{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Det endelige HD resultat. {{forumTopicSubject}}

Så har jeg modtaget DKKs dom... og desværre har de vurderet Athenes hofter til værende D hofter og hendes albuer er frie. Så det var da en ordentlig mundfuld at sluge men var jo egentlig forberedt denne gang på at hun havde HD i en eller anden form. Jeg fik jo taget hendes billeder om fordi jeg sidste gang var så tumpet at sige de ikke skulle indsendes til DKK da jeg ikke ville benytte hende i avl men den diagnose.

Første gang vurderede min egen dyrlæge hendes hofter til at være B/C C og albuerne for 1 og 0.

Jeg har siden første undersøgelse forsøgt flere ting for at styrke hendes hofter i håb om at hendes sygdom i hverttilfælde ikke blev værre.

- Hun er startet til svømning
- Waterwalk
- Streng diæt så hun faktisk nu skal taget et kilo på...jo jo
- kost ændring til Hills J/D foder

Og denne gang skulle hun have taget sine nye billeder imellem to løbetider da nogle svenske dyrlæger har en hypotese om tæver der bliver HD undersøgt mens de er i løb, nemlig at deres knogler er noget løsere - det skal siges at denne hypotese er stadig ikke dokumenteret, men skal man have undersøgt sin tæve kan man da lige så godt gøre det imellem to perioder så man er på den sikre side.

Min egen dyrlæge og en dyrlæge på hospitalet hvor hun er startet på waterwalk har begge vurderet Athenes hofter til at være B - uafhøngigt af hinanden, men denne gang var jeg nok bedre forberedt, men alligevel et chock da hun fik konstateret et D på begge hofter og hendes albuer var denne gang frie.
Jeg kunne vælge at anke denne dom da jeg selv har se der er en forskel på hendes første billeder og de nye, og ud fra de to dyrlægers vurdering, men jeg vælger at lade tvivlen komme min hund og racen til gode - tænk nu hvis jeg ankede og fik medhold og fik et C og kunne avle tvivlen ville da altid sidde tilbage i mig og det vil jeg ikke kunne leve med.

Skriver ikke dette indlæg for at blive ynket, men alene af den grund at mange har fulgt med i min piges Hofter.

Kan i alle have en dajlig aften!

/ Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det endelige HD resultat.
Kommentér på:
Det endelige HD resultat.

Annonce