dag, men bare lige når det passer smiley Har købt lidt undervejs og ellers bare lidt guf. Og så skal intet pakkes ind.

Harald nyborg og biltema kan anbefales som alternativer til eksempelvis TIGER med billligt legetøj. Harald Nyborg har sådan noget wannabe LEGO der lige nu er med minus 30 procent. Det holder ikke så godt som rigtig LEGO men er virkelig fint til prisen. Fik 10 bondegårdsdyr og 4 kasser med ret store 'LEGO' universer for ialt 147 kr

• #12   27. nov 2018 Ihh tusind tak for idéerne! Er helt klart blivet inspireret til noget sjov i december måned!

• #13   27. nov 2018 Hjemmegående : Lyder virkelig sjovt med nissen der flytter ind! Tror helt sikkert min datter ville synes det var voldsomt sjovt! Selvom jeg tvivler på hun ville drikke mælken hvis den var grøn haha.

• #14   27. nov 2018 mine unger elskede det sidste år og de glæder sig helt vildt til han flytter ind igen i år smiley og så synes jeg bare det er super praktisk jeg ikke absolut skal ud og finde 48 gaver og endnu værre - pakke dem ind smiley

• #15   27. nov 2018 Noget jeg kan huske mine nevøer blev vildt glade for på deres pakkekalender var badesvampe formet som frugt og sæbe med et insekt i så man kan sagtens finde mere praktiske ting børn syntes er sjove.

• #16   27. nov 2018 hehe - det mine blev gladest for sidste år var et par nisse-tandbørster smiley

• #17   28. nov 2018 Min søn på 5, får adventsgaver. Nissen har 4 adventsgaver, den første er en playmobil julekalender, nr 2 et puslespil med Cars, nr 3. Et sæt med lego, og nr. 4 en stor lastbil. Dertil driller nissen lidt og giver lidt små hyggeting i løbet af december og slut november. I går havde nissen f. Eks sat en elastik om ærmet på hans jakke og smidt 6 pebernødder ned i det, som han jo så fandt da han skulle have jakken på...

Her flytter nissen ind når julemanden er ankommet til byen og så skal han selv finde ud af hvor nissen bor. Han får små spor gennem december.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#18   28. nov 2018 Jamen dog Bettina det er jo en jule tradition smiley dem værner vi om. derfor smiley

• #20   28. nov 2018 Min søn er 21, så han får ikke noget. Da han var helt lille fik han småting (småting fra Tiger, farvekridt, minipuslespil, sjoveblyantrer/viskelæder, biler, flere biler m.v.) i pakkkalender fra sin mormor og chokoladekalendere. Senere blev det til en eller to chokoladekalendere og et par år adventsgaver (lidt finere biler) fra mig. Og i teenageårene kun en Quick Skrabe kalender fra mor her ????

• #21   28. nov 2018 #Der skulle stå : fra sin mormor og mig smiley Vi splejsede.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#22   28. nov 2018 nå på den måde. ja men faren spiser det meste og Zara må gerne få slik smiley

• #23   28. nov 2018 jeg elsker at være nissen kunne være der skulle flytte en drille nisse ind herhjemme til når datteren sover her smiley

• #24   28. nov 2018 Min datter der er fra maj 2009 fik også chokolade det første år, hun fik også kage på hendes fødselsdag smiley

• #25   28. nov 2018 Mine får stadig ikke slik så har købt en kedeloig castus kalender smiley men de elsker det og den er med Paw Patrol

• #26   28. nov 2018 Mine niecer får små ting, som feks en hoppe bold, sæbebobler, et stykke chokolade osv. og så er hver 3 gave en pakke rosiner. kan feks også være en figenstang. de er 2 og 4 smiley

• #27   28. nov 2018 Min er 5 år, og må nu gerne få slik. Men jeg introducerede først langsomt søde sager fra ca. et år eller 1½ siden.
    Så hun foretrækker 9 ud af 10 tilfælde at få et æble eller en gullerod frem for slik. Da hun jo er vandt til det.
    Men det kan jo være lige så lækkert at få smiley

Tak for idéerne smiley Er helt klart blevet inspireret og skal ud og se om jeg kan finde nogle ting.
    Tænker også måske at lave noget klippe klistre med datteren her i december, så kan jeg lægge min frygt om børn og sakse bag mig måske ;P

• #28   28. nov 2018 Clara på 7 år får adventsgaver af Flemming Nissen, derudover får hun smågaver eller drillerier i løbet af hele December. Så har hun en chokoladekalender, en skrabekalender og en adventskalender fra farmor og farfar (men det er oftest en weekendkalender istedet).

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#29   28. nov 2018 update... faren har sgu plyndret den hahaha
    tør man købe en ny med det store barn i huset?

hahaha

• #30   28. nov 2018 hahaha

• #31   28. nov 2018 Aslan & Lens - Hahaha, oh nej dog. Du må gerne komme og plyndre her. Vi har nogle chokolade kalendere og der er ingen i huset der spiser chokolade. xD

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#32   28. nov 2018 Og han nægtede da han blev opdaget hahaha

• #33   29. nov 2018 stakkels mand smiley

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #34   29. nov 2018 Jeg husker stadig at nissen kom med fredagsslik om fredagen og julekjoler på juledag da jeg var lille. Det siger lidt om hvor meget det betyder for børn, at det er noget man stadig husker som voksen ikke? smiley

Ved ikke om det også kunne være en idé udover det foreslåede. Hvis i får fredagsslik (eller fredags frugtsalat for den sags skyld) så kunne det i hvert fald være sjovt. Jeg elskede det som lille smiley

Og ps, som voksen har jeg hjemmelavet julekalender fra både min egen familie og min mands. Jeg elsker det! Ofte har det været små, praktiske ting som f.eks. garn til at hækle af, lidt slik, servietter og lys, men det er virkelig hyggeligt og jeg glæder mig hver morgen smiley

• #35   29. nov 2018 Da jeg var barn kom nissen når jeg var hos min far og lagde en pose med slik i min sutsko (pusser), hvis den var sat i vinduet smiley

Min far påstod han havde set nissen når jeg og min bror gjorde opmærksom på at farmand havde samme slik i hans slikskab smiley

• #36   29. nov 2018 Den med pusser har jeg ikke givet min datter, dels fordi hun slet ikke bruger dem smiley

Nissedøren er lidt samme funktion, den er bare oppe hele decemeber smiley

• #37   29. nov 2018 Dea - Det lyder rigtig hyggeligt! Og det er netop det, det skal gerne være noget de virkelig synes er noget særligt smiley

Frk - Haha det er skønt med søskende der lægger mærke til den slags xD

• Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 2 Svar: 204
    #38   29. nov 2018 Det var det virkelig, især de specielle julekjoler vi piger altid fik på juleaftens dag. Det så jeg virkelig frem til at få lige den kjole til en speciel aften. smiley

Kommentér på:
Kalendergaver til børn?

Annonce