479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Akvarienørdetråden Akvarienørdetråden

Da jeg pt går hjemme, med stress, så har jeg fået sat akvariet op igen. Måtte pga frygt for utæt, evakuere fisk og rejer i en plastboks. Der havde de været i 2 måneder...så nu skulle det være. Fisk er dejligt afstressende at se på.

Ved at andre herinde har fisk, så lad os nørde lidt fisk.

Jeg har
1 banjomalle
Hvid skybjergfisk
2 zebrasnegle
Blandingsrejer
Og sidste nye, 1 par båndguramier

Næste ønskede fisk, 3 dværgsugemaller, og lidt pansermaller

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Akvarienørdetråden
  • #1   30. okt 2018 Min mand har:

En Flying Fox
    Neonfisk
    Guppy
    Seks Panda pansermaller

Men der skal snart købes lidt mere ind, når den sidste Flying Fox har stillet skællene. smiley

• #3   30. okt 2018 Troede ikke de var sendt, fik besked om at hg var nede

• #4   30. okt 2018 Jeg har et stort akvarie stående med en sjat vand i som har stået og samlet skidt, fiskene er døde for et par år siden (vi er ikke så hurtige her i huset). Mangler bare at få det tømt helt og så ved jeg ikke om jeg skal forære det væk til den der gider hente eller om jeg bare smider det væk. Lidt synd da det ikke er brugt meget men er møg beskidt af alger og kalk.
    Men magter ikke gøre noget ved det, da jeg render rundt med en ankel der mangler et ledbånd, så kan ikke særlig meget

• #5   30. okt 2018 Hg er helt håbløs i aften. Kan ikke få billede ind, og den skriver gatefejl eller lign, men har så alligevel oprettet min tråd.

• #6   30. okt 2018 Akvariet

• #7   30. okt 2018 "Båndgurami"? Den er ny for mig.

Mit akvarium:

profilbillede
  • #8   30. okt 2018 Vi har to. Det ene er 300 liter og kun rejer smiley de er så sjove

• #9   30. okt 2018 Ikke så farverig

• #10   30. okt 2018 Google er min ven! smiley

Den er nok bedst kendt som stribet gurami (Colisa fasciata). Populærnavne er noget fanden har skabt i vrede. Når den trives, bliver den rigtig fin, eller rettere hannen gør.

• #11   30. okt 2018 Lidt video:

https://www.youtube.com/watch?v=GKE6lhNO350&t

• #12   30. okt 2018 Kan stadig ikke få billede ind, men godt du kan Google smiley

• #13   30. okt 2018 vi har nogle enorm store rejer. Skal prøve at tage foto. og så har vi åbenbart et akvarium mere på vej på fredag

• #14   30. okt 2018 Her vil jeg gerne være med smiley Har for nyligt købt et 250 L akvarie, der pt står under mit skrivebord da jeg ikke har et bord eller stander til den. Men håber jeg en dag skal prøve noget aquascapeing og måske engang om lang tid have slørhale guldfisk smiley

Glæder mig til at se alle jeres akvarier smiley

• #15   30. okt 2018 Line, hvis dit ønske er slørhaler, så husk at de er nogle grådige bæster, hvad angår finløvede planter smiley jo større de bliver, altså fiskene, des værre smiley

• #16   30. okt 2018 Mit er et stort miskmask af diverse fisk
    2 grøn labeo
    3 salousi ciklider
    3 albino pansermaller
    1 albino sugemalle
    5 alm sugemaller
    20 neonfisk
    5 Guldfisk røg i have dammen i sommers da jeg købte kolonihave
    Men for f.. jeg hader ekspedienter der ikke ved hvad de snakker om, fiskene er er min datters allesammen købt samtidig med et lille bitte 54L akvarie med løfte om at det kunne hun sagtens.
    behøver jeg sige det ikke gik så nu går de i 300 l i stedet for,men ideelt skal de deles lidt mere

• #17   30. okt 2018 Her er mit lille akvarie med lidt blandet Malawi (Rov/Sandsild/Fritsvømmer) og så et par maller til at svine det hele godt og grundigt til. smiley

profilbillede
  • #18   31. okt 2018 Billede

• #19   31. okt 2018 jeg har 8 akvarier. Hehe skulle bare have et enkelt til en fin kampfiske han. Tjaa nu har jeg 4 hanner. 11 hunner. En helveds masse guppyer fordelt på tre rene stammer og en mix. 3 Guld guramier. 7 små dværg suge fættere, 1 ansictrus han. Og en masse rejer + snegle.

• #20   31. okt 2018 Salla: Jo jooo det ved jeg skam godt smiley Det er derfor det først er om laaaaang tid at jeg vil prøve det, de kan jo blive lige så gamle som en hund smiley Så det er lidt af et ansvar at tage på sig. De dyr jeg tager til mig beholder jeg indtil de ikke kan mere smiley Så starter ud med nogle planter og måske en super flot Kampfisk ham smiley Glæder mig til det eventyr smiley

• #21   31. okt 2018 Slørhaler er en pragtfuld fisk, men desværre super misforstået. De bliver holdt i vaser, bowler eller alt foe små akvarier smiley
    Når man meget pænt, fortæller at det ikke er optimalt, jamen den sidste blev da ret gammel er svaret. Hvor gammel?
    Den blev da 2 år.
    Suk, de kan blive 10 +
    Så forringet livslæmgde ville man da ikke acceptere, ved andre dyr.

• #22   31. okt 2018 Det er jo det smiley er helt betaget af hvordan deres skel nærmest skinner smiley Det er ikke noget jeg har set så funklende på andre fisk. Har dog haft mine forbehold for de virker lidt som fiskenes version af skamavlen hos hunde. Men har ikke kunne finde noget specifikt over at de lider andet end at de ikke svømmer nær så hurtigt som comet guldfiskene. Men de kræver også en helt anden størrelse akvarie/dam smiley
    Blev helt overvældet over hvor gamle mange fisk kan blive smiley Får en til at tænke sig en extra gang før man springer ud i det smiley

Kommentér på:
Akvarienørdetråden

Annonce