{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Ideer til dåbsgave ønsker {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Vi har jo fået en datter og hun skal døbes d. 31 marts, så jeg er ved at lave invitationer, og her skal vedlægges ønskeliste per krav fra familie xD

Vi har selv fundet lidt, men vi aner ikke hvad vi skal finde på da vi jo synes det tanken der tæller (:

Hvad fik i til jeres børns dåb eller hvad stod på jeres liste, eller hvad ville i gerne have haft?

Haley er omkring 5 måneder når hun døbes smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ideer til dåbsgave ønsker
  • #1   5. jan 2018 Mener ikke jeg lavede en ønskeseddel..

Men fik bl.a. en dåbsrulle (Til at have dåbsattesten i), dagmarkors og børnesmykker (armbånd osv)

• #2   5. jan 2018 Hc Andersens eventyr, evt med gravering i. Brødrene gimm eventyr evt med gravering.
    Sølvbestik med gravering.
    Autostol
    Klapvogn
    Gavekort til fotografering

• #4   5. jan 2018 Det kommer jo også lidt an på hvad i har i forvejen. Om i vil ønske jer ting og tøj eller hellere vill ønske jer mere traditions agtige ting som smykker, bestik osv.

Da min nevø blev døbt gav vi ham hans første bil. Sådan en han har brugt til at sparke sig rundt med. Og så en navneplakat med ja navn, fødselsdato og stjernetegn osv.
    Men han fik alt muligt lige fra legetøj, tøj, ting til værelset, fotogavekort til aktier i LEGO..

• #6   5. jan 2018 Gennem tiden har jeg selv givet følgende ting i dåbsgave:

Bamse
    Tøj
    Navnetavle (hjemmelavet)
    ABC-tavle (hjemmelavet)
    Bog med sange og historier hvor barnet er hovedperson (hjemmelavet)

Mine nevøer og niecer har blandt andet fået:
    Kay Bojesen dyr/figurer
    Bordflag med navn og fødselsdato
    Sangbøger/rim og remser
    Tøj
    Legetøj
    Sengetøj med navn/initialer broderet på
    Personlige bøger, hvor barnet er hovedperson (kan nok Googles)
    Børneservice

• #8   5. jan 2018 har ikke selv børn. men mine niece og nevø kan jeg da blandt andet huske fik :

bordflag med ingraveret navn.
    Halskæde med Dagmar kort.
    spare bøsser
    pænt/fint tøj
    barne bestik/tallerken sæt

• #11   6. jan 2018 Uh der er gode forslag xD

Jeg vil os gerne have ønsker der kan bruges og ikke kun alt det der sølv halløj der skal stå på en hylde xD men hun er jo så lille endnu at hun ikke bruger det vilde legetøj så og synes det svært at forudse hvad størrelse tøj hun bruger til den tid og sådan xD

• #12   6. jan 2018 jeg ville faktisk ønske jeg havde en dåbsrulle, for min dåbsattest og min navneattest (jeg er sønderjyde) har det med at blive væk og de ser ikke ud til at kunne lide hinanden heller smiley

Min datters dåbs- og navneattest (hun er ikke sønderjyde) ligger i hendes rulle og er dejlig nem at finde smiley

der er graveret navn, fødselsdag og klokkeslet på, mener også dåbsdagen står derpå smiley

• #13   6. jan 2018 At hun ikkke bruger tingene lige med det samme er jo ligemeget. Det er jo typisk lidt gode ting man køber i sådan en gave, så det er nok mere fordi giverne vil have et hint om retning end at barnet lige ønsker sig den og den trøje i str. Lille bitte. Og folk plejer også at finde på noget som har lidt historie bag sig.

Med tøj kunne det være et gavekort til den lokale babytøjs butik. Legetøj kan sagtens være lidt ud i fremtiden. En gyngehest, brio, badebasin eller sandkasse til haven.

Så jeg ville nok ikke gøre sedlen alt for specifik. Det er jo også lidt sjovt at folk selv tænker over det de giver. Og finder på noget som betyder noget for dem til barnet.

• #18   6. jan 2018 Vi har brugt Memozz nogle gange - det er en ret fin og personlig gave. Ellers flag eller lign med graveringer på.

• #20   6. jan 2018 Jeg vedlægger som regl gavekort til gravering bagefter. I tilfælde af man for flere af samme ting. Det er jo ikke sjov at have 5 dåbsruller og 7 flag med navn på.

• #22   6. jan 2018 Isabelle - vi fik 2 ingen var graveret smiley

• #23   6. jan 2018 Isabelle - det er blevet bedt om fra vores familier at der er en ønskeliste, til inspiration. Jeg tænker det er for at de kan koordinere også (:

Folk må hjertens gerne komme med noget der ikke står derpå, og det kommer der også til at stå nederst (:

• #24   6. jan 2018 "Så kan de da bare ringe og spørge "

Det giver da absolut ingen mening, at man ikke må lave ønskeseddel - men folk må gerne ringe og spørge efter ønsker? Hvor er forskellen på de to ting, Isabelle? smiley om det står på et papir eller bliver sagt over telefon eller pr. sms - kan det ikke være ligemeget? smiley

• #25   6. jan 2018 I skal da forresten ikke snydes for at se vidunderet xD smiley

profilbillede
  • #27   6. jan 2018 Jeg havde absolut ikke hovede til at folk skulle ringe og spørge om hvad ungen ønskede sig smiley

Hun blev døbt dagen efter min fødselsdag, så vi havde lagt de 2 ting sammen og inviteret til halvstor fest..

Så folk kunne for min skyld have 10 gummiænder med hvis de ikke kunne finde på ande t smiley

• #29   6. jan 2018 "Forskellen er, at folk kun ringer, hvis de ikke selv har nogle idéer."

Men folk kan da også sagtens selv finde på noget, som ikke står på ønskesedlen, hvis de vil smiley

Man skal da ikke føle sig forpligtet til at købe noget derfra. Kender man modtageren (eller dennes forældre, i dette tilfælde), så ved man jo om det er ok at købe andet og hvad det evt. kunne være. Kender man dem ikke så godt, at man ved det, så har man nok brug for en ønskeseddel alligevel smiley

Kommentér på:
Ideer til dåbsgave ønsker

Annonce