{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Dødt hovedløst dyr læsset af på Klosterheden {{forumTopicSubject}}

Først så vil jeg lige påpege, at der er billeder af den døde Alpaka.

Hvad i alverden tænker folk på når de læsser deres døde dyr af ude i naturen.
Det er da rablende sindsygt. og så en alpaka.
Det burde være muligt at finde frem til ejeren uden de store problemer, da der jo er grænser for, hvor mange alpakaer der findes i Danmark, og omkringboende vel bemærker at der mangler en alpaka.

https://dagbladet-holstebro-struer.dk/struer/Se-billederne-Usaedvanligt-dyr-fundet-uden-hoved-eller-hove/artikel/386243?fbclid=IwAR23iYnhRs3eoToBsP3KWXzl20PUAKaoKahhRxOFMDzlnl53LJ4CPzofb48

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt hovedløst dyr læsset af på Klosterheden
  • #2   18. okt 2018 skal de ikke være chipmærket på ligefod med heste?

eller er det mere øremærke som får?

• #4   18. okt 2018 Hvis det var for at skjule et evt øremærke, så havde de jo ikke behøvet at tage hele hovedet, ørene havde været nok.
    Det ser ud til, at det er et dyr der er blevet slagtet, da de har skåret "skinkerne" fra.

Og jo, det koster at komme af med døde dyr, tror, at en alpaka kan koste omkring 3-400 kr.
    I stedet for at dumpe kadaveret, så kunne de da have skåret den helt ud og have solgt resten af kødet og benene.Jeg ville da gerne have haft noget alpaka kød og ben til hunden.

Og som jeg skrev i start indlægget, så vil jeg da tro, at det må være rimelig nemt at finde ud af, hvor dyret kommer fra. Der må være nogen som bemærker at der mangler en et eller andet sted. Det er jo ikke dyr man ser ret mange steder.

• #5   18. okt 2018 Tror faktisk der kommer flere og flere af dem i Danmark. Og noget underligt noget at bare smide den der? Enig i hvis den er slagtet så ville resten da også være god at bruge...
    Virkelig underlige mennesker...

• #9   19. okt 2018 Jeg studsede mest over, at betjentene først gættede på, at det var en struds, indtil de fik fat i en pensioneret betjent smiley smiley smiley

• #10   19. okt 2018 Alpakaer er efterhånden ved at blive ret almindelige som husdyr i DK p.g.a. deres lækre uld.

Jeg er overbevist om, at nogle dybt indskrænkende og forskruede individer har stjålet dyret. Det er sgu så pervers en handling, at jeg tvivler på, at en ejer bare ville spare penge til DAKA.

• #11   19. okt 2018 Jeg tvivler på folk som har "råd" og "rum" til en Alpaka gider gå og slæbe det halvstore(48-84kg) skrummel midt ud i troldekoven for 3-400 skaldede kroners skyld? Tror du har fat i noget Miemiv. smiley Det virker imho som meget arbejde for at undgå 400 kroners regning for selv fattige Alpaka ejere... smiley Men jeg er måske bare ekstra dovent anlagt...

• #12   19. okt 2018 lyder måske skørt men. ligesom tænker jeg på køer får heste de er jo mærke men der hvor der er ofte grise og køer så er der os sådan en ting man smider de døde dyr i som ofte mange landmand har smiley men det der puha

• #13   19. okt 2018 Godt nok en mystisk sag ? smiley
    Alene skindet på en alpaka må da koste mere end de 3-400 kr. det koster at få sendt dyret til DAKA ?
    Tænker også at dyret er stjålet og slagtet for kødets skyld smiley

• #14   19. okt 2018 Hvis prisen for at få afhentet en alpaka tilsvarer prisen for at få hentet en hest kan jeg til dels forstå det. Måske der er nogen der har tænkt de gjorde ræv/ulv en tjeneste og serveret mad?

Who knows?

Makabert, ja. Men behøves måske ikke være en bestialsk årsag?

Kommentér på:
Dødt hovedløst dyr læsset af på Klosterheden

Annonce