695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

STOP RODEO i Danmark STOP RODEO i Danmark

<i>jeg har lige modtaget denne mail, måske der er nogle her der vil støtte op omkring det.</i>

Hjælp Dyrenes beskyttelse og andre dyrevenner med at stoppe Amerikansk Rodeo i København d. 28 juni...

Gå ind på dette link og skriv jer på...

Rodeo er lige så slem som tyrefægtning og hundekampe.

http://www.anti-rodeo.underskrifter.dk/index.php

P.s. Send mailen til alle I kender...

Hvis I vil se hvor ondt rodeo er, kan I lige se dette link...men jeg advarer jer...i kommer til at skrige af sorg og rædsel...

LINK: http://www.youtube.com/watch?v=Tzg-zpXik6U&mode=related&search

LÆS også dette her

Pressemeddelelse
Dyrenes Beskyttelse opfordrer til boykot af rodeoshow
Dyrenes Beskyttelse beklager, at justitsminister Lene Espersen ikke finder grundlag for at "antage, at et rodeoarrangement i alle tilfælde vil indebære en overtrædelse af dyreværnslovgivningen" og udstede generelt forbud mod rodeoshow i Danmark

- Det ændrer ikke ved Dyrenes Beskyttelses principielle holdning. Rodeoshow er en uantagelig og meningsløs brug af dyr. En sikker måde at stoppe for rodeoshow i Danmark, er at boykotte showet, så der ikke er økonomisk grundlag for at gennemføre det, siger Ole Münster, direktør i Dyrenes Beskyttelse.
Dyrenes Beskyttelse må afvente det konkrete planlagte rodeoshow i Parken. Dyrenes Beskyttelse vil sende en dyreværnsinspektør til showet, som vil tage stilling til, om der i forbindelse med afholdelse af rodeoshowet er overtrædelser af dyreværnslovens § 17.

I svaret til folketinget anfører justitsminister Lene Espersen, "at spørgsmålet om, hvorvidt et rodeoshow vil være i overensstemmelse med dyreværnslovens regler, herunder lovens § 17, hvorefter et dyr ikke må bruges til fremvisning mv., hvis dyret herved påføres væsentlig ulempe, må afgøres på grundlag af en konkret vurdering af det enkelte rodeoarrangement, herunder hvilke rodeodiscipliner der anvendes i forbindelse med gennemførelsen af arrangementet. Der er efter Justitsministeriets opfattelse således ikke grundlag for at antage, at et rodeoarrangement i alle tilfælde vil indebære en overtrædelse af dyreværnslovgivningen."

Yderligere oplysninger: Ole Münster, direktør, Dyrenes Beskyttelse, telefon 40 96 68 24

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STOP RODEO i Danmark
  • #1   22. mar 2007 Ja jeg har hørt om det,. Det er forfærdeligt smiley

• #2   22. mar 2007
    Det er RÆDSELSFULDT !!!!

• #3   22. mar 2007 Nogle mennesker er bare så.......

Tænk at være så afstumpet.

• #4   22. mar 2007 SÅ er der skrevet under. Har set en video med det og den var ikke for sarte sjæle.
    Det er frygteligt så til Alle .....SKRIV UNDER ..

• #5   22. mar 2007 Gud hvor forfærdeligt, er da helt til tårer..
    hvad siger i til at vi skriver til parken som skal afholde dette afskyelige show????

• #6   22. mar 2007
    Har også lige skrevet under!!!!
    Har godt set videoen, den er rædselsfuld!!!!
    Jeg sad med tårer i øjnene og kvalme!!!!

• #7   22. mar 2007 MB -

jeg skriver lige noget til dig i dit besked center!!
    vil meget gerne have du læser det!

• #8   22. mar 2007

Louise og søren .: Jo jeg synes det ville være en rigtig god ide at skrive til parken... Hvem er god til at sætte sådan en mail sammen ?? så kunne vi hver især sende den.....

• #9   22. mar 2007 jeg vil med glæde gerne prøve at brygge noget sammen, men kan folk der er interesseret i at være med så ikke skrive til min profil!

• #10   22. mar 2007
    har i været inde på dette link: (link fjernet)

• #11   22. mar 2007 man skal nødig lufte sin meing hvis man er ueinge med jer. tror jeg sidder den her over

• #12   22. mar 2007 jesper b -

lige på dette emne tror jeg det lyder som en god ide!

• #13   22. mar 2007 Hvorfor så meget ballade over det ???

De har jo efter hvad de skriver undersøgt og fået lov til at lave showet... her er et uddrag fra deres annonce..

Dyrevelfærd

Copenhagen Rodeo er naturligvis underlagt danske dyreværnsregler, som alle bliver overholdt.

Allerede tilbage i sommeren 2006 kontaktede Copenhagen Rodeo Justitsministeriets Dyreværnsråd for at sikre, at showet ikke overtræder gældende danske regler. Dyreværnsrådet udtalte i december 2006, at enkelte traditionelle rodeodiscipliner kan være i strid med de gældende danske dyreværnsregler. Dette er de såkaldte "timed events" (disciplinerne Steer Wrestling, Team Roping og Tie Down Roping). Copenhagen Rodeo har derfor valgt at se bort fra disse discipliner. Heldigvis fandt rådet ikke problemer med de såkaldte "rough stock events", som er kernen eller fundamentet i ethvert rodeo. Det er selvsagt under forudsætning af, at alle almindelige dyreværnsregler overholdes. Dette sikres gennem samarbejdet med The Professionel Rodeo Cowboys Association og danske eksperter og dyrlæger.

Gode heste og tyre til rodeo har en høj værdi og behandles herefter. Langt størstedelen af de tyre, som deltager i rodeo, ville være slagtet, hvis ikke de blev omtaget til rodeo. Værdien af disse tyre kan komme op over 1.000.000 dollars! Derfor sikres dyrene de bedste forhold, hvilket vil sige masser af plads til at gå og leve på. Kun derved kan de opbygge store muskler. Det samme gælder hestene. Typisk deltager en tyr eller hest ikke i mere end ca. 15 rodeoer om året og kan deltage i op til 10 år. Da de kunne rides i 8 sekunder svarer det til ca. 2 minutters arbejde årligt og ellers et liv i det fri!

• #14   22. mar 2007 Heidi & fam..

og hvis man siger til dig at grise også kan flyve så tror du måske også på det??

• #15   22. mar 2007 Heidi & Fam DET SYNTES JEG VAR ET RIGTIG GODT INDLÆG smiley

• #16   22. mar 2007 Ja og jeg tror også på at julemanden findes...
    Nej men jeg tror sq på at Hr. Østergård ved hvad han laver og noget i den stil som at undersøge et show af den kaliber er jeg ret sikker på han har fået sine tilladelser til...

• #17   22. mar 2007
    Heidi & Fam endnu en gang flot sagt!!!

• #18   22. mar 2007 kisser c -

lige præcis

• #19   22. mar 2007 Tak Jesper..

• #20   22. mar 2007 kisser der så mange ting som mangodt kunne tænke sig og se mod andre ik...... jeg syntes bare det er fedt Heidi & Fam il stå frem og sige det hun mener........

• #21   22. mar 2007 jeg har aldrig hørt mere dumsnak end det lort jesper b og heidi fyrer, mage til lort skal man søge længe efter, er jeg så også sej nu jesper fordi jeg siger hvad jeg mener??????????????

• #22   22. mar 2007 Kisser: det er nu ikke kuglerne der er bundet op - med reber er bundet rigtig stramt rundt om lysken og der er rigtig ubehadeligt - elelrs vil jeg give dig ret - det er noget svineri.
    Tænk engang på de store tyre - de vejer jo ret meget - det er sgu ikke sundt for dem at hoppe, bukke og springe - det gør de ikke for sjov eller fordi de er trænet til det - de gør det fordi de er udsat for stor ubehag.

• #23   22. mar 2007 De skulle fame have samme tur.....................
    Så kan det være de lærer det....

Det er for sindsygt........................................

• #24   22. mar 2007 lad os glemme diskusionen med dem der synes det er ok, skal vi ikke hellere koncentrere os om at gøre noget ved?
    nogle forslag???

• #25   22. mar 2007 hvilke disipliner må der vises i DK -

• #26   22. mar 2007 Kisser: jeg valgte ikke at se det, da jeg var i USA - jeg har også valgt ikke at få det bæltespænde min far har vundet i rodeo, da jeg ikke kan gå ind for det - vi har så valgt at det diskutere vi ikke. Kan godt se det fra hans side - han er vokset op med det og hvor det var en måde et blive bedre til sit erhverv på - men jeg mener at det er helt unødvendigt nu. Min far kommer fra Texas og der lever det i bedste velgående

• #27   22. mar 2007 jeg laver også lige en brainstorming, og tænker over det et par dage, fordi det der kan jeg slet ikke stå inde for, og vil virkelig gerne gøre mit for at undgå det kommer til danmark!
    må indrømme jeg også fik noget af et chok, vidste ikke at de virkelig blev mishandlet i den grad!

• #28   22. mar 2007 har slet ikke lyst til at se filmen - har set dyrerne med brækkede ben og ligende - og kalve der bliver fanget med lasso og ryger om på ryggen med 120 i timen - ganske forfærteligt.

Tilgengæld har jeg haft den store fornøjelse at ride et par ture på et toptrænet rodeohest - som også blev brugt i hverdagen til at arbejde med kvæg - kæmpe oplevelse og mums en lækker sadel der var på den - det var en saddel med sølvbeslag, som var vundet ved et stort rodeo - den hest levede et meningsfylt liv.
    Det skal lige siges at den hest blev jo selvfølgelig ikke brugt til at bukke - med blev redet til de konkurencer hvor rytteren skylle fange en kalv og ligende

• #29   22. mar 2007 Louise & Søren..
    Vil det sige at du mener at der i et åbent forum ikke længere skal være plads til folk der ikke lige deler alle andres syn på sagen ???

Og hvad blev der af det sobre sprog ??

• #30   22. mar 2007 susanne l -

ja det er helt grotesk, men så ved vi det bedre, og nu må vi gøre noget ved det.
    tænk at nogle mennesker finder det underholdende at kigge på??

• #31   22. mar 2007 Amalie: py-ha - det kan man da kalde misforståelse - der er ikke noget søndagshygge over det - rytterne lever også en ret farlig tilværelse - ikke at jeg har ondt af dem, de vælger jo selv

• #32   22. mar 2007 Der skal være plads til alle og du er velkommen til at ytre din mening, jeg gider bare ikke spilde tid på det, ikke i den her sag!

• #33   22. mar 2007 Louise & Søren...
    Nu var det jo egentlig heller ikke min mening jeg udtalte mig om i mit inlæg men derimod et simpelt spørgsmål ikke andet..
    Det fik jeg jo så ikke besvarret

• #34   22. mar 2007 Amalie: men i mange familier i USa er det lig med søndagshygge - øv

Louise: jeg kan godt blive fasineret af de cowboy'er - deres kunnen - men ikke på bekostning af dyrerne. Det er ok at de er nødt tilat lasso et dyr ude på prærien - men ikke for sjovt.
    Og man hvor kan de ramme præcist - blev fanget flere gange af ham jeg lånte hesten af - ligemeget hvilke krumspring jeg laved, så ramte han sikkert hver gang og det er bare død svært ;O)) jeg lærte det ikke

• #35   22. mar 2007 Iben -

er ikke sikker på jeg er helt med?

• #36   22. mar 2007 En underskrift er sendt afsted herfra

• #37   22. mar 2007 susanne l -

det lyder også som om at det var under nogle ordnede forhold at du prøvede det , altså hvor dyrene blev behandlet pænt osv.
    men at se dyr blive behandlet på denne måde, jeg er faktisk helt mundlam, og det skal der meget til;o)

• #38   22. mar 2007 Iben -

så er jeg med, og jeg giver dig fuldstændig ret!!

• #39   22. mar 2007 Louise: jeg har sørme ikke prøvet det - ville ikke engang se det, da jeg var der over - min far er fra Texas og bor der, så han kender en der lever af at arbejde som cowboy - det var privat hos ham jeg lånte hans hest og det var der jeg prøvede lasso - nix ikke noget rodeo til mig.

• #40   22. mar 2007 Amalie: ja, netop - utrolig at personer kan mene at det er ok også selvom der er givet tilladelse til det - siden hvornår er alt ok, bare fordi en elelr anden skrankepave har sat sit stempel - det er jo stadigt lovligt at tænke selv

• #41   22. mar 2007 Iben -

kunne ikke sige det bedre selv!

susanne L -
    på den måde, det må da ha været meget sjovt at prøve;o)

• #42   22. mar 2007 Louise: jeg det var vildt sjovt - lige på nær da den hest jeg red på, så en flok kvæg - det var nemlig en cuttinghorse(staves??) så den drønede afsted men mig - efter de kvæg - jeg fik den dog stoppet ;O)) men det er en meget anderledes måde at ride på - vildt lækkert

• #43   22. mar 2007 nu har jeg lige læst at folk formåede at få rodeo showet aflyst på mallorca, så det skal vi fanme også prøve her i dk..

• #44   22. mar 2007 skulle man prøve at oprette emnet igen, så der kom flere underskrifter og ideér til hvad vi kan gøre for at stoppe dett?
    hvad synes i?

• #45   22. mar 2007 Iben - ja de kan man skisme da kalde dobbeltmoral, så det batter...hmmm, mon ikke det nærmer drejer sig om at de er bage for konkurrencen

• #46   22. mar 2007 Iben: jeg tror sgu ikke han høre efter nogen, overhovedet - så skal andre da nedlæge et forbud. Det bedste vil jo bare være at folk blev væk og det blev en underskudsforretning

• #47   22. mar 2007 i har begge ret, tror ikke at de fodboldfans der tager derind interesserer sig for dette, og heller ikke sponsorerne, dog med undtagelse af hotel hilton, det må man dog give dem at de trak sig..

• #48   22. mar 2007 bliver så harm over sådan noget smiley

Selvf. har jeg underskrevet .!!

• #49   22. mar 2007 har oprettet en gruppe, så kan vi tage den derfra!

• #50   26. mar 2007 Hvem kan være så følelsesløs og så egoistisk at man kan tirre et levende dyr på den måde, for penge og andre tankeløse mennesker som støtter det ved at gå ind og se det.
    Da jeg selv har hest var 1.25 min. nok for mig. Det skar i mit hjerte at se så forfærdelig en behandling man kan udsætte andre levende væsener for.

Og til dem som intet har imod det; hvor er jeres hjerte henne. Tænk hvis det var jeres eller andres hunde som skulle tirres i bure til kamp.

Jeg vil selvfølgelig være med til at sætte en stopper for det!

Kommentér på:
STOP RODEO i Danmark

Annonce