520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Bedste GPS (til sporing)? Bedste GPS (til sporing)?

Jeg har brug for anbefalinger til den bedste GPS til sporing af et menneske.

Det er væsentligt at den har lang batteritid og at den giver en præcis sporing. Den skal kunne spores via telefon (enten via opkald eller via en app). Det er underordnet om den har safezone, og det er fint hvis den skal monteres med et taletidskort.

Prisen er ikke væsentlig. Jeg søger ikke Kina-udgaver, og jeg søger ikke billige og upræcise udgaver. Det er underordnet om GPS'en er lavet til dyr, mennesker eller andet, bare den virker.

Den skal bruges til en person med alzheimers. Den stedlige kommune har ikke nogle til udlån, og er umiddelbart ikke bekendt med hvilke der er gode. Jeg søger folks egne erfaringer - ikke google.

Jeg er ligeglad med om det er ulovligt at montere en GPS på en person. Det er ikke relevant at diskutere.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste GPS (til sporing)?
  • #1   4. apr 2018 Har ingen erfaring, men vil bare lige pippe at jeg håber mine pårørende er ligeså insisterende, hvis jeg en dag pludselig bliver dement, og vil være i fare for at dø i kulden, eller på anden måde komme til skade smiley

• #2   4. apr 2018 Præcis Rikke. Hun valgte selv for nogle år siden (da hendes hoved var mere friskt) at hun vil blive boende i huset, og dermed blive boende på en tyndtbefolket ø. Nu blev hun væk for første gang i sidste uge, og det var rent held at hun havde sin telefon med, som kunne spores. Men det er nødvendigt at vi kan finde hende, hvis hun bliver væk igen.

• #5   4. apr 2018 Det må virkelig også være frygteligt som pårørende, og ikke vide hvor pokker ens kære er!! Og alt efter hvor syg personen er, kan h*n jo også nå at blive bange .

Pøj pøj med at finde den rette løsning smiley

• #6   4. apr 2018 Nicole, lidt hårdt sagt vil hun jo nok ikke selv opdage det. Men min far vil aldrig tilgive sig selv, hvis der sker noget.

Jeg kender heldigvis en fyr som ved en masse om hjælpemidler, og ham prøver jeg at ringe til i morgen. Måske han kan anbefale noget.

• #9   4. apr 2018 Jeg kan berolige dig med at hun ikke anede at hun var væk (trods 10-12 km gåtur), og at hun ikke vidste hvor hun var, selvom hun læste på et vejskilt. Så nej, hun vidste ikke at hun var væk - heldigvis.

Hun har måske et atypisk forløb, og er 7 år efter diagnosen og kan stadig meget selv. Hun er glad med glad på smiley

Og som sagt skider vi på loven smiley

• #10   4. apr 2018 Man kan binde en pose fyldt med hvedekorn om livet på personen. I et af posens nederste hjørner klippes et lille hul, der nøjagtig slipper et korn for hver femte meter. Metoden er usvigelig sikker, mm at en høne finder sporet først. Så har man til gengæld muligheden for at få en kornfed trunte i gryden.
    Skal det absolut være noget nymodens, så ved jeg, at man i bla smedebranchen bruger at montere skjulte gps'er i de dyreste svejseværker. Jeg kender dog ikke prisen på dimsen, men selv de allermest kostbare svejseværker er væsentligt mindre værd end en kær ven/slægtning.

• #11   4. apr 2018 prøv at kigge på 2befound.dk.

De skulle være ret stabile.

• #12   4. apr 2018 Alle plejecentre kender udfordringen og kan hjælpe med bedste gps til formålet.

• #14   4. apr 2018 Jeg ved ikke, hvor I bor, men Brønderslev Kommune har en demens koordinator (måske jeres kommune også har?) men ellers kan du ringe til hende - Annegrete på 29 63 27 30 smiley

• #15   4. apr 2018 Prøv safecall.dk men vælg endelig ikke den billigste løsning, for den er skod.
    Man kan få en gps som sættes i en skosål (som bliver specielfremstillet)

• #16   4. apr 2018 God idé med sådan en GPS, så hun forhåbentligt ikke forsvinder i længere tid, fremover.

Kan man evt. få en GPS i et halssmykke eller lignende ? Noget som personen bærer altid ?

• #17   5. apr 2018 Jeg har lige fået en GPS tracker hjem til hunden som jeg skal teste fra denne side https://minifinder.com/ men får først prøvet den af i næste uge så kan desværre ikke dele nogen erfaringer endnu smiley

• #18   5. apr 2018 Så har jeg snakket med dem her på mit arbejde som ved noget, og har fået anbefalet Safecall. De er præcise, og nemme at betjene. Så det bliver nok sådan en.

Det bliver dejligt når hun får en, så vi ikke skal bekymre os om hvor hun er henne smiley

Kommentér på:
Bedste GPS (til sporing)?

Annonce