{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nørrebro igen igen
  • #1   2. mar 2007 Suk, håber sgu huset snart bliver revet ned så det her kan få en ende.

• #2   2. mar 2007 Hvad jeg forstår af artiklen så er de da inde i huset nu eller er det mig der ikke kan læse ?

• #3   2. mar 2007 dig der ikke kan læse *S*
    folkets hus og ungdomshuset er ikke det samme *S*

• #4   2. mar 2007 En tøs på 15 er smidt i spjældet. forældrene troede hun var i skole. Helt ærligt. Sad hun skævt på potten, eller hvad er undskyldningen mon??

• #5   2. mar 2007 Årh fokketshus.
    jeg tror jeg skal have briller.

• #6   2. mar 2007 tror ikke det stopper hvis huset bliver revet ned..så bliver et nyt hus besat og ja...

• #7   2. mar 2007 Ja de skal vel spille ringene herre *LOL

• #8   2. mar 2007 Og kaste med tryllestøv.

• #9   2. mar 2007 Ja jeg er en gammel kone. SUK

• #10   2. mar 2007 de får vel snart bugt med de værste for en periode, hvis de altså bliver ved at fængsle dem i 14-28 dage

• #11   2. mar 2007 Ja så kan de lærer det. Utroligt at man som forældre ikke kan se at det der er blevet gjort er dybt forkert.

Klapper i mine små hænder over ders varetægtsfængsling......
    Så kan de lærer det. Det er ikke sjovt at sidde inde som en lille pige........

• #12   2. mar 2007 Næ...det det er nok starten , desværre.
    De unge i huset er blevet edder rasende over at blive "taget på sengen" og tabt ansigt..... så nu bliver der balade i lang tid fremover. Og de rigtige hårde drenge ( BZ ) øjner en mulighed til at yde deres bedste.

• #13   2. mar 2007 Nej de kan sidde derinde og trille tommelfinger et stykke tid også kan de da lige tænker over om det nu også var så fedt det de har gjort

• #14   2. mar 2007 på en måde synes jeg der er godt at de kæmper for ungdomshuset men det må godt tag en ende

• #15   2. mar 2007 Christian......Bz'erne....får politiet ikke fat i alle sammen, de kan du regne med. En' med maske lader sig ikke fange sådan uden videre.

• #16   2. mar 2007 Ja, jeg skal da love for jeg får mange nye naboer i dag ;o)

• #17   2. mar 2007 At kæmpe for sine holdninger er altid godt. Alt for mange sidder bare på deres røv i sofaen med kaffen og brokker sig.

Det er måden man kæmper på jeg dømmer efter.

• #18   2. mar 2007 jeg har modvilligt betalt de 29 kr. for at kunne se tv2 News online....

jeg ser deres kamp i et større perspektiv end blot som kampen om et hus....og derfor støtter jeg op om dem...

Lykke

• #19   2. mar 2007 Christian...der er ikke plads nok i fælgselerne til dem alle...griner.

Ja.... bare gi dem bank...jeg er enig , men de er ikke nemme at få has på.

• #20   2. mar 2007 Hi hi Lykke.....jeg har også bidt i det sure æble og betalt

• #21   2. mar 2007 overvejer kraftig at tage derind, til den del af (festen/demonstrationen) der er fredelig...meeeenn er sq en kylling, for jeg vil ikke i spjællet eller knaldes ned med en sten ..... ærgeligt at man ikke kan vise støtte uden evt. at havne i balladen....

Lykke

• #22   2. mar 2007 Sådan en flok uopodragne snothvalpe!! De skulle sku´ have lov til at betale for samtlige ødelæggelser der er blevet begået. Hvis de vil have et ungdomshus så må de sku´ betalle som alle vi andre har måttet gøre!!

Ligsom den mor fra tv-avisen som ledte efter sin datter. Hun indrømmede at hun selv ville have været med hvis hun ikke skulle have været på arbejde. Sikke en tomhjernet gås!!!

• #23   2. mar 2007 synes også det er bittert at de forskellige nyheds medier, ikke kan være mere upartiske i deres visninger, og måske lade de demonstrerende komme lidt til orde.... så kunne det være at flere ville fatte at det her ikke kun handler om et hus, men om at der skal være plads til folk der tænker og lever anderledes....

Lykke

• #24   2. mar 2007 Teddymor...lige nøjagtig folk med dine holdninger (og i er mange)....har ikke hørt sagen fra begge sider, i har dannet jeres meninger ud fra nogle medier, der KUN viser halvdelen af sandheden... prøv at se ud over det....

Lykke

• #25   2. mar 2007 Jeg kan huske den dag de besatte Ungdomshuset , Alotria..og Christiania, boede ved Sct. Hans torv. ( sidder lige pludselig og føler mig gammel..hehe.)

• #26   2. mar 2007 Lykke: jjeg mener da at der er plads til folk der tænker og lever anderledes. de har da fået masser af tilbud men sagt nej til dem alle.
    de vil have det gratis og her livet er der altså ikke noget der er gratis.

Jeg kan da heller ikke bare udpege et hus jeg gerne vil have også rykke ind i det, sige tilejeren af huset at jeg vil have deres hus.......... Gratis

• #27   2. mar 2007 Selvfølgelig skal der være plads til folk der tænker og lever anderledes. Problemet er jo bare at de vil have et hus gratis eller til 1 kr. Det hus som kommunen fandt til dem og som fonden ville betale 12 mio. for ville de jo kun have hvis de fik det til 1 kr. Hvor mange ting er gratis i dag? I det samfund vi lever i idag koster alting penge, men det er vist ikke gået op for dem endnu!

• #28   2. mar 2007 Solveig: det må du ikke føle dig.....
    Du er stadigvæk ung endnu

• #29   2. mar 2007 de folk der er derinde UDOVER de unge fra huset, er der for at vise at der er trætte af et "demokrati" der kun har plads til de regelrettede...de er trætte af at der ikke er plads til alle typer mennesker.... og det er jeg sq egentlig også.... derfor støtter jeg dem...

Lykke

• #30   2. mar 2007 HUSET er et symbol, for en masse andre ting og holdninger.... forstå det nu....

Lykke

• #31   2. mar 2007 KÆMPEKRAMMER til Janni..

;0)...........det er 25-30 år siden....

• #32   2. mar 2007 Synes da ellers nok der er plads til alle typer mennesker, med de har fået tilbud om andet hus og dette tilbud var ikke godt nok for dem..........

At kæmpe for en sag er helt iorden.........bare ikke med de midler de bruger nu......der har de tabt på forhånd

• #33   2. mar 2007 jeg er på en måde glad for den måde regeringen har taklet denne rydning....for den er åbenlys.... ikke som med Fristaden som man på anderledes snigeragtig måde, i ro og mag river ned hus for hus.... så ingen opdager det.... det er klamt....

Lykke

• #34   2. mar 2007 Fedt at støtte nogen som kommer frem med deres meninger ved at kaste brosten, brænde biler og slås med POLITIET (i min verden er det lige så respektløs som at slås med sine forældre).......NOT. Så vil jeg sgu hellere beholde demokratiet....

• #35   2. mar 2007 Rolig nu...vi har jo også en holdning...Lykke....vi har vel lov til at det ikke er den rigtige måde at få et hus på. !!!!

• #36   2. mar 2007 Årh hva så. Man er først gammel når man selv fæler sig gammel og er sikker på at det gør du ikke c",)

Lykke: nej men så kunne de have købt huset da det skulle sælges.
    Inden de andre købte det.
    Ja jeg er sikkert meget uvidendde om dette her da jeg er Fynbo, men jeg mener da ikke at vejen frem er død og ødelæggelse....... Hmm hvis de nu stille og roligt gik i dialog så kunne det være der var nogle der gad hører på dem.
    Folk er trætte af edm pga de ødelægger alt på deres vej nu.

• #37   2. mar 2007 Carina.......Ingen støtter metoderne de bruger. Men man kan sagtens støtte deres kamp/holdning/sag alligevel

• #38   2. mar 2007 jeg mener jo stadig der er plads til fristeder og en anderledes tankegang, det behøver man vel ikke et halvt smadret hus til..???? I alle andre byer kan de unge godt finde ud af at mødes og dyrke det alternative uden at de behøver et hus/ en bydel de kan smadre hver gang der er noget der går dem imod.....

• #39   2. mar 2007 lov til at mene..... ;0) Stavged.....he.

• #40   2. mar 2007 Janie:
    Ja selvfølgelig, man kan da sagtens støtte en sag, men ikke metoderne.
    I starten synes jeg også det var forståeligt at de var vrede, men efter alt det her ballade har jeg tabt absolut ALT for dem

• #41   2. mar 2007 Lykke N : Jeg kan kun bedømme ud fra det jeg ser og hører og ja det er fra medierne ligsom tusindvis af andre. Deribla. har jeg hørt udtalelser fra de unge om at de kun ville have det andet hus hvis de fik det til 1 kr. Og helt ærligt, nu må de sku´ vågne op og se hvordan verden ser ud i dag. Du kan ikke engang få et pakke tyggegummi for 1 kr. Hvad er det der gør dem til noget særligt så kommunen skal sælge et hus for 1 kr. til dem?? Hvorfor skal kommunen punge en masse penge ud til dem, når der spares på skoler og børnehaver og alt muligt andet?? Ja, jeg spørger bare??

• #42   2. mar 2007 jammen hvordan vil i ellers ha de skal kæmpe for deres sag ????
    der har jo igennem tiderne været kæmpet for meget lighed, frihed, og rettigheder.... og i de fleste tilfælde er der blevet kæmpet fysisk....havde det her handlet om noget i brændte for, så havde i ikke haft noget problem med at det blev fysisk....

Frihedskæmperne fra 2. verdenskrig regnes af alle for helte, selvom de dræbte, sprængte bomber, og var voldelige..... men det er i jeres øjne anderledes fordi de kæmpede for noget i brænder for..... det her er på mange måder ikke en skid anderledes, udover at de unge ikke har samme forståelse for ders sag, fra hr. og fru. Danmark..... men fordi bare fordi i ikke forstår deres kamp, behøver i jo ikke se ned på den....
    at de smadrer ting inde i byen, er ærgeligt, men dybest set har folk haft rimelig tid til at fjerne deres biler da der faktisk var ro i mange timer, før det brød løs.... og skulle ens bil alligevel gå i smadder, så har de fleste en forsikring der betaler gildet.....

Lykke

• #43   2. mar 2007 Lykke

Det kan faktisk være et problem at få dækket sine ting via sin forsikring hvis det er hærværk.....

Synes slet ikke vi kan drage sammenlignerne til en besættelse magt under en verdenskrig..........sorry det er squ at tage pis på frihedskæmperne

Nej vi har ikke samme holdninger i denne sag og fred være med det *GG*

• #44   2. mar 2007 Lykke: vi kan aldrig blive enige i denne sag.
    Du er for og jeg er imod c",)

Men stakkles de mennesker der har fået ødelagt deres ting og sager, der er jo ingen der dækker deres skader..........

• #45   2. mar 2007 Frihedskæmperne kæmpede for et frit Danmark. Kæmper de unge også for det??? Nej, de kæmper for et hus hvor de kan udfolde sig som de lyster. De kan jo købe et hus som alle andre og udfolde sig lige så tosset de vil, ingen blander sig i det!!

Når de smadrer andre menneskers biler og andet, mennesker som ejer/lejer deres bolig og som har all mulig ret til at plasere deres ejendele hvor de nu vil, ja så har disse unge mennesker ikke min sympati. Måske er jeg snæversynet, ok det er helt fint, men der ændrer jeg ikke mening.!

• #46   2. mar 2007 men Teddymor....man må også godt tænke selv... forstå mig ret.... jeg havde da håbet på at folk selv havde fantasi og intelekt nok til kunne regne ud, at folk derinde ikke har lyst til igennem mange år at blive tævet og fængslet for sjov.....
    prøv at lyt (når i sjællent får lov at høre hva de siger)... og tag deres ord for gede varer.... de siger igen og igen at de kæmper for et demokrati der har rum og plads til ALLE....

hvorfor skal de betale for et hus de for lang tid siden har fået??? for de HAR fået huset...år tilbage....

Lykke

• #47   2. mar 2007 Hvis de har fået det hus, så må der jo findes nogle papirer hvor det står skrevet.

Jeg har et stykke papir på mit hus, det må de jo også kunne finde frem.

Faderhuset har papirer på at de har købt huset, ergo efter loven er det deres hus, sådan er reglerne nu engang.

• #48   2. mar 2007 Og ja, jeg kan godt tænke selv, det er jo lige netop det jeg gør. Men mit syn på disse unge mennesker bliver ikke anderledes af den grund.

• #49   2. mar 2007 lad nu være at være så snævertsynede..... jeg har fuld respekt for at i danner jer en holdning til det derinde....(for og imod).....men gør jer selv den tjeneste at sætte jer ordentlig ind i alle aspekter i sagen, det er mest fair og reelt.... sådan ville i jo også godt selv behandles, hvis i stod som den ene part i en konflikt....

intet er sort og hvidt, det ved i sq da.... sårn er det alle steder i verden....se nu bare på krigen i Irak, i starten støttede de fleste Bush og co. fordi man fik fyldt ørene med ævl og bævl der viste sig at være direkte løgn....alle åd hvad der blev sagt fra magten`s side....
    og hvrdan ser virkeligheden så ud nu.... alle er vendt 180 grader... og alle finder den krig total meningsløs...

i har den holdning i har.... fordi man ønsker i skal have den holdning....

Lykke

• #50   2. mar 2007 Nej jeg har den holdning jeg har fordi den er min ikke efter hvad andre ønsker jeg skal have.

Ellers kunne jeg jo have ændret den til den samme som din .

• #51   2. mar 2007 Rene jo jeg kan godt sammenligne frihedskæmpernes kamp med, de unges kamp på nørrebro....sammenligningen er, at begge parter`s kampe var for noget man virkelig tror på og er overbevist om....

måske du ikke vil kæmpe for det de gør.... men Rene der er sikkert også noget du ville gå på barikaderne for.... er der ikke...
    at i ikke støtter deres sag, gør den jo ikke mere rigtig eller forkert, det vurderes jo forskelligt fra menneske til menneske....
    men har i ret til at vurdere om de unges kamp er vigtig nok for dem at slås for??? det hele kommer an på øjnene der ser...

Lykke

• #52   2. mar 2007 Lykke.. at bevist, at ville forvolde skade på andre mennesker er i mine øjne sygt.. Så er jeg sådan set ligeglad med deres kamp..

• #53   2. mar 2007 Teddymor...
    nå ok så lad os lige få et par ting på plads...

1 er medierne uvildige i deres dækning???
    2 har vi set de unge udtale sig lige så meget som myndighederne???
    3 har vi fået sagen om selve huset, refereret fra begge parter???
    4 har vi hørt fra støtterne derinde, de danskere der demonstrerer fredeligt for sagen???? om feks hvorfor de støtter dem???

Lykke

• #54   2. mar 2007 Lykke

I min "verden" er den sammenligning helt ude i hampen..

Som skrevet tidligere synes jeg det er ok at kæmpe for sin sag, bare ikke med de midler de bruger nu og det er faktisk min "egen" holdning selvom du åbenbart gerne vil have det til at lyde som om vi "bare" påtager os den ?

Hvorfor tror du egenligt ikke jeg kan se sagen fra begge sider, som du jo selv kan ?, er det fordi vi ikke har samme holdning eller bare fordi du mener din er den rigtige i denne sag ?

• #55   2. mar 2007 Lykke N : Ved du om de har stillet op for kameraerne?? Hvor ved du fra at medierne ikke er interesseret i deres side af sagen??

Kunne det tænkes at de unge måske ikke var interesseret i at stille op til interwiev??

Af det vi så i aftes så jeg da ingen journalister der gav de unge en kold skulder, men derimod unge som havde travlt med alt muligt andet.

• #56   2. mar 2007 prøv at lægge mærke til nogle få ting når i følger mediernes dækning :

de unge bliver fremstillet, som gymnasie unger der ikke er opdraget.... faktum er at de mange demonstranter derinde er over 30 (nogle langt over)....

når vi sjællent ser demonstranter udtale sig, vælger man at vise, fulde, helt unge eller meget vrede mennesker.... faktum er at mange demonstranter er normalt tænkende mennesker der har fået nok at et system, de føler ikke giver dem plads eller lytter til dem. hvis man ellers gad finde ud af hvad deres holdninger ellers er, ville man opdage at de bla. er stærke fortalere for ordentlig behandling af vores indvandrere.... Hvorfor tror i deres ærkefjender er nynazisterne...

Lykke

• #57   2. mar 2007 Teddymor de er sure på Tv2 fordi (som tv2 selv sagde) at de ikke føler de viser begivenhederne uvildigt....

de ville feks gerne stille op for DR1 som vi så tidligere på aftenen...

Lykke

• #58   2. mar 2007 faktum er at de åh så rare mennesker i det hus,stod klar med jernrør og køller,da politiet kom ind gennem taget..

• #59   2. mar 2007 Stine

Du glemte lige en flammekaster smiley

• #60   2. mar 2007 Christian det kan man da høre at i ikke har.... for det eneste i siger er at de er nogle uopdragne møjunger der kun smadrer og bruger vold for sjov....
    det er da total nedladende udtalelser...om nogle mennesker der vil ofre blod, fængsling og vold for noget de virkelig tror på....

Lykke

• #61   2. mar 2007 Rene... nå ja.. GGG.. den var ellers den værste.. det kan godt være de betjente er på arbejde,men de er osse mennesker,der skal sætte deres helbred på spil pga en flok idioter,der ikke vil rykke røven ud af et hus

• #62   2. mar 2007 samt en masse kasser fyldt med sten, gamle computerskærme, toiletter osv.

Ja det er så sandelig den rette måde at tale sin sag på!!

• #63   2. mar 2007 dejligt at høre Torkild Simondsen (tidligere borgmester) sige at kbh.`s kommune aldrig sku ha solgt huset....

Lykke

• #64   2. mar 2007 Nynazister er nu heller ikke min kop the....tværtimod

Jeg har heller intet imod "fremmede" i vores samfund, passer flere ubger af anden etnisk herkomst, men derfor tager jeg squ stadig afstand fra den måde de kæmper deres kamp på.

Lykke synes faktisk det er dig der er snæversynet pt. og prøver at putte os allesammen i samme "kasse" lige nu....

• #65   2. mar 2007 Hvornår har vold og ødelæggelse ført noget godt med sig?

Nu bliver frihedskæmperne i 2. verdenskrig nævnt. Hvad så med terrorisme?? Det er jo ødelægelse og død. Men de kæmper jo også for en sag.

Sagt med det samme det støtter jeg heller ikke!!!!!!!

• #66   2. mar 2007 men hvis de havde brugt de våben mod voldelige fodbold fans..eller. Ny nazister....hvor havde sympatien så ligget .... for i virkeligheden handler det ikke om volden i sig selv...men om at det er vold mod politiet...
    er det ikke rigtigt..??

Lykke

• #67   2. mar 2007 Rene læs jeres udtalelser.....de kører alle i samme rille..... og fortæl mig så lige igen at i har lavet en nøgtern vurdering af det hele... og SÅ dannet jeres holdning... jammen jøsses....

Lykke

• #68   2. mar 2007 Jeg syntes faktisk, at det er foruroligende, hvis det forholder sig sådan......: " at de mange demonstranter derinde er over 30 (nogle langt over)...."
    .........kunne da til nød "forstå" dem, hvis det nu VAR en flok unge gymnasieelever.........men voksne mennesker, som burde være en hel del klogere...........tsk tsk siger jeg bare......

• #69   2. mar 2007 Lykke

Du kører da i nøjagtigt samme rille og argumentere for dine holdninger......ligesom vi gør.....

Du aner intet om jeg kender folk derinde fra eller noget som helst, du har bare puttet mig ned i din kasse på grund af min holdning.......eller jeg må hellere sige pressen´s holdning som du gerne vil have det til at lyde til...

• #70   2. mar 2007 Lykke..om det er politiet eller de mennesker som bor derinde og ikke kan gå på gaden,uden risiko for at få en sten i hovedet eller en knippel,er for mig et fedt.. de ha startet volden og de får intet ud af det !

• #71   2. mar 2007 .. : det gode frie liv du lever idag er et resultat af at nogen kampede for det de troede på....

Lykke

• #72   2. mar 2007 Rene måske jeg ville have flere og bedre ting at sige, hvis jeg ikke sad total alene om min holdninger.... det er lidt nemmere hvis man har lidt ping pong med en man er enig med.... hvis du forstår.... i er mange der er meget enige med hinanden... og i formår alligevel ikke at skifte rille...hvordan forlanger du så at jeg alene skal kunne formå det....

Lykke

• #73   2. mar 2007 Lykke N : Hvorfor er din rille og dine argumenter bedre end vores?? Vi har hver vores holdninger og det må vi jo bare accepterre. Kan kun sige at intet af det du har sagt indtil nu får mig til at ændre mening om denne sag.

• #74   2. mar 2007 Jamen hvad rille vil du have jeg skal skifte til ?

Du kan ikke ændre min holdning i denne sag, da jeg stadig ikke mener det er tilladt at smadre en bydel på grund af den sag.

• #75   2. mar 2007 Teddy mor.... jeg føler jo selvfølgelig mine holdninger er de rigtige.....som du jo sikkert også gør den anden vej......ellers var der jo ikke meget ide i at sidde her og debatere frem og tilbage....

jammen at jeg ikke har ændret din mening...er jo fint.... mine holdninger står såmænd ikke svagere for mig, uden din støtte....

Lykke

• #76   2. mar 2007 Lukke N : Ja det er jo netop det. Hver sin holdning. Jeg accepterer din fuldt ud, ligsom jeg håber at du accepterer min. Vi er ikke ens, og vi har måske hver især oplevet noget der gør at vi har ligenetop denne holdning. Men som sagt... jeg accepterer fuldt ud at vi ikke er enige i denne sag, sådan er det bare. :o)

• #77   2. mar 2007 men jeg tror i har misforstået mig... for det jeg støtter er :at nogen kæmper for det de tror på....
    jeg glædes over at ikke alle, er blevet nogle bekvemte, fedladende danskere, der kun kan sidde og brokke sig ed i aftenkaffen.... for det viser at vi ikke er gået helt i stå, her i landet...
    og nu gider jeg egentlig ikke køre rundt i det her mere...som i selv siger vi bliver aldrig enige.... og fordelingen af holdninger for og imod er en smule ulige....

Lykke

• #78   2. mar 2007 Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad det er du ikke mener vi har sat os ind i Lykke og hvad det er for en sag du mener de kæmper så meget for at de gang på gang smadre en hel bydel...`??? Hvis du ikke mener vi kan forstå det synes jeg du skal forklarer os det...

Jeg kan godt forstå de er bitre over at have mistet deres elskede hus og jeg mener også de skal have et sted at være for de er nu engang en del af vores samfundet og det skal der være plads til, men jeg mener ikke de bare skal bare skal have det hele foræret, jeg mener de selv må gøre en indsats for at få en del af kagen da intet her i livet kommer af sig selv, sådan har det altid været og sådan vil det altid være. Vi lever nu engang i et demokratisk samfund og i det samfund er det masser af plads til at være anderledes tænkende, men vi har en autoritet her i landet og nogle love der skal overholdes, og det er de love der gør at vi i dag har plads til den anderledeshed som de unge råber så højt op om… Hvordan ville vores samfund ikke se ud hvis alle bare fik lov til at gøre som det lige passede dem..???

• #79   3. mar 2007 som sagt Mandau... jeg orker ikke at debatere det her mere....læs hvad jeg har skrevet igennem tråden...så får du besvaret de fleste af dine spørgsmål...

Lykke

Kommentér på:
Nørrebro igen igen

Annonce