1.211 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 68 Svar

Billeder fra i dag :-) Billeder fra i dag :-)

Igår modtog jeg mit nye kamera, så i dag har jeg selvfølgelig været ude og afprøve det. Jeg har overhovedet ikke styr på diverse funtioner endnu, og glemmer at stå på den rigtige side i forhold til skygger osv, så de kunne blive meget bedre. Men syntes nu alligevel jeg fik et par smukke billeder ud af turen.

Da jeg stod over i parken, kom der en mand og spurgte om jeg havde set skildpadden ? SKILDPADDEN !?!?!?! Ja der bor en skildpadde, og så viste han mig den. Så skulle vi lige sludre, og LIGE i det jeg tog kameraet op til hovedet, PLASK og væk var den smiley

Hvis I også har taget billeder af den smukke natur eller hundene i dag, så smid dem endelig gerne op i denne tråd smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billeder fra i dag :-)
  • #1   26. apr 2018 smiley

profilbillede
  • #2   26. apr 2018

profilbillede
  • #3   26. apr 2018

profilbillede
  • #4   26. apr 2018

profilbillede
  • #5   26. apr 2018

profilbillede
  • #6   26. apr 2018

profilbillede
  • #7   26. apr 2018

profilbillede
  • #8   26. apr 2018 Hvilket kamera har du fået?

• #9   26. apr 2018 CH: Et Canon EOS 1300d mit første spejlrefleks, så det kræver altså lige lidt at sætte sig ind i alle funktioner osv. Plejer ligesom bare at tage billeder med min telefon, haha.

Men det er jo bare at øve og øve smiley

• #10   26. apr 2018 Og allerede nu kan jeg mærke at jeg skal have flere objektiver smiley Jeg var afsted 2 timer i dag + tur med Ozzy. Jeg kunne sagtens have gået rundt i længere tid, men skulle altså hjem og bage hveder smiley

• #11   26. apr 2018 Tillykke med det! Ja, det kræver noget øvelse - især hvis man vil køre andet end automatik smiley

I weekenden tog jeg billeder af DM/WM udtagelse i IPO - det var så fedt, det spillede bare smiley

profilbillede
  • #12   26. apr 2018

profilbillede
  • #13   26. apr 2018 Man får meget hurtigt mange behov smiley
    Er det 18-55 du har?

• #14   26. apr 2018 Haha , ja jeg køre netop bare automatisk pt , ville bare gerne ud og afprøve det. Kan ikke lige rumme så mange informationer i hoveder pt , men det kommer helt sikkert. Har ønsket mig et spejlrefleks i 5 år , så er virkelig glad for jeg endelig tog springet smiley Går det helt galt er min stedfar fotograf , så kan han vel give en lektion eller 2 , haha.

Fine billeder , har du ikke også fotograferet i mange år ?

• #15   26. apr 2018 øhm , ja det tror jeg nok , det er bare det der fulgte med. Vil gerne have så jeg bedre kan tage billeder af f.eks fugle, og zoome mere. Er der noget du kan anbefale? Så kan jeg danne mig en idé om hvor meget jeg skal spare sammen .

Min stedfar tager billeder af mennesker , og er ikke udannet fotograf , så jeg tror ikke han er så klog på naturbilleder, haha.

• #17   26. apr 2018 Det er nemlig en god ide at få lidt undervisning mens man er ude i marken og kan afprøve ting smiley
    Jeg tror for alvor vi begyndte for ti år siden da vi fik vores første digitale spejlrefleks.

Vi begyndte dog begge to med de analoge i skolen smiley
    Fattede det bare først senere.

• #18   26. apr 2018 Vi har Nikon D7200 og har 18-55, 70-200 og 50-300.
    At tage billeder af fugle er virkelig lærerigt, man bliver skidegod til at panorere smiley
    Men det kræver det tunge udstyr - 300 mm og opefter.
    Og så skal man forberede sig på mange missere, for det er svært smiley

• #19   26. apr 2018 CH: Det er heller ikke fordi jeg kun vil tage billeder af fugle, men de er bare sååå fine. Men det lort flyver jo væk bare man tænker på at nærme sig, ahahaha smiley Så et par andre fiiiine fugle, men nææ nej de fløj deres vej, og diverse spurve og solsorte fløj eller hoppede helt ind i krattet, bare jeg tænkte på at tage kameraet op.

Det bliver nok mest hundene og så naturen sådan generelt jeg vil tage billeder af. Må bare igang med at øve og øve, og spare op og spare op smiley

I morgen skal jeg på skildpaddejagt , så må vi se om den flygter igen.

• #20   26. apr 2018 Det er bare om at sætte i gang smiley

God fornøjelse med skildpadden smiley

• #21   26. apr 2018 Haha mange tak, så må vi se om den er der i morgen, eller den gemmer sig.

• #24   26. apr 2018 Et godt råd, især når man har små hunde, er at sætte eller lægge dig (på maven) når man tager billederne.. Dette kan også være godt til billeder af fugle (især fugle på jorden) samt skildpadder smiley
    Selv med billeder af heste forsøger jeg at komme ned på knæ som minimum.

• #25   26. apr 2018 Ikke fra i dag, men fra i lørdags smiley
    Taget på knæ men med et bredt objektiv, så jeg kunne ikke komme helt tæt på, kan dog beskæres hvis jeg beslutter mig for det (dog redigeret allerede)

profilbillede
  • #26   26. apr 2018 Og et taget mens jeg lå på maven smiley
    (ikke helt glad for redigeringen, men shh, kan ændres endnu ^^)

profilbillede
  • #27   26. apr 2018 Det hjælper intet med skildpadden, for den er på den anden side af vandet end mig smiley Og tør sgu ikke ligge mig ned, med mit held så ender jeg bare i vandet smiley

Det er helt bevidst jeg ikke lå ned i dag, for det første var græsset fugtig/sådan svup svup ( havde vådt knæ de første 10-15 minutter af turen smiley Og det var egentlig mest naturen jeg ville tage billeder af, og ikke Ozzy. Men han kom sgu som en spritter efter romlikør HVER gang jeg tog kameraet op, så måtte jo lige tage billeder af ham et par gange , haha.

Men det er helt sikkert et tip jeg vil huske, men det bliver vist mest i haven, gider ikke ligge og rode rundt på jordet rundt omkring i byen, ville føle mig SÅ pinlig til mode og akavet. Tror jeg har nok tosserygter fra da jeg voksede op herude, behøves ikke flere , haha smiley

Og så skulle jeg hilse fra Ozzy og sige : Jeg er ikke lille!!!! jeg er stor og brutal, og lidt tyk smiley

• #28   26. apr 2018 I øvrigt er disse taget med et Canon EOS 70D og to forskellige objektiver, det ene et bredt et jeg lånte, som jeg ikke lige har specifikationer på, og et SIgma APO DG 70-300 mm 1:4-5.6 smiley

• #29   26. apr 2018 Hahahaha.. Okay Ozzy, men så i de lidt lavere luftlag :b

hæhæ. jeg kan sagtens huske det fra dengang jeg startede ud.. Rendte rundt til Store Hestedag, og til hundeudstillinger, og følte mig dum hver gang folk kiggede mærkeligt på mig over at jeg tog billeder af andres hunde eller heste..

Men man kommer sig over det der med at se dum ud.. Med tiden smiley

• #30   26. apr 2018 Jeg tror det tager noget tid før jeg kommer over det, men måske egentlig hurtigere end jeg selv tror. For en uge siden ville jeg have svoret, at jeg ALDRIG ville stå og tage nærbilleder af en blomst mm, ville syntes det var SÅ pinligt og akavet. Min angst fokusere netop meget på hvad andre nu tænker, og nu tænker de sikkert det og det, og vil egentlig helst krybe langs væggen smiley

Men på en eller anden måde, følte jeg mig mere tryg med kameraet, og på en eller anden måde usynlig. Jaja, ved godt det lyder tosset.

• #31   26. apr 2018 Jeg kender følelsen, fuldstændig.. Havde det meget på samme måde i starten..
    Men under alle omstændigheder, så håber jeg da at du kommer hurtigt over det, for det kan hjælpe rigtig meget bare at komme ned på niveau med det du tager billeder af smiley

I øvrigt er jeg vild med billedet af træet smiley

• #32   26. apr 2018 Det er SÅ åndsvagt det der med at tænke over hvad andre nu tænker, det er jo pisse ligemeget, og de kan da tænke hvad de vil. Men så nemt er det bare ikke i mit hovede i visse situationer smiley

Er spændt på om skildpadden er der i morgen, og om jeg overhovedet kan få et ordenligt billede, er bange for jeg ikke kan zoome nok. Men på jagt efter den skal jeg smiley

• #33   26. apr 2018 Beskidte og våde knæ er en del af pakken smiley

• #34   27. apr 2018 Nå ja - og mave og diverse kropslige fremspring. Skal man på jorden for at få billedet, så er det derned smiley

• #35   27. apr 2018 Jeg tror der går lidt før jeg er der smiley Jeg gik og sagde "ydrk" for mig selv i dag, da jeg havde vådt knæ, kunne ikke slippe tanken om at det måske var hundetis, ahahahahaha smiley

• #36   27. apr 2018 Sikke mange dejlige billeder smiley Fra i tirsdags.

profilbillede
  • #37   27. apr 2018 Et mere af Bianchi Bulldozer

profilbillede
  • #38   27. apr 2018 Blåmejse

profilbillede
  • #39   27. apr 2018 Solsort.
    Begge fuglebilleder er taget gennem ruden i terrassedøren

profilbillede
  • #40   27. apr 2018 Lækkert, Kirsten!
    Hvad har du brugt for noget glas til mejsen?

• #41   27. apr 2018 Åh SNYD Kirsten, en af de fugle der flygtede fra mig i dag, var netop en blåmejse smiley Meget fine billeder, og ret fornem bulldozer du har dig smiley

• #42   27. apr 2018 Tak Rikke smiley Jeg snyder og fodrer, så blåmejserne er efterhånden ret tillidsfulde, de sidder længe og kigger smiley de er ikke nemme at fange ellers.

CH - Tak smiley jeg har købt et d7200 for 3 uger siden + en 35mm og så den billige 55-200 1:4-5.6, det er den jeg har brugt til alle 4 billeder.
    Jeg er ret overrasket over, at det er så hurtigt og tegner så skarpt smiley

• #43   27. apr 2018 Vi må ikke fodre fugle pga risikoen for rotter, så det trick kan jeg desværre ikke lave. Jeg må hjem i min mors have og ligge på lur , bortset fra der er 2 katte så der er nok ikke så mange fugle, for de ved godt de bliver ædt til frokost smiley

• #44   27. apr 2018 Tillykke med dit nye kamera. Glæder mig til at se dine billeder.

PS. Det er satme for morsomt, at du sidder her og indrømmer, at du er langsommere end en skildpadde smiley smiley smiley smiley smiley

• #45   27. apr 2018 Ann-Marie : Ahahahahahaha , den var fandeme ikke langsom da den sprang, kæft det gik hurtigt!! smiley Jeg kunne også bare lære at lade være med at snakke så meget, hvis jeg nu bare havde taget de skide billeder med det samme, så havde jeg jo fået det billede af den smiley

• #46   27. apr 2018 Det var en ninja turtle, ahahahahaha - Måtte løbe hen til computeren fra køkkenet, da jeg kom i tanke om den joke smiley

• #47   27. apr 2018 Ja, det kan du jo sagtens sidde her og påstå smiley smiley

• #48   27. apr 2018 Det er fuldt forståeligt, for det er en risiko, når man fodrer. Her har rotterne ikke en chance mod whipperne og de sørger også for, at katten ikke tager fuglene, han tør ikke løbe, når whipperne er i nærheden og fugle gider de ikke selv jage smiley

Et af de frste billeder jeg tog af Cala med nyt kamera, hun kræver næsten ekstra bredformat, når hun strækker ud. Det er ikke helt så skarpt som de seneste billeder, det kan godt svare sig at øve sig smiley

profilbillede
  • #49   27. apr 2018 Jeg er tosset glad for vores d7200, fremragende autofokus, lynhurtig motor og en en super ren ISO, så man kan komme lidt derop af!

Jeg håber du bliver ligeså glad for dit smiley

• #50   27. apr 2018 Kirsten: Ja sådan er reglerne i de fleste boligforeninger, men det er jo også forståeligt nok de ikke gider rotter i deres afdelinger, eller at de i hvert fald gerne vil have så få som muligt smiley

Haha, min mors katte tager både mus og fugle, lige på det punkt er jeg dælme glad for jeg ikke har katte, yrdk smiley

Ja øvelse gør mester, håber jeg snart kan overskue at sætte mig lidt ind i diverse funktioner i mit kamera. Men altså det jeg har lært indtil videre har været okay nemt, manualen er ret idiotsikker syntes jeg. F.eks starter den med billeder af kamera, kabler, rem osv, hvor der så under står hvad det er smiley

• #51   27. apr 2018 Det helt grundlæggende ved foto med denne type kamera er det indbyrdes forhold mellem lukker, blænde og ISO.

Det kræver en bunke øvelse at lære at skabe balance mellem de tre og finde ud af, hvad, der giver hvilket resultat.
    Det er det svære ved foto - og det sjove smiley

• #52   27. apr 2018 Og det fatter jeg hat af endnu, haha. men mon ikke jeg kan lære det med tiden smiley

• #53   27. apr 2018 Sagtens, hvis du giver den en skalle smiley

• #54   27. apr 2018 CH - Det kan jeg sige allerede nu, at jeg bliver smiley Jeg startede for mange år siden med Olympus, som blev valgt fordi det dengang var stærkest på macro og jeg skulle primært bruge det til produktfoto af perler, men det blev også brugt til hundene og jeg har en pæn samling objektiver, derfor har jeg kviet mig ved at skifte, men nu skulle det være mit E-5 kunne ikke mere.

Det er en helt anden verden, tænk at få så mange skarpe billeder af whipperne i bevægelse, det er bare en fornøjelse smiley
    Jeg nyder også, at jeg ikke skal slås så meget med Bianchis hvide ansigtstegning. Med mit Olympus brændte det hvide tit helt ud, selv med spotmåling, det har jeg slet ikke samme problemer med længere smiley

• #55   27. apr 2018 Rikke, en klassisk fejl, der ofte sker for nye med spejlrefleks er forkerte indstillinger af fokus.
    Tjek at kameraet ikke står så det selv udregner fokuspunkter- ellers bliver det for surt.

• #56   27. apr 2018 Fedt Kirsten!!!
    Man bliver helt høj, når man næsten ikke skal røre billedet i efterbehandlingen smiley

• #57   27. apr 2018 Min ikke der står noget i manualen om det ? For jeg aner INTET , ahahahaha

• #58   27. apr 2018 Det gør der smiley

• #59   27. apr 2018 Det må jeg lige kigge på i morgen , er på vej under dynen smiley

• #60   27. apr 2018 Ja, jeg har virkelig fået glæden ved at tage billeder tilbage smiley

Kameraet er med på næsten alle ture for tiden, for det jeg primært mangler nu, er at indstillingerne bare sidder i fingrene, jeg skal stadig tænke og kan ikke bare hurtigt skifte, men det ved jeg kommer, når der er skudt tilstrækkeligt med billeder smiley

En anden ting jeg også havde problemer med, med det gamle kamera var whippernes blinkhinder, de skyder dem ofte foran øjet og når de er hvide som Calas ene er, blev det ofte enten en hvid klat eller også så øjet rødt ud, som om det var betændt, nu er det nemmere at se, at det bare er blinkhinden.

profilbillede
  • #61   27. apr 2018 Det ser næsten uhyggeligt ud med de blinkhinder, men de har jo en funktion, de beskytter øjet, ikke det skarpeste billede, men så meget er de ofte fremme, når whipperne løber

profilbillede
  • #62   27. apr 2018 Vi gik fra et tudsegammelt D80 til 7200 og lige præcis det med at det kan tage både virkelig meget lys uden at brænde ud og også køre med høj ISO uden støj føltes som et mirakel!
    Og så er autofokus bare god - man har reelt en chance med actionbilleder.

• #63   27. apr 2018 Ja, jeg skal også lige vænne mig til, at jeg kan skrue op for ISO, på mit gamle kamera, var max 200, der over blev det for grumset, nu kan jeg få bedre billeder på 3200 end på 200 med det gamle smiley

• #64   27. apr 2018 Vi kunne max 400 - og det er ingenting nu.
    Alle de muligheder!
    Det der i skiftende vejr at der bare skal justeres og så kan der stadig køres med nok lukker til bevægelse.
    Det var en helt ny verden!

Så er der altså noget ved det.
    Fra at have under 10% brugbart til at have mellem 50 og 75% - det eneste minus er dyngen, der skal efterbehandles smiley

• #66   27. apr 2018 #48 der findes næsten ikke noget mere lækkert, end at se en Whip strække ud!

• #67   27. apr 2018 Natascha - Jeg tror heller aldrig jeg bliver træt af det syn, det er simpelthen en daglig glæde, at se dem løbe frit smiley

• #68   27. apr 2018 Årh billeder er dejlige. Jeg er lige kommet hjem fra et shoot med en konfirmand smiley Bare rolig Rikke, du kommer efter det. smiley
    Mig og mit Nikon D3100 kan stadig, efter 6 år, være uvenner. Det tager meget tid at lære smiley

• #69   27. apr 2018 Jeg er helt sikker på at jeg nok skal blive bere med tiden. Men det vigtigste for mig er ikke at blive super god, det er at slappe af og nyde naturen. Og så at jeg kan tage billeder af hundene, uden de er total sløret , fordi de ikke gider stå/sidde stille smiley

• #70   27. apr 2018 Kommer ikke på skildpaddejagt i dag, der bliver ved med at være ret så sorte skyeer over os, så det tør jeg ikke.

• #72   27. apr 2018 Velkommen i klubben smiley Foto er en hyggelig hobby - men kan vidst ligeså godt advare, når man bliver bidt af det bliver det også dyrt!
    Jeg har et Nikon D7000, som runder sit sjette år til december.. Et trofast kamera som har fulgt mig i tykt og tyndt, men jeg har fået bold på tanden og lyst til mere, så nu er jeg i gang med at opspare til en større model og et enkelt objektiv som er et must-have til hundebilleder smiley Lige nu består arsenalet af
    Nikkor 18-55mm, som bare ligger og samler støv
    Sigma 18-125mm som jeg bruger som allround
    Nikkor 50mm f1.8 som laver lækre portrætfotos
    Sigma 50-500mm som er en kæmpe basse at slæbe med, men en fint glas..
    Dette herunder er taget med 18-125mm i utrolig dårlig belysning... Jeg kører som regel semi-manuelt, hvor jeg selv indstiller shutterspeed eller aperature efter hvad jeg gerne vil få ud af billederne smiley

profilbillede
  • #73   27. apr 2018 Jeg håber også på rigtig mange gode timer, og en masse smukke og gode oplevelser med mit kamera. Jeg valgte helt bevidst det kamera jeg gjorde, fordi det ikke er så dyrt, og skulle være et nemt begynder kamera. Ja for mig er over 3000 altså stadig MANGE penge, men det er trods alt til at leve med, hvis man nu ikke skulle blive så bidt. Så kan jeg altid opgradere når/hvis jeg føler at behovet er større smiley

Men skal helt sikkert have mig et eller 2 objektiver mere smiley

Kommentér på:
Billeder fra i dag :-)

Annonce