Euuff Euuff
Ikke nok med de skyder af, så skal vi åbenbart også opdrage idiot ejere med tilsyneladne aggressive Schæfere
Vi så lige vores snit i regn og blæse vejr en tur på stranden. Det gik fint, ikke en lyd kan høres dernede og Sally krudter af. Men ca 100m fremme går et stort lokum af en Schæfer - løs - i samme retning som os, altså på vej væk fra os.
Schæferen vender om og løber hen til os, og allerede der kan jeg se at her er et problem, så jeg får jaget den væk til ejer igen.
Den kommer igen hen til os efter 20-30s. Denne gang råber jeg til dem at de skal kalde på deres hund. Igen stivhed og konflikt optrapning. Schæferen render retur.
3. gang løber den direkte hen til Sally med udfald og bid. "Heldigvis" var det ikke Sally der måtte rende derfra med æren hængende under røven.
Jeg råber FORHELVEDE og får fat i Schæferen der hænger i saksen og beder Sally om at GÅ! Og det er heldigvis meget kort.
Ejerene har ikke engang lettet røven imod os, ikke engang sat i gang mod os. Schæferen løber retur og vi vender om og går den anden vej.
Sally passede sig selv med sin pind og gravede i sandet 2m fra mig. Hun undveg kontakt hver gang og reagerede usikkert og dæmpet.
Jeg bliver så træt forhelvede altså..... Jeg går der hver dag og har aldrig set den før.
Til sidst fik køteren snor på.
GODT NYTÅR...... Fucking nar hoveder
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Selv godt nytår
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
Lucky er blevet bidt to gange. begge gange af små hunde, heldigvis uden skader.
Første gang stod vi og ventede udenfor Fakta, fordi min daværende kæreste var inde og hente et par små ting. Jeg står med begge hundene i armene, Rosa kun en lille hvalp. Da en dame kommer hen med sin gravhund og ævler og ævler. Hunden bliver ved med at hoppe op af mig for at snakke med mine hunde. Lucky blev ustyrlig for at komme ned og sige hej til den her hund, og den virker venlig. Jeg siger det højt og tydeligt at jeg ville sætte ham ned, så ejer havde alle muligheder for at gå eller sige at hunden ikke er glad for andre. Jeg når lige at sætte ham ned (ikke i hovedet på den anden) så ryger den hen og får (heldigvis) fat i hans sele. Jeg fik ham meget hurtigt væk igen. Lucky er heldigvis sej så han træk sig bare, så jeg kunne få ham op.
Anden gang gik jeg tur med dem, vi møder så to damer med tre små hunde. Jeg får mine til at gå tæt på mig så vi kan gå forbi med god afstand, det gør jeg altid hvis ikke de andre tager intiativ til at hundene må hilse. Damerne siger så om de må hilse, og det må de da gerne. Lucky står og snuser til en af hundene, da den tredje (som ejer ville holde lidt på afstand fordi den ikke var så glad for andre, det sagde hun selv, og det accepterede vi selvfølgelig) ryger på ham. Jeg ved ikke hvorfor helved hun alligevel lod den komme tæt på ham. Men Lucky træk sig igen med et piv. Jeg fik dem med mig videre. Der skete ham heldigvis ikke noget, udover at det da nok har gjort ondt at den fik fat i hans skind, men hold kæft hvor bliver jeg arrig af sådan nogle ejere
Jeg kan så sige at det "heldigvis" var Lucky og ikke Rosa, for Lucky er god til at ryste det af sig. Rosa er i forvejen en meget forsigtig hund der er lidt usikker på andre hunde (hun underkaster sig altid når hun hilser, sætter sig med hovedet ned i jorden, kryber, smider sig på ryggen så de kan se hun ikke vil noget ondt osv.) Hun ville nok ikke ryste det af sig og gå videre med hovedet højt.
Så nu hilser jeg yderst sjældent på andre hunde, for mine har efterhånden så mange dårlige oplevelser med løse hunde osv. at de går i defensiv med det samme. Engang imellem møder vi dog nogle hunde som de gerne vil hilse på og så får de selvfølgelig lov, hvis den anden hund er rolig og ejer giver lov.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.165
Kom og mød pigerne, de rundbarbere heldigivs ikke alt med en puls som visse andre hunde gør.
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.057
Sally undveg de første sekunder, råbte røv tilbage og træk til siden, men til sidst satte hun selv gebisset i nakken.
Og lidt stolt og glad bliver man da når man selv kan råbe sin hund væk i sådan en eskaleret situation. Og heldigvis for det!
Nu vil jeg lige lægge sidste touch på sovsen og stegen
Den sidste kommentar var selvfølgelig ikke til jer
sep 2013
Normalt holder ejere godt fast i deres hunde eller kalder dem ind lynhurtigt når en Black/Tan hun kommer gående. Men de her padder var så langt væk at der ikke engang kunne kommunikeres, så de havde nok ikke reageret på lopper, rabbies eller andre røver historier
Jeg aner faktisk ikke engang om der måtte være huller i hunden, og ej fik vi udvekslet oplysninger. De gik videre så snart hunden kom tilbage og så vendte vi om.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 262 Svar: 7.962
Øv hvor en træls oplevelse Johnny, der findes desværre idioter alle steder, og dem slipper vi nok aldrig af med
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
sep 2013
sep 2013
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.489
sep 2013
sep 2013