{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Ida F
Ida F
Følger: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hvalps første løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min kæreste og jeg har denne her skønne labrador hvalp på 8 måneder. Min kæreste vågnede i morges op til at der var blod på vores dyne og lidt på gulvet også. Vi tjekkede hurtigt begge vores hunde men vi kunne intet finde. Jeg kontaktede så derfor vores dyrlæge over telefonen, han var ret sikker på at det er fordi vores hvalp er kommet i sin første løbetid. Hun skal så holdes fra alle han hunde i godt 14 dage ihvertfald.

Hvad gjorde i da jeres hund kom i den første løbetid? Er der noget man skal holde ekstra øje med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalps første løbetid
  • #2   21. sep 2018 Du skal holde din hvalp fra andre hunde i ca. 3 uger. Hvis den skal lege med andre så sørg for det er tæver og at det foregår på et indhegnet areal - tæver kan også finde på at rende ud og lede efter hanhunde..
    Hvilket køn er jeres anden hund?
    Vær obs på at hun godt kan være lidt humørsyg så pas godt på hende smiley

• #3   21. sep 2018 Vores anden hund er en newfoundlænder blanding pige på 12 år smiley

• #5   21. sep 2018 Lav køkkenrulletesten når hunden har sovet. Den virker altid.
    Det kan også stamme fra tænderne, hvis de har leget vildt.

Løbske tæver skal holdes fra hanner i minimum tre uger. Nogle tæver har ægløsning på dag 3 - andre på dag 21. Det er vildt forskelligt. Så 14 dage er ikke nok.

• #6   21. sep 2018 Okay tak for alle brugbare svar:)

• #9   21. sep 2018 Køkkenrulle testen = man tager et stykke køkkenrulle, fugter det med lidt vand, tørrer tæven hen over tissekonen. Hvis tæven er i løbetid, vil der være blod på køkkenrullen smiley
    Virker bedst, når tæven lige har sovet (ikke har gjort sig ren).

• #10   21. sep 2018 John, fordi det lige er kommet i nat, hun er stadig lidt utryg ved ikke at sove hos os.

• #12   21. sep 2018 Ja det har vi forsøgt, men hun ødelægger dem fordi hun er utryg ved at ligge selv

• #13   21. sep 2018 Jeg ville bare lade hende få et par løbetidstrusser på om natten, og så lade hende blive i sengen. Du kan med fordel købe almindelige, tynde trusseindlæg og putte i, i stedet for de indlæg man kan købe i dyreforretninger.

• #14   21. sep 2018 Nu må vi j heldigvis helt selv bestemme hvordan og hvorledes vores hunde sover, og eftersom ingen af os sover i samme seng som trådstarter og hendes hund, så kan vi vel være ligeglade?

Mine sover i bur som hvalpe indtil de er renlige, herefter kan de sove hvor det passer dem. 3 af fire vælger som regel sengen. Den 4 starter i sit bur, men ender i sengen om morgnen. De er alle 4 tæver. De 3 er intakte. jeg smider dem ikke ud når de er i løb.

• #17   22. sep 2018 Der er nu købt løbetid trusser tid trusser til hende??

Kommentér på:
Hvalps første løbetid

Annonce