{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Angående bolig/bank Brug for råd {{forumTopicSubject}}

Jeg er stødt ind i en del problemer pga vej/vildledning af min bank og kunne godt bruge noget hjælp. Jeg ved i er nogen kvikke hoveder herinde så måske nogen af jer har nogle idéer til hvordan jeg kan løse mit problem.

Min lejlighed blev solgt i slutningen af sidste uge for 825.000,- Hvilket vurderingen lød på, og banken hele tiden har været klar over. Lidt hurtig hovedregning kan afsløre at tallene ikke vil gå op og jeg går fra lejligheden med et underskud. Når ejendomsmægler samt diverse er regnet fra overskuddet efter realkreditten er betalt har jeg 92.000,- at gøre godt med. Dem vil min bank bruge på at fjerne min kassekredit der er brugt 100% da jeg var uheldig at miste mit faste arbejde en kort periode sidste år. Det giver mig en restgæld på ca. 300.000,-. Og nu kommer mit problem. Banken har hele tiden sagt at det ikke vil være noget problem for mig at købe en ny bolig når lejligheden blev solgt. Da min boligkredit og boliglånet kunne blive bevaret og jeg kunne bruge de 90.000,- til udbetaling. Men nu har banken vendt 180 grader og vil ikke hjælpe mig. Så nu har jeg pludselig et forbrugslån på 300.000,- og intet tag over hovedet fra d. 1. Marts. De vil ikke lade mig bibeholde min boligkredit samt lån da det vil overstige min nye boligs værdi, hvilket det iøvrigt allerede gjorde da de lavede boligkreditten sidste år. Jeg spurgte så ind til hvordan den kunne det før jeg blev kunde og hvorfor det pludselig ikke var muligt længere. "Det er pga. konkurrencen på området" : lyder svaret. Det betyder at banken hele tiden har været klar over jeg ikke ville kunne købe ny bolig, men har alligevel ladet mig sælge for nu var jeg jo kunde.


Som du nok kan se sidder jeg gevaldigt i saksen lige nu. Jeg har ingen hjælp at hente fra banken som vil have jeg skal til at afdrage 6000,- i mdr over de næste 5 - 6 år. Skal jeg til det kan jeg på ingen måde have råd til en husleje.

Jeg har oveni fundet en bolig til 600.000,- jeg kan sidde i for ca 2.800 netto. Dette kan vidst næppe gøres billigere i nogen lejebolig. Og ikke engang her vil banken hjælpe

Håber som sagt i har nogle guldkorn smiley

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Marthin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angående bolig/bank Brug for råd
  • #1   8. feb 2007 Har du forhørt dig hos andre banker?

    Min bror fik afslag i 2 banker (incl. hans egen)
    da han skulle købe andelsbolig, men 3. gang er
    lykkens gang, som man siger


  • #2   8. feb 2007 Synes du skal overveje et bankskifte igen........ De er altid nemmere at forhandle med når der er ny kunde i sigte.

  • #3   8. feb 2007 find en ny bank:-)

    jeg mener det faktisk seriøst, ring rundt til div banker og hør, hvad de har at sige:-)


  • #4   8. feb 2007 Har fået afslag fra 4 - 5 banker indtil videre... De vil ikke tage mig fordi jeg har en gæld på 300.000,- der ikke er sikkerhed for. Men den sikkerhed vil der jo komme når de får pant i en ejendom. Jeg har altid overholdt mine termine osv så jeg forstår slet ikke hvorfor man pludselig er sådan.

  • #5   8. feb 2007 øv, det er godt nok en kedelig situation for dig
    Meld dig til Deal no Deal *smiler*


  • #6   8. feb 2007 Du skal helt sikkert skifte bank.

    Vi stod også i en meget utænkelig situation her i efteråret med vores gamle bank. Vores hus var sat til salg og vi var begyndt at bygge nyt hus og havde da allerede lånt en pæn slat og lige pludselig siger vores bankrådgiver at hun har en "dårlig fornemmelse i maven" ang. dette at sælge det gamle hus og bygge nyt! jeg var rasende....!
    Vi gik til en anden bank og kunne låne faktisk op til 400.000 mere udover hvad det ville komme til at koste os at bygge nyt hus. Og det er vi glade for at vi gjorde..

    Og få en advokat til at kigge det der igennem. Man kan tit finde noget Advokat bistand på biblioteker/eller se i avisen hvor du kan finde ham henne. og få nogle råd derfra.


  • #7   8. feb 2007 så må du kigge efter en lejebolig -

  • #8   8. feb 2007 hvís ikke de vil låne dig pengene så kan det jo være du kan få nogle til at kautionere for dig. Så kan det være at banken ser anderledes på det

  • #9   8. feb 2007 Pia P..

    Det er mildest talt umuligt at finde en lejebolig til den husleje, det gør det bestemt ikke nemmere når man har hund.

    Jeg ved der er noget gratis rådgivning på Rådhuset nogle dage om ugen, kunne være det var den vej man skulle.
    Det andet er ihvertfald ikke gangbart hvis man skal ha en økonomi til at løbe rundt.


Kommentér på:
Angående bolig/bank Brug for råd

Annonce