Tænk intet svar Tænk intet svar
Jeg sendte denne mail til formanden for min hundetræningsklub efter juleafslutningen for børn:
Kan Dét Være Rigtigt?
I anledningen af juleafslutningen efterspurgte jeg en rygepolitik, da min datters astma bliver udløst af røg. Det var ikke umiddelbart noget problem, men da dagen kom nægtede én person tvært. Beskeden lød ”den dag jeg skal gå ud at ryge, kommer jeg ikke længere?!” Godt nok er vedkommende et gammelt medlem, men...
Kan dét være rigtigt?
Konsekvensen blev at min lille pige på 2 år måtte sidde ude i kulden på terrassen og kigge ind på jer andre. Dem der deltog husker sikkert det blæste og der var meget koldt den dag. Det var svært at begrunde overfor min datter, hvorfor vi ikke kunne gå ind i varmen og spise æbleskiver sammen med de andre og deltage i det fællesskab der var der inde.
Kan dét være rigtigt?
Da jeg i sin tid spurgte ind til rygepolitikken i DCH-Lindholm viste det sig faktisk at mange medlemmer er trætte af den røg der er i klubhuset, nogen undlader helt at komme i klubhuset efter træning netop pga. røgen.
Kan dét være rigtigt?
De dage hvor jeg går i klubhuset efter træning for at hygge mig med mit hold, må jeg gå i bad når jeg kommer hjem, inden jeg hilser på min datter. Der sidder simpelthen så meget røg i mit tøj, hår at det udløser hendes astma.
Kan dét være rigtigt?
- Der er medlemmer som væmmes ved røgen, fordi det er ubehageligt at sidde i den
- Der er medlemmer som min datter der slet ikke tåler røgen af helbredsmæssige årsager
Skal der ikke også være plads til dem?
Det kan ikke gavne klubbens økonomi, at medlemmer vælger at holde sig fra klubhuset pga. at andre medlemmer ikke vil vise hensyn.
Er det ikke på tide at DCH-Lindholm forholder sig til nutiden og får sig en rygepolitik der lyder:
”Vis hensyn – gå udenfor"
(jeg har endnu intet respons fået er det ikke for ringt?!
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 374
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Jeg synes endda at du skriver pænt til dem...så selvfølgelig burde de svare dig...ligegyldigt hvad svaret så end bliver...??!!
Synd for din lille datter, at hun ikke kan tåle røgen...det er mennesker som hende, man burde tage hensyn til først...
Så min mening...selvfølgelig skal der ryges udenfor og ikke indenfor...da det kan skade andre....siger en tidligere ryger...hehe... ;o)
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Men syntes da klart,at man skal ta hensyn til alle og hvor svært kan det være,lige at trække udenfor..
jul 2006
"Per har læst din e-mail. Han har ikke haft tid til at svare p.g.a. stor travlhed på jobbet. Men det er et spørgsmål der skal diskuteres i bestyrelsen, og lige nu er der jo juleferie og andre ting den skal tage sig af. Bestyrelsen mødes igen efter jul."
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
jul 2006
Jeg begriber det ikke. Ingen hensyn...nu skal vi have ny træner på lørdag, så håber jeg hun vil sætte nogle regle for vores hold mens vi træner i det mindste. Ved hun selv hader røgen i klubben.
Ryger folk også mens i træner i jeres klub?
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.379
og ja vi ryger da på vores hold, mens vi venter på en øvelse
når vores træner får den idé at vi skal gå spor en efter en, passer lige med en smøgpause, man skal jo helst ikke komme til at træde på de andres spor *G*
jul 2006
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jul 2006
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
Jeg synes du skal slå igennem - pr- 1. april bliver det jo, ihvert fald på arbejdspladser, sådan at der ikke må ryges... Mon ikke det også gælder klubhuset hvor du træner?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Men du får vel en indkaldelse og der må du så indsende foreslaget i rette tid, så er de nød til at tage stilling til problemet, uanset om det rammer gamle medlemmer eller ej.
jul 2006
man kan kun håbe de tager den lov til sig.
Rene med:
"Er det ikke på tide at DCH-Lindholm forholder sig til nutiden og får sig en rygepolitik der lyder:
”Vis hensyn – gå udenfor""
For mig er der i det lagt op til at det skal diskuteres på bestyrelses møde eller generalforsamling.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 44
vores gæser bliver osse jaget udenfor og ryge, hvis de ikk vil det.. jamen så må de blive væk for min skyld.!
sys generelt at det er for dårligt af folk bare ryger som det behager dem overalt, de må sgu gå udenfor og pulse læs på deres ildelugtende kræftstænger.. de aner jo tit ikk engang hvordan det lugter af røg bagefter.!
det er dem der har en dårlig vane, ikk mig. så må de sgu osse fise et andet sted med deres dårlige vaner.!!
sætter mig jo heller ikk til og prutte eller klø mig selv på bollerne foran en forsamling, bare fordi jeg plejer og gøre det vel.?
PASSIV RYGNING?? N E J T A K!!!
jul 2006
Værst af alt for mig har været at denne dame kan kigge mig og min lille datter i øjnene, velvidende at vi sidder derude i blæst og kulde isoleret fra fællesskabet pga hende. Jeg forstår det ikke...jeg forstår simpelhen ikke hvordan man kan tage så lidt hensyn...jeg forstår ikke man kan være så ligeglad.
#?!BLEEP BLEEP?#! KÆLLING!!!
jul 2006
Tænk intet svar