{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Hjælp til rejsemål - Natur og gammel by {{forumTopicSubject}}

Når man er på bar bund, hvad gør man så? Man spørger Hundegalleri smiley

Kæresten og jeg vil gerne syd på i år. Vi har sådan noget i tankerne som Grækenland, Italien eller Spainien.

Allerede her er vi jo ude i noget der er meget svært at begrænse os ind efter smiley

Ønskerne er et hotel med pool. Ingen af os gider dog plaske rundt en hel dag, så det er mere med tanke på at man lige kan tage sig en afkølingsdukkert smiley

Jeg vil gerne ud og opleve noget natur med dyr. Helst landdyr i reservat eller lign.

Kæresten vil gerne opleve gammel by / gamle bygninger, og nævner Venedig som en by han fx synes er interessant at gå rundt og se på. Så vi søger noget i den dur.

Helt overordnet vil vi gerne bo på et hotel som ikke ligger lige i smørhullet af en stor by med et hav af mennesker og dyttende biler. Omvendt vil vi gerne kunne tage noget bus/metro (kan også være taxa) til noget by om aftenen hvor der er liv med butikker restauranter og hvad der ellers kunne være smiley

Økonomien er ikke overvældende, men det er da gået op for os at sådan en ferie umiddelbart ikke kan gøres for under 10.000,- for fly og hotel.

Jeg har ingen idé om hvad oplevelser koster?

Kæresten har det svært med varme og jeg har det svært med kulde smiley

Skal jeg kunne bade i en pool så skal det gerne være meget varmt. Den danske sommer er aldrig varm nok til at jeg synes det er rart at gå i vandet smiley
Så vi påtænker at tage afsted i slutningen af august i et eller andet håb om at varmen er så kæresten kan holde det ud, men at det stadig er så varmt at jeg også føler at jeg kan benytte mig af shorts og t-shirt smiley

En af dagene må også gerne gå til en oplevelsespark inkl. badeland. Vi ønsker at være afsted i en uge.

Jeg håber nogen kan komme med noget hjælp så vi kan pejle os mod et eller andet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til rejsemål - Natur og gammel by
  • #2   28. jan 2018 august er ikke bare varmt i Sydeuropa, det er ofte MEGA varmt ...
    Korsika, Sardinien kunne være nogle bud ...
    Strand, hotel med pool og natur kan I finde mange steder, men lige det der med dyr er næppe så nemt at kombinere ....

Frankrig er dyr, men et lækkert land til ferie og masser af natur i bjergene ...

Venedig er sindssyg turistet hele sommeren.... og vær obs på at sydeuropæerne ofte selv holder ferie fra midt august ...

• #3   28. jan 2018 John

Tak smiley

Vi kigger nærmere

• #4   28. jan 2018 Hanne

Hvornår på året foreslår du så?

Jeg har prøvet at være syd på i efterårsferien, og det var koldt! Ingen shorts og T-shirts til mig smiley

• #5   28. jan 2018 Cypern er MEGET varm...også i august.

Kig evt på Kreta. Der er fx Knossos og Samariakløften som kunne være af jeres interesse. En stor græsk ø hvor flere af de store rejseselskaber flyver til = flere muligheder for at finde noget til en rimelig pris smiley

Og ja...sydeuropæerne holder selv ferie i august...så der er ofte gang i den smiley

• #6   28. jan 2018 Kæresten har fundet frem til Valencia.

Nogen erfaringer herfra?

• #7   28. jan 2018 Nej desværre smiley

• #8   28. jan 2018 jeg ville sige sidst juni ... eller september ...

vi er som oftest afsted i juli, men der er alt jo dyrt da mange holder ferie ...

maj, juni er ofte flottest og mest frodig da alt endnu ikke er "brændt" af efter de varme sommer måneder ...mens alt er varmet godt igennem når man kommer til september---

sidste år sidst i juli havde vi omkring 30-35 grader hver dag i sydfrankring, det er rigelig varmt til de fleste, også for varmt for mange, man orker ikke ret meget ...

Sicilien skulle også være dejlig, og det der er med øer er at der ofte er lidt mere vind så det ikke er så kvælende hedt som på fastlandet ...

Valencia kender jeg ikke..

• #10   28. jan 2018 Generelt er storbyer i Sydeuropa frygteligt varme i august. Man skal ud til kysten for at kunne holde det ud

Hvad med Barcelona? Den har lidt det hele - strand, ny by, gammel by og lækker mad

Kreta er også et dejligt sted, hvis man holder sig fra de mest turistede steder (Platanias er helvede på jord imo - jeg ville hellere betale for et arbejdsophold i kulmine end en gratis ferie dér) men Rethymnon er en lækker by.

• #11   28. jan 2018 Sicilien i august er omkring 40-45grader.. men en fantastisk spændende ø. Jeg tror i der kan finde hvad i søger. Der er både vildtreservater, Etna, strand, gamle byer og små skønne bjergbyer

Vi er begyndt at rejse i begyndelsen af juni, netop på grund af varmen i august som jeg har svært ved at klare...

• #12   28. jan 2018 Tak for input smiley

Tanken var sidste uge i august så vi ender med at tage hjem start september, men der er måske stadig voldsomt varmt på Cypern der?

Nu er det Paphos vi har nået at gå i dybden med smiley

• #13   28. jan 2018 Meget varmt! Vi var afsted fra 28/8 - 4/9 i sommers, hvor af flere af dagene lå på omkring 35-40 grader. Vi var så i Figtree Bay i modsatte ende af øen. Ved ikke, hvor stor forskel rent temperaturmæssigt, der er. Vi havde det MEGET varmt.

• #14   28. jan 2018 I kunne også tage til en by som Nice ...der er en ældrebydel, og masser af ældre byer i baglandet, nu ved jeg ikke om I skal leje bil ... og så kan man nok med nus fra turistbureau tage til deres svar på Gran Canyon, et kløftområde med en flod hvor der er skønt at bade, det hedder Gorges de Verdon ...

• #15   28. jan 2018 Italien er et smukt land - jeg har godt nok kun været i det inderste af Rom, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme til Venedig en dag smiley

Men Italien er varm! smiley Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er i andre dele af Italien. Vi var der i start august 17, og der havde vi ihvertfald 3+ dage ud af 7 hvor at vi lagde på en 43-45 grader. Jeg elskede det! Min rejsemakker, ikke så meget! smiley
    Kan se at Venedig er noget mere normal i slut august - der ligger det på ca.27 grader. smiley

• #17   28. jan 2018 ville nu heller ikke bo i Venedig, der vrimler med mennesker hele dagen og så bliver den lidt underlig affolket om aftenen når alle turisterne tager ud til de mange omkringliggende campingpladser ... og så tror jeg ikke det er til at få et ordentlig måltid uden det er ret dyrt ...

• #18   28. jan 2018 Vi er heller ikke ude efter storby smiley

Det var blot for at forklare hvilken type af attraktion han synes er spændende at se

• #19   28. jan 2018 mit absolutte yndlingssted hvor jeg drømmer om at købe bolig når jeg vinder adskillige millioner, det er området omkring Sct. Tropez ... vi bor lige ved en by, som de kalder mini-Venedig den hedder Port Grimaud, og så er der en bjergby der hedder Grimaud, og ca. 5 km ind til Sct.Tropez ... elsker området det har alt, men egner sig bedst til køreferie, og ikke mindre end 2 uger vil jeg sige ...

• #20   28. jan 2018 I Paphos er vi faldet for især en jeep safari tur - Troodos som går gennem natur, til landsbyer og byder på lokal mad. Man kommer forbi Kykkos Monastery og off road gennem skov med mulighed for at se de får der lever der, og man runder også Cyperns højeste punkt.

Derudover kan man tage til en lagune og bade, og en strand med mulighed for at se skildpaddeunger.

Det er dog svært for os lige at se hvordan bylivet er, men der er da mange spisesteder, så der må vel også være andet smiley

Coral Bay ligger ikke langt derfra som skulle være et turiststed. På Google ligner det dog at der mest er marker? smiley

Er der andre steder som kan give det samme?

Mine google skills er vidst ikke super gode i denne sammenhæng.

Jeg falder ikke lige over lign. oplevelser de andre steder?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #21   28. jan 2018 Natur og kultur er Tyrkiet helt fantastisk. Både rejsen og maden er til rimelige priser. Der er også mange rejsemål at vælge imellem.

Der er dog varmt i August. Nok ikke den store forskel fra Cypern.

• #22   29. jan 2018 På Cypern skal man holde sig langt væk fra turiststederne. Da vi var dernede blev vores nattesøvn hver nat spoleret af fulderikker, der på vej hjem fra nattens fest absolut skulle bade i i vores pool under råben og skrigen. Og vi boede et stykke uden for centrum.

Og ha lige in mente at Cypern stadig er delt i 2 og man skal ikke forvilde sig ind på den tyrkiske del, for så kommer man ikke ind igen...

Jeg har været på sådan en jeep safari i Tyrkiet... Det var helt vildt fedt.

• #23   29. jan 2018 Prøv evt. at kigge på Valencia og Milano. Begge steder, kan man få både storby og masser af natur lige udenfor.

Ved Milano kunne man evt. vælge at indkvartere sig i Bergamo. Den skønneste gamle by en lille togtur væk fra storbyen.
    Valencia er rimeligt billig at besøge, og være i. Jeg har aldrig oplevet en strand andre steder i verden, med finere sand. Kridhvidt og lige så fint som mel nærmest. Virkelig specielt.

Og så kaster vi lige noget helt andet på bordet. Prøv at kigge på Buenos Aires. Indrømmet - flybilletterne derned er dyrere, men til gengæld koster alting kun en BRØKdel, når man er der.
    Vel at mærke uden at man ryger ud i noget der minder om Thailand.
    Man har en fornemmelse af, at være i en smuk europæisk storby, men med pampas, og vild natur lige udenfor. Der ligger også en helt fantastisk forlystelsespark ude ved floddeltaet.

Store bøffer (det vi ville kalde en steg herhjemme, og skære ud til gæster) inkl. et glas rødvin koster måske 15-20 kr. på restaurant. Et burger-meal koster 10-12 smiley

• #24   29. jan 2018 Jeg er lidt i tvivl om hotellet ligger et dumt sted.

Det ligger tæt ved mange andre hoteller, men stadig op ad en ret stor vej

• #25   29. jan 2018 Tak Karina smiley

Det virkede også til at det er dyrt at komme til Valencia?

• #26   29. jan 2018 Annelise

Hvor er det man skal holde sig fra på Cypern?

• #27   29. jan 2018 Man plejer at kunne flyve rimeligt billigt over Madrid?

• #29   29. jan 2018 Ja smiley
    Jeg blev bare i tvivl om det så er der ved Paphos, coral bay Troodos osv.

Jeg må lige tjekke op på det smiley

• #30   29. jan 2018 Karina
    Tak smiley

Vi kigger på det

Kommentér på:
Hjælp til rejsemål - Natur og gammel by

Annonce