Hvordan kan man bo sådan ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg er håndværker, og ser mange klamme steder. Men dagen i dag, slog virkelig alt. Vi skulle lave et badeværelse, med nye afløb. Det vil sige, vi skulle ned til underboen.. Vi bankede på og han åbnede. Det var en pæn ældre mand, pæn i tøjet og det hele. Vi kommer så ind. Ad tænkte man bare. Hans vægge kunne man ikke se, de var dækket af borde, stole, poser og alt muligt l o r t , så lå fra gulv til loft.
Nå men vi skulle jo ud på hans badeværelse, hvor afløbet var. Jeg var ved at knække mig, da jeg så det, og ikke mindst kom ind i lugten. Hans terazzogulv, var slidt helt ned til betonen. Kun med nogle enkelte pletter tilbage. Der var mug pletter, og skimmelsvamp i hans loft. Hans vægge var hullede. Blandingsbatteriet lignede noget fra før krigen. Der var et ca 2 cm. tykt lag, som havde sat sig fast ned i gulvet, af hår, fedt, sæbe, fodsved osv. Man kunne næsten ikke gå på gulvet, uden ens sko sad fast.
Hans toilet var så ulækkert, at jeg hellere ville sidde på gulvet og lave stort, for derefter at tørre det op.
Hans brusekabine, tja, der blev man mere beskidt af at gå i bad, end at lade være.
Jeg var derinde i 30 min. I de 30 min, var jeg ved at brække mig hele tiden. Har stadig hovedpine af det, og stadig kvalme.
Hvordan kan man bo sådan ?
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 1.674
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 12
Andre igen af den type menneske er psykisk syg. Man kan sagtens virke helt normal på ydersiden, og være gået helt i stykker på øverste etage.
Vist er det ulækkert. Måske trænger han til hjælp. Måske kunne du hjælpe ham, ved at kontakte hjemmeplejen i det område, og fortælle om manden. Tænk, hvis i er de første i hans hjem i mange år. Et enkelt opkald, drysset med medmenneskelighed kan måske redde ham fra "slummet". Måske skal han på plejehjem? Måske har han en alvorlig sygdom, og trænger til lægehjælp.
Ræk ud, og hjælp dine medmennesker..
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 171
jan 2007
JA, jeg er SYGEPLEJERSKE!!!!
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 405
Meget trist skæbne.. blev skilt, og verden brød åbenbart sammen for ham, endte med at ligge død i sin lejlighed i 10 dage. Hverken hans mor, børn eller såkaldte venner havde reageret på at han var blevet "usynlig".. jeg opdagede det ved at min lejlighed lugtede af fisk (død mand)
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.268
Da hun skulle sælge sit gamle hus blev de nye ejere nødt til at skifte gulvet i køkkenet da der lå et 10 cm tykt lag af katteafføring og kattemad i en stor blanding. Der var en lille sti fra døren og til håndvasken og det var det! Hun har en forretning (gammel slagterbutik så der er en stor glasfacade) og det er vitterligt gammelt skrammel der er kylet ind i en højde af 1½ meter. Der er lige så man kan åbne døren - men du kan ikke gå rundt eller opholde dig der inde!
I sommers skulle vi låne en cykelpumpe og gik ind for at høre om hun havde en. Selvom det blæste den dag STANK der da man kom ind på grunden. Hun havde (og har stadig) gamle affaldsposer til at stå alle vegne og det er sååå klamt! Så må i selv tænke jer til hvordan der ser ud inde i huset... *bræk*
Det værste er dog at al hendes skrammel tiltrækker rotter (hun har kaniner og når de skal skiftes kommer hun bare det gamle hø ned under buret og det er guf for rotter!!) så flere af os der bor i nærheden har haft problemer! Har haft ringet til kommunen men de siger de ikke kan gøre noget.. æv æv!
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
manden her i huset er osse håndværker.. han kom hjem og fortalte om noget ligende.. her var der bare et barn på 3 år,der lystigt havde smurt sin egen afføring rundt på væggende.. Moren var vist narkoman.. Det blev anmeldt med der samme.. Ved så ikke hvad der siden er sket.. Men klamt og utroligt at folk kan leve på den måde
dec 2005
Malac - Det er en Amstaff. Der hvor han står ved en minigraver, er hos en kunde i Farum. Resten er taget i Rungsted. Altså , hvor han sidder i bilen
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Min mand,som er maler har også været ude nogle steder, hvor de har nægtet at male.........der var fyldt med l o r t fra gulv til loft og skrald hvor bananfluerne sværmede rundt...........og alt dette skulle de fjerne først...........ikke på vilkår.........
dec 2005
maj 2006
jan 2007
Tænk tanken: Hvad hvis det var jeres egen familie? Alle de gamle og "ulækre", der lugter, taler grimt, ikke gør rent, spiser dårlig mad.. Det er nogens familie. Alle er nogens søn/datter. Mange gamle er nogens mor/far/mormor......osv..
dec 2005
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 710
jul 2006
en dag jeg kom hjem og min lejlighed lugtede af røg, Han havde glemt en gryde på komfuret - brandfolkene smadrede hans dør, men han ville ikke på sygehuset fordi han lige havde fået en nyt tv (var hans argument)
Han var vist blevet godt og grundigt træt af det hele og ville bare passe sig selv og sine bajere.
Hvad gør man med sådan en mand?
jan 2007
jan 2007
maj 2006
jul 2006
maj 2006
Og så os andre der godt kunne bruge noget hjælp til forskellige dagligdags ting - det kan vi godt glemme alt om.. (er på pension så det er ikke bare fordi jeg er doven altså..)
jul 2006
maj 2006
maj 2006
Hvordan kan man bo sådan ??