1.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Anni
Anni
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556

533 væddeløbshunde fjernet 533 væddeløbshunde fjernet

Det er da hellere ikke for tidligt at Kina gør bare en lille bitte smule for dyrevelfærden.
De fleste af hundene kommer fra Australien, hvilket jeg ikke fatter.
Hvordan kan en australier sælge hunde til Kina når nu man ved, hvordan man generel ser på dyrevelfærden det.

Og ja, jeg ved at der også er masser af kinesere som har kæledyr, elsker dem og passer og plejer dem efter alle kunstens regler

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/533-væddeløbshunde-fjernet-på-grund-af-mishandling/ar-BBKT7Rm?ocid=spartandhp

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  533 væddeløbshunde fjernet
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.766
    #1   21. jul 2018 Er det ikk Staten der fjerner dem fordi de vil spil til livs? Synes jeg hørte noget om det et sted

• #2   21. jul 2018 Væddeløbsindustrien i Australien er mange steder en beskidt affære, det er penge der styrer og ikke dyrevelfærd, så det undrer ikke mig.
    Der er ca. 300.000 løbsgreyhounds i Australien, enkelte delstater arbejder på/er ved at indføre forbud mod løb.

• #3   21. jul 2018 #1
    Nej Lens, det er ikke derfor, hvis du gider at gøre dig ulejligheden at læse artiklen, så står der hvorfor. smiley

• #4   21. jul 2018 Det er så sørgeligt at lige så snart der kommer penge med i spil, så er alt hvad der hedder dyrevelfærd ligegyldigt.
    Utroligt, at man ikke kan behandle de dyr man tjener penge på ordentligt.

Jeg var så ikke klar over, at Australien var så slem.

• #5   21. jul 2018 Anni - Det er den desværre mange steder i verden. I USA er kommercielt greyhound løb efterhånden forbudt i 40 stater.

Det er så trist og det er et ry, som det kommer til at tage mange år at få vendt.
    Her i lille DK er greyhound racing en ren hyggesport, men man støder ind i så mange vandrehistorier, der ikke har hold i virkeligheden.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#6   21. jul 2018 Jeg synes også det nävnes i artiklen men jeg misforstår den nok...

• #8   21. jul 2018 Denne animationsfilm tegner et ret godt billede af den form for sport.

Advarsel Den er barsk!

https://youtu.be/NIcddmyak8o

• #9   21. jul 2018 Øv Salla, den er godt nok sørgelig.

• #10   21. jul 2018 Det er simpelthen frygteligt hvordan mennesker kan finde på at behandle dyr nogle gange smiley

• #11   21. jul 2018 Ja, den er, lige til at tude over. Og så er den jo nok næppe, så grufuld som virkeligheden.

Mener at ha hørt at de kasserer hundene på de grusomste måder....hov vent, måske bytter jeg rundt på løbshunde og jagthunde, galgoer.

Nå, det er dyreplageri af værste skuffe uanset

• #12   21. jul 2018 Det er Galgoerne, der hænges, brændes, får skåret forben af og alverdens andre grusomheder smiley

• #13   21. jul 2018 Det er så grusomt smiley

• #14   22. jul 2018 Jeg er overbevist om at alt dyreelite sport med en betydelig mængde penge involveret har så mange grimme brodne kar. Generelt burde man forbyde alle former for betting på sportsgrene med dyr involvere.

Nu ved jeg ikke med de danske Greyhounds. Men vi har en lokal en med en træt, slidt og let humpende pensioneret GH på blot 7år - den var allerede træt at se på som 6 årig . Jeg spurgte ikke yderligere ind til hvilket niveau det var på og hvor. Er det normalt at de er så ødelagte på så få år?

• #15   22. jul 2018 Enig, ser findes brådne kar alle vegne, hesteverdenen er også meget betændt.

Hvis vi skal forbyde al sport me dyr, så står jeg vist med et ben i hver lejer, for skal de forbydes, så kan vi jo hellere ikke mere gå til stævner.

Jeg ved ikke, om løbs GH er meget slidt i den alder.
    Hvis man behandler den ordentligt og passer på den, så burde den ikke være nedslidt som 6-7 årig.
    Men uden tvivl, så er de fleste hundesportsgrene da nedslidende.
    Det kunne jo også tænkes, at den GH du møder er blevet skadet og at den derfor ser så nedslidt ud.
    At den halter tyder jo på, at den har en skade.
    Mon ikke Kirsten ved mere om det ?

• #17   22. jul 2018 Anni - Sport og konkurrence er godt. Men pengene skal fjernes når der der er dyr involveret. Som minimum betting delen. Men nok også betragtelige penge præmier.

• #18   22. jul 2018 Det er sgu så trist, når folk misbruger og mishandler dyr på den måde smiley Godt at hundene er blevet fjernet. Håber at de får et bedre liv nu !!
    Har desværre indtryk af, at der foregår rigtigt mange grumme ting indenfor hundevæddeløb, i udlandet.

• #19   26. jul 2018 Det er da virkelig trælst at det når dertil at man rundt omkring forbyder en sportsgren. Dvs. så kan man vel ikke engang dyrke den på hobby-plan med sine elskede familiehunde, der ikke behandles dårligt. Jeg har kun set hundevæddeløb i skandinavien og det virkede som en sport som både ejere og hunde havde temmelig stor fornøjelse af - og hundene så ud til at have det ret godt smiley Det var en sport både min gemal og jeg selv godt kunne se os selv i engang smiley

• #20   26. jul 2018 Johnny - Jeg vil bestemt ikke mene, at det er normen, men hvis en mynde får en skade, som ikke heles optimalt, så slides de meget hurtigt, selv om de bare går som familiehunde.

Det er seje hunde, som kompenserer for skaden ved at bruge kroppen anderledes/uhensigtsmæssigt og så kommer der uvilkårligt slid andre steder i kroppen.

En greyhound, der halter har ondt, det er der vist ikke tvivl om.

• #21   26. jul 2018 Mette - Det er nemlig rigtig ærgerligt.
    Væddeløb i Skandinavien er på et helt andet niveau og der er ingen tvivl om, at hundene elsker det.
    Vi kommer engang imellem på Midtjysk greyhoundstadion og der er en dejlig stemning + det er skønt at se hvor meget hundene nyder at løbe.
    Her træner og løber ikke kun mynder, men rigtig mange andre forskellige racer også. Det kan anbefales, at kigge forbi på en løbsdag:

http://www.midtjyskgreyhoundstadion.dk/

Mine kommer ikke til at få licens, men vi tager ud i ny og næ til træning, det nyder de, her Cala i silende regnvejr, en af hendes hvalpe har licens og klarer sig flot i løb, en mere er godt på vej smiley

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#22   26. jul 2018 Deres dm har jeg lige lavet en stor artikel om. Rikke bankov

• #23   28. jul 2018 #8 Den video er sådan lidt "ekstrem veganer propaganda" agtig.

Kommentér på:
533 væddeløbshunde fjernet

Annonce