Andre menneskers overlegenhed Andre menneskers overlegenhed
Ja, så har jeg sørme haft min første virkelig mærkelige oplevelse med elcykel...
Jeg kommer cyklende og lige pludselig er der en mand, som overhaler mig, mens han siger "hvor er det pinligt" - jeg tænker.. hvad??
"Ja, at du har elcykel og jeg lige har taget dig"
Nå, øhh, jeg griner og lader ham cykle foran. Indtil han begynder at trække til siden og vifte mig frem med kommentaren: "men det er da ikke helt godt at jeg kan overhale dig når du kører på elcykel".
Jeg er ved at være pænt irriteret men fortsætter i det lette humør og forklarer ham at så er det jo heldigt, at jeg ikke gør det for fartens skyld.
Men han fortsætter sgu ufortrødent med at snakke om alle de unge piger på elcykel, og uha hvor er det ærgerligt, man skal jo have benene i brug, det er dét han altid siger til dem osv osv. Heldigvis fortsætter han da jeg skal dreje i krydset.
Hvem fanden kører op på siden af en fremmed, uden overhovedet at ane hvorfor hun bruger elcykel, og giver sig til at komme med sådan en moralprædiken?
Det ville have været utroligt tilfredsstillende bare at have lukket kæften på ham med et "ja, men i det mindste bruger jeg da cykelhjelm".
Men jeg var simpelthen så forbløffet over hans overlegne måde at spille klog på.
Utroligt, hvad nogle mennesker mener de har ret til...
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 974
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.361
Ja, jeg klapper da mig selv på skulderen for at være stærk nok til at gøre det - men det gør jeg inde i mig selv. Da ikke op i hovedet på dem
Tsk - synes den mand var dybt ubehøvlet og nok skulle bruge sin tid på at forbedre sit eget tempo og kondition fremfor at bruge energi på at nedgøre jer, der har valgt elcykel
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.369
Tror da godt nok jeg havde ignoreret hans vinken, eller var blevet lidt ubehøvlet i sproget..
Altså helt ærligt - han kan da heller ikke vide om motoren rent faktisk var i brug? Den kan vel også gå tør for strøm sådan én..
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 103 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 584
Jeg kører selv på elcykel + at jeg har handicap kort til min bil. Jeg går faktisk og gryer for den dag at der er nogen der kommer med kommentarer omkring det, og det gør der, det har jeg efterhånden indset, før eller siden - for jeg ser jo ikke ligefrem ud til at have behov for det.
Jeg synes simpelthen det er så frækt at nogle mennesker tillader sig sådan en opførsel. Der er jo altså 9/10 gange en god grund til at man har det ene eller det andet.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.664
Jeg læser det lidt som en undren fra hans side, og at han måske "bare" er en af de personer der snakker med alle han møder
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.664
pludselig råber ungen: " MOAR cykel nu hurtigere vi bliver jo overhalet af en fodgænger"
og ja ja det gjorde vi da, men at bakse egen og efterløber op af en stejl bakke er ikke let når ungen ikke hjælper til
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Og ja han var så absolut snakkesalig, men det var på en vældig træls "nu skal du høre hvad der er bedst for dig"-måde. Da jeg følte at jeg var nødt til at retfærdiggøre mig selv, sagde jeg til ham, at jeg trænede ved siden af, og hans svar var "ja det siger de alle, men......"
Hold kæft hvor det sætter mit pis i kog, når han nu ikke engang selv kunne samle viljen til at bruge en cykelhjelm. Men sådan nogle mennesker findes der vist bare engang imellem..
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 103 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 584
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.361
Dit valg går da på ingen måde ud over ham.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Jeg forstår ikke folks behov for at kommenterer på alt og alle. Jeg fik at vide af en anden hundelufter, at jeg har blege ben. Jo tak, og hvad skal jeg så bruge den kommentar til?
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Man behøves da på ingen måder at skulle forsvare sit valg af cykel, beklædning, udseende, og hvad folk ellers efterhånden bare kaster i fjæset på fremmede mennesker.
Der er dem der vælger elcykel pga helbred, men der er da også mange som vælger sådan en fordi de f.eks så kan cykle til/fra job, på en strækning der ellers ville være for lang, eller fordi de bor et sted med vildt mange bakker mm. Man behøves da slet ingen bestemt grund, folk bestemmer sgu da selv hvad de cykler rundt på, og hvad de bruger deres penge til.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.245
Og så nikker jeg altid til cyklisten Naturligvis....
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1047 Hunde: 2 Svar: 1.894
Ud over mega irretende selvfølgelig
Og ja du bruger i det mindste cykelhjelm, men nogen mennesker er så kloge, at de kan undvære hoved og dette er muligvis grunden til hans manglende hjelm.
Kram til dig Fünke
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
Er det ikke bare en af de der: "Pyt med det" situationer.....
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
Jeg tænker altid på dem som ville blive ramt og kan faktisk -indrømmet- blive så harm at jeg selv bare går ind og bliver perfid for at statuere et eksempel..
Jeg kunne f.eks. godt have fundet på at kigge på ham påtaget "berørt" og sige at det ville være mit største ønske bare at være en doven ung pige, men at nu har jeg tilfældigvis multipel sclerose og at jeg bare gerne vil kunne nyde at føle mig normal cyklende så længe som muligt -men det skulle han da have mange tak for at påpege jeg ikke var...
Ja det er en virkelig røvet ting at gøre...af mig. Jeg ved det. Men jeg synes godt folk må tænke lidt på andre og ikke kun ignorant gå ud fra at ens mening er noget alle bør og skal vide... og at andres følelser ikke tæller hvis man ikke selv deler dem.
apr 2008
Og Obsternasig jeg var SÅ (!) frygteligt tæt på at remse den første den bedste paragraf op, som jeg lige kunne huske om Reumatoid artritis "men tak for bemærkningen", desværre fungerede min hjerne ikke hurtigt nok i situationen
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1427 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.972
Nu har vi så en bus. Og bus er åbenbart automatisk = 60 km/t. For der køres næsten konsekvent ud foran os, med det resultat at jeg skal bremse meget ned. Eller ligger de an i overhalingsbanen og må opgive og blive bag. En bus er godt nok stor, men der ligger også en pæn motor i den.
apr 2008
apr 2008
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Jeg er dybt taknemmelig for de personer, der har en hurtig reaktionsevne og kan give et kækt svar tilbage... For måske, bare måske, kan det være at klaphattene så holder munden lukket næste gang lysten til at genere en fremmed kvinde kommer op i dem.
For hvor ville det være dejligt hvis man altid bare kunne sige "jaja, sikke en idiot" og så glemme alt om det. Nogen kan og jeg misunder dem det. Jeg er ekstrem sensitiv, og jeg kan blive helt kulsejlet af sådanne kommentare. Så jer der giver dem hårdt og kontant svar tilbage, I er mine helte
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Nu skal du høre historien om Nemesis.
For nogle år siden cyklede jeg næsten dagligt sammen med en ex-kollega. Vi var helvedes seriøse (i egen optik), og det gik derudaf med skiftende føringer og hele pivtøjet. Op ad en lille bakke (kat. 7) overhalede vi et par pensionister. Overstadige Søren råbte til dem 'kom så, I kan sidde på hjul'. Et par km længere fremme punkterede jeg og måtte i gang med lappegrej og pumpe. De to ældre herrer var nu fremme ved os, og i det de passerede sagde een af dem 'sikken fart, og så skulle I ikke længere'. Det var nu lidt morsomt.
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 974
... så er det hans tur til at tabe underkæben.
En af mine venner lavede den scene en gang overfor nogle der mobbede ham hver gang de så ham. De snakkede sjovt nok aldrig til ham igen, når han kom kørende på sin el-scooter
aug 2013
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.358
Jeg har selv en elcykel, mit batteri er dog stået af og har ikke lige råd til et nyt, så det sidste års tid er den brugt som almindelig cykel
Amalie du skal ikke være ked af dine blege ben.. ALLE (også min kæreste) kan godt lide at drille mig med hvor bleg jeg er, jeg bliver nemlig ikke brun uanset hvor meget jeg er ude, jeg får tonsvis af fregner overalt med det er så også det
Et år i skolen tog jeg korte bukser på, det var en varm sommerdag så det gav fint mening. Nogle af de ældre unge (2-3 år ældre end mig) spurgte om jeg havde haft brækket begge ben og dermed gået med gips, for det mente de måtte være grunden til at mine ben var så hvide.. Jamen tak da..
apr 2008
Ej, I er skønne
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
De rammer uanset om andre synes det er et problem eller ej. Og de fortjener alle behørig respekt for andre, forståelse for at selvom man ikke selv har det på samme måde -så gør det ondt på dem det gør.
Da jeg studerede kom en studieveninde hen grædende -fordi hendes forældre var sure på hende fordi hun ikke havde taget opvasken før hun var taget til sin kæreste. Jeg havde på daværende tidspunkt ikke talt med min far i 1½ måned, hvilket var temmeligt akavet da jeg boede hos ham. Men hun havde ikke denne oplevelse med i sin pose - så for hende var den anden oplevelse mindst ligeså hård, skræmmende og sårende.
....alle følelser er berettigede...de kan ikke måles op mod hinanden...og ingen bør kunne tillade sig at diktere at andre er mindre... fordi de føler deres problemer er mindre.. for følelsens størrelse og "impact".
Jeg kan tydeligvis også rammes af behovet for at gøre folk "mindre" som skrevet i mit tidligere indlæg... fordi det er en reaktion på andres behov på samme...
Men også fordi jeg ikke forstår behovet for at pointere overfor folk der er ramt -at det er for småt, ligegyldigt og fjollet hvad de føler. Den slags hånlighed forstår jeg slet ikke man vil være sig selv bekendt...
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 260
Man kan næsten ikke undgå at få lidt ondt af ham - vel?
Du skulle naturligvis have rost ham for han næsten umenneskelige styrke, det ville have reddet hans dag
apr 2008
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
Og så selvfølgelig lige et par gode historier oven i. Så er alt som det plejer.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Men jeg er glad for at høre, at jeg ikke er alene
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.358
Men den med brækkede ben, var altså bare virkelig sjov. Jeg grinte også bare af dem, men at man kan få sig selv til at sige det til en man ikke kender..
aug 2013
Fünke : sig lige til når du tager boomblasteren med på cykeltur, så kommer jeg hvæsene bagefter på min ikke elcykel
apr 2008
aug 2013
Jeg skal helt sikkert også have en elcykel på et tidspunkt, men pengene vokser jo desværre ikke på træerne
apr 2008
aug 2013
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
Andre menneskers overlegenhed