{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

My L
My L
Tilmeldt:
26. jul 2018
Følger: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hjælp min lille hvalp har brækket sit bagben {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Min lille pige på ca 4 måneder, er DSV kommet ud for et uheld, hun har fandt ned af sofaen, og landet forkert på bagbenet.

Jeg vil gerne bede om hjælp da det første gang jeg har oplevet sådan en ubehagelig situation, jeg er bange og ked af, hun skal starte ud med at opleve sådan.

Men hvad skal jeg passe på med da hun er i gips, hvad må hun godt og ikke må. Da vi lige har fået hende hjem så piver hun, er det normalt. Hvad skal jeg holde øje med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min lille hvalp har brækket sit bagben
  • #1   24. sep 2018 Du skal holde hende i ro og passe på gipsen ikke bliver våd. Har du ikke fået smertestillende med fra dyrlægen?

  • #2   24. sep 2018 Nej, jeg spurgte om det men de mente ikke hun skulle have noget, vi tager derud igen imorgen og får noget, da det virkelig synd for hende:(

  • #3   24. sep 2018 Hvor synd. Det burde i have haft smiley Ellers må du have fat i en vagtdyrlæge. Det er synd, hvis hun har så ondt, så hun piver smiley

  • #4   24. sep 2018 Jeg ringer til dem nu, da jeg selv synes det synd for hende, det gør ondt på mig at hun har ondt:((

  • #5   24. sep 2018 Super du gør det smiley

    Rigtig god bedring med hende smiley


  • #7   24. sep 2018 Det burde din dyrlæge have oplyst dig om- hvad hun må og ikke må, men når dyrlægen ikke engang mener, at hun har brug for smertestillende, så undre det mig desværre ikke...

    Tag fat Anni herinde, hendes profilbillede er en dværg pincher med bagbenet i gips. Hun har erfaring med ung hund, med brækket ben.


  • #8   24. sep 2018 Når du har fået noget smertestillende til vapsen, så skal du sørge for at holde hende i ro. Jeg vil anbefale et stort bur, som hun kan få en hule i. Lågen skal stå åben, når I er der og holder øje med hende, og når hun så har vænnet sig til buret, skal I lukke, når I ikke holder øje med hende. Når hun får det bedre, vil hun nok prøve på at hoppe op i møblerne, og så er det især farligt, når hun hopper ned igen.
    Mit store bur har lige været lånt ud til en yorkie, som var blevet opereret i knæet. Både ejer og hund var rigtig glade for buret smiley
    Selvom det kan være svært, så er det en god idé at vænne hvalpen til ikke at komme op i møblerne. Man må så selv sætte sig ned på gulvet, når man nusser og leger med hvalpen. Man kan jo også lægge et tæppe på gulvet, og ligge der med hvalpen.
    Hundehvalpe skal ikke være i møblerne, det er simpelthen for farligt for dem, og man skal kun fx kigge på telefonen i 2 sekunder, og vupti er hvalpen hoppet ned.


  • #9   24. sep 2018 find en anden dyrlæge

  • #10   24. sep 2018 Hvor længe skal hvalpen holdes i ro - og er det en realistisk opgave?
    Har du ressourcer til korrekt genoptræning? Hvad er prognosen for mén?


  • #11   24. sep 2018 Min Dværg Pinscher brækkede også bagbenet da hun var ca 4½ måned.
    Min kom sig fuldstændig, hun fik ikke men af det.

    Og når nu uheldet var ude, så vær glad for, at det er bagbenet, det giver flere muligheder for aktivering end hvis det havde været et forben.

    Jeg ved godt, at det er svært, men lad nu være med at ynke hunden alt for meget, det vil gøre det meget værre og det ender med, at du får en rigtig "pjevset" hund resten af livet.

    Min hund gik med glasfiber i knap 8 uger, hvor hun fik skiftet glasfiberen hver uge, da sådan en hvalp vokser hurtig og så bliver glasfiberen/gipsen for lille.
    Jeg var så heldig, at hos min havde vækstpladerne ikke taget skade. Desværre kan man først se det når hunden er omkring et års tid. Hvis vækstpladerne har taget skade, så vil hunden få et kortere ben, da væksten sættes i stå.

    Du skal sørge for at holde hvalpen rimelig i ro og sørge for at den ikke springer op og ned af noget.
    Det var umuligt for mig at holde min i ro, da hun var hyper aktiv.
    Jeg prøvede at sætte hende i bur, men det var ikke en god løsning, da hun for rundt i bure, hoppede og sprang for at komme ud.
    Så jeg vil bestemt ikke anbefale dig at sætte hvalpen i bur, hvis ikke den er vant til det.
    Det skader ikke, at den humper lidt rundt på sit ben, den kan jo ikke bare ligge ned hele tiden.

    Min Taliban gik bare rundt i det meste af huset og jeg sørgede for at hun ikke sprang op og ned af møblerne.

    I den tid hun havde glasfiber på sov jeg på en madras på gulvet, da jeg var nervøs for om hun ville hoppe ned af sengen mens jeg sov. Her bagefter tror jeg at det har været unødvendig.
    Når hun var alene, så var hun lukket ud i køkkenet med et godt kødben, og hvor der ikke var noget hun kunne springe op af. Hun havde en blød kurv med bløde lave kanter.


    Som sagt, så var min hyperaktiv, og for at få lidt to på hende, foregik alle fodringer med at sprede foderet i haven, hvor hunden brugte tiden på at søge efter det.
    Vi gik også rigtig mange spor.
    Det kan sådan et brækket bagben fint holde til.
    Hun var også med alle mulige steder, hvor hun fik lov til at gå og snuse lidt.

    Du skal være opmærksom på, at gipsen/fiberen ikke sidder for stram. Jeg måtte tilbage til dyrlægen to gange for at få løsnet fiberen fordi den var for stram.

    Som en anden nævner, så skal du passe på, at gipsen/ glasfiberen ikke bliver våd.
    Hver gang hunden skal ud, så skal du pakke det nederste af benet ind så det ikke bliver vådt.
    Det var ret besværligt og tog lang tid hver gang, men jeg fandt en rigtig god løsning, jeg satte en ny trend her i Kolding. Jeg brugte kondomer til at rulle op over benet. Det var nemt og hurtig.

    Jeg vil endvidere anbefale dig at tage din hvalp til kiropraktor en gang om ugen mens den går med gips.
    Det er ret vigtig med en hvalp, som endnu ikke har et færdigt udviklet skelet. Hvalpen bliver skæv og øm i kroppen af at humpe rundt med gipsben.
    Min låste altid i korsbenet.

    Hvis benet er brækket i dag, så er hunden jo smertedækket fra dyrlægen, men jeg vil da anbefale dig lige at runde dyrlægen i morgen og få noget smertestillende til de næste par dage, kan slet ikke forstå at du ikke har fået noget med.

    God bedring med din lille hund, håber at det bliver lige så godt med din bagefter som med min.


  • #12   24. sep 2018 # 8 Total uenig

  • #15   25. sep 2018 Mange tak for jeres hjælp og hun har fået smertestillende. Det går godt med hende

  • #16   27. sep 2018 Stakkels pus, Rigtig god bedring med hende<3Da vores lille dsg havde en slem forvridning af ledet i bagbenet. fik han en skinne på. som Han støttede fint på. Desværre knækkede skinnen og Plet fik en ny på af en anden dyrlæge. Så vi kom hjem kunne han ikke lægge sig ned. skinne som var for lang, blev skiftet igen. denne gang ville han ikke støtte på benet. Vi prøvede at ringe til vores egen dyrlæge som åbenbart var på kursus i 2 dage. Den anden dyrlæge sagde det ikke betød noget. Endelig lykkedes det os at få fat på vores egen dyrlæge som sagde at hvis han ikke støttede på benet med skinnen og bandage på så er det fordi det er noget der generer. Han havde sår på benet ??og dyrlægen besluttede at Plet skulle have skinnen af en uge før. Det var rigtig hårdt for min lille skat. Han skulle lægges i nakose Hver gang skinnen skulle skiftes og det har da gjort ondt på ham??Når skinne ikke sad rigtigt.
    Håber alt godt for din søde hundepige??


Kommentér på:
Hjælp min lille hvalp har brækket sit bagben

Annonce