681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

svar til tråden "fedme" svar til tråden "fedme"

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=75470

Som svar til tråden oven over.

Jeg skal opereres d 12 februar. Jeg skal have lavet det der kaldes en gastric bypass.

Mange ser på denne operation som den "nemme løsning" og det vil jeg meget gerne lige ha lov at kommentere.

Denne operation er OVERHOVEDET ikke en nem løsning.

For det første: Ens egen læge skal først godkende en, og man skal have prøvet alt andet uden held.
For det andet skal sygehuslægen godkende dig.. og man kommer i medicinsk behandling først, hvis det er muligt.
for det tredje skal operations sygehuset godkende dig til sidst. Man skal være sund g rask for at måtte gennemføre denne operation og man skal tabe sig 8% af sin vægt inden de kan operere.
Det har noget at gøre med at man taber sig først inde i kroppen - og da det er en kikkertoperation skal manhave tabt sig så der er mere plads inde i mavsen.

Jeg er det sidste halve år blevet spurgt hvorfor jeg ikke bare tager mig sammen og taber mig på den almindelige måde.
Problemet her er - at jeg har en rygrad som en regnorm. Jeg har SÅ svært ved at tabe mig og holde vægten.
jeg har været overvægtig siden jeg var lille, men Selvfølgelig spiste jeg også mere og alt for usundt.

Men hvad gør denne operaion så.??

Nå man får lavet en gastric bypass - går lægen ind og skærer mavesækken over og kobler en falsk tarm fra den nye mavesæk og ned til tarmen. Dette gør at man først egynder at fordøje maden nede i tarmen. Derfor optager man ikke ligeså meget af det næring der er i maden.

Hvis man fx spiser noget mad der er meget fedt, vil man rent ud sagt, skide olie bagefter fordi tarmen ikke kan optage det.

Spiser man noget der indeholder for meget sukker, vil man opleve det der kaldes "dumping" det er når tarmen får glukose-chock. Det er ganske uskadeligt, men man gør det kun 1 gang fordi det er SÅ ubehageligt.

Så man kan sige at denne operation virker lidt ligesom antabus virker for alkoholikere.

Selvfølgelig vil jeg være afhængig af vitamin tilskud, proteindrik og lægetjek resten af mit liv.
Men det er ingenting i forhold til den risico det er for mig at være svært overvægtig.

jeg ER ved at blive nervøs for operationen, der er små 3 uger til. Men det bliver det største vendepunkt i mit liv - og jeg ved at selvom der er en risico ved operationen ikke går som den skal så er der for mig ingen anden udvej. og den risico er jeg villig til at tage.

Håber det gav et indblik i sagen fra en anden vinkel.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svar til tråden "fedme"
Kommentér på:
svar til tråden "fedme"

Annonce