{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Hvordan kan man bo sådan ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er håndværker, og ser mange klamme steder. Men dagen i dag, slog virkelig alt. Vi skulle lave et badeværelse, med nye afløb. Det vil sige, vi skulle ned til underboen.. Vi bankede på og han åbnede. Det var en pæn ældre mand, pæn i tøjet og det hele. Vi kommer så ind. Ad tænkte man bare. Hans vægge kunne man ikke se, de var dækket af borde, stole, poser og alt muligt l o r t , så lå fra gulv til loft.

Nå men vi skulle jo ud på hans badeværelse, hvor afløbet var. Jeg var ved at knække mig, da jeg så det, og ikke mindst kom ind i lugten. Hans terazzogulv, var slidt helt ned til betonen. Kun med nogle enkelte pletter tilbage. Der var mug pletter, og skimmelsvamp i hans loft. Hans vægge var hullede. Blandingsbatteriet lignede noget fra før krigen. Der var et ca 2 cm. tykt lag, som havde sat sig fast ned i gulvet, af hår, fedt, sæbe, fodsved osv. Man kunne næsten ikke gå på gulvet, uden ens sko sad fast.

Hans toilet var så ulækkert, at jeg hellere ville sidde på gulvet og lave stort, for derefter at tørre det op.

Hans brusekabine, tja, der blev man mere beskidt af at gå i bad, end at lade være.

Jeg var derinde i 30 min. I de 30 min, var jeg ved at brække mig hele tiden. Har stadig hovedpine af det, og stadig kvalme.

Hvordan kan man bo sådan ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan man bo sådan ??
  • #1   15. jan 2007 Malac - Nej, det er fandme utroligt... Det var SÅ klamt

• #2   15. jan 2007 Sådan er nogle mennesker. Mange af dem, der bor sådan er helt alene i verden og har ingen netværk eller omgangskreds.

Andre igen af den type menneske er psykisk syg. Man kan sagtens virke helt normal på ydersiden, og være gået helt i stykker på øverste etage.

Vist er det ulækkert. Måske trænger han til hjælp. Måske kunne du hjælpe ham, ved at kontakte hjemmeplejen i det område, og fortælle om manden. Tænk, hvis i er de første i hans hjem i mange år. Et enkelt opkald, drysset med medmenneskelighed kan måske redde ham fra "slummet". Måske skal han på plejehjem? Måske har han en alvorlig sygdom, og trænger til lægehjælp.

Ræk ud, og hjælp dine medmennesker..

• #3   15. jan 2007 Så så...ikke hænge mig ud...

• #4   15. jan 2007 Det var squ da en god ide du kom med der Mette *S*

• #5   15. jan 2007 ad, min far er også håndværker og har købt et hus der skal rives ned, hvor der har boet en eneboer, det er det vildeste jeg nogen sinde har set, det er praktisk talt en stald, han sov enda med høns i sengen, der er ikke noget gulv, bare beton hvor der var jord ovenpå.... fatter hellere ikke folk kan bo sådan

• #6   15. jan 2007 Hør nu! Det er altså ikke alle, der kan gøre for det. Drop fordommene, og drop navlekiggeriet. Ræk ud og hjælp de hjælpeløse!!

JA, jeg er SYGEPLEJERSKE!!!!

• #7   15. jan 2007 Trist- Der er vist flere af den slags mennesker end man lige skulle tro. Havde engang en nabo, hvor der var så klamt at viceværten ikke ville komme og hjælpe ham når han havde brug for det. (han brugte ikke sit toilet)
    Meget trist skæbne.. blev skilt, og verden brød åbenbart sammen for ham, endte med at ligge død i sin lejlighed i 10 dage. Hverken hans mor, børn eller såkaldte venner havde reageret på at han var blevet "usynlig".. jeg opdagede det ved at min lejlighed lugtede af fisk (død mand)

• #8   15. jan 2007 Da vores nabo døde overtog hans exkone huset. Hun er samler med store bogstaver og det er virkelig ulækkert!
    Da hun skulle sælge sit gamle hus blev de nye ejere nødt til at skifte gulvet i køkkenet da der lå et 10 cm tykt lag af katteafføring og kattemad i en stor blanding. Der var en lille sti fra døren og til håndvasken og det var det! Hun har en forretning (gammel slagterbutik så der er en stor glasfacade) og det er vitterligt gammelt skrammel der er kylet ind i en højde af 1½ meter. Der er lige så man kan åbne døren - men du kan ikke gå rundt eller opholde dig der inde!

I sommers skulle vi låne en cykelpumpe og gik ind for at høre om hun havde en. Selvom det blæste den dag STANK der da man kom ind på grunden. Hun havde (og har stadig) gamle affaldsposer til at stå alle vegne og det er sååå klamt! Så må i selv tænke jer til hvordan der ser ud inde i huset... *bræk*

Det værste er dog at al hendes skrammel tiltrækker rotter (hun har kaniner og når de skal skiftes kommer hun bare det gamle hø ned under buret og det er guf for rotter!!) så flere af os der bor i nærheden har haft problemer! Har haft ringet til kommunen men de siger de ikke kan gøre noget.. æv æv!

• #9   15. jan 2007 Starfukah
    manden her i huset er osse håndværker.. han kom hjem og fortalte om noget ligende.. her var der bare et barn på 3 år,der lystigt havde smurt sin egen afføring rundt på væggende.. Moren var vist narkoman.. Det blev anmeldt med der samme.. Ved så ikke hvad der siden er sket.. Men klamt og utroligt at folk kan leve på den måde

• #10   15. jan 2007 Mette - Han var omkring de 40, så lidt tidligt at komme på plejehjem smiley

Malac - Det er en Amstaff. Der hvor han står ved en minigraver, er hos en kunde i Farum. Resten er taget i Rungsted. Altså , hvor han sidder i bilen smiley

• #11   15. jan 2007 Helt enig med mette...........det er sølle, sørgeligt og ikke mindst ulækkert, men han magter sikkert ikke, at gøre noget ved det.

Min mand,som er maler har også været ude nogle steder, hvor de har nægtet at male.........der var fyldt med l o r t fra gulv til loft og skrald hvor bananfluerne sværmede rundt...........og alt dette skulle de fjerne først...........ikke på vilkår.........

• #12   15. jan 2007 Stine - Ad for s..... :s Det har nok været værre... Men det der var så slemt, at vi ikke engang kunne rydde op efter os. Der var simpelthen for ulækkert :s

• #13   15. jan 2007 Mette L...vi har skam prøvet men alle afviser at hjælpe og bare tage ud og se til hende. Så skal hun selv kontakte dem og hun er vel alligevel et stykke oppe i 70'erne... Min mor er også sygeplejerske og hun er sat godt ind i problemet..

• #14   15. jan 2007 Jeg synes det er helt forfærdeligt! I dagens samfund kan man være så alene, at ingen opdager man er død! Det er trist!

Tænk tanken: Hvad hvis det var jeres egen familie? Alle de gamle og "ulækre", der lugter, taler grimt, ikke gør rent, spiser dårlig mad.. Det er nogens familie. Alle er nogens søn/datter. Mange gamle er nogens mor/far/mormor......osv..

• #15   15. jan 2007 Malac - Nej, det er min makkers. Jeg er hans "onkel" smiley Opdrager og træner med den

• #16   15. jan 2007 ad ad g ad men har hørt om det før flere gange er det ældre mennesker der bare er stået af racet og simpelthen venter på at dø og så pokker stå i rengøring den slags mennesker er ofte uden familie og har nægtet hjælp fra kommunen ....men fy alligevel

• #17   15. jan 2007 Kommunen havde været hos min nabo, men de blev afvist. Han ville bare være i sin lejlighed!
    en dag jeg kom hjem og min lejlighed lugtede af røg, Han havde glemt en gryde på komfuret - brandfolkene smadrede hans dør, men han ville ikke på sygehuset fordi han lige havde fået en nyt tv (var hans argument)
    Han var vist blevet godt og grundigt træt af det hele og ville bare passe sig selv og sine bajere.
    Hvad gør man med sådan en mand?

• #18   15. jan 2007 Stafukah: Nej, som 40 årig kan man sagtens komme på plejehjem! hvem bestemmer hvor gammel man skal være for at komme på plejehjem? Man kan komme på plejehjem, hvis der er et reelt behov.

• #19   15. jan 2007 Hvis de virkelig afviser hjælp kan man INTET gøre. Tvinger man dem noget ned over hovedet, er det overgreb, og det er forbudt! Så hvis han ikke vil....bare ærgeligt. Så må du bare blive ved at melde til kommunen/politiet osv, hvad du observerer

• #20   15. jan 2007 Kan man ikke tvangsfjerne dem hvis de er til fare for sig selv og andre? - fx det eksempel med gryden.. Det kunne da have endt grueligt galt for andre end ham selv!

• #21   15. jan 2007 Mette: han er så død nu. Men jeg er sikker på, at han kunne være komme på rette fod igen, hvis der var blevet taget hånd om ham og hans problemer i tide

• #22   15. jan 2007 Malac...Det er lige godt utroligt at det skal SÅ langt ud før folk kan få den hjælp mange af dem har behov for..

Og så os andre der godt kunne bruge noget hjælp til forskellige dagligdags ting - det kan vi godt glemme alt om.. (er på pension så det er ikke bare fordi jeg er doven altså..)

• #23   15. jan 2007 Det må også være opgivende for de mennesker som forvalter loven

• #24   15. jan 2007 Malac...vildt! en af min mors gamle veninder bliver jævnligt tvangsindlagt på den lukkede pga samme sygdom så underligt at det samme ikke kan gøres ved din svigermor!

• #25   15. jan 2007 Malac..det har min mors veninde heller ikke.. De gør det med hende alligevel.. verden er underlig!

Kommentér på:
Hvordan kan man bo sådan ??

Annonce