520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Tænk intet svar Tænk intet svar

Jeg sendte denne mail til formanden for min hundetræningsklub efter juleafslutningen for børn:

Kan Dét Være Rigtigt?

I anledningen af juleafslutningen efterspurgte jeg en rygepolitik, da min datters astma bliver udløst af røg. Det var ikke umiddelbart noget problem, men da dagen kom nægtede én person tvært. Beskeden lød ”den dag jeg skal gå ud at ryge, kommer jeg ikke længere?!” Godt nok er vedkommende et gammelt medlem, men...
Kan dét være rigtigt?

Konsekvensen blev at min lille pige på 2 år måtte sidde ude i kulden på terrassen og kigge ind på jer andre. Dem der deltog husker sikkert det blæste og der var meget koldt den dag. Det var svært at begrunde overfor min datter, hvorfor vi ikke kunne gå ind i varmen og spise æbleskiver sammen med de andre og deltage i det fællesskab der var der inde.
Kan dét være rigtigt?

Da jeg i sin tid spurgte ind til rygepolitikken i DCH-Lindholm viste det sig faktisk at mange medlemmer er trætte af den røg der er i klubhuset, nogen undlader helt at komme i klubhuset efter træning netop pga. røgen.
Kan dét være rigtigt?

De dage hvor jeg går i klubhuset efter træning for at hygge mig med mit hold, må jeg gå i bad når jeg kommer hjem, inden jeg hilser på min datter. Der sidder simpelthen så meget røg i mit tøj, hår at det udløser hendes astma.
Kan dét være rigtigt?

- Der er medlemmer som væmmes ved røgen, fordi det er ubehageligt at sidde i den
- Der er medlemmer som min datter der slet ikke tåler røgen af helbredsmæssige årsager

Skal der ikke også være plads til dem?

Det kan ikke gavne klubbens økonomi, at medlemmer vælger at holde sig fra klubhuset pga. at andre medlemmer ikke vil vise hensyn.

Er det ikke på tide at DCH-Lindholm forholder sig til nutiden og får sig en rygepolitik der lyder:

”Vis hensyn – gå udenfor"

(jeg har endnu intet respons fået er det ikke for ringt?!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tænk intet svar
  • #1   26. jan 2007 Gad vide...denne nye lov om at man ikke må ryge på arbejdspladser, resutranter, bare osv gælder det mon også her? Nogen der ved det?

• #2   26. jan 2007 jamen er det ikke en officiel lov; at fra den 1 januar 2007 må der ikke være røg i offentlige rum, ligeledes kongehuset?? Så hvad tilsidesætter lige den ene rygers behov?? der er en lov, der skal følges og så må han flytte! Sådn er det, jeg er selv ryger igang med at stoppe!!

• #3   26. jan 2007 Jo...det er for dårligt at de ikke har svaret dig...!!!

Jeg synes endda at du skriver pænt til dem...så selvfølgelig burde de svare dig...ligegyldigt hvad svaret så end bliver...??!!

Synd for din lille datter, at hun ikke kan tåle røgen...det er mennesker som hende, man burde tage hensyn til først...

Så min mening...selvfølgelig skal der ryges udenfor og ikke indenfor...da det kan skade andre....siger en tidligere ryger...hehe... ;o)

• #4   26. jan 2007 I DcH Køge, ryger de oz af helvede til. Der et totalt røgslør når man kommer ind i klubhuset. Så det tager 2 min. og så er jeg ude igen. Det kunne være at man skulle lave et indlæg til vores klubblad. Ja, god ide.

• #5   26. jan 2007 I den afdeling jeg træner i,står vi rygere udenfor.. Dette gør ikke mig noget,da vi heller ikke ryger indenfor herhjemme.

Men syntes da klart,at man skal ta hensyn til alle og hvor svært kan det være,lige at trække udenfor..

• #6   26. jan 2007 Se efter 2 uger skrev jeg til konen som også er redaktør i klubbens blad. Jeg spurgte hende om hun viste om mailen var nået frem, for jeg havde ingen bekræftelse fået. Kort tid efter kom svaret.

"Per har læst din e-mail. Han har ikke haft tid til at svare p.g.a. stor travlhed på jobbet. Men det er et spørgsmål der skal diskuteres i bestyrelsen, og lige nu er der jo juleferie og andre ting den skal tage sig af. Bestyrelsen mødes igen efter jul."

• #7   26. jan 2007 Et lille spørgsmål. Hvorfor prøver du ikke at samle nogle underskrifter mog rygning i klubhuset, det kunne jo være at der var en del som var imod rygning, men som ikke siger noget for ikke at blive upopulær. Hvis der var flere som var imod rygning, så kan de jo ikke bare ignorere det. Bare en lille ide´.

• #8   27. jan 2007 God ide...men jeg orker næsten ikke...tænk sig i klubben er der overhoved ingen rygepolitik...ikke en gang når vihar undervisning!!! Så står folk også bare og ryger??

Jeg begriber det ikke. Ingen hensyn...nu skal vi have ny træner på lørdag, så håber jeg hun vil sætte nogle regle for vores hold mens vi træner i det mindste. Ved hun selv hader røgen i klubben.

Ryger folk også mens i træner i jeres klub?

• #9   27. jan 2007 Christina.. På det hold hvor jeg er,gør vi.. Men det er mellem øvelserne og mens vi lige snakker de forskellige hunde igennem og hvad der skal rettes osv.. ikke mens man er igang.. Hundene ligger enten i ro eller er i bilerne...

• #10   27. jan 2007 Der hvor jeg har været træner er der ingen rygning når hundene trænes det må man gøre i pauserne... Man ryger ikke imens man træner hund... Der bliver røget i klubhuset men ikke når der bliver holdt møder eller kurser.. Der må vi ryger pænt gå udenfor og det er fint med mig..

• #11   27. jan 2007 hos os har vi indført rygepolitik, kan ikke helt huske den, må jeg indrømme, da jeg gerne må ryge på de tidspunkter jeg træner *S*

og ja vi ryger da på vores hold, mens vi venter på en øvelse

når vores træner får den idé at vi skal gå spor en efter en, passer lige med en smøgpause, man skal jo helst ikke komme til at træde på de andres spor *G*

• #12   27. jan 2007 kan kun være enig med dig. Man ryger også mindre hvis man skal ud hver gang, så faktisk er det også til gavn for rygerne selv *ss* alle vinder

• #13   27. jan 2007 Det var da et foreslag du kunne rejse på en generalforsamling ?

• #14   27. jan 2007 Rene det syntes jeg har lagt op til i min mail...eller har jeg ikke formuleret mig godt nok?

• #15   27. jan 2007 Se jeg er jo selv ryger, og jeg har absolut ingen problemer med at gå ud og ryge... Gør det hos begge mine søstre pga. af deres børn, gør det steder med rygepolitik, men gør det også steder hvor der MÅ ryges men der er små børn eller jeg er den eneste der ryger...! Jeg synes det handler om betænksomhed og det er jo min last - hvorfor påføre den til en masse andre? Hvis mine nevører kommer herhjem på besøg ryger jeg heller ikke herhjemme - i mit eget hjem...

Jeg synes du skal slå igennem - pr- 1. april bliver det jo, ihvert fald på arbejdspladser, sådan at der ikke må ryges... Mon ikke det også gælder klubhuset hvor du træner?

• #16   27. jan 2007 Umiddelbart ser jeg ikke din mail som et foreslag til en generalforsamling.....

Men du får vel en indkaldelse og der må du så indsende foreslaget i rette tid, så er de nød til at tage stilling til problemet, uanset om det rammer gamle medlemmer eller ej.

• #17   27. jan 2007 *Lille blub- En gang Take That fan, altid TT fan *
    man kan kun håbe de tager den lov til sig.

Rene med:

"Er det ikke på tide at DCH-Lindholm forholder sig til nutiden og får sig en rygepolitik der lyder:

”Vis hensyn – gå udenfor""

For mig er der i det lagt op til at det skal diskuteres på bestyrelses møde eller generalforsamling.

• #18   27. jan 2007 er selv ikke ryger, og hader røg.!
    vores gæser bliver osse jaget udenfor og ryge, hvis de ikk vil det.. jamen så må de blive væk for min skyld.!

sys generelt at det er for dårligt af folk bare ryger som det behager dem overalt, de må sgu gå udenfor og pulse læs på deres ildelugtende kræftstænger.. de aner jo tit ikk engang hvordan det lugter af røg bagefter.!

det er dem der har en dårlig vane, ikk mig. så må de sgu osse fise et andet sted med deres dårlige vaner.!!

sætter mig jo heller ikk til og prutte eller klø mig selv på bollerne foran en forsamling, bare fordi jeg plejer og gøre det vel.?

PASSIV RYGNING?? N E J T A K!!!

• #19   27. jan 2007 Anders kan godt forstår din vrede...da jeg skrev mailen havde jeg mest lyst til bare at svinde dem til for der kan da ikke være noget mere logisk end at tage hensyn!!

Værst af alt for mig har været at denne dame kan kigge mig og min lille datter i øjnene, velvidende at vi sidder derude i blæst og kulde isoleret fra fællesskabet pga hende. Jeg forstår det ikke...jeg forstår simpelhen ikke hvordan man kan tage så lidt hensyn...jeg forstår ikke man kan være så ligeglad.

#?!BLEEP BLEEP?#! KÆLLING!!!

• #20   27. jan 2007 og endnu værrere, at betyrelsen vælger at ignore det.

Kommentér på:
Tænk intet svar

Annonce