28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
Nogen med forstand på ringe (forgyldning) {{forumTopicSubject}}
Hej
I får lige et emne mere fra mig.
Jeg er jo blevet forlovet og i den lille uge der er gået har vi kigget på et utal af ringe, dog indtil i dag på nettet. I dag har vi været 4-5 forskellige steder for år kigge på ring til min kæreste. Han har hele tiden været vild med sorte ringe, specielt dem af tungsten. Desværre fandt vi ikke en eneste alle de steder vi var, på trods af et kæmpe udvalg af ringe, bare ikke lige de ringe
Da vi kom hjem satte vi os derfor igen til at kigge nettet tyndt efter ringen. Og han faldt selvfølgelig over den smukkeste tungstens ring med rødguld indeni (hvor man kan se en tynd streg i hver side) jeg har vedhæftet et billede af en ring i samme stil.
Han er helt væk i den ring, og det er lige hvad han gerne vil have.
Jeg ved at tungsten er utroligt holdbart men jeg tænker belægningen af rødguld hurtigt vil blive slidt af når han bruger ringen?
Jeg har ikke kunnet finde noget om det nogen steder, så er der nogen søde hgere der har forstand på det ? Jeg vil utrolig gerne give ham den ring han drømmer om, for det får jeg også, men vil samtidig ikke bruge penge på en ring der bliver grim lynhurtigt
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
I skal ikke vælge forgyldt da de hurtigt slides af men du kan få mange titaniumsringe med ægte 14 karat guld(og med stene)
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
Min kæreste er 110% sikker på at det er det han gerne vil have, efter at have set både titanium, stål og selvfølgelig de almindelige som sølv og guld.
Jeg har allerede fundet min ring så vi skal ikke bruge sten eller lign. Jeg skulle egentligt bare vide hvor holdbart det belægning er, hvilket det lyder til at vi skal holde os fra, hvilket er ærgerligt da det virkelig er det han ønsker, men det skal jo også gerne forblive pænt
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Jeg tænker ... man giver jo også messing lak , så det ikke behøver pudses ---
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Jeg vil tro, at det hurtigt bliver grimt, hvis belægningen er lagt oven på det sorte. Det vil skinne igennem.
Jeg synes også, at rosaguld generelt hurtigere bliver slidt igennem end rødguld. Måske er det pga det højere kobberindhold.
Men man kan pleje den med en gang klar lak en gang imellem. Så slides det i stedet for ringen
nov 2012
nov 2012
Dette er beskrivelsen:
Ringen er 8mm bred og matteret på ydersiden og forgyldt på indersiden.
Den er i øvrigt også alt for billig til at være lavet af rødguld, den har prisen for tungsten, som jo er et virkelig billigt men utrolig holdbart materiale
nov 2012
Men min kæreste er egentligt heller ikke i tvivl om at det er tungsten han gerne vil have. Vi har også kigget på sort stål, men der er bare noget over tungsten han godt kan lide
Og så har vi kigget på et utal af ringe der er sølv/grå, men det fanger ham bare ikke ligeså meget.
Jeg tror ud fra hvad jeg kunne finde på google at tungsten bliver blandet med kulfiber og eller carbide (hvad det så end er) for at få den sorte farve, men jeg venter lige med at sige det endegyldigt til jeg har hørt fra dem jeg kontaktede, da jeg virkelig ikke er stærk i kemi.
Umiddelbart skulle det sorte altså ikke være noget der bliver slidt af.
Han har dog også kigget på tungsten i deres mørke "sølv" farve som de har oprindeligt (i ringe i hvert fald) men det er igen bare ikke helt det.
Det eneste vi var lidt i tvivl om var om den skulle være helt sort for at holde sig pæn eller om den kunne være som på billedet.
nov 2012
Jeg har ledt og ledt men kan ikke finde noget hvor selve ringen er sølv/guld og så har sort over sig. Og det hjælper desværre nok heller ikke så meget når det er tungsten han gerne vil have
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 967 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
nov 2012
Jeg kan for lidt mere få en ring med en rødguld detalje så de får noget fælles.
Men jeg tvivler på at den er lavet til at kunne holde til at man går med den hver dag, det er ikke en forlovelsesring men bare en ring har dog set den type annonceret i andre lande (når jeg har søgt på google) som værende forlovelsesring/vielsesring så jeg ved det ikke, det var lidt derfor jeg spurgte.
Jeg har også skrevet til dem, for at høre om der er gjort noget for at det holder bedre.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Jeg ville forøvrigt også være bekymret for, om den der matterede overflade ville blive grim med tiden. Tungsten er ikke sort, så det er en eller anden form for belægning eller legering, og matte overflade er altså sarte med ridser
nov 2012
Udfra hvad jeg har læst er jeg ikke bekymret for hverken det sorte eller det at den er mat (det er der rigtig mange tungstens ringe der er, og har kun hørt godt om dem uanset farve. Jeg er 99% sikker på at det sorte er yderst holdbart. Jeg tror ikke der er en forskel fra den sorte tungstens ring og den almindelige, men jeg kan tage fejl. Men som jeg læser det, er der blandet noget i den der gør den sort, det er altså ikke noget der er kommet på senere.
Jeg har dog spurgt to steder nu, så skal nok skrive når jeg har fået svar fra dem
Tungsten er jo generelt ikke sarte ringe, de er nogle af de stærkeste ringe du kan få. Og skulle generelt ikke have problemer med ridser.
Men man kan så også sige at til den pris (en typisk sort tungstens ring koster 400-1000 kr) at hvis den så ikke holder, så må man finde en anden til den tid.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Ps. Ved ikke en skid om forlovelsesringe, og materialer, så det vil jeg undlade at kommentere på
nov 2012
Jeg tror vi er ved at finde en løsning. Nemlig at han får en helt sort ring, og så får jeg nogle sorte sten i min for at matche den jeg venter dog stadig på at høre om det kan lade sig gøre at lave min ring sådan og hvad det vil koste.
dec 2010
nov 2012
Jeg vil dog ikke udelukke at jeg på et tidspunkt, når/hvis jeg engang vil have noget mere praktisk til hverdag får en sort ring som han
Lige nu er det så bare at vente på at høre fra dem om det kan lade sig gøre og til hvilken pris Der er lidt forskel på om det er sorte diamanter eller swarovski krystaller der skal i. Jeg ved slet ikke om de har sorte swarovski, men jeg håber. Jeg er nemlig bange for at de sorte diamanter (som i øvrigt er utroligt smukke) er lidt over mit budget
nov 2012
Min kæreste valgte en helt sort ring af tungsten, som jeg lige har bestilt i dag, jeg er virkelig spændt på at se den når den kommer hjem, men jeg tror den bliver virkelig flot til ham.
Jeg får drømmeringen, jeg kan slet ikke være i mig selv af bare spænding på at få den hjem. Jeg får en ring lige efter mit hoved. Selve ringen er 925 sterling sølv, der kommer en 0,5 carat rosenkvarts sten i, af fineste kvalitet, derudover får jeg små ægte sorte diamanter ned ad siderne. Den bliver så smuk og så unik, og den har en helt særlig betydning for mig og som os som par. Jeg kunne virkelig ikke få en mere betydningsfuld ring, og så holder vi os på trods af diamanter osv. Nogenlunde indenfor vores budget
dec 2010
Det lyder som et par smukke ringe, som jeg vil glæde mig til at se
nov 2012
Og på trods af at de er meget forskellige, for at vi begge fik lige præcis den ring vi ønskede os, synes jeg vi alligevel har formået at få dem til at passe sammen
Jeg er lykkelig
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 930
Stort tillykke til jer og med dem.
Synes ikke man behøver at have ens ringe, man skal have dem man gerne vil have.
Og de passer jo egentlig godt sammen alligevel, da de har en sort tråd
nov 2012
Det var nemlig lige derfor jeg fik sorte diamanter på, ellers havde jeg valgt at få klare/gennemsigtige Swarovski (det var billigere og skinner mere som klare diamanter) men jeg er virkelig tilfreds, den er så smuk og unik, jeg har ikke set en magen til, så det er jo også ret specielt
Så er de ikke dyrere end at alle kan være med, jeg gider nemlig ikke bruge mange tusinde kroner på ringe, selvom de da er smukke
Min forlovedes sorte ring er billig og enkel, og de er ved at komme mere frem, men det er bestemt ikke dem man ser flest af. Og selv hvis man gjorde var den jo stadig speciel for os som par.
Og vi har begge fået lige præcis den ring vi ønskede os selvom vi valgte at gå lidt hver vores vej, dog med tanke på at få en tråd som så endte med at blive det sorte
Jeg har prøvet hans ring på ( det er lidt pinligt men jeg har tykkere fingre end ham så jeg kan passe den) og den er så fantastisk at have på, virkelig blød og rar, den kan virkelig anbefales, man skal dog med tungsten være klar på at de vejer meget i forhold til normale ringe, så det skal man lige vænne sig til
dec 2010
nov 2012
Nu sidder den dog på fingeren, hvor den bestemt også er smuk
dec 2010
Nogen med forstand på ringe (forgyldning)