{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

hundegårde. nogen erfaringer?? {{forumTopicSubject}}

hej.

vi står og skal til at lave en hundgård i vores have. hvor vi også gerne ville have deres skulle være et hundehus eller mindre slags skur, så de kan komme inden for selvfølgelig.. hvad bruger i? og hvor stort skal indedørs pladsen være?? og hvad holder hundene varmen med?

da mine hunde er vant til at være inde, og havde d aogså tænkt mig de kun skulle derud om dagen, og ind om natten..

nogen som har prøvet at få inde hunde ud i hundegårde? og hvad siger de til det?

tænker meget om de begynder at pive og gø.

håber nogle har nogle positive oplevelser..

og evt ved hvor meget det ca koster og hvor i har fået jeres fra.. har kigget lidt på hakon tror jeg det hedder,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundegårde. nogen erfaringer??
  • #1   23. jan 2007 bully- tak er bare dum til at finde ud af hvad vi skal bruge hihi, tror den skal være lidt aflang, måske 3- 4 meter lang måske lidt længere og ca 1,5 bred.. må¨jo nok hellere måle det op. men man kan vel bare ringe til dem og give dem nogle mål og så få nogle priser??

du har selv stalde de kan gå ind i ikke? mere hvad vi skal bruge til deres inderum? og har dine hunde altid være i hundegårde? eller boet inde og derefter kommet ud..

• #2   23. jan 2007 Hejsa.
    Jeg tror jeg ville lave hundegård af rivenet ,det kan man få i forsk maskestørrelser ,og så vil jeg lave et stort hundehus hvor der er dejlig plads til alle hundene.
    min erfaring .
    vores hanhunde går i hundegård om dagen og sover inde under dynen om natten =0) de har et dejligt stort hus som de putter i ude der er ca 25-30 cm godt sammenpresset halm i bunden og rigeligt med løst halm oveni,og så har jeg hængt et tykt stk plastic for indgangen ,de har begge først en strik trøje og dernæst et termodækken på når der er så koldt som nu,og de er dejlig varme når jeg henter dem ind omkring ved 20 tiden .
    mine begyndte først at komme ud her i sommers ,og der var de ude til langt ud på aftenen,hvis de har gøet eller lavet uro på anden vis har det været nok barre at tysse på dem ,og nu høre jeg dem aldrig ,men det er selfølgelig et tilvænnings spørgsmål.
    hvis du vælger at have dem ude nu når i har lavet hundegården vil jeg nok vænne dem til det ,så de kun er ude i kortere tid her i starten ,og så forlænge tiden efterhånden .
    kh gitte

• #3   23. jan 2007 ja altså det skal være fra marts måned ca.. hvor vi burde have det.

og nok også har en ny hvalp.. som selvfølgelig ikke rigtig skal være ude i starten..

men de store er jo vant til at løbe rundt i haven i lang tid, men skal nok op at have tykke tremmer, hihi de er jo nogle stærke dyr..

regner med jeg selvfrølgelig ville lukke dem lidt ud af gangen og så for hver dag sætte det lidt op, og har hest så halm var min første tanke.. ved du hvor mange grader dit hus er? og hvor har du dit hundehus fra..? tænkte nemlig på et slags skur, hvor man så satte en stor hundelem i.. for det også fik lidt højde, har du nogle billeder af din hundegård og hus?`?

• #4   23. jan 2007 jesper-

ok, ja vi har jo nok lidt mindre hunde end dig. og skal kun have en hundegård.

planen er kun at tyson og den nye hvalp som vi muligvis køber, skal gå derude sammen, når vi ikke er hjemme, så var min plan de selvfølgelig bare var i haven når vi var hjemme og inden for, og om natten inde også..

vores område er lidt mere beboet end jeres vil jeg tro, så vi må jo bare være obs på de ikke gør for meget, og ja at ligge noget spædende ind til dme hver gang er nok en god ide i hvert fald i starten..

• #5   23. jan 2007 Sidesektion med galvaniseret plade . det er vel så de ikke kan se ud nede i bunden ikke-?

for det ville vel så være en god ide at have der hvor man har hæk, så de ikke står og glor ud og holder øje med alt hele tiden..

• #6   23. jan 2007 det er et hjemmelavet hus ,beregnet til store hunde ,et vi har købt af en bekent,det er isoleret men er nok ikke mere end omkring 5-6 grader sådan en dag som idag ,men hundene graver sig simpelt hen ned i halmen og så har de jo også en masse tøj på nu .jeg har ingen billede =0((.
    rivenet er skam også et meget kraftigt hegn jeg har set det brugt til store rovdyr i en dyrepark så mon det ikke kan holde dine hundebasser inde også =0) .det i skal tænke på er at grave det godt ned og støbe nogle gode pæle ,og har i sådan nogle små kravle nisser som os ja så skal der enten være tag over eller også skal det være 2 m højt vi startede med 1 1/2 men nu er det omkring lidt over to meter i højden og nu kan de ikke kravle over mere .

• #7   23. jan 2007 dem jeg har kigget på hos hakon, er 1, 80 høje og er af stål..

kravler de over-?? altså det her er lodrette tremmer ved jeg ikke om dit er, men lyder da lidt vildt hvis de kan komme over hihi..

Kommentér på:
hundegårde. nogen erfaringer??

Annonce