Det KLØR! {{forumTopicSubject}}
Kære HG!
I ved så meget herinde, og jeg tænker, at I da helt sikkert gerne vil se lidt på mit udslæt, så at sige.
Sagen er den at jeg her i min sommerferie fik noget udslæt på mine ben og arme, som kløede helt ustyrligt meget. Jeg kunne ikke sove om natten, var i møg dårligt humør og sad bare i skyggen med min vandspray.
Det stod på i 3-4 uger, og jeg var til lægen med det 2 gange. Begge gange sagde lægerne, at det lignede soleksem eller måske en allergisk reaktion. Inden jeg gik til lægen, havde jeg allerede taget allergipiller i et par dage uden nogen form for effekt. Lægen bad mig fortsætte med pillerne og så fik jeg en hormoncreme der tog det værste.
Til sidst gik det så også væk. Men! Her i weekenden er det kommet tilbage med fuld kraft, dog primært på mine ben, men også lidt på armene. Jeg har selvfølgelig været til lægen, og jeg fik nogle stærkere allergipiller, som jeg har taget i 2 dage nu uden nogen form for effekt. Har en ny tid på fredag.
Men hvad siger I, nogen der har oplevet noget lignende? Udslættet skifter udseende fra nærmest at ligne gåsehud til bare at være små røde prikker/knopper. Det startede begge gange på indersiden ved begge knæ og spredte sig så ellers til resten af benene. Det klør så jeg er ved at blive sindssyg! Har arbejdet hjemmefra hele ugen, fordi jeg ikke kan holde ud at have bukser på, og sover elendigt
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 735
jun 2012
jun 2012
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 1.504
Jeg har selv allergi, og får også en voldsom kløe, hvis jeg ikke tager allergipiller - det er ganske uudholdeligt, så jeg føler virkelig med dig.
Ønsker dig en god og snarlig bedring!
jun 2012
Håber også det meget snart bliver bedre! Tak
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
jun 2012
Jeg har ikke fået lavet priktest, men hvis det er en form for allergi, er det så ikke mærkeligt, at pillerne ikke hjælper?
jun 2012
jun 2012
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Men jeg tænker måske en reaktion på kontakt med noget andet, som du så ikke tåler.
Har du overvejet hvad der har været af ligheder ml din sommerferie og den her weekend?
jun 2012
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Bed om en priktest i en fart og tag den så derfra
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
jun 2012
Har som sagt en tid på fredag, så må vi se, hvad hun siger.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.471
jun 2012
Trine, puha, synd for dig, klør dit også? Jeg har ikke lige tænkt over, om det bliver fugtigt, men huden bliver i hvert fald varm. Det lindrer lidt med frisk luft til benene og andet køligt.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.471
jun 2012
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.102
Xylocain Linement
Er kløe stillende og lettere bedøvende.... Kan købes i håndkøb på Apoteket. …
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Du skal klart til hudlæge, indtil da, så skriv gerne ned hvornår du får det, hvad du har været i kontakt med, den dag.
Har du frosset benene den dag, for det så kommer, når du igen får varmen etc.
Jo flere oplysninger, du kan give speciallægen, jo bedre er chancen for, at denne kan finde ud af, hvad det er.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Det ligner lidt opstarten på DH (dermatitis herpetiformis), som er en hudlidelse der følger cøliaki (“glutenallergi”). Det konstateres ved en blodprøve, hvor lægen måler transglutaminase og HLA-DQ2 og HLA-DQ8. Folk som udelukkende har DH som symptom, bliver sjældent udredt, fordi DH er så diffust i starten.
Har du gener fra maven (diarré eller forstoppelse), mavesmerter, træthed, hjernetåge, ledsmerter eller hyppig hovedpine? Det behøver du selvfølgelig ikke svare på her i forum, men det er nogle af de andre symptomer på cøliaki.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
du er tydeligt stadig i kontakt med noget du ikke kan tåle.
prøv at tage smykker af og ud og vask sengetøj og tøj med neutral og se om det hjælper.
krydser fingre for hurtigt opklarende svar til priktets i morgen
jun 2012
Jeg har tænkt meget over hvad jeg har lavet op til jeg fik det denne her gang, men det er bare ikke sådan noget der kommer en aften og så er væk næste morgen og måske så kommer igen dagen efter, så var det lidt nemmere at finde ud af hvad der udløser det. Det kommer og så er det der KONSTANT. Nu har jeg haft det konstant siden søndag morgen
jun 2012
jun 2012
Jeg har både taget allergipiller man kan få i håndkøb og nu tager jeg nogle på recept uden effekt, men der er sikkert mange flere typer derude.
Det er lige nøjagtig det zinksalve jeg har hørt skulle være godt
Det er decideret umuligt for mig at lade være med at klø, men jeg begrænser det selvfølgelig så vidt muligt.
Min læge troede jo også det var soleksem da jeg kom med det i sommerferien, men det giver bare ikke rigtig mening nu, eftersom solen ikke skinner lige så meget mere, og jeg sidder inde på et kontor med lange bukser hele dagen.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Men få en priktest, og hvis den ikke viser noget, så bed lægen om at tage en test for cøliaki. Better safe!
Jeg havde ikke DH sådan i dén grad, men jeg havde den her vanvittige kløe over alt på kroppen. Men kløen var det mindste af mine symptomer. Efter diagnosen er kløen forsvundet (sammen med alt det andet).
jun 2012
En lille opdatering til jer der har fulgt med i mit udslæt
I løbet af dagen i går blev det faktisk en smule bedre. Kløen blev tålelig og jeg har sovet i nat (!!) udslættet er blevet mere utydeligt, men til gengæld har jeg fået en masse små sår på især mine skinneben/knæ, fordi jeg har kradset.
Jeg var så til lægen i morges og hun sagde følgende: "sådan noget nældefeber kan komme af hvad som helst, kulde, varme, parfume, alkohol, tøj, sæbe mm. Og nu ser det jo ud som om, det er på vej væk, og det tror jeg også hudlægen vil sige"
Så konklusionen blev at jeg tog hjem igen og satser på, det går helt væk, og hvis det kommer igen, så kommer jeg også igen, og så er det direkte videre i systemet
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 401
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 400
Jeg er helt enig
Jeg ville fjerne alle parfume og dufte straks
Parfumeallergi ligner nemlig også dette
Det KLØR!