Jer der tager immundæmpende medicin Jer der tager immundæmpende medicin
Jeg ved at vi er en del herinde, som får det ene eller andet immundæmpende medicin, så håber at kunne få svar på mit spørgsmål
Jeg har i nu 14 dage haft et sår på bagsiden af min hæl, og det vil bare ikke rigtig hele, det bliver ved med at væske og bløde. Jeg sørger så vidt muligt for at det for luft, og at jeg går i sko der ikke rammer såret, men med den regn der har været de sidste dage, har det bare været nødvendigt med lukkede sko. Jeg har sørget for at sætte plaster over, de gange jeg har skulle have en lukket sko på, og så taget det af igen når jeg er kommet hjem.
Hvor lang tid plejer det at tage for jer, at få sår til at hele ? Sådan et sår ville for mig normalt være helet i løbet af en uge, men er det første sår jeg har haft, efter jeg er kommet på immundæmpende.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Et sår skal ikke være så længe om at hele uanset om man er på immundæmpende eller ej. Er der slet ikke nogen tegn på heling? Evt. i kanten rundt om såret?
God bedring
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Når det driller sådan så skal der noget prof hjælp til. Husk at informer afdelingen om, at du har de problemer.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Der er en sygeplejerske oppe i det lægehus jeg er tilknyttet, men der er bare så skide lang ventetid hos både læge og sygeplejerske. Jeg skal f.eks hele tiden være obs på hvornår der skal bestilles ny recept på mine phenergan eller smertestillende, for så skal jeg jo booke tid hos lægen, og det skal gøres omkring 1 måned før, da der er så lang ventetid. Sygeplejersken plejer dog at have lidt kortere ventetid.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 234 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 994
Jeg ville også gå til lægen med det!
jul 2007
Hold da op en lang vente tid
aug 2013
Sygdom, læger og hospital hænger mig bare SÅ langt ud af halsen
Jeg er også bange for at jeg igen igen er ved at få et nyt udbrud i min leversygdom, jeg har fået udbrud hver gang jeg er kommet ned på 10 mg prednisolon. Og nu er jeg træt som et plejehjem og har mega ondt i mine fødder, netop de ting der også har været ved de sidste to udbrud( og er igen nede på 10 mg prednisolon) . Håber virkelig det bare er et tilfælde, og enten skyldes øgning i det immundæmpende, eller min fibromyalgi . Skal have taget blodprøve igen d. 4 .
aug 2013
Det er fuldstændig vanvittigt med ventetid. Da jeg var hos lægen sidst, sørgede jeg for at få lagt phenergan på serveren, så jeg ikke skulle huske at få bestilt tid, fordi jeg ellers kunne regne ud at jeg skulle bestille tid med det samme. Mit muskelafslappende og pamol kan jeg bare bestille på deres hjemmeside, men når det er phenergan og tramadol/mandolgin, så skal jeg jo have en tid.
jul 2007
Synes godt du kan gøre brug af den åbne konsultation, når det har stået på i 14 dage uden bedring
aug 2013
Når jeg er på 20 mg prednisolon eller mere , skal jeg jo have Imozop til at sove på, og der skal jeg så også op til lægen. Sidst hvor jeg blev sat op i prednioslon skrev jeg så til lægen, det var ligesom "akut" at få de piller, så jeg kunne sove om natten. Så udskrev hun 10 piller, og skrev at næste gang skulle jeg bestille en tid. Ja det er jo også vildt smart, når der er 1 måneds ventetid, og jeg kun har 10 piller. Der fik jeg så heldigvis leverafdelingen til at udskrive dem til mig, det blev også klaret over et telefonopkald.
jul 2007
Men godt der bliver holdt øje med det, men når man har fået det længe og det fungerer fint synes jeg personligt det er lidt overkill, at man SKAL derop hvergang, særlig med den ventetid
Nå, bliver nød til at smutte i seng, så jeg kan få min skønhedssøvn ( Gud forbyde det, hvis jeg får endnu en søvnløs nat
Endnu engang god bedring
aug 2006
Det er noget at en ressourcesluger.
aug 2013
Ja CH det optager jo vildt meget tid hos lægen, og de har i forvejen ret så travlt. Da vi flyttede herud, kunne jeg jo slet ikke få læge her i byen, men blev nødt til at vælge en inde i Århus C , da der kun var åben for tilgang hos et par stykker i midtbyen, og ellers der hvor jeg ligesom var flyttet fra som er 1½ time væk i bus, eller andre byer i udkanten af kommunegrænsen, som er møgbesværligt med bus. Det kan godt være at vi bor i en forstad til Århus, og der kun er 9 km ind til midtbyen herfra os, men at rejse fra den ende ende af Århus til den anden, tager jo ofte ligeså lang tid som at køre til Randers eller Vejle.
Jeg holdt så øje med lægens hjemmeside, og med et samme jeg så der var åben for tilgang, skyndte jeg mig at skifte, så jeg slipper for at skulle bruge ½ time i bus hver gang jeg skal til læge. Dagen efter jeg havde skiftet, var der igen lukket for tilgang.
Der hvor vi boede før, var der flere læger tilknyttet, og åben for tilgang, og der kunne man som regel få en tid indenfor 1-2 uger, men nu er det altså ikke unormalt med 4-5 ugers ventetid.
Der er ofte en del der i åben konsultation om morgene, men det er sgu da klart med de ventetider på at få en tid, mange ting vil man da ikke gå med så lang tid.
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.336
Og sys det er godt der er grundig kontrol mht stærk medicin, men om det er pr tlf eller man skal møde op kan jeg ikk se forskellen på (udover det selvfølgelig er nemmere for begge parter).. begge dele gir lægen mulighed for at opfange evt advarsels signaler.. Og ja, det andet der gir da et rend hos lægen uden lige! Er lidt synd når der nu endda er læge mangel og SÅ mange læger har lukket for tilgang.. her i Randers er det primært (og udelukkende dem sidst jeg tjekkede) gamle mænd på 60+ der er åbne for tilgang.. Det er lidt sørgeligt fordi så ender man med at skulle ha ny læge indenfor kort tid og når man får stærk medicin, så er man meget afhængig af at ha en læge der forstår at man ikke tager det af lyst og hvor ondt man reelt har! (det er bestemt ikk alle læger der forstår det!)
Men mht såret så ville jeg også ta til læge asap.. Lyder ikke super godt.. hellere en gang for meget end en gang for lidt
Har tidligere brugt den her creme under kemo og på mine hundes sår og poter
https://www.caretobeauty.com/dk/avene-cicalfate-repair-cream-40ml/?gclid=EAIaIQobChMI1e-Q06iR3QIVipTtCh0O2QNZEAQYDCABEgJEKfD_BwE
Den brugte jeg på åbne sår under kemoterapien og den sviger slet ikke og er både antibakteriel og fremmer helingen
God bedring
jul 2007
Men det er noget skidt med den lægemangel i DK
aug 2006
"
Ordination og fornyelse af recepter på afhængighedsskabende lægemidler skal, medmindre særlige om-
stændigheder taler herfor, ske ved personlig konsultation, således at læge og patient har mulighed for at
drøfte behandlingen og risikoen for afhængighed af midlerne. Konsultationen må ikke finde sted over in-
ternettet eller per telefon."
Fra vejledningen som lægerne skal følge når de ordinerer afhængighedsskabende medicin.
aug 2013
R.I.P : Ja det er virkelig ikke særlig fedt med lægemangel. Og det må være ekstra frustrerende for de patienter, som så er tilknyttet sådan en klinik på sygehuset, hvor de ligesom aldrig kommer ind til den samme læge. Når man er kronisk syg, må de være helt vildt frustrerende og måske også lidt utrygt, at man konstant møder en ny læge.
Jer der tager immundæmpende medicin