797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Nyt køkken med skader Nyt køkken med skader

Sidst i november gik håndværkere igang med rive mit gamle køkken ned, og sætte nyt op. Jeg bor til leje, så jeg har ikke selv hyret firma, eller køkkenleverandør.

Nå men da det langt om længe var kommet op, var det smæk fyldt med fejl og desværre også skader smiley
Jeg har ikke lavet andet end at skrive til den ansvarlige som er ansat af afdelingen til at sørge for alt er i orden, og kommentere det på vores bestyrelsesmøder ( er selv medlem ). Men de lover og lover og der sker ikke noget. Nu har jeg fået nok fordi at de for en måned siden LOVEDE at de ville sørge for at komme i mål med alle mangellisterne og jeg har stadig intet hørt.

Min husleje er steget, men som sagt stadig et køkken med skader og mangler. Jeg ved fra nogle af mine naboer at de heller ikke har været hos dem.

Havde det været min egen bolig havde jeg jo bare tilbageholdt betaling indtil det var fikset, men det kan jeg ikke som lejer

Hvad ville i gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt køkken med skader
  • #1   4. jun 2018 Kan man ikke betale den normale husleje …. og så sætte huslejeforhøjelsen ind på en lukket bankkonto og oplyse ejeren om det. … og sige at pengene udbetales , når køkkenet er helt færdigt ? …

• #2   4. jun 2018 Det er almen boligbyggeri jeg bor i, så huslejeforhøjelsen bliver jo krævet automatisk smiley

• #3   4. jun 2018 True med at gå til lejernes landsforeningen eller gå til lejernes landsforeningen og få dem på sagen/hjælp derfra/råd og vejledning smiley

• #4   4. jun 2018 Jeg har skrevet til vores formand her til aften, at jeg går videre med sagen. Jeg havde tænkt at få fat i LLO , jeg ved bare ikke om jeg har en sag, og om det er for sent.
    Der er 113 lejemål og de er snart færdige med dem alle sammen, og jeg har spildt min tid på at rykke i dem.

• #5   4. jun 2018 Om ikk andet kan de da rådgive dig og lave en strategi.. jeg ville gøre det når det andet tydeligvis ikke hjælper spor..

• #6   4. jun 2018 Sikke en afmagt... Håber du får en god løsning. Du står stærkt lyder det til

• #7   4. jun 2018 Det er en KÆMPE afmagt! Det har været et hårdt forløb. Jeg kan jo komme til at hænge på skader og mangler hvis jeg en dag skulle flytte herfra. De har. også lavet skader i mit gulv både i køkken og stue smiley
    Det har jeg dog fået dem til at erstatte når jeg kan overskue at flytte alle mine møbler

• #8   4. jun 2018 Hvis du har mailet til boligselskabet med billeder af fejl og mangler ved istandsættelse af køkken, så hæfter du ikke ved fraflytning!
    Heldigvis skal man underskrive et papir ved fraflytningssyn og det kan du jo pure nægte, hvis du skal betale for fejl, håndværkere har lavet.
    Jeg har lige været det samme igennem. Jeg havde printet al dokumentation, så jeg ikke hæftede for andet end det, jeg skulle.

Men derudover, så ved jeg ikke, hvad man gør sådan her og nu smiley

• #9   4. jun 2018 Jeg gik til vores varmemester og sagde til ham at jeg ville have skaderne osv noteret. Han sagde at det skulle de ikke de skulle laves og det er jo også sandt. jeg skal ikke give 60000 for et lille snollet køkken med fejl og mangler.
    Giver heller ikke fuld pris for en sprit ny bil med buler eller ridser smiley

• #10   4. jun 2018 Alt skal på skrift, så hvis det kun er gjort mundtligt indtil videre, så skynd dig at smid en mail med billed dokumentation smiley

• #11   4. jun 2018 Jeg har 2 gange lavet en fejl og mangelliste og jeg har billeder

• #12   5. jun 2018 Surt at dit fine nye køkken ikke lever op til forventningerne smiley
    Er enig med K & T i at alt skal dokumenteres på skrift og med billeder, så du kan dokumentere, at du har gjort opmærksom på problemerne.
    Hvorvidt boligselskabet så vil få firmaet til at udbedre skaderne, eller ej, må så være boligselskabets problem.

• #13   5. jun 2018 Føler mig bare vildt snydt over at betale fuld pris på det.
    Alle de problemer der har været med køkkenet har taget glæden ved det.

• #14   5. jun 2018 Du har lige beskrevet hvordan man generelt føler det efter at håndværkere har lavet noget som helst!!

Min faster betalte kassen for nyt badeværelse og køkken der var SÅÅÅÅ mange fejl at det blev konstant til længere og længere OG længere tid for at de kunne blive færdige fordi de blev VED med at lave fejl.. De er MEGET skuffede.. tror desværre det er meget normalt smiley - ikke at det gør det spor bedre men.. du er desværre ikke alene med den følelse!!

• #15   5. jun 2018 Har du mailet mangelisten og billederne til boligselskabet og har modtaget en kvittering for den?
    Hvis ikke er det om at få det gjort.

Kvitteringen er din sikkerhed.

• #16   5. jun 2018 Det har jeg ikke CH. Jeg har " kun " fulgt proceduren som de har bedt os om smiley

Afdelingen jeg bor i betaler en fra boligselskabet til at holde øje med tingene herude og der afholdes køkkenmøder minimum hver 14 dag. Han stoppede med at svare mig pr mail når jeg skrev til ham.

• #17   5. jun 2018 Jeg ville helt klart gå op i systemet og spørg boligselskabet om de ved hvad det er for noget møg de betaler for.
    Send billeder man lister til dem og bed om kvitering på det er modtaget.

• #18   5. jun 2018 Det må jeg prøve at gøre. Det er et stort selskab, og jeg kunne være bange for at de er ligeglade, Det er jo lejerne der betaler for forbedringerne. Jeg ved at en anden afdeling i byen fik nye køkkener for ca 2 år siden fra samme sted vi får. Der var der også en masse fejl og mangler. Så står man undre man sig over at de gør det igen

• #19   5. jun 2018 Skrev til noget som hedder danske lejere i går fordi man kunne stille et gratis spørgsmål. De skriver :

Hej

Du skal helt sikkert sagligt og tydeligt beskrive det overfor boligorganisationen.

Og der kan tænkes i et par retninger:

- En lejestigning bør først gælde, når et arbejde er færdiggjort

- Mangler ved det lejede kan indbringes for beboerklagenævnet

- Kunne det måske være et problem, som I er flere der er fælles om.

• #20   19. jun 2018 Jeg tænker du skal prøve at forhøre dig hos nogen af de andre beboere, om de har samme problem.

Derud over, ville jeg prøve at kontakte huslejenævnet i kommunen. Du kan evt. "true" boligselskabet med det, hvis de ikke svarer dig/får løst problemerne.
    Det er sgu ikke OK, at de er så ligeglade med lejerne. Som du skriver, havde man selv hyret/og skulle betale for arbejdet, havde man jo bare tilbageholdt sidste del af betalingen, til manglerne var udbedret.

• #21   19. jun 2018 Dejligt at høre fra dig Smydi smiley

Efter nogle strenge sms'er til vores bestyrelsesformand som sendte dem videre til " vores " mand fra boligforeningen, kom firmaet der har jobbet ned til mig. De skulle komme og lave vores mangler og skader i denne uge. Jeg bad dem om at de først skulle komme til mig i næste uge da jeg har fri hele ugen, så jeg kan holde øje med evt nye skader.

Det er 80% her i afdelingen der står i det samme som mig.
    De bliver ikke stoppet for de er færdige med alle lejlighederne på fredag

• #22   19. jun 2018 De andre lejligheder i samme række som mig ( Det er den her række de startede med i november 2017 ), har dog ikke set skyggen af nogle, selvom at de har afleveret nøgler

• #23   19. jun 2018 Krydser fingre for, at de får rettet op på alle fejlene i næste uge !

Kommentér på:
Nyt køkken med skader

Annonce