Leje af hus til salg {{forumTopicSubject}}
Vi er lige flyttet i et lejet hus, som var til salg før vi flyttede ind.
Den orale aftale var så at vi flyttede ind med forkøbsret og salgsskiltet skulle fjernes, hvilket vi selvfølgelig går ud fra betyder at huset ikke er aktivt til salg mens vi bor her. Men salgsskiltet er ikke fjernet, hvilket jo kunne være en forglemmelse, men nu er jeg blevet gjort opmærksom på at udlejer har delt annoncen.
Er der nogen herinde der er sat bare lidt ind i lejeloven?
Jeg skal have snakket med udlejer imorgen, for det var ikke planen at vi ville flytte ind i et hus der står aktivt til salg, og det var ikke hvad vi fik at vide inden vi skrev under på lejekontrakten (hvori der intet står omkring at huset er til salg).
Grunden til at jeg spørger til råds inden, er for at være lidt forberedt i tilfælde af at hun siger at huset fortsat skal være aktivt på markedet.
Hvordan ville I håndtere denne situation?
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
De har hjulpet mig flere gange og de er ganske gratis.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
feb 2006
feb 2006
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Omvendt kan I ikke forhindre udlejer i at have huset til salg. Det er deres ret som ejer af ejendommen.
Ønsker I at købe huset, kan I jo henvende jer til sælger om at lave en betinget købsaftale med den overtagelse I nu ønsker og har mulighed for.
På den måde SKAL sælger informere jer, hvis der kommer bud på huset og I skal have mulighed for at matche dette bud inden huset kan sælges til anden side. Så har I da en eller anden form for sikkerhed for det ikke bare lige pludseligt er solgt.
Leje af hus til salg