Endnu en af de grimme om hundeskoven {{forumTopicSubject}}
Jeg er netop kommet hjem fra en grim tur i hundeskoven. Drengene elsker at komme derud, og heldigvis har vi haft mange gode oplevelser derude, men nogle gange så har man bare lyst til aldrig at sætte sine ben derude igen.
Vi går sammen med 3 andre og 1 hund. Altså vi går 5 voksne mennesker og 4 hunde. Vi har alle sammen styr på indkald af vores hunde, ingen af dem er aggressive, og vi kommer derude fordi vores hunde godt kan lide at møde andre hunde og lege med dem (så længe det går godt altså). Vi støder ind i en dame, der går med hendes to små hunde (omkring 5 kg) i flexliner. Første gang går vi pænt forbi dem, de kommer med videre uden noget større postyr. Anden gang kommer hun rundt om et hjørne, og Misha løber hen for at sige hej, men han når ikke hen til dem, før han er kaldt tilbage. Damens hunde går helt amok og de gøer og gøer. Damen vælter, fordi hendes hunde har viklet sig rundt om hende i deres flexliner. Misha løber hen imod hende for at se hvad der sker, og inden jeg når at få sagt buh eller bæh, så er hun på benene og losser Misha sådan en i siden, så han skriger og vælter. Misha var kun LIGE nået hen til dem, og han gjorde absolut intet. Både jeg og de 3 andre vi har mødt på turen, bliver stiktossede og spørger hende efter hvad helvede hun har gang i - men mine hunde var altså aggressive, ifølge hende.
Jeg er så stiktosset - sig hvad man vil om hundeskove, men hvad f**den laver man derinde med sine hunde i flexliner
Jeg føler ikke, at jeg gjorde noget forkert. Jeg havde rigtig god kontakt med mine hunde, og kunne sagtens kalde dem til mig. Synes det er synd for hendes hunde, men især for Misha. Hvorfor sparker man en hund, når det er så tydeligt at se, at det altså ikke er hans skyld. Øv altså
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.539
Gå på YouTube, der kan du se masser af videoer, hvor du kan gøre hvad som helst uden at hunden slipper.
D er vokset til at holde fast og det er det de gør
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Tja, hundetrænerne derude kan jo stille sig selv et simpelt spørgsmål.
Hvad er der størst chance for?
At alle mennesker får styr på deres hunde, eller forberede mine elever på på kedelige situationer?
Jeg tror at det svar er ret nemt.
mar 2017
Jeg kan forklare dig, at ingen hunde kan tåle at mangle ilt. Meget mere kan jeg ikke.
God aften.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.957
Jeg tror mere på oplysning end fysiske greb spark osv eller råb
tilføjelse nej det er ikke helt den samme kan jeg se. Jeg tager med en hånd fra siden og støder mod hundens ene Kind imens så den ikke kan bide mig fordi den ikke kan dreje sig. og så drejer jeg min hånd indtil den står stille og løsner når den gør. ved boerboelen drejede jeg så den mistede bevidstheden og tissede... men det var ekstremt og jeg har haft det skidt med det siden selvom det reddede min hunds liv... normalt skal jeg kun have ganske lidt ved. metoden virker også på en hest hvor man tager grimen hvis hesten vil vælte dig. og på katte der angriber. Det er en fordel at have fat lidt nede fra og op hvis muligt fordi hunden så presser på sit eget strubehoved hvis den forsøger at bide eller vride sig fri.
De fleste står helt stille med det samme
maj 2009
Hundetrænernes job er at lære folk at træne deres hunde.
maj 2009
Enten besvimer hunden eller den dør.
Synes, at det er en sær indstilling du har.
Du har skrupler over at sparke en hund væk, men du har ikke skrupler over at kvæle en hund indtil den enten besvime eller dør?
Det er godt nok meget modstridende udtalelser du kommer med.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Den ene forlader sin fører i forbindelse med belønning og overfalder den anden tæve.
Der er ikke en lyd fra de to, de slås fuldstændig sindssygt.
På et tidspunkt bider den ene sig fast i benet på den anden. Voksne mænd forsøger at åbne munden på hunden, at afskære ilt, at lukke for luft. Helt uden held. Hvert forsøg øgede risikoen for skader på den anden tæve.
Det, der virkede var da en kvindelig træner sparkede den fastsiddende tæve lige i den bløde del af maven gentagende gange....
DET er virkeligheden, Martin...
Alle hunde slipper ikke bare....
apr 2018
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.781
Kampsport trænes menneske mod menneske. Så det hjælper jo ikke at træne mod luft eller tøjhund.
aug 2006
apr 2018
Jeg læste en gang at jo mere stille jo mere alvorligt og at de farligste angreb går på ben og mave ... Jeg ved ikke om det holder altid men et slagsmål uden lyd er klamt at se
maj 2009
Jeg har oplevet en del hundeslagsmål, men aldrig et, hvor de var helt stille.
aug 2006
Den episode står lysende klart og det et 10-12 år siden... SÅ klamt at se på
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Der er jo trods alt rimelig stor chance for, at mange af disse ejere netop befinder sig på de hvalpehold. Så hvorfor ikke forebygge - og undervise i, hvordan man omgås andre hunde(ejere) og overholder loven?
Kan ikke se at det på nogen måde skulle være mere irrelevant end alt det andet standard sådan-lærer-du-hvalpen-at-være-alene-hjemme og hvordan-får-du-en-renlig-hvalp som der ellers ofte bruges tid på
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
Det må være grunden til,at man er så modig,at lade sin hund løbe hen til hunde man ikke kender. At have en hund løs man ikke kan kalde til sig.
Jeg kan ikke tro at det er fordi man er ligeglad. Man må åbenbart ikke have fantasi til hvor galt det kan gå på et splitsekundt
mar 2017
Det ene udelukker ikke det andet.
Flere efterspørger jo hvad man gør i pressede situationer. Det synes jeg da er en reelt ting at få svar på.
Alternativt opfinder folk jo mere eller mindre gennemtænkte metoder. Det synes jeg også debatten har vist.
Da jeg var yngre, underviste jeg kvinder i selvforsvar (det var meget populært en overgang).
Men det er da bedre at lære mænd ikke at voldtage kvinder kunne man så sige.
Ja, det er der sku da ingen der kan være uenig i, at mænd skal lade være med. Men jeg synes stadig at kvinder og mænd for den sags skyld bør lære elementære forsvarsmetoder.
Nu er snakken skredet fra at skræmme glade hunde væk, til helt ekstreme situationer, og jeg er ikke sikker på, at man træne en så ekstrem situation.
Men at skræmme en hilseglad hund væk når ens egen går amok over fremmede hunde, det burde alle altså lære. Det sker jo relativt tit.
Mange får jo racer som lider af egetkønsagression, og så er det ret sandsynligt at de vil stå i den situation, ja endda flere gange.
Hvor mange har ikke oplevet at en hund kommer hen på en gåtur.
Jeg har nok oplevet det 2 gange alene i år, dog samme hund, og den kan man bare tage i halsbåndet. Ingen drama i det. Plus min egen er rimeligt ligeglad. Jeg har valgt racer som normalt er ret nemme med andre hunde helt bevidst.
Jeg har en gang i mit oplevet at min hund blev angrebet og det var faktisk et uheld, da ejerne var ved at pakke bil, og hundene var smuttet ud, under pakningen.
Et hændeligt uheld.
Hændelige uheld sker jo også bare.
Altså jeg ser virkeligt ikke noget negativt i, at lære folk st håndtere en presset situation.
At træne mod ekstreme angribende hunde er måske lige lovligt overkill. Reelt oplever de færreste vel det. Lidt ligesom de færreste oplever at blive gennemtævet af 10 sure Rockere, selvom det jo sker. Vi ved det godt, men for pokker.
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.781
Men hvordan vil du træne det uden at bruge en hund?
apr 2018
apr 2018
men ved et møde hvor en hund er venlig er min reaktion naturligvis anderledes rolig. Jeg slog fx ikke leonbergeren. Det faldt mig ikke ind må jeg indrømme men folks grænser er jo forskellige
aslan ryster sig efter et uønsket møde med en venlig hund. Det samme gør jeg. Vi bærer det ikke med os. havde vi mødt denne whippet havde vi nok grinet af det sammen hvis jeg faldt over min hund . havde den angrebet havde jeg krøllet den sammen før min hund. Det sidste er en auto reaktion som jeg ikke tænker over. lidt som hvis en skulle angribe mit barn. men jeg oplever heldigvis at jeg skelner
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 752
Men de par gange det har været nødvendigt er jeg gået fra mødet og hjem og har tudet over at have været nødt til at slå på en hund.
Men heller et svirp med en pisk, end at den ender i gabet på én af mine.
Specielt fordi jeg jo har en flok, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at hvis én af mine røg i slagsmål, ville resten af flokken blande sig.
Endnu en af de grimme om hundeskoven