{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.274 visninger | Oprettet:

Lige en update herfra :-/ {{forumTopicSubject}}

Den anden er blevet så lang og uoverskuelig, så laver lige en ny til update.

Jeg har de sidste par uger været hamrende træt, haft smertejag og bare haft det ubehageligt. Så jeg har gået med mistanken om at der var aktivitet i min autoimmune hepatitis igen.

I dag har jeg så været til en af mine rutine blodprøver, og kan allerede se svarene inde på sundhed.dk , og jeg havde desværre ret i min mistanke. Der er aktivitet i sygdommen igen smiley

Så tror da fanden jeg er så forbandet træt, har det ubehageligt, har ekstra smerter osv. ØV hvor syntes jeg bare det er sur røv altså. Havde håbet på normale tal, så jeg kunne blive trappet ned til 2½ mg prednisolon. Nu skal jeg jo no sættes op i prednisolon igen, og måske også have det forbandede immundæmpende medicin jeg får så mange kramper af smiley

Er så træt af at der allerede er endnu et udbrud, det skubber desværre også til min frygt over at måske skulle have ny lever en dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige en update herfra :-/
  • #302   10. nov 2018 er meget enig ed CH .... og ih guder hvor er det svært ... men du har så mange faktorer der spiller ind så det er svært at tale om dem hver for sig og forsøge at finde forklaringer på den enkelte ting og dens måde at opføre sig på, alle ting spiller ind og som fællesnævner er din krop og så deroveni den psykiske belastning ...

egentlig ville jeg sige du har behov for en psykolog/terapeut der kan hjælpe dig mentalt med at rumme alt dette .... men medmindre du kender en der bare er mega dygtig så er det svært, der er efter min erfaring, desværre langt mellem de dygtige ...

jeg ved du er til kun at være i det etablerede system, og at jeg flere gange har reklameret for akupunkturens positive effekt for mig ... det beror så også på at hende jeg ved et tilfælde fandt en sommer da min "normale" havde ferie, hun er både akupunktør og en slags terapeut som giver sig tid til den lange og gode samtale hvis man har behov .... skulle du en dag få lyst og overskud så skriver du bare så sender jeg hendes navn til dig .... desværre kræver det jo også man har råd ...

Håber alt et bedste, en snarlig undersøgelse med "positivt" udkomme og styr på alle dine gener så den kommende jul bliver bedre end den sidste ...

• #303   10. nov 2018 Jeg har faktisk fået det bedre psykisk, nåede jo aldrig til psykolog da hende jeg fandt, ikke tog nye klienter ind, og så fik jeg ikke lige taget mig sammen til at finde en anden, men har fået det meget bedre psykisk. Jeg vil jo altid have en sårbarhed, da jeg jo altså HAR 2 psykiske diagnoser, som dog er stabile og under kontrol stort set hele tiden ( fordi jeg kender mig selv så godt, og kan indrette livet efter det) .

Men stresset, det kan jeg nok ikke løbe fra at være. Både pga alt det sygdom jeg selv har haft over de sidste par år, men også fordi min mand jo også har fået ny sygdom , og der bliver jeg ligesom også nødt til at gøre en indsats, da det er mig der laver mad og oftest handler.

Jeg går med et lillebitte håb om, at den sygdom der plager mig pt er en sejlivet virus. Min lillebror som er MEGET fit da han dyrker landevejscyling på elitaplan, var ramt af en virus som blev hængende i en måned, det er dog ikke helt samme symptomer vi har haft, kun feberen og hosten til fælles, min lillebror havde også ondt i maven, altså sådan dårlig mave ondt i maven, det har jeg ikke haft. Min mormor er også syg pt, og har haft feber og hoster, jeg har dog ikke set hende i lang tid, da jeg jo haft haft det dårligt, og ikke har ville smitte andre, og ikke har kunne overskue det sociale.

Min mand kommenterede på min hoste i aftes, og sagde at han syntes jeg var begyndt at hoste mere, og det var sådan en tør hoste, og han har helt ret. Jeg havde selv gået og tænkt at jeg syntes jeg var begyndt at hoste mere igen over de sidste par dage, og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor, for røngten viste jo fine lunger, og jeg har ikke ondt i halsen eller noget mere, det er ligesom der sidder noget nede i luftrør eller lunger og "kradser".

Inden jeg blev syg med halsbetændelsen , havde jeg i et par uger tænkt over at jeg syntes jeg begyndte at opleve nye symptomer og forværrede symptomer, og flere af dem kunne godt pege i reetning af f.eks lupus. F.eks sommerfugleudslæt ( dog ikke fuldstændig voldsomt) , hvide og kolde fingre, flere smerter i kroppen især i fødder og ben , trykken i brystkassen, osv osv.

Jeg har besluttet mig for at hvis jeg intet høre mandag, så ringer jeg til leverafdelingen tirsdag, og beder dem rykke for tid til scanning igen. Jeg tror ikke selv at jeg har kræft , men håber lidt på at scanningen viser noget infektion et sted i kroppen, så jeg kan få noget antibiotika, og så få det bedre ingen. Jeg kan se at det er brystkasse, mave og underliv der skal scannes.

Lige noget andet, CH har du styr på om prednisolon godt kan påvirke ens cyklus, selvom man er nede på lavdosis ( 5 mg) ? Der er ikke rigtig nogen af de læger jeg har spurgt, der kan svare mig på om det kan give pletblødninger, det eneste de siger er at det kan påvirke cyklus, altså så ens menstruation ikke er regelmæssig. Det var jo blevet regelmæssig igen, men så for 3 måneders tid siden begyndte det at blive uregelmæssig igen, og jeg begyndte at pletbløde. Jeg har nu ikke harft menstruation i 1½ måned, og for ca 2-3 uger siden pletblødte jeg i 2 uger ca hver anden dag, kun ganske lidt.

Hanne: Med min nålefobi skal jeg aldrig have akupunktur smiley Jeg har nu lært at kunne klare blodprøver, men at skulle have nåle i kroppen i længere tid, kan jeg slet slet ikke overskue smiley

• #304   10. nov 2018 mht til hoste behøver det ikke at være en lungeinfektion/irritation, jeg har on and off haft langvarig hoste der blev siddende efter fx forkølelse osv, det var typisk fra bronkierne, nogle gange bare en tid andre gange endte det med at jeg måtte have antibiotika for at få det væk ...

• #305   10. nov 2018 Rikke, akupunktur nåle er ekstremt tynde, kan du tåle blodprøver så burde du også kunne akupunktur.

• #306   10. nov 2018 Salla : Tykkelsen gør ingen forskel på mig. Jeg har brugt 1 år på at kunne klare at sidde i en stol og få taget blodprøver, og bliver stadig dårlig hvis det taget for lang tid , før i tiden har jeg skulle placere mig på en briks , for ikke at besvime smiley Det er ikke smerte jeg er bange for, men selve nålen jeg er bange for.

Hanne: Det er 100 procent ikke lungerne, for så ville det jo have kunne ses på røngten, mine lunger lyder også helt fine, dem lyttede lægen jo til, men valgte at sende mig afsted til røngten bare for en sikkerhedsskyld pga min medicin smiley

• #307   10. nov 2018 Og nu er vores vaskemaskine fandeme gået i stykker!! Vaskede igår, der virkede den fint. Ville så lige sætte en maskine over nu, og den vil bare overhovedet ikke starte, men begynder bare at blinke rødt efter lidt tid. Super fedt eller noget, har jo også vildt meget råd til en ny vaskemaskine her lige op til jul, ja eller bare sådan generelt smiley

Nå men altså min mormor bor 2 blokke væk, så må vi jo låne hendes.

• #308   10. nov 2018 Det er ikke så hamrende sandsynligt at det er de 5 mg prednisolon - men intet kan afvises fuldstændigt.
    Jeg tror til gengæld at du bør få tjekket dine stofskiftetal igen - det lyder faktisk lidt som om, det bevæger sig nedad. Det kan cyklus gå helt i stykker af smiley
    Hosten, smerter i kroppen, osv - kan komme fra stofskiftet.
    Og med Hashimotos er det jo oplagt smiley

• #309   10. nov 2018 Ch: Jeg syntes nemlig også det er underligt, at min cyklus igen er gået helt sin egen vej, for det var jo blevet helt normalt igen. Da jeg var på højdosis gik der 2 måneder imellem mens, men eftersom jeg trappede ned så kom den normale cyklus tilbage.

Jeg vil prøve at få egen læge til at tjekke stofskiftet igen, vi er enige om vi lige afventer scanningen, og hvis den intet viser så går vi videre med andre undersøgelser. Og tænker at uanset hvad skal jeg helt sikkert have taget blodprøver, så er det jo nemt lige at tage stofskiftetallene igen, selvom det jo ikke er super lang tid siden jeg fik det testet sidst.

Grunden til at jeg har en lille bitte mistanke om en sejlivet virus, er fordi at hosten først er kommet efter jeg havde den halsbetændelse, men halsbetændelse reagerede jo få antibiotikaen og forsvandt, så det var jo nok ikke en virus ( vagtlægen tog ingen podning, men satte mig bare på antibiotika) .

Jeg skal desuden have lavet celleskrab d.3/12 , så der bliver der tjekket op på underlivet. Men scanningen er jo også af underliv, sammen med mave og brystkasse.

• #310   10. nov 2018 Der er folk, der roder med kold lungebetændelse for tiden.... måske måske

• #311   10. nov 2018 Ch: Men så burde der jo være noget at se på røngten, og der var intet at se på lungerne, de var helt fine, normale i størrelsen osv. Mine lunger lyder også helt fint når de lytter på dem.

• #312   11. nov 2018 Øv, Rikke, det var en kedelig update smiley
    Krydser alt hvad jeg kan for at du snart bliver undersøgt, og forhåbentligt ikke har kræft !!
    Trøstekram her fra smiley

• #313   12. nov 2018 Ann-Marie : Jeg håber virkelig også at jeg får den indkaldelse i morgen, sidder igen her med feber og et hovedet der koger, hamrende ondt omkring leveren osv. Jeg tror ikke selv at jeg har kræft, og frygter det egentlig som sådan ikke, MEN kan da ikke lade være med at tænke lidt, netop fordi lægerne har den lille mistanke. Så vil bare gerne have den scanning overstået hurtigst muligt.

I aftes troede jeg at NU kom min menstruation, jeg havde mere blødning end de tidligere pletblødninger, og det var frisk blod. Så jeg tog bind på , tog smertestillende ( ved af erfaring at jeg vågner om natten når mens for alvor kommer pga smerter), og så gik jeg i seng. Men nej nej, blødningen stoppede så åbenbart i aftes kort efter jeg var gået i seng.
    Nå men altså den kommer vel engang, jeg skal selvfølgelig ikke klage, for får altid så hamrende ondt, så det er egentlig bare skønt der går længere tid imellem smiley

• #314   12. nov 2018 har du hørt fra dem i dag ...

feber, blødning lidt, frisk i stå ... altså du går ikke med noget underlivsbetændelse, vel ??

ved det kan give diffuse smerter der føles som om de sidder et sted der så faktisk ikke er der hvor infektionen er ...

• #315   12. nov 2018 Åh Rikke smiley jeg føler sådan med dig smiley
    Sender øjeblikligt en masse trøste kram smiley

• #316   12. nov 2018 Hanne : Jeg er ret så sikker på jeg ikke har underlivsbetændelse, hvis jeg har bliver det jo så opdaget ved scanningen går jeg udfra. Prednisolonen kan give forstyrrelser i menstruation, så jeg tror det er pga det at jeg har pletblødt over de sidste par måneder, og min mens igen er blevet uregelmæssig, det er bare virkelig underligt at det kommer nu hvor jeg et stykke tid har været nede på 5 mg dagligt, for som lægen sagde er det jo ikke meget mere end det man selv producere dagligt.

Jeg ringede til leverafdelingen i dag ved 11 tiden, da jeg stadig intet havde hørt. Hende jeg snakkede med kunne se der var booket tid til på torsdag , men hun kunne ikke sige hvornår jeg skulle være der, da det tidspunkt hun kunne se var selve scannings tidspunktet, og jeg helt sikkert skulle møde ind før. Hun sagde så også at jeg skulle have taget blodprøver, da jeg skal have kontrast og de derfor skal tjekke mine nyrer først.

Fik at vide at hvis jeg intet havde hørt i morgen, skulle jeg ringe igen. Men jeg loggede så ind på e-boks for lige at tjekke, og der lå indkaldelsen, jeg har bare stadig ikke fået hverken mail eller sms om det endnu.

Så jeg skal på sygehuset i morgen og have taget blodprøver, og så skal jeg derud igen torsdag og scannes. Der står i indkaldelsen at jeg skal have taget blodprøver senest 5 dage før, men det kan jeg ligesom af gode grunde ikke nå.

• #317   12. nov 2018 ok godt der er sat tid på ... ved ikke hvad de kan se på scanning mht til evt underlivsbetændelse, men der må jo være en grund til feberen ..

• #318   12. nov 2018 Hanne: De siger jo at de vil scanne for at udelukke infektion et sted i kroppen, så tænker at en underlivsinfektion også vil kunne ses.

Feberen er kun om aftenen, og aldrig højere end 38.5 , men for mig er det meget, for min normaltemperatur er ellers altid mellem 36.5-36,8 alt efter om jeg måler morgen eller aften. Men det er simpelthen underligt at jeg får feber hver aften, jeg kan mærke når det kommer og får det generelt bare træls om aftenen.

Det er både underliv, mave og brystkasse der skal scannes, altså hele torso .

Jeg har på fornemmelsen at scanningen intet viser , ved ikke hvorfor men det er min mavefornemmelse. Jeg håber egentlig mest på at den viser noget infektion et sted, så jeg bare skal have noget antibiotika, og vupti så har jeg det bedre igen smiley

• #319   12. nov 2018 Er du egentlig nogensinde blevet testet for borrelia og andre flåtoverførte sygdomme?

• #320   12. nov 2018 CH . Nej det tror jeg ikke, må lige snakke med lægen om det, hvis det ender med at scanningen intet viser, for så er det min praktiserende læge der skal overtage. Vi har snakket om at vi måske skal " se på" Lupus igen, fordi jeg har fået nye symptomer som kunne være et tegn på lupus, både flere smerter og især i fødder og ben, smerter i brystkassen, hvide og kolde fingre ( ikke hele tiden) , mildt sommerfugleudslæt osv.

• #321   12. nov 2018 Det er et udredningshelvede alt det der diffuse noget....

• #323   12. nov 2018 Helt vildt CH!! Det underlige er jo bare, at mange af mine forværrede symptomer jo er kommet EFTER jeg havde den der halsbetændelse, og der er intet at se på røngten af lungerne. Da jeg snakkede med vagtlægen den dag hvor jeg blev bedt om at tage derop, der syntes han min hoste lød som noget på lungerne, og derfor bad han mig tage afsted også pga feber og det immundæmpende, han syntes ikke jeg skulle vente til dagen efter. Det var jo så "bare" halsbetændelse.

Det underlige er også at feberen jo var væk et par dage ( da antibiotikaen begyndte at virke), men så kom tilbage igen dog kun om aftenen.

Så spørgsmålet er om halsbetændelsen har "tricket et eller andet i min immunforsvar, eller sat sig et eller andet sted, uden de umiddelbart kan finde ud af hvor. Eller om det bare er ren tilfældighed.

Smerterne omkring leveren har jeg jo haft nærmest hele tiden, altså siden sidste år. Men de er blevet værre nu her. Så jeg har også tænkt om der mon kan være noget med galdevejene, da det jo netop er det område, og smerterne ind imellem er så slemme som da jeg havde galdesten, og jeg simpelthen nærmest mister pusten og ligger og pruster med tårer ned af kinderne.

• #324   13. nov 2018 Kan de slet ikke finde ud af hvorfor at du har ondt i leveren ?

Jeg spurgte min onkolog om hvorfor jeg havde ondt, og det kunne han ikke forstå at jeg havde, men da jeg gik ind og læste om netop smerter i leveren ved min sygdom, jamen så gav det næsten sig selv, da mit giver en forstørret lever.
    Men din sygdom giver ikke forstørret lever ? er det ikke netop det modsatte man kan risikere ?
    Ved forstørret lever kan man også opleve at tabe pusten da den kan trykke mod lungerne så de ikke kan folde sig ordenligt ud.

Det er lidt utroligt at lægerne ikke forklare en det smiley

• #325   13. nov 2018 Tante : Min faste leverlæge mener ikke det er pga min aih, da mine tal var fine sidst jeg fik taget blodprøver. Så nej pt er der intet bud på hvorfor.
    Jo aih giver med tiden skrumpelever, da at der ved hvert udbrud kommer arvæv. Ved nogen bliver det ikke så slemt , ved andre bliver det så slemt at de skal have en ny lever , man kan ikke forudsige hvor slemt det vil blive, det må man bare tage som det kommer. Jeg er i en gruppe på fb for aih, og der er en del der enten har fået ny lever , eller står pp venteliste.
    Jeg har jo fået fjernet min galdeblære , så måske smerterne kan skyldes problemer med galdegangene, men det vil scanningen jo vise.

Er på vej på Skejby for at få taget blodprøve, de skal tjekke mine nyre til på torsdag , da jeg jo skal have kontrast .

Levertal skal tjekkes d.27 mener jeg det er , og så skal jeg på leverafdelingen d.5 december.

• #326   15. nov 2018 Hvordan er det gået i dag ?..

• #327   16. nov 2018 Selve scanningen gik fint og var meget hurtig overstået. Jeg klarede også fint at drikke kontrasten i vand, det smagte heldigvis ikke af noget.

De havde så ret svært ved at få lagt venflon på mig, som skulle være i armbøjningen, der hvor man også tager blodprøver, den skulle bruges til mere kontrast der skulle sprøjtes ind i mig. Det tog 3 personer, 2 stik,en ultralydsscanner og 20 minutterat få fundet en åre og ramt rigtig smiley

Nu er det så bare at afvente svar på scanningen,, fik at vide der nok gik en uges tid. Jeg må erkende jeg syntes en uge er virkelig lang tid at gå og vente på svar. Altså jeg tror jo ikke selv på at der er noget grimt, og min mavefornemmelse siger mig at der ikke er noget på scanningen, men at mine gener skyldes enten en af de sygdomme jeg har i forvejen, eller det er noget der skal findes svar på i blodprøver.
    Men når man tænker på at ved indlæggelser er der svar i løbet af få timer, så havde jeg regnet med at jeg nok ville få svar i løbet af et par dage, måske mandag nu hvor vi er tæt på weekenden. Men jeg må jo væbne mig med tålmodighed, og så afvente et opkald, ja for jeg går da udfra at der ringer en fra leverafdelingen når de har svar, og de ikke først giver mig svaret når jeg skal derud d.5 .Men vi har slet ikke snakket om hvordan jeg skal have svar.
    Jeg tænker at jeg også selv lure på sundhed og holder øje om svaret kommer derinde, jeg vil dog huske at have i hovedet at der er en lille mulighed for at læse et grimt svar smiley

• #328   16. nov 2018 ok .. ja det er lang tid at vente ... håber det kommer hurtigere..

oh det venflon skidt, kender det ..

• #329   16. nov 2018 Loggede lige på sundhed for at se om jeg kunne se scanningssvar, og det kunne jeg.

Jeg skal så videre til gyn. afdeling, da der er fundet noget på ca. 1 cm i min livmoder, og så er der et eller andet et andet sted jeg ikke lige forstår, TROR måske det er noget med lungerne, men er ikke sikker, forstår ikke det der lægesprog smiley

• #330   16. nov 2018 Prøv at sætte det ind, du ikke forstår - så kan vi hjælpes ad.

• #331   16. nov 2018 " Yderst diskret pleuraekssudat basalt bilateralt med små atelektase"

Noget med lunger/luftveje og slim, eller ?

• #332   16. nov 2018 De har fundet en beskeden lungehindebetændelse smiley
    Det kan snildt være forklaringen på problemerne smiley

• #333   16. nov 2018 Det forklare jo så også hvorfor jeg jeg hoster, og føler jeg har noget der irritere omkring lungerne. Så var det ikke noget jeg bare bildte mig selv ind smiley

• #334   16. nov 2018 Nix. Det giver fuldstændig mening.
    Betændelsen har gjort at der er små områder i lungerne - dem begge - hvor der ikke er åbent for at luften kan strømme frit - samlet set giver det jo symptomer.

Mon ikke du står til en omgang antibiotika smiley

• #335   16. nov 2018 Det forklare jo så også hvorfor jeg jeg er stakåndet, og pruster som en gal når jeg har gået ikke så langt. Jeg kan f.eks ikke cykle pt, jeg plejer jo at cykle når jeg skal handle eller besøge min mor, men efter meget kort tid hiver jeg voldsomt efter vejret og hoster helt vildt. Og forklare generelt bare alle mine gener.

Mon ikke sygehuset kontakter mig i næste uge, og så må vi se om jeg skal have antibiotika, det skal jeg jo nok også pga immunforsvaret.
    Og så bliver jeg jo i hvert fald også henvist til gyn afdeling, for at finde ud af hvad det er som er i livmoderen

• #336   16. nov 2018 At der er fundet noget i min livmoder, er så måske forklaringen på min ændrede cyklus, pletblødninger mm. Så er godt nok spændt på hvad det er, om det måske er en cyste eller noget andet.

• #337   16. nov 2018 både jeg, og en af mine døtre har oplevet det, og blev undersøgt, det var polypper, som det hedder og noget der er helt normalt, men som kan give blødningsforstyrrelser, det havde jeg ikke, men det har min datter ret meget ....

det andet, det du ikke forstår, det er så ikke noget hvor der står at der skal ske yderligere udredning ??

kom til at tænke på om du kan gå med en indkapslet underlivs infektion, tænker på det ed feber...

• #338   16. nov 2018 Polypper, cyster, muskelknuder - heldigvis er det mest fredelige ting, der laver numre i underlivet smiley
    Der står intet andet end en masse på 1 cm?

• #339   16. nov 2018 Hanne : som CH skriver er det lungehindebetændelse det jeg ikke forstod, og det forkalre jo alle mine gener som feber, hoste, stakåndet osv smiley

Jeg tænker at det i livmoderen måske er en cyste af en art , men jeg ved det jo ikke smiley

CH : Der står følgende under beskrivelse af scanningen : " sv.t. uterus / cervix overgang ses der ca. 1 cm-stor afrundet og velafgrænset lavattenuerende forandring, HU værdi omkring 50 obs genese? "

Under konklussion står der : " 1 cm-stor forandring i uterus, obs causa? "

Som jeg kan forstå det, sidder forandringen lige i området omkring livmoder/livmoderhals, er det ikke korrekt forstået ?

• #340   16. nov 2018 Lige præcis.
    Jeg kan læse mig til at 50 HU fortæller at det er en blød masse, konsistens a la levervæv. Og der skal udredes årsag og hvor den stammer fra.

• #341   16. nov 2018 Jeg hælder mest til at det er en cyste, men ved ikke om det passer med HU værdien.

Den var der i hvert fald ikke for 1 år siden, for der blev jeg ultralydsscannet indvendigt , i forbindelse med en af mine indlæggelser inden jeg fik AIH diagnosen.

• #342   16. nov 2018 ah havde ikke lige fået scrollet op og set det med lungehindebetændelsen ...

jeg er jo så sådan indrettet at jeg ikke kan forstå der ikke sættes antibiotika ind asap .... da jeg sidste år første gang røg ind igen efter OP var det på mistanke om lungehindebetændelse, og det gjorde så ENORMT ondt at trække vejret så jeg troede jeg skulle dø ... tænker sådan en bestemt ikke skal have tid til at udvikle sig ...

• #343   16. nov 2018 Hanne : Jeg har ikke så ondt ved vejrtrækning, kun hvis jeg trækker vejret dybt og helt i bund. Men jeg har ret mange smerter i brystkassen, og er ret stakåndet, og så får jeg stadig feber hver aften. Jeg tror de tænker det ikke er noget akut, og måske også at jeg alligevel har gået med det i så lang tid, at et par dage til eller fra ikke gør nogen forskel.

Tænker at jeg ringer til afdelingen på mandag, så jeg kan blive sat i behandling hvis jeg skal det smiley

• #344   16. nov 2018 Har lige snakket med vagtlægen, for at høre om der var mulighed for at få noget antibiotika, så jeg ikke skulle vente til mandag.

Hun sagde at det ikke er lungehindebetændelse, men væske mellem hindernene, og hun ville ikke ane hvad hun skulle gøre, og mener det er en sygehus/specialist opgave. Så hun syntes jeg skal ringe til leverafdelingen mandag, og få en læge til at ringe til mig og så finde ud af om der skal gøres noget, eller der ikke skal gøres noget.

• #345   17. nov 2018 Pleraeksudat er væske, der er udskilt fra lungehinden, men det er væske, der stammer fra inflammation.
    Med eller uden bakterier og det er jo så der, den står og falder.
    Jeg kan godt forstå du har trang til at de handler hurtigere, men lad dine læger arbejde - du får besked om, hvordan du skal forholde dig.
    Husk på at der stod i beskrivelsen at det kun er en smule - og måske er det i en kategori som kroppen almindeligvis selv klarer.

Hvis de ikke nævner det, så forhold dem det, så du får en forklaring, du er tryg ved.

Det her er nok et godt eksempel på hvorfor prøvesvar på sundhed.dk er himmel og helvede smiley
    Det er nødvendigt med lidt is i maven smiley

• #346   17. nov 2018 Hvad betyder ordet : lavattenuerende ?

Det ord har jeg set flere gange i forbindelse med mine scanings-svar.

Er det i øvrigt normalt at man får drikke-kontrast, ud over at man får kontrast via en veflon under scanningen ? Det har jeg nemlig aldrig fået.
    Det er super hurtigt svar smiley Bare mine kunne komme så hurtigt, men de er som regel mindst en uge undervejs smiley

• #347   17. nov 2018 Haha , ja nu forstår jeg godt dem der er imod sundhed .

Min mand er meget lidt begejstret for den knude i livmoderen , eller overgang mellem livmoder og livmoderhals , kan mærke på ham at han er ret nervøs , og der skal ellers en del til at påvirke ham.

Jeg håber på at det er en muskelknude , ifølge pletpølsen herinde er det nok ikke en cyste pga den der HU værdi .

• #348   17. nov 2018 Tante : jeg aner ikke hvad det betyder , måske andre her i tråden ved det.
    Det med kontrast kommer vist an på hvad de skal scanne. Der var flere andre der blev scannet og fik venflon , men de havde ikke også skulle drikke kontrasten.

• #349   17. nov 2018 Tante, i denne forbindelse er det en beskrivelse af det lys, der sendes tilbage under scanningen.

• #350   17. nov 2018 Ch : Ok, Jeg har bare flere gange læst : lavattenuerende forandring og lavattenuerende område.
    Og hver gang jeg søger på ordet, kommer der kun skygge eller mørke op som svar.

• #351   17. nov 2018 Det er netop fordi lyset tilbagekastes i mindre grad - de fremstår som mørke på billederne.

• #352   17. nov 2018 Drikke kontrasten går i tarmene og IV kontrasten i blodbanen og dertil i organerne. Det bliver udskilt via nyrerne og lander i blæren, hvor man tisser det ud uden hverken at se eller mærke det. Man bliver dog opfordret til at drikke godt efterfølgende for at “skylle”nyrerne smiley Blodprøven kreatinin måler man inden skanningen for at se om nyrerne er i orden samt man kan ved hjælp af en formel kan udregne lige netop den mængde kontrast den enkelte skal have for en optimal skanning.

lavattenuerende er mørke områder på en skanning dvs. områder med en lav HU værdi. Knogler er helt hvide (høj HU værdi) og luft helt sort ( meget lav HU, mener den er ca. -1000).

• #353   17. nov 2018 CH, ikke det lys der kastes tilbage, men absorberes smiley dvs de mørke områder absorberer mere. Der er ikke noget lys der kastes tilbage nogen steder smiley

• #354   17. nov 2018 Næ... det er det jo ikke... lys der ikke kastes tilbage kastes ikke tilbage smiley

Medgivet, det er en dårlig formulering. Jeg er ikke fagmand og har ikke udtrykkende lige på hånden, så jeg må rode i min slidte hjerne og finde det, jeg har forhåndværende på dagen smiley
    Beklager...

• #355   17. nov 2018 Helt i orden, men princippet ved røntgen er jo netop at strålerne går “lige igennem”, men væv, knogler m.m absorberer nogle af strålerne og derved dannes de forskellige gråtoner i hver pixel udfra Hounsfield-skalaen.

• #356   17. nov 2018 Så var det nok fordi det netop var hele torso der skulle scannes, at jeg både skulle drikke kontrast og have det ind gennem venflon smiley

Pletpølsen : Har du en ide om gyn afdeling vil lave en scanning først, eller om de mon laver biopsi med det samme ? Jeg har det SÅ dårligt med biopsier, og det kræver jeg bliver lagt til at sove med enten propofol eller narkose, da jeg ellers panikker så ekstremt og slet ikke kan styre det. Jeg håber jo de kan lave en scanning, og så siger " det er noget godartet" og jeg så kan afsluttes smiley

• #357   17. nov 2018 Har ingen idé, men vil da tro de starter med en ultralydsscanning.

• #358   17. nov 2018 Vi må se hvad de siger, jeg satser på det er en muskelknude og jeg så kan blive afsluttet. Den genere mig jo ikke, så hvis det bare er en muskelknude skal der jo ikke gøres noget smiley

• #359   17. nov 2018 Men jeg erkender altså gerne, at jeg ikke kan lade være med at tænke bare lidt på om det er noget grimt. Også fordi jeg jo har pletblødt de sidste par måneder, har uregelmæssig cyklus og nu har menstruation på 6 dagen. Jeg ved godt at prednisolonen kan spille ind , men det er bare underligt det først kommer når jeg er på lavdosis syntes jeg. Også fordi det medicin jeg får, øger risikoen for kræft. Men jeg håber det hele bare er tilfældigheder, og det er ganske harmløst.

Jeg kan også tydeligt mærke på min mand, at han går og tænker og er bekymret. Så jeg håber at jeg hurtig kan komme til, og vi så kan få afklaret at det er noget godartet, og jeg kan blive afsluttet smiley

• #360   17. nov 2018 Puha Rikke, det kan jeg godt forstå .

Der er ikke noget værre end at gå og vente på undersøgelser der giver vished for enten det ene eller det andet .

• #361   17. nov 2018 Tante: Nej det kender du jo desværre alt til smiley Jeg har tænkt at tage enten min mor eller mormor med, når jeg skal på gyn afdeling, det er nok meget godt at have en person med smiley

• #362   18. nov 2018 Jeg har været rigtig glad for at have min datter med, det er virkelig en uvurderlig støtte at have en med. smiley

• #363   18. nov 2018 klart man tænker ... men tror jeg har nævnt det, min yngste har også pletblødninger og eget uregelmæssige og hyppige menustrationer, hun er under udredning og mangler godt nok endnu en undersøgelse, men der er pt intet der tyder på noget ondartet ... tror det er meget sjældent man finder noget ondartet ved så unge mennesker, heldigvis ... det trælse er at jeg sidder med en følelse af at de ofte slet ikke finder en forklaring ...

• #364   18. nov 2018 Det er ikke så meget det med pletblødninger og underlig cyklus der genere mig, hvis det bare var det havde jeg ikke reageret, som jeg jo ikke har gjort indtil videre. Men når der så samtidig er fundet en knude, så kan jeg altså ikke lade være med at være bare lidt nervøs for resultatet.

Er knuden eller hvad det nu end er noget godartet, så ønsker jeg ikke yderligere udredning for hvorfor min cyklus er som den er, da det også kan være pga prednisolon, selvom det først er kommet nu.

Så jeg håber på de siger det er noget godartet, og så kan afslutte mig igen smiley

• #365   21. nov 2018 Hvordan går det? Har du fået noget besked om hvad der nu skal ske?

• #366   21. nov 2018 Jeg snakkede med lægen fra leverafdelingen i mandags, de mener at jeg har haft lungehindebetændelse da jeg havde halsbetændelsen, og antibiotikaen så har fået det til at forsvinde. Og at der så i den forbindelse er kommet væske mellem lungehinderne, og pga min nedsatte immunforsvar tager jeg længere om at få det væk igen. Jeg har fået det bedre, har ikke feber mere, og hoster ikke så meget mere, så jeg er ret sikker på de har ret. Håber dælme ikke alt sygdom fremover skal tage SÅ lang tid at komme sig over smiley

Mht til underlivet sagde han at han jo ikke kunne være 100 procent sikker, men udfra scanningen syntes han ikke at jeg skulle være nervøs, for det er pænt afgrænset, hvor noget grimt oftest vil vokse sammen med andet væv. Han ville sende en henvisning til gyn afdeling.

I dag har jeg så modtaget indkaldelse til d. 17/12, i RANDERS! Jeg skal lige have ringet i morgen, jeg magter simpelthen ikke at skulle tage helt til Randers med det offentlige, som ligesom er den mulighed jeg har. Så jeg vil virkelig gerne have lov at komme til skejby, og så er jeg ligeglad med om jeg skal vente f.eks 1 måned ekstra.
    Jeg ved jo at hvis det nu er f.eks er noget der skal fjernes, så kræver det at jeg bliver lagt til at sove , da jeg ellers går total i panik og overhovedet ikke kan styre min angst, pluds jeg pga fibromyalgi er ekstrem følsom i underlivet. Og det bliver dælme en dyr taxatur hjem fra Randers.

Så ja jeg håber at kunne komme til Skejby i stedet for, selvom det vil give længere ventetid. Når lægen har sagt som han nu engang har, og jeg ikke har fået nogen hastetid, så må de alle være meget overbeviste om at det er noget harmløst , og så sker der jo intet ved ekstra ventetid, for har jo ingen gener af det overhovedet, udover jeg havde mens i 8 dage, men altså fred være med det smiley

• #367   21. nov 2018 Kan du ikke få kørsel til Randers?

• #368   21. nov 2018 Nej det er jeg ret sikker på at jeg ikke kan, da jeg for år siden skulle til Middelfart og scannes , og var i Give flere gange angående knæ og operation af knæ, var der ingen kære mor. Ingen kørsel, ingen transportpenge eller noget. For jeg kunne jo bare have ventet noget længere tid, og så kommet til i Århus.

Jeg vil forsøge om jeg ikke kan få en tid på Skejby, og så vente lidt ekstra tid. Det vil uanset hvad være 500 gange nemmere og mere trygt for mig, at det er på Skejby, hvor jeg i forvejen er med jævne mellemrum smiley

• #369   21. nov 2018 Der er både fordele og ulemper ved at bo i Århus når det kommer til sygehus. Fordelen er at man har Skejby tæt på, hvor der er nogen af de dygtigste specialister indenfor bestemte sygdomme, og for mig er det en fordel forhold til min autoimmun hepatitis, fordi specialisterne indenfor det netop er på skejby ( og på riget og OUH) .

Ulempen er at man ofte bliver henvist til andre byer ved ikke akutte ting pga der er længere ventetid her i Århus. Jeg er f.eks blevet opereret i mine knæ 3 gange, og det har været i Odder og Give. Er blevet scannetg i Middelfart osv.

I fugleflugt bor jeg vel 5-6 km fra Skejby, så selvom jeg skal en lille omvej med det offentlige, er det bare meget nemmere med skejby. Plus det heller ikke koster en formue med taxa hvis det er nødvendigt.

• #370   21. nov 2018 mærkeligt, min datter der også fik undersøgt underlivet skulle til Horsens .. hun har nu været der 2 gange, de undersøgelser viste ikke noget, så nu skal hun til endnu en i morgen, også i Horsens ....

er spændt på om du kan få tid på Skejby ved at ville vente, eller om de overhovedet ikke laver de undersøgelser her mere, jeg ved der har flyttet en del "standard" undersøgelser helt væk herude fra smiley

• #371   21. nov 2018 Hanne : Jeg håber virkelig at jeg kan få en tid på Skejby, men når jeg søger på det link der var med i indkaldelsen, så dukker der kun Horsens op, ikke engang Randers som jeg har tiden på dukker op. Så det kan godt være man slet ikke kan komme til på skejby.

For mig er det bare virkelig besværligt at skulle udenbys, netop fordi vi ikke har bil, og jeg ikke umiddelbart lige har nogen der kan køre, folk arbejder jo altså på det tidspunkt, og i min familie er der ikke særlig mange der har kørekort. Det er selvfølgelig også en mandag jeg har tid, den eneste dag min mand arbejder ( fleks), og han har selv lægeaftaler onsdag og fredag den uge, så han kan ikke rigtig tage fri og så arbejde en anden dag, og så leje en bil.

Så kan det ikke lade sig gøre med Skejby, så må jeg høre min svigermor som er sidste løsning. Min far ville sikkert også gerne køre, men syntes det er lidt voldsomt hvis han skal køre fra Vejle til Århus for at hente mig, så til Randers, så til Århus og så til Vejle.

En af grundene til at jeg også gerne vil til i Skejby, er HVIS det nu er noget der skal fjernes, og der f.eks opstår kraftig blødning eller noget efter, så ved jeg af erfaring at jeg skal hele vejen til Randers , og det er sgu ikke nemt f.eks midt om natten når man ikke har bil. Det har jeg nemlig været ude for tidligere hvor jeg var tilknyttet Silkeborg, og midt om natten ringede til vagtlægen som sagde at jeg SKULLE tage til Silkeborg, jeg kunne ikke tage til Skejby.

Jeg syntes bare det er underligt, hvis man ikke kan blive undersøgt på Skejby, det blev jeg så sent som Oktober 2017 , og det er jo netop også en klinik for kvindesygdomme, som den i Randers jeg har fået en tid hos.

Men nu må vi se, ringer i morgen og høre hvordan og hvorledes, jeg venter gerne ekstra tid for at kunne komme til på Skejby.

• #372   22. nov 2018 Har snakket med Randers i dag, det er pga ventetid at fælles visitationen i Horsens har sendt mig til Randers, altså for at leve op til maks 30 dages ventetid.

Hun ville aflyse min tis hos dem, og så henvise mig til Skejby, og så får jeg en indkaldelse fra dem. Hun kunne sagtens forstår jeg gerne ventede lidt ekstra, når jeg ingen gener har, og man er ret sikker på det ikke er noget ondartet.

Har tid ved egen læge d. 3/12 til celleskrab, så hvis det er en polyp burde hun kunne se den, så kan det være jeg der kan få afklaret hvad det er smiley

Jeg skal desværre også have en snak med lægen om fast smertestillende, det er desværre ved at være tid til det. Så jeg håber at kunne få noget depotmedicin, så smertenivaeuet er mere stabilt, fremfor at køre op og ned.

• #373   22. nov 2018 åh det var da dejligt at du slipper for den køretur ...

• #374   22. nov 2018 Hanne: Ja det er virkelig skønt. Jeg ved godt at Randers ikke er mega langt væk, men når man skal med det offentlige er det altså et godt stykke tid turen vil tage. Jeg vil jo først skulle med bussen ind til byen, og så med toget eller bussen derfra, og så videre fra banegården eller buscentralen i Randers.

Så er det altså meget nemmere at tage til Skejby, plus at det er overkommeligt med en taxa, hvis jeg ender med at skulle have noget fjernet og skal i narkose smiley

Så nu må vi se hvornår jeg kommer til, tænker det bliver i løbet af de første 3 måneder i 2019.

• #375   5. dec 2018 Har i dag været på sygehuset, og sikke et skønt besøg smiley Jeg har fået en ny læge, som er super sød og rar, og mine tal er super fine og jeg reagere super på medicinen. Så nu skal jeg ikke have taget blodprøver igen før om 3 måneder, og så ringer lægen kun hvis der er skæve tal, og så har jeg en aftale hos ham igen om 6 måneder smiley Hvis mine tal stadig er fine om 6 måneder, skal vi måske prøve at trappe mig ned på 2½ mg prednisolon dagligt. Det immundæmpende kommer jeg nok aldrig af, da han så er ret sikker på jeg vil få et nyt udbrud med det samme, men om måske 5-6 år, kan det være vi skal prøve at se om jeg kan nøjes med en lavere dosis. Og så har han bestilt en knoglescanning, for at se om prednisolonen afkalker mig, eller det ser fint ud smiley

Hold nu op hvor er det fantastisk ikke at skulle rende på skejby min 1 gang om måneden mere , for at få taget blodprøver smiley

• #376   5. dec 2018 åh hvor dejligt ... det trænger du også til ...

og ja man bliver lidt tosset af at rende der selvom de mener det godt ..

jeg er til kontrol på blodtrykscenter, på endo afdeling og på hjerteafd og hver gang inden skal jeg derud ugen før for at få taget blodprøver, så det bliver nogen gange årligt jeg er der ...
    man gider ikke rigtigt, egentlig ...

nu skal du så have det det med livmoderen undersøgt ...

• #377   5. dec 2018 Ja der er jo netop det med blodprøver inden hvert besøg, det skal jeg jo også altid inden jeg skal på leverafdelingen, eller inden jeg får et telefonopkald derfra.

Ja er godt nok spændt på hvad det er deroppe, jeg hælder mest selv til en polyp.
    Jeg var ved lægen i mandags for at få celleskrab, og planen var at hun ville se om hun kunne se noget ( det kommer jo an på hvor langt ned i livmoderhalsen der nu er) , men det gjorde simpelthen SÅ ondt med den gyn undersøgelse , så hun måtte droppe at kigge efter noget, og bare hurtig få lavet skrabet.
    Det er pga min fibromyalgi at gyn undersøgelser er et helvede, så skal de noget som helst andet på skejby end scanninger eller en alm gyn undersøgelse, så må de lægge mig til at sove.

I mandags blev jeg startet op på Gemadol af egen læge, da jeg har fået mere ondt i kroppen og det nu er nødvendigt med fast smertestillende. Leverlægerne er mest begejstret for tramadol osv, fremfor f.eks panodil som også fåes som depotmedicin. Og jeg er alligevel kronisk smertepatient, så er ærlig talt ret ligeglad med at det er noget der kan være vanedannende, for skal jo alligevel ikke stoppe på det om få måneder smiley
    Jeg har har haft mindre ondt de sidste par dage, og jeg har overhovedet ikke haft ondt omkring leveren eller i brystkassen, så jeg er så lykkelig for at takke ja til gemadol.

Jeg er også startet op på questran igen, da jeg igen igen begyndte at få diarre, og var ret sikker på det var pga for meget galdesyre, og det havde jeg ret i, for efter jeg tog det første brev pulver mandag, har jeg ikke haft diarre, det er så vildt så hurtigt det virker og så effektivt det er , så kan jeg godt leve med det er frygteligt at få ned smiley

• #378   5. dec 2018 var ikke klar over gyn undersøgelser og fibro havde noget med hinanden at gøre ... jeg kan næsten heller ikke få dem foretaget, da det gør så ondt

• #379   5. dec 2018 Fibromyalgi giver jo smerter i hele kroppen, og det er jo ens nervesystem der er i udu, så jeg er ret så sikker på det er derfor det gør så vanvittig ondt på mig. Det har altid været et helvede med de undersøgelser, og har aldrig kunne finde ud af hvorfor. Da jeg så fik fibrodiagnosen gik der et lyd op for mig, at det da garanteret er derfor. Jeg ender oftest med at have tårer ned af kinderne, fordi det er så smertefuldt.

Nu håber jeg bare på et normalt celleskrab, så jeg ikke også skal til at have lavet biopsi igen igen smiley

• #380   6. dec 2018 Det er vel nok dejligt at høre at du har fået det bedre smiley
    Nu må vi krydse fingre for at det i underlivet bare er noget uskyldigt smiley

• #381   6. dec 2018 Enig med Tanten. Dejligt at det går bedre med dig !! Krydser fingre for at det fortsætter, og at de ikke finder noget grumt i underlivet !

• #382   6. dec 2018 Tusinde tak skal I have smiley Det er så dejligt at der endelig er medgang, for hold nu op for et år det har været, både med mit helbred og mandens .

Jeg er ret rolig angående det i underlivet, for tænker at hvis lægerne havde den mindste mistanke om noget grimt, havde de vil sat mig i en kræftpakke med det samme. Det er pænt og afgrænset hvad end det så er, så det er nok en muskelknude eller polyp, jeg tror selv det er en polyp, og der er over 99 procent godartet, men de fjerner dem for en sikkerhedsskyld smiley

• #383   6. dec 2018 ok jeg tror bare aldrig jeg har sat det i forbindelse med underlivsundersøgelser, da jeg opfatter det som en bindevævslidelse og primært problemer mellem led og ledbånd/sener o.lign ... irritationstilstande så at sige lige der hvor knogler og andet mødes og skal fungere, har fx også ofte ondt i/ infektion i slimsække i de steder hvor der er overgang, fx knæ, albuer og hofter ...

• #384   6. dec 2018 Mine knæ får også betændte slimhindesække, det er det jeg har fået fjernet 3 gange fra knæene, nu giver det pludselig mening hvorfor det bare kommer igen gang efter gang.

Men fibromyalgi er jo ens centralnervesystem der ikke fungere, og ikke en bindevævslidelse. Men man kan jo have ondt over det hele, jeg får f.eks også mega ondt hvis jeg klør mig på mine arme, også selvom jeg klør MEGET forsigtigt, så kan jeg simpelthen mærke hvordan smerterne løber langs nervebanerne.
    Noget af det værste jeg ved, er når folk prikker/dasker til en på arme eller lår, det gør så pissehamrende ondt, og oftest mener folk man bare er pyldret, og at de jo knap nok rørte en. Det er også fint at de knap nok rørte mig, men det ændre jo ikke på at det gør pissehamrende ondt.

• #385   6. dec 2018 Åh Rikke, det lyder som en skrækkelig sygdom, som er usynlig for andre, det med at blive kaldt pylret, av det må gøre ondt smiley

• #386   6. dec 2018 Salla : Det er sgu heller ikke særlig sjovt, men jeg har haft ondt siden jeg var 12, så er det bare blevet værre med årene, så på et eller andet punkt har jeg jo bare vænnet mig til at have ondt 24/7 , nu er det så bare nået til et stadie hvor det er nødvendigt for mig med fast smertestillende, da det ellers hæmmer mig alt for meget, og jeg VIL gå tur med mine hunde, jeg VIL kunne handle, jeg VIL kunne cykle osv, så der må fast smertestillende til, så jeg kan have en hvis livskvalitet. Det er jo ikke fordi jeg på nogen måder er smertefri, men pillerne tager noget af smerten og det er virkelig skønt.

Jeg syntes noget af det værste ved fibroen er, at man aldrig ved hvordan man har det i morgen, ja eller om 2 timer for den sags skyld. Det kan svinge SÅ meget, og smerterne kan den ene dag være slemme i armene, og dagen efter er det så benene der er værst.

Jeg har fuld forståelse for, at det for folk der ikke har prøvet det på egen krop, ikke kan have total forståelse for sygdommen, for jeg kan jo heller ikke have total forståelse for hvordan det f.eks er at være lam, jeg kan gøre mig tanker, men jeg ved jo ikke hvordan det er.
    Men at man bliver kaldt pyldret, får at vide man bare skal komme i sving og op på cyklen, ud og gå lange ture osv, og så får man det meget bedre, åh jeg bliver SÅ træt af de kommentarer. Ja jeg har det bedst når jeg holder mig igang, MEN det handler altså om den rette balance, for hvis jeg bruger min krop for meget, så har jeg bare meget mere ondt de næste dage.

• #387   6. dec 2018 Du får et kæmpe kram smiley

• #388   6. dec 2018 Tak søde Salla smiley Vågnede i dag med en nerve i klemme eller et eller andet omme ved mit ene skulderblad, håber dælme det forsvinder en af de næste dage, ellers må jeg et smut til kiropraktor, hun kan ren magi smiley

• #389   6. dec 2018 Rikke ... hvem har sagt det med at det er en lidelse i centralnervesystemet ?? altså jeg tror dig, og synes det er helt enormt hvis de er kommet frem til det ..

jeg fik diagnosen i 2004 og har bare aldrig hørt det der før ... nærmere at det stadig ikke rigtig er en anerkendt lidelse ...

• #390   6. dec 2018 Fibromyalgi er multisystemisk og rammer alle dele af kroppen.
    Man troede før at det var en bindevævslidelse og placerede den i reumatologien, men man ved nu, at den ikke hører til der.
    Den er nok bedst placeret i neurologien selvom den omfatter meget mere end det. Det ser ud til at immunsystemet har en stor part i lidelsen. Øgede mængder af cytokiner er fundet i forbindelse med fib.
    Og så er det også kendt at der er betydelige skader på mitochondriernes funktion og dannelsen af ATP.

Der er efterhånden en god portion forskning at se på, men desværre har det ikke rykket så meget på indstillingen til os ramte. Nok tværtimod, de senere år.

• #391   6. dec 2018 @ CH ... jeg kunne jo Google, men hvis nu du alligevel har tid smiley

Hvad er Cytokiner, og hvad betyder det ?+

og det her kunne for mig lige så godt være et andet sprog, igen hvad betyder det lige på dansk :
    skader på mitochondriernes funktion og dannelsen af ATP.

• #392   6. dec 2018 Hanne : Det står på bla. dansk fibromyalgi forenings hjemmeside smiley

" Fibromyalgi er en sygdom, hvor forstyrrelser i centralnervesystemet medfører en række forskellige symptomer, hvoraf udbredte, diffuse smerter, der har varet i mindst 3-6 måneder er udgangspunktet for diagnosen. "

https://www.fibromyalgi.dk/til-fagpersonale/fakta-om-fibromyalgi/

• #393   6. dec 2018 Lige en lille sjov historie angående den dårlige hukommelse der ofte følger med fibromyalgi .

Jeg har i længere tid tænkt at jeg gerne ville have et par sorte støvletter med en lille hæl på, og igår på vej hjem fra sygehuset var jeg lige inde i byen for at købe en cardigan og strømpebukser, og så fandt jeg et par støvletter som jeg købte.

I dag kommer der så en pakke med den skjorte jeg har bestilt til min lillebrors julegave, og i kassen er der sørme også et par sorte støvletter med en lille hæl smiley Jeg havde TOTAL glemt at jeg havde bestilt dem, og det er jo kun knap 1 uge siden , haha.

Så jeg skal vist lige ind til byen og have byttet dem jeg købte igår smiley

• #394   6. dec 2018 åh .. tror jeg må læse op på det fibro ... troede min dårlige hukommelse skyldes stofskiftet, eftervirkning fra hjerte-lungemaskine, og en startende alzheimer/demens ( og det mener jeg faktisk ikke i sjov)

en dag jeg skulle tale med Hugo om en bog vi læser hvori der er en flodhest, der kunne jeg simpelhent ikke komme i tanke om at det hed en flodhest ... en anden dag skulle jeg skrive i en sms at vi havde clementiner, jeg kunne simpelthen ikke huske de hed det og skrev nektariner, og kunne se det var galt, men stadig kunne jeg ikke lige der komme i tanke om det rigtige navn ... og det er bare 2 grelle eksempler blandt mange den sidste tid ...

• #395   6. dec 2018 Stofskiftet kan vist også give hukommelsesproblemer, men det kan fibromyalgi også gøre.

Jeg husker også virkelig dårligt, og mister også ind imellem ord, altså hvor jeg som dig bare ikke kan finde det ord jeg vil sige. Andre gange får jeg skrevet noget virkelig vrøvl til folk, altså hvis jeg f.eks skal skrive " Jeg kommer over til dig i morgen kl.18" , så kan jeg få skrevet noget ala" Jeg kommer bacon til aftensmad i morgen" . Det er total sort og giver ingen mening, og er ikke pga stavekontrol/ordbog.

• #396   6. dec 2018 Fibromyalgi kan være et symptom på lavt stofskifte smiley

Cytokiner er et signalhormon der knytter sig til immunsystemet. De har stor betydning når det kommer til autoimmunitet - man har dermed fundet ud af, at der nok er en kobling mellem fibromyalgi og autoimmunitet.

Mitochondrier er cellernes kraftværk, det er her, der produceres energi. Når mitochondrierne ikke virker ordentligt bliver de hurtigt overbelastede og så går de til grunde - noget vi med fib eksempelvis mærker når vi har brug for lange restitutionstider efter belastninger.
    I mitochondrierne er et energi-system, der virker ved at der hele tiden dannes et stof, der leverer energi til cellerne, ATP. Fib-patienter ser ud til at have en fejlfunktion således at kroppen ikke danner tilstrækkelig ATP - dette har konsekvenser for energiproduktionen på celleniveau - cellerne kan ikke arbejde uden ATP.

ATP indgår i en cirkulær proces hvor det både bruges og skabes i samme proces, så det giver sig selv, at når det ikke er til stede, så går der helt skuddermudder i den.

ATP er cellernes benzin - og når mitochondrierne ikke fungerer ordentligt, dannes kun diesel og så har vi balladen..

Det er VIRKELIG enkelt beskrevet - der findes masser ude på Google.... smiley

• #397   6. dec 2018 Mit fib er i høj grad knyttet til mit hoved - men der er noget overlap til ME.
    Mine overbelastninger sætter sig i kroppen som smerter, men også i høj grad i hjernen. Jeg kan eksempelvis ikke læse bøger mere, jeg får migræne hvis jeg har brugt tænkeren for meget og som Rikke beskriver, siger jeg noget forbandet vrøvl ind i mellem. Ord forsvinder og ord flyver ud af munden, som ikke har nogen som helst sammenhæng med det, jeg tænker og vil sige.
    Tågehjerne, træthed, udmattehed.....

Hele skidtet kan snildt komme af mit forbandede stofskifte, som efter en periode som forhøjet og behandling derfor, nu er nede i bund igen med alt, hvad det indebærer af møgsymptomer smiley

Det er noget af en pærevælling smiley

• #398   6. dec 2018 Når man fejler flere ting, er det virkelig også svært at skelne hvad der skyldes det ene, og hvad der skyldes det andet, jeg syntes i hvert fald ofte det kan være svært at finde rundt i.

Jeg kan heller ikke læse bøger mere, jeg har så fundet ud af at jeg underligt nok kan høre lydbøger, også uden at miste fokus. Men jeg høre dem så også kun når jeg er gået i seng, så der er ikke noget der kan forstyrer, udover egen tanker smiley

Det er virkelig noget værre volapyk man kan få skrevet, ja og endda også sagt til folk, det giver ind imellem gode grin, andre gange er det bare frustrerende. Jeg syntes at jeg de sidste måneder har oplevet en forværring i at glemme ord, altså hvor jeg f.eks skal sige med noget med en elefant, men overhovedet ikke kan få ordet elefant frem, det er bare PIST væk.

• #399   6. dec 2018 det er virkelig svært at finde rundt i, oveni fibro, stofskifte, har jeg sukkersyge, en pt mega tinnitus (som jo også kan være grundet sygdom, og også grundet bivirkninger fra medicin), og så det hjertehalløj oveni ...
    nu har jeg så, de sidste måneder, haft noget hud halløj, det stikker og prikker, og jeg fik noget jeg troede var bid, har nu fundet ud af det kommer indefra, føles af og til som stik indefra, andre gange som dyr under huden ... har faktisk smidt sengen ud da jeg troede vi havde fået vægge-lus ...

først holdt jeg pause med en hjertepille og kolesterol, det hjalp ikke, så holdt jeg med Lio, det hjalp lidt og så alligevel ikke, og jeg blev møg træt ...så holdte jeg med hjertemagnylen og en blodtrykspille, synes det hjalp mega meget, men fik så alligevel nogle dage med stil og kløe og bid-agtigt udslet ...
    Lige nu tager jeg nærmest intet af min medicin andet Victoza mod sukkersyge ...

er ved at få spat, og det holder jo ikke i længden ...

Min Tinnitus er i den grad amok, det suser helt enormt ...

• #400   6. dec 2018 Den der priklen under huden er ret typisk for både lavt stofskifte og fib.
    Måske du skulle få tjekket stofskiftet en gang?

• #401   6. dec 2018 Og fy ikke at tage dit medicin!!
    Håber du får noget T4 også, så det ikke er al stofskiftemedicinen, du har fjernet da du stoppede med lio

• #402   6. dec 2018 Puha det lyder altså ret farligt ikke at tage din medicin Hanne, det er jo ikke småting du fejler. Du skulle jo nødigt få nye hjerteproblemer/ ende med at skulle indlægges igen.

• #403   7. dec 2018 jeg er startet op med stofskiftemedicin igen ... jeg har snakket med Hjerteafdelingen om at jeg stopper en tid, og det var ok og fandt jeg ud af at det var hjertemagnyl så skal jeg kontakte dem, og min kolesterol er super fin ...

men nej der er jo da en grund til at jeg får de ting jeg får...

@CH har bare aldrig haft det her før ... det er ikke bare en lille kløe, det gør at jeg ikke kan sove når det står på, antihistamin hjælper overhovedet ikke ... det er enten som nålestik rundt på kroppen, eller en kriblen under huden ... og så kommer der de der små forhøjninger i huden der klør som myggestik, helt vildt i flere dage, og enden med at de er ømme og der er sår på da jeg klør hul ...

jeg er virkelig ret generet af det, de dage det er værst ...

• #404   22. dec 2018 Nu er jeg fandeme syg igen igen!! Jeg rager seriøst bare ALT til mig, pga det immundæmpende medicin .

Mandag og tirsdag havde jeg diarre og kastede op, så kom min mor med imodium og det stoppede . I aftes syntes jeg at jeg havde en underlig følelse i svælget, og da jeg vågnede i dag har jeg ondt i hals og ører , og snotter. Tror også jeg har lidt feber igen igen.

Syntes det er SÅ sur røv, gider ikke være syg juleaften igen i år, og jeg har så meget jeg skal nå inden juleaften med rengøring, oprydning osv, og har bare overhovedet ikke overskud til det.

• #405   22. dec 2018 øv øv og atter øv ... håber virkelig ikke du får en møg jul igen ..
    ved der er noget hals halløj i omløb, men det varer vist ikke så længe ..

Og Rikke Fxxx rengøring og oprydning, det er ikke det julen drejer sig om ..

• #406   22. dec 2018 Hanne: Det er SÅ træls at være syg igen igen. Jeg er igen igen blevet bekræftet i at jeg IKKE er hysterisk, når jeg siger til familie at vi IKKE kan ses hvis de er syge. For jeg rager jo tydeligvis alt til mig som jeg kommer i nærheden af.

Min svigrmor siger altid at det jo er os de kommer for at besøge, og ikke for at se om vi har gjort rent smiley Hun har selv diverse skavanker, og ved derfor også godt hvor hårdt det kan være for kroppen, og manglende overskud er ens faste følgesvend.

Min mand har været så sød at han har taget alle lufteture i dag, og det gør han også de næste 2 dage, og så støvsuger han i morgen. Så kan jeg nok godt lige overskue at fjerne et par kasser mm, lægge vasketøj sammen som jeg lige har hængt op, og så må det ligesom være det der bliver gjort.

• #407   22. dec 2018 Pas på dig selv, Rikke - skidtet hævner sig.
    Hellere benene oppe end vasketøjet nede smiley

God bedring!

• #408   22. dec 2018 Tak CH. Jeg har også bare brugt det meste af dagen på sofaen med dynen, mentholatum, cola, og snotklude smiley

• #409   22. dec 2018 jeg synes du ved lejlighed skal spørge en af de læger der har med din lever at gøre om der er noget af det "naturlige" der kan styrke immunforsvaret det mener du med ro kan prøve ..

jeg tror jeg har skrevet det laaangt oppe, men så jo en gang en udsendelse med hende løberen fra Aarhus (kan ikke huske navnet) ... hun sagde i den at når der var noget på vej eller i perioder hvor sygdomme typisk florerer så tog hele familien den der noget dyre honning der hedder Manuka ... mit barnebarn Hugo var jo nærmest ikke i vuggestue en hel uge gennem sidste vinter og det blev bare ved så det faktisk var ved at være kaos i familien for at få tingene til at nå sammen med vores alles arbejde og det at han skulle passes hele tiden ... jeg tror udsendelse var der midt på foråret, jeg købte en krukke til ham ( og det er den de bruger af endnu) .. i perioder får han en teskefuld om dagen, ellers går de i gange hvis han begynder at snotte .,, seriøst det er lidt han har været syg siden juni af en dreng på 2 der er i vuggestue ... og kommer der en feberdag med snot så er den hurtig ovre ...

• #410   22. dec 2018 Det kan godt være at jeg skal tage en snak med leverlægen, næste gang jeg snakker med dem, der går dog forhåbentlig 5½ måned endnu smiley

For syntes i hvert fald det er pænt træls, hvis jeg hvert vinterhalvår skal være så meget syg. De tænker jo at jeg skal have det immundæmpende resten af livet.

• #411   22. dec 2018 Min svigermor har lige skrevet at jeg skal slappe af og passe på mig selv, og at hun nok skal give en hånd med når de kommer smiley Men jeg ved jo godt hun tænker sådan, for hun har netop tidligere sagt at det er os og ikke vores hjem, som de kommer for at besøge smiley

• #412   23. dec 2018 Øv din stakkel Rikke. Det er sgu ikke fedt, at du er syg igen smiley

Sender masser af helbredende tanker i din retning, og krydser fingre for et julemirakel !! God bedring !
    Og hurra for en forstående og hjælpsom svigermor smiley (og mand smiley ).

• #413   23. dec 2018 Tak , håber virkelig også det er væk inden mandag. Er nået til "dum fisk" stadiet , hvor jeg ikke kan trække vejret gennem næsen , og mentholatum er min bedste ven , haha.

• #414   23. dec 2018 Vi må håbe på mirakler !!! smiley

• #415   23. dec 2018 mest effektive næseåbner er en almindelig næsespray der tages samtidig med den der hedder FlixOnæse ... anbefalet af apoteker til min yngste en tid hvor hun altid var syg og den endte med bihulebetændelse 8=% af gangene ... har brugt det efterfølgende hver gang jeg er meget snottet og det betyder altid at jeg kun tager det 2-3 gange dagligt og at det sjældent er nødvendigt mere end 2-4 dage

• #416   23. dec 2018 Jeg har det lidt bedre i dag, satser på jeg i morgen har det bedre end i dag smiley

Mentholatum er stadig min bedste ven, sammen med læbepomade så min overlæbe ikke bliver total rød og hævet smiley

• #417   17. jan 2019 Har fået taget blodprøver hos egen læge i dag, det halvårige tjek af stofskifte, og så tjek af B12 og kolesterol.

Mit kolesteroltal er normalt igen, men jeg spiser jo også questran hver morgen, og det er kolesterolsænkende, så det er super fint.

B12 er normalt, men kun lige indenfor normalen , så det vælger jeg altså at begynde og tage som tilskud igen, så jeg kan få det lidt højere op.

Mit ALAT er begyndt at stige igen, det er dog stadig indenfor normalen, så jeg håber virkelig at det bare er et normalt udsving. Siden jeg fik diagnosen har jeg bare ikke haft de der udsving, hvis ALAT først er begyndt at stige, så er det fortsat og der har været gang i et nyt udbrud. Så kryds lige fingre for at mine blodprøver i Marts er fine og normale.

Der er kommet svar på en del af stofskiftetallene, der mangler svar på 2 mener jeg det var, bla. anti-tpo, jeg er SÅ spændt på om den er lavere end sidst, altså om det immundæmpende medicin mon også bremser min hashimotos.
    De stofskiftetal der er kommet, kan jeg dog se er lavere end sidst, altså det går den forkerte vej. Så jeg gætter på at jeg nok ikke går mange år, før mit stofskrifte ER blevet for lavt. Men må jo bare krydse og håbe på det bedste smiley

• #418   17. jan 2019 krydser for at ALAT tal ikke er tegn på ny dårlig periode er på vej og at dit stofskifte arter sig ...

jeg skal til læge i næste uge og jeg vil have målt mit B12 niveau, jeg tror nemlig det er alt for lavt, jeg vil så satse på hun vil give det som indsprøjtninger...

hvad er questran, jeg kan nemlig ikke ret godt tåle de statiner der er i mit kolesterol medicin og er på udkig efter noget "naturligt" der sænker kolesterol...

• #419   17. jan 2019 Questran er kolesterolsænnkende pulver, man enten skal blande i noget man drikker, eller i f.eks yoghurt, jeg spiser det i yoghurt, kan simpelhen ikke få det ned hvis det skal drikkes, da det gør alt man blandet det i lidt grynet og tykkere smiley Det er på recept og ikke noget naturhalløj. Jeg får det jo mod min diarre pga for meget galdesyre, da det virker ved at binde galdesyren. Så lige pt har det så bare dobbeltvirkning for mig smiley

Jeg håber virkelig at det bare er et normalt udsving med ALAT, for mange mennesker vil have udsving i levertal ind imellem. Men jeg bliver bare alligevel lidt nervøs, når stigning i ALAT har været lig med ny aktivitet, siden jeg fik konstateret sygdommen.

Skal have taget nye prøver ( levertal) i starten af marts, så må vi se hvad de siger der smiley

• #420   17. jan 2019 Jeg krydser også fingre for, at det “bare” er et normalt udsving som du oplever lige nu, så det ikke er et nyt udbrud !!
    Jeg får også medicin (Simvastin) til at sænke kolesterol tallet (pga. diabetes), men skal have checket om det stadig er nødvendigt ? Mit tal var kun en smule forhøjet, uden medicin for 2 år siden, og nu hvor jeg har omlagt min kost, kan det jo være dalet til et niveau, hvor jeg ikke har brug for medicinen længere ? Håber det ! For det ville være rart at slippe for at tage den pille.

• #421   17. jan 2019 Ann-Marie : Mit kolesterol var også kun MEGET lidt forhøjet, og det var ikke noget min læge syntes der skulle gøres noget ved. Questranen får jeg jo pga diarre, jeg har bare haft en pause fra det, hvor det ikke var nødvendigt, men nu er jeg begyndt igen, og det har så fået mit kolesterol ned i normalen, så det er jo bare win-win smiley

Jeg håber virkelig også at det bare er et normalt udsving, men jeg er bare lidt skeptisk fordi jeg netop ikke har haft dem siden jeg fik sygdommen, enten er mine tal faldet fra gang til gang, ellers er de steget og så bare fortsat med at stige, og jeg er så blevet sat op i medicin. Håber og krydser alt til at det bare er helt normalt udsving, og at min ALAT stadig er normalt næste gang jeg skal have taget blodprøver smiley

• #422   17. jan 2019 Desværre er min læge ret hysterisk med mit kolesteroltal, fordi jeg har diabetes 2, så jeg røg på medicin med det samme smiley
    Håber at jeg kan slippe for medicinen ? Men nu må vi se.
    Kan godt forstå, at du er skeptisk, når nu tallet kun har været steget, i forbindelse med udbrud af din sygdom. Men det kunne jo være, at du var heldig denne gang, så tallet er dalet igen, ved næste kontrol ? Jeg krydser i hvertfald fingre smiley

• #423   17. jan 2019 Min mand får også medicin mod for højt kolesterol pga diabetes, men han kolesterol var så altså også meget højere end mit , hans var oppe på 8,3 eller sådan noget. mit var altså kun på 5,2 ( det skal være maks 5) så min læge sagde at det ingen betydning havde, når det var SÅ lidt.

Og vi er ellers meget obs på mit kolesterol som tjekkes 1-2 gange årligt, da der desværre er rigtig meget hjertesygdom på min fars side af familien, så det er et vigtigt at mit kolesterol ikke bliver for højt smiley

Så længe mit ALAT bare ikke er steget endnu mere ved næste prøve, så er det helt fint. Jeg håber og krydser alt for at det ser fint ud, for ellers får jeg ikke den nedtrapning i prednisolon som jeg håber på, for det kræver at de næste 2 blodprøver er fine og uden stigninger smiley

• #424   17. jan 2019 Mit kolesteroltal var også kun lidt over 5 (tror nok at det var 5,4 ?). Sidst var det vist 3 komma et eller andet ?
    Vil gerne have det checket igen, så det må jeg lige prøve på at huske på, næste gang jeg skal til kontrol.
    Trives din mand på sin diabetes medicin ?

Jeg skal nok krydse alt hvad jeg kan for et fald i ALAT !!

• #425   17. jan 2019 Min mand reagere SÅ godt på medicinen. Han får metformin til blodsukkeret, ramipril til forhøjet blodtryk, og så et eller andet kolesterolsænkende jeg ikke lige kan huske ( selvom det er mig der dosere vores medicin smiley )

Fandt lige sedlen med hans nye tal.
    Hans langtidsblodsukker er gået fra 70 til 50, så nu er han jo næsten nede i normalen . Og det vildeste er hans kolesterol der er gået fra 8,3 til 3,2!! Og så har han tabt 10 kg smiley

Hvordan går det med dig og din diabetes ?

• #426   18. jan 2019 Fedt at det går så godt med din mand. Det er sgu flot gået !! Det må du gerne hilse ham fra mig og sige smiley

Jeg har, og har haft en del bivirkninger af min diabetesmedicin. Desværre smiley Jeg har efterhånden afprøvet en del forskellige mærker. Det eneste, som ikke gav bivirkninger, kunne desværre ikke holde mit blodsukker nede smiley Så det har været ret meget op ad bakke. Men det kommer vel til at fungere på et tidspunkt ?

• #427   18. jan 2019 Han har også fået virkelig meget ros af både læge og vores familier, og jeg er sgu også stolt. Da vi så de sidste svar på sundhed, tror jeg at jeg sagde " hold nu kæft det er flot skat, kæft hvor er du sej", sådan ca. 100 gange i streg smiley

ÅH det er så træls når man har problemer med bivirkninger, der er jo desværre bare nogen som er meget mere følsomme overfor medicine end andre, og der er du måske en af de uheldige smiley Min mand havde kun lidt mavebøvl den første uge på metformin, og så var han lidt svimmel et par uger ved opstart på det blodtrykssænkende, ellers har han intet mærket, så han har været meget heldig.
    Håber virkelig for dig, at I snart finder det rette som hjælper på dit blodsukker, og samtidig ikke giver dig en masse trælse bivirkninger smiley

• #428   18. jan 2019 Kan godt forstå, at din mand får meget ros for sine resultater. Det er også godt gået !

Jeg håber også, at det lykkes at finde noget medicin der fungerer for mig. Men lige nu, må jeg nok bare lære at leve med de bivirkninger der er, ved min nuværende medicin. Og så håbe på, at det bliver bedre ? (Har kun brugt det i 3 mdr.).

Og så prøver jeg på, at overtale mig selv til, at jeg skal prøve på, at tabe mig, så jeg måske kan nedsætte medicinforbruget ? Åh, jeg er sgu ikke god til at leve af smalkost smiley

• #429   18. jan 2019 Ann-Marie : Her er vi heller ikke hysteriske med kulhydrater osv. Vi har så bare byttet de hurtige kulhydrater ud med de langsomme, altså fuldkornsbrød, fuldkornspasta, brune ris osv. Og så spiser vi mere grønt, og lidt mindre fedt , men vi spiste nu i forvejen en del grønt og ikke særlig fed mad.

Min mand spiser også et stykke almindelig kage ind imellem, men ellers holder han sig fra ting med sukker i. Til jul spiste han f.eks også det samme som os andre, til min fødselsdag fik han også et stykke islagkage osv. Som hans læge også siger, det er ikke det man en sjælden gang imellem spiser der er problemet, det er det man spiser til hverdag. Og han siger også at man altså også skal have lov til at leve. Og det fungere jo tydeligvis også fint for min mand, ellers ville hans blodsukker jo ikke være faldet så flot.

• #430   18. jan 2019 Mit blodsukker ligger også fint, fordi jeg også har ændret på mit indtag af kulhydrater, og skruet op for mængden af grønt.
    Til gengæld er jeg storforbruger af bl.a smør og fløde, og det er ikke ligefrem slankende smiley

• #431   18. jan 2019 Ann-marie ... har du prøvet Victoza ??

Rikke, nu spørger jeg dumt, men ALAT tal kan det ikke gå lidt op og ned over dage, altså tænker om det fx kan have været højere end du regner med, bare på dage hvor der ikke lige tages blodprøve, eller er det målt over værdien i perioden fra den ene blodprøve til den anden ... forstår du hvad jeg mener?? Ligesom ed blodsukker hvor man har det der hedder en BP der er en "sladderhank" der måler måneder tilbage, en stadig er det jo et gennemsnit over de måneder, så nogle dage er måske for høje mens andre er normale ...

• #432   18. jan 2019 Hanne : Jo alat kan godt svinge lidt op og ned, også hos folk der intet fejler. Men siden jeg fik diagnosen har mit tal hele tiden enten gået ned og ned ( så ved jeg godt der et tidspunkt hvor det ikke går lavere ned), eller steget og steget. Og det er jo slet ikke samme tidspunkt på dagen, samme tidspunkt i min cyklus osv jeg får taget blodprøver.

Det er derfor jeg håber at det bare er et normalt udsving, men når jeg kun har oplevet det er blevet ved med at stige fra første gang en stigning er opdaget, kan jeg bare ikke lade være med at blive bare lidt nervøs smiley

• #433   18. jan 2019 ØV, mit anto-tpo er steget lidt, så det immundæmpende medicin virker tydeligvis ikke mod det. Og mit frit t3 er for lavt, altså udenfor normalen. De fleste af de andre tal er også faldet siden jeg fik taget prøver sidst smiley

• #434   18. jan 2019 hvordan får du egentlig taget dit frie T3, synes jeg kan læse folk med stofskiftelidelse bliver nægtet den prøve flere og flere steder ..

• #435   18. jan 2019 Jeg har ingen problemer med at få dem taget, når jeg bestiller tiden på lægens hjemmeside, skriver jeg bare hvilke prøver der skal tages, og så godkender min læge dem, og sygplejersken tager så prøverne smiley

Jeg har også godt set og hørt folk har problemer rundt omkring. Jeg priser mig generelt bare lykkelig for min læge, hun er fantastisk smiley

• #436   18. jan 2019 har du læge herude hvor vi bor .. jeg har en af dem i det nye lægehus, men mit stofskifte følges på Skejby ... der mener jeg ikke de har taget de frie tal et stk tid længe...

• #437   18. jan 2019 Hanne : Ja jeg har læge i ertebjerg, jeg tror du har hos det andet lægehus samme sted. Jeg har hos Brahe og Rykær , og bruger altid Pia Brahe, med mindre det er en akuttid, hende den anden er dog også super sød og dygtig, men bruger bare helst den samme fast, så de ligesom kender en og ens historik smiley

• #438   18. jan 2019 ja jeg har det andet sted, havde Koopmann i gl. dage og var mega glad for ham ... det nye sted ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om smiley ... de er da meget søde og har da "valgt" den jeg synes bedst om efter at have været ved alle 3 ... men hvordan de stiller sig omkring stofskiftet ved jeg ikke... nu skal jeg derover i næste uge, fungerer ikke ordentligt så der er et par ting jeg gerne vil undersøges for, så er spændt på om hende jeg har set mest er lydhør ..

• #439   18. jan 2019 Hanne: Hvis nu hun ikke er lydhør, så vil jeg altså anbefale dig at holde øje med de andres hjemmeside, for ind imellem har de altså åbent for konsultation, man skal bare være hurtig. De er SÅ søde, og jeg har endnu ikke oplevet min læge sige nej, til noget jeg har sagt jeg gerne vil have undersøgt eller prøve. Og hun blev jo ved med at presse på hos sygehuset, inden jeg fik AIH diagnosen.

• #440   23. jan 2019 Hanne: Nix, har ikke prøvet Victosa. Men googler det lige. Bruger du det ?

• #441   24. jan 2019 Ja har haft glæde af det siden 2012, da jeg kom på det fik jeg lige lidt overskud og tabte 10 kg ...

Kommentér på:
Lige en update herfra :-/

Annonce