1.734 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Andre menneskers overlegenhed Andre menneskers overlegenhed

Ja, så har jeg sørme haft min første virkelig mærkelige oplevelse med elcykel...

Jeg kommer cyklende og lige pludselig er der en mand, som overhaler mig, mens han siger "hvor er det pinligt" - jeg tænker.. hvad??
"Ja, at du har elcykel og jeg lige har taget dig"

Nå, øhh, jeg griner og lader ham cykle foran. Indtil han begynder at trække til siden og vifte mig frem med kommentaren: "men det er da ikke helt godt at jeg kan overhale dig når du kører på elcykel".
Jeg er ved at være pænt irriteret men fortsætter i det lette humør og forklarer ham at så er det jo heldigt, at jeg ikke gør det for fartens skyld.

Men han fortsætter sgu ufortrødent med at snakke om alle de unge piger på elcykel, og uha hvor er det ærgerligt, man skal jo have benene i brug, det er dét han altid siger til dem osv osv. Heldigvis fortsætter han da jeg skal dreje i krydset.

Hvem fanden kører op på siden af en fremmed, uden overhovedet at ane hvorfor hun bruger elcykel, og giver sig til at komme med sådan en moralprædiken? smiley

Det ville have været utroligt tilfredsstillende bare at have lukket kæften på ham med et "ja, men i det mindste bruger jeg da cykelhjelm".
Men jeg var simpelthen så forbløffet over hans overlegne måde at spille klog på.
Utroligt, hvad nogle mennesker mener de har ret til...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andre menneskers overlegenhed
  • #1   28. maj 2018 Ja nogen gange skal man lige ned på gulvet og samle underkæben op igen
    smiley

• #2   28. maj 2018 Jeg overhaler da også tit elcykler eller kører lige op med almindelig knallert 30 - men det får mig da sandelig ikke til at komme med kommentarer til dem om det???
    Ja, jeg klapper da mig selv på skulderen for at være stærk nok til at gøre det - men det gør jeg inde i mig selv. Da ikke op i hovedet på dem smiley Det kunne jeg da ikke drømme om - synes da ikke det er pinligt for dem, at jeg kan overhale eller følge med. Hvorfor skulle det være pinligt? Man har vel valgt en elcykel af en årsag? Og årsagen er vel ikke at give alle andre på cykelstien baghjul?

Tsk - synes den mand var dybt ubehøvlet og nok skulle bruge sin tid på at forbedre sit eget tempo og kondition fremfor at bruge energi på at nedgøre jer, der har valgt elcykel smiley

• #3   28. maj 2018 Det var da en yderst underlig opførsel smiley
    Tror da godt nok jeg havde ignoreret hans vinken, eller var blevet lidt ubehøvlet i sproget..

Altså helt ærligt - han kan da heller ikke vide om motoren rent faktisk var i brug? Den kan vel også gå tør for strøm sådan én..

• #4   28. maj 2018 Det var da en underlig opførsel.
    Jeg kører selv på elcykel + at jeg har handicap kort til min bil. Jeg går faktisk og gryer for den dag at der er nogen der kommer med kommentarer omkring det, og det gør der, det har jeg efterhånden indset, før eller siden - for jeg ser jo ikke ligefrem ud til at have behov for det.
    Jeg synes simpelthen det er så frækt at nogle mennesker tillader sig sådan en opførsel. Der er jo altså 9/10 gange en god grund til at man har det ene eller det andet.

• #6   28. maj 2018 Sagde han det på en sur måde?

Jeg læser det lidt som en undren fra hans side, og at han måske "bare" er en af de personer der snakker med alle han møder smiley

• #8   28. maj 2018 Da datteren var yngre cyklede jeg med hende på sådan en efterløber..

pludselig råber ungen: " MOAR cykel nu hurtigere vi bliver jo overhalet af en fodgænger"

og ja ja det gjorde vi da, men at bakse egen og efterløber op af en stejl bakke er ikke let når ungen ikke hjælper til smiley

• #9   28. maj 2018 Underkæben skulle da i hvert fald samles op bagefter!
    Og ja han var så absolut snakkesalig, men det var på en vældig træls "nu skal du høre hvad der er bedst for dig"-måde. Da jeg følte at jeg var nødt til at retfærdiggøre mig selv, sagde jeg til ham, at jeg trænede ved siden af, og hans svar var "ja det siger de alle, men......"

Hold kæft hvor det sætter mit pis i kog, når han nu ikke engang selv kunne samle viljen til at bruge en cykelhjelm. Men sådan nogle mennesker findes der vist bare engang imellem.. smiley

• #10   28. maj 2018 For at være helt ærlig, var jeg ihvertfald blevet stødt af de kommentarer der. Men måske jeg er sippet? smiley

• #11   28. maj 2018 Det kommer jo under ingen omstændigheder ham ved, hvorfor du har valgt en elcykel smiley
    Dit valg går da på ingen måde ud over ham.

• #12   28. maj 2018 Han lyder da som en pæn træls type ham der!

Jeg forstår ikke folks behov for at kommenterer på alt og alle. Jeg fik at vide af en anden hundelufter, at jeg har blege ben. Jo tak, og hvad skal jeg så bruge den kommentar til? smiley smiley

• #13   28. maj 2018 Folk er simpelthen så ubehøvlede !!

Man behøves da på ingen måder at skulle forsvare sit valg af cykel, beklædning, udseende, og hvad folk ellers efterhånden bare kaster i fjæset på fremmede mennesker.

Der er dem der vælger elcykel pga helbred, men der er da også mange som vælger sådan en fordi de f.eks så kan cykle til/fra job, på en strækning der ellers ville være for lang, eller fordi de bor et sted med vildt mange bakker mm. Man behøves da slet ingen bestemt grund, folk bestemmer sgu da selv hvad de cykler rundt på, og hvad de bruger deres penge til.

• #14   28. maj 2018 John jeg klapper kia når den overhaler en cykel. Man skal väre glad for det man har.....

Og så nikker jeg altid til cyklisten Naturligvis....

• #15   28. maj 2018 Jeg ved godt, at jeg ikke må grine men åh din beskrivelse Fünke jeg synes simpelthen, at han er så komisk smiley
    Ud over mega irretende selvfølgelig smiley
    Og ja du bruger i det mindste cykelhjelm, men nogen mennesker er så kloge, at de kan undvære hoved og dette er muligvis grunden til hans manglende hjelm.
    Kram til dig Fünke smiley

• #16   28. maj 2018 Med fare for at lyder overlegen...

Er det ikke bare en af de der: "Pyt med det" situationer.....

• #18   28. maj 2018 Det er altid nemt at fortælle andre det er en bagatel når man ikke selv bliver ramt...

Jeg tænker altid på dem som ville blive ramt og kan faktisk -indrømmet- blive så harm at jeg selv bare går ind og bliver perfid for at statuere et eksempel..

Jeg kunne f.eks. godt have fundet på at kigge på ham påtaget "berørt" og sige at det ville være mit største ønske bare at være en doven ung pige, men at nu har jeg tilfældigvis multipel sclerose og at jeg bare gerne vil kunne nyde at føle mig normal cyklende så længe som muligt -men det skulle han da have mange tak for at påpege jeg ikke var...

Ja det er en virkelig røvet ting at gøre...af mig. Jeg ved det. Men jeg synes godt folk må tænke lidt på andre og ikke kun ignorant gå ud fra at ens mening er noget alle bør og skal vide... og at andres følelser ikke tæller hvis man ikke selv deler dem.

• #20   28. maj 2018 Ej, Amalie, gjorde du?? Wow en underlig kommentar! smiley

Og Obsternasig jeg var SÅ (!) frygteligt tæt på at remse den første den bedste paragraf op, som jeg lige kunne huske om Reumatoid artritis "men tak for bemærkningen", desværre fungerede min hjerne ikke hurtigt nok i situationen smiley

• #23   28. maj 2018 Tja... før havde vi en lille bil, og andre kørte konstant ud foran os, for en kvinde i en lille bil må da køre langsomt. Så jeg har ofte måtte bremse pænt meget. Vi er også blevet overhalet, fordi man ikke kunne tåle at blive overhalet af en Yaris.

Nu har vi så en bus. Og bus er åbenbart automatisk = 60 km/t. For der køres næsten konsekvent ud foran os, med det resultat at jeg skal bremse meget ned. Eller ligger de an i overhalingsbanen og må opgive og blive bag. En bus er godt nok stor, men der ligger også en pæn motor i den.

• #26   28. maj 2018 Jeg ville uden tvivl også have gjort ala Obsters forslag hvis jeg altså havde en reaktionsevne der var værd at prale af. Netop fordi jeg ideelt kunne sige "pyt, move on" - men jeg vil faktisk gerne trække en grænse og sige fra, når en fremmed så åbenlyst overskrider ikke bare almindelig pli, men også respekt for et andet menneske.

• #28   28. maj 2018 smiley smiley smiley

• #29   28. maj 2018 Sikke en mughat!!

Jeg er dybt taknemmelig for de personer, der har en hurtig reaktionsevne og kan give et kækt svar tilbage... For måske, bare måske, kan det være at klaphattene så holder munden lukket næste gang lysten til at genere en fremmed kvinde kommer op i dem.

For hvor ville det være dejligt hvis man altid bare kunne sige "jaja, sikke en idiot" og så glemme alt om det. Nogen kan og jeg misunder dem det. Jeg er ekstrem sensitiv, og jeg kan blive helt kulsejlet af sådanne kommentare. Så jer der giver dem hårdt og kontant svar tilbage, I er mine helte smiley

• #31   28. maj 2018 Fünke
    Nu skal du høre historien om Nemesis.
    For nogle år siden cyklede jeg næsten dagligt sammen med en ex-kollega. Vi var helvedes seriøse (i egen optik), og det gik derudaf med skiftende føringer og hele pivtøjet. Op ad en lille bakke (kat. 7) overhalede vi et par pensionister. Overstadige Søren råbte til dem 'kom så, I kan sidde på hjul'. Et par km længere fremme punkterede jeg og måtte i gang med lappegrej og pumpe. De to ældre herrer var nu fremme ved os, og i det de passerede sagde een af dem 'sikken fart, og så skulle I ikke længere'. Det var nu lidt morsomt.

• #33   28. maj 2018 Fünke næste gang tager du den største boomblaster med på bagagebæreret. Når idioten så kommenterer på din cykel, tænder du for fuld styrke “they see me rollin’” imens du vinker som Magrethe og råber tutteluuuu Motherfuckeeeeers (i bedste Leslie Chow stil fra Hangover)

... så er det hans tur til at tabe underkæben.
    En af mine venner lavede den scene en gang overfor nogle der mobbede ham hver gang de så ham. De snakkede sjovt nok aldrig til ham igen, når han kom kørende på sin el-scooter smiley

• #34   28. maj 2018 Ahahahahaha, jeg vil SÅ meget med Fünke på cykeltur hvis det sker !! smiley

• #35   28. maj 2018 Nogle mennesker vil bare være idioter.
    Jeg har selv en elcykel, mit batteri er dog stået af og har ikke lige råd til et nyt, så det sidste års tid er den brugt som almindelig cykel smiley i sin tid blev den købt fordi jeg skulle i praktik på landet og skulle selv kunne komme derud (der kørte ikke busser).. Jeg nægtede at køre på knallert, så jeg fik en elcykel, på den måde fik jeg stadig noget motion, men jeg fik hjælp nok af batteriet til at kunne køre de 4 km der var og samtidig kunne klare at knokle i hestestalden (jeg har en knæ "skade", som gør at jeg får ondt hvis jeg skal kører langt eller meget på bakker) smiley

Amalie du skal ikke være ked af dine blege ben.. ALLE (også min kæreste) kan godt lide at drille mig med hvor bleg jeg er, jeg bliver nemlig ikke brun uanset hvor meget jeg er ude, jeg får tonsvis af fregner overalt med det er så også det smiley
    Et år i skolen tog jeg korte bukser på, det var en varm sommerdag så det gav fint mening. Nogle af de ældre unge (2-3 år ældre end mig) spurgte om jeg havde haft brækket begge ben og dermed gået med gips, for det mente de måtte være grunden til at mine ben var så hvide.. Jamen tak da.. smiley

• #36   28. maj 2018 Hahaha hvor er jeg bare glad for de handlingsmuligheder, der er blevet præsenteret for mig - HG er i sandhed et væld af ressourcer!
    Ej, I er skønne smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #37   28. maj 2018 Hvis man ikke oplever større problemer går det nok.

• #38   29. maj 2018 Man kan ikke måle på følelser... de er alle sammen lige berettigede. Hvad der rammer mig -betyder så godt som aldrig noget for andre og vice versa...

De rammer uanset om andre synes det er et problem eller ej. Og de fortjener alle behørig respekt for andre, forståelse for at selvom man ikke selv har det på samme måde -så gør det ondt på dem det gør.

Da jeg studerede kom en studieveninde hen grædende -fordi hendes forældre var sure på hende fordi hun ikke havde taget opvasken før hun var taget til sin kæreste. Jeg havde på daværende tidspunkt ikke talt med min far i 1½ måned, hvilket var temmeligt akavet da jeg boede hos ham. Men hun havde ikke denne oplevelse med i sin pose - så for hende var den anden oplevelse mindst ligeså hård, skræmmende og sårende.

....alle følelser er berettigede...de kan ikke måles op mod hinanden...og ingen bør kunne tillade sig at diktere at andre er mindre... fordi de føler deres problemer er mindre.. for følelsens størrelse og "impact".

Jeg kan tydeligvis også rammes af behovet for at gøre folk "mindre" som skrevet i mit tidligere indlæg... fordi det er en reaktion på andres behov på samme...
    Men også fordi jeg ikke forstår behovet for at pointere overfor folk der er ramt -at det er for småt, ligegyldigt og fjollet hvad de føler. Den slags hånlighed forstår jeg slet ikke man vil være sig selv bekendt...

• #39   29. maj 2018 Formentlig en midtlivskrise mand med en lille diller og en sur kone i overgangsalderen - en mand der er nød til at booste sit eget selvværd på andres bekostning...
    Man kan næsten ikke undgå at få lidt ondt af ham - vel?
    Du skulle naturligvis have rost ham for han næsten umenneskelige styrke, det ville have reddet hans dag smiley

• #40   29. maj 2018 Ja, som ethvert andet menneske kan jeg også reagere følelsesmæssigt på hverdagens begivenheder, der ikke død og pine er de allerstørste problemer i mit liv - what a shocker smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #41   29. maj 2018 Det er fint nok at man reagere følelsesmæssig. Men at få så meget ud det som det her. Som altid ender det med at man vil overgå hinanden. Han er bare så dum. Han er bare så meget mere dum.

Og så selvfølgelig lige et par gode historier oven i. Så er alt som det plejer.

• #42   29. maj 2018 Vi har det med at fokusere på de små problemer. Se nu bare sagen med ramadanen.

• #43   29. maj 2018 Og på andres problemer.

• #44   29. maj 2018 Haha Solvej, det er hårdt at være bleg smiley jeg er heldigvis ikke ked af mine blege ben, som da også er blevet lidt brunere efter det gode vejr, som vi har haft på det sidste. Jeg blev heller ikke stødt af hans kommentar, men jeg synes, at det er et meget mærkeligt behov man har, for at fortælle sådan noget til andre mennesker.

Men jeg er glad for at høre, at jeg ikke er alene smiley

• #45   29. maj 2018 Det er du bestemt ikke smiley jeg er heller ikke ked af at jeg er lys, det ser skide godt ud med tatoveringer smiley og så er det jo nu engang bære sådan jeg ser ud hehe..
    Men den med brækkede ben, var altså bare virkelig sjov. Jeg grinte også bare af dem, men at man kan få sig selv til at sige det til en man ikke kender..

• #46   29. maj 2018 Jeg er også ligbleg, men faktisk er det mere moderne at være bleg i dag, fremfor at være sol/solarie brun , så hey vi er da bare med på moden smiley

Fünke : sig lige til når du tager boomblasteren med på cykeltur, så kommer jeg hvæsene bagefter på min ikke elcykel smiley

• #47   29. maj 2018 Det lyder som en smuk aftale Rikke, så skal jeg nok lade dig overhale mig et par gange smiley

• #48   29. maj 2018 Haha, så skal du dælme køre langsomt!!! Med min fibrokrop er det ikke ligefrem fordi jeg suser afsted, og kunne ikke cykle fra Oktober- April pga leversygdommen, så nu er jeg ved at dø, bare ved at tænke på at sætte mig op på cyklen smiley

Jeg skal helt sikkert også have en elcykel på et tidspunkt, men pengene vokser jo desværre ikke på træerne smiley

• #49   30. maj 2018 Jeg er i hvert fald virkelig glad for min, mest af alt fordi jeg ikke behøves møde op og være en svedende tomat, og så er det ikke uoverskueligt at skulle cykle de der 9 km ind til byen og hjem igen smiley

• #50   30. maj 2018 Jeg ville netop også elske at kunne cykle ind til byen, det gjorde jeg meget da jeg var barn og teenager, men det kan min krop bare ikke mere på en almindelig cykel. En elcykel giver bare den ekstra frihed. Eller f.eks kunne cykel ud på Skejby når jeg skal have taget blodprøver, skal jo en KÆMPE omvej med bussen.

• #51   31. maj 2018 smiley

profilbillede
Kommentér på:
Andre menneskers overlegenhed

Annonce