{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

fedmetion update {{forumTopicSubject}}

Hejsa

For et stykke tid siden fortalte jeg nogle herinde at jeg skulle have foretaget en fedmeoperation.
Der havde tidligere været en debat om denne såkaldte "nemme løsning" på overvægtsproblematikken.

Her kommer så lidt update.

for godt 2 uger siden, mandag d 12 februar tjekkede jeg ind på hamlet på frederiksberg og jeg blev opereret samme dag.
Jeg havde forinden operationen tabt mig 11 kg, da det kræves at man taber sig inden.
Grunden til det er nemlig at man taber noget af det fedt der sidder inde omkring organerne og derved kan kirurgerne lettere operere.

Jeg rystede som en narkoman på kold tyrker da jeg vågnede. - det er åbenbart en efterreaktion hvis man har været meget nervøs inden operationen. og det var bestemt ikke sjovt.

Jeg var oppe og gå allerede 2 timer efter operationen - og det hele var gået super godt. selvfølgelig er man lidt øm og omtåget, men det er til at holde ud.

Jeg kan huske, da jeg lå på opvågningen om natten at jeg tænkte "det her kan aldrig gøres om - var det nu også det rigtige - hvorfor kunne jeg ikke bare have tabt mign ormalt" osv.. Alle de ting jeg fra starten var inforstået med - kom pludselig op igen og skulle bearbejdes en ekstra gang.

Jeg kom hjem om onsdagen, og smed panodilerne allerede dagen efter. rigitg dejligt at jeg næsten ikke havde nogle smerter overhovedet.

Nå - de næste 4 uger skulle så bestå af flydene mad. Dvs, suppe, youghurt, saft, juicer osv.
Og jeg skal lige hilse at sige at man bliver SÅ træt af flydene kost allerede efter bare 3-4 dage.

Efter den første uge blev jeg dypt deprimeret.
Deprimeret over hele situationen. Små ting som for andre lmåske lyder fjollet, gjorde mig trist. Forestil jer fx at i aldrig mere kan spise en normal størrelse sandwich. Det er slut med at spise til man flækker juleaften og ligesådan til særlige lejligheder hvor alle sidder om bordet i flere timer.

Da jeg efterfølgende tænkte over min reaktion fandt jeg ud af at - det er jo en sorg. Fx som hvis man kender en perosn der er døende. Man ved godt at personen skal dø - men man bliver alligevel trist når det så endelig sker.

Det kan måske godt virke sindsygt at man kan blive deprimeret over aldrig mere at kunne guffe en stof softice en varm sommerdag - men det er jo resten af mit liv vi snakker om.

Resten af mit liv skal jeg tjekke maden når jeg skal ud og spise - er den for fed? - er der for meget sukker i - kan jeg tåle at spise det.
For hvis jeg spiser sukker - så får jeg sukker-chock. meget ubehageligt. Og hvis jeg spiser for meget fedt - så kommer det retur med det samme.
Sådan vil det være resten af mit liv.

Jeg har selvfølgelig ikke fortrudt min operation når det kommer til stykket - fordi hvor ville jeg være uden!?
Så ville jeg bare spise som jeg plejede - og tage mere og mere på.

Som det er nu - kan jeg ikke undgå at tabe mig. Der er ingen vej tilbage.

Jeg har intil videre tabt mig 17,5 kg i alt. og det er kun 2 uger siden jeg blev opereret.

Så selvom jeg blev deprimeret og meget frustreret over hele min situation så kan jeg stadigvæk blive fyldt af en ovenud lykke.. Fordi jeg VED med sikkerhed - at når jeg først har tabt mig det jeg skal - så vil jeg ALDRIG mere blive fed. ALDRIG mere..

om et år - måske halvandet vil jeg være på den vægt jeg stræber efter. og så VED jeg at det har været det hele værd.

Til sidst vil jeg dog lige tilføje at denne operation BESTEMT ikke er den nemme løsning. Jeg vil gerne opfordre ALLE andre overvægtige til VIRKELIG at prøve ALT inden de udsætter sig selv for det jeg er igennem nu. For det er sku ikke så nemt som mange måske får det til at lyde.

Det var lidt update fra mig.

hav en fortsat rigtig god søndag

/OMH

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fedmetion update
  • #1   25. feb 2007 Tager squ hatten af for dig, godt gået

• #2   25. feb 2007 Jeg synes det er stærkt gået og flot at du får dine tanker og følelser ned på skrift *S*

Ja der er måske mange forbehold at tage fremover, men i sidste ende er det jo det hele værd.....og det er det der tæller.

• #3   25. feb 2007 alt for lang til jeg gider læse de

• #4   25. feb 2007 tillykke, lyder som om det har været en hård omgang,

jeg håber da bestemt også at man tænker sig om inden en operation af nogle slags, livet bliver ikke altid lettere lige bagefter, jeg håber du opnår dit mål og igen bliver tilfreds med dig selv

• #5   25. feb 2007 tak for svarene ..

beanmor - hvordan skeptisk?

Heidi - ja folk har det med at dømme.. jeg har taget på pga medicin.. jeg var normalvægtig for 4 år siden.. sååh..jah det er en hård omgang.

jesper - øøh.. okay?

• #6   25. feb 2007 Hatten af for dig!!
    Hvor er det dejligt at høre det hele gik godt!
    Har tit tænk på dig siden du skrev den tråd og fortalte du havde valgt at blive opereret.

Held og lykke med fremover!

- Sonne

• #7   25. feb 2007 Tager hatten af for dig... Jeg syntes det er super godt gået... Du skal bare prøve at holde humøret oppe... Jeg kender selv alt for godt til det med vægten...

Håber du får det bedre og bedre med din beslutning som tiden går...

Kram herfra...

• #8   25. feb 2007 om mani padme hung >> Jeg har selv taget MEGET på på grund af medicin! - Det er noget af det værste jeg har prøvet. At tage på fordi man skakl "helbredes" for noget andet, gør ikke hele situationen bedre, Jeg kæmper også med vægten af de mange kilo medicinen "ga mig".
    Det er en hård kamp!

• #9   25. feb 2007 Sonne - jah.. jeg har borderline nemlig.. og dengang fantes der ikke antipsykotisk medicin man ikke tog på af.. det gør der heldigvis nu.. :o)

• #10   25. feb 2007 om mani padme hung

lige med operationer er der rigtig mange der er skeptiske, ved det selv da jeg i dec. sidste år valgte at få lukket for begge ægleder, jeg bliver stadig mødt med stor undren over hvorfor jeg ikke har valgt anderleders, jeg har siden den operation tabt 5 kilo alene ved at stoppe med at tage p-piller,

og jeg kan mærke at jeg dag for dag bliver mere glad og tilfreds med migselv, jeg håber du også bliver det og bliver glad for dit valg

• #11   25. feb 2007 Karina - jamen jeg ER glad for mit valg. det kunne heller ikk betale sig andet - for det kan ikke laves om alligevel. :o)
    men joh med tiden vænner man sig jo til det.. og så bliver det bare normalt..

• #12   25. feb 2007 det er da godt at høre at det gikk fint!!!

hust tænk positivt og fremover når du bliver ked af det !!

det kan jo kun gå positivt med vægten osv...

• #13   25. feb 2007 Bean - rigtig nok. Men jeg går samtidig i terapi.
    Og på den måde er jeg helt enig i din skeptis.. Man bør ikke få lavet denne operation uden at man ser en psykiatiker reglmæssigt. Det har netop været i Oprah med dem der havde fået lavet denne operation - de begyndte på et alkoholmisbrug i stedet for deres tidligere madmisbrug. Så jo - det skal helt sikkert følges op med terapi

• #14   25. feb 2007 Hold da helt op!

Ja det er et stort skridt at tage. Og du har da alt ret til at sørge.

Og så er det videre og se fremad.

Flot gjort!! Og held og lykke ønskes du herfra.

Og det er sundt at skrive ned! Jeg gør det selv!

• #15   25. feb 2007 Bean - det er helt okaii :o)

Jeg kan også godt tabe mig normalt. MEN problemet kommer når jeg skal holde det, for jeg har en rygrad som en regnorm... det har jeg bare måtte indse..

Jeg hat tit tabt 10-17 kg og så taget det på igen..

Med denne her operation kan jeg ikke tage på igen efter jeg har tabt mig..

• #16   25. feb 2007 jeg har også tit tabt 17 kg for så at tage det hele på igen... manglende støtte fra baglandskabet, depression osv...

• #17   25. feb 2007 Jeg synes det er kanon godt gået.. Og det er det rigtigt for dig!!! Det er det vigtigste

• #18   25. feb 2007 om mani padme hung *
    Tillykke med dit nye liv og jeg er ret sikker på at når det hele er kommet lidt på afstand og du er kommet til tåls med at du ikke kan æde som et svin mere *G* og du naturligvis kan se frugten af din beslutning så skal du nok blive vildt glad for det. Jeg skal selv under kniven i Juni i år med samme operation ( bare på Mølholm vejle ) og jeg glæder mig helt vildt. jeg skal tabe mig de 8 % det vil sige 12 kg inden og jeg ser frem til at resten også ryger af smiley
    jeg ved ikke om du kender det her forum ?? det er for folk der er opereret og for folk der tænker på det .
    (link fjernet) jeg syns det er rigtig godt . Held og lykke med det hele og så håber jeg at høre en update engang imellem :-))))

Kommentér på:
fedmetion update

Annonce