Øko-Nytårsforsæt {{forumTopicSubject}}
Normalt er jeg ikke typen der sætter nytårsforsæt, da jeg allerede er slank, stærk og lækker
Men i løbet af året har jeg lagt op til at ville spise mere økologi og spise mindre kød/animalsk produceret mad generelt.
Det skal ikke være fanatisk, men 70-90% af mit animalske indtag skal gerne være fra Øko-produkter.
Jeg har valgt økologi når der feks ikke har været den store prisforskel, eller et nedsat produkt pga snarlig udløb og lagt i fryseren.
Der må godt være manipuleret med produktionen i et balanceret omfang. Men det er jo uhyr vanskeligt at styre rundt i det - Så økologi bliver det nok. Men er der nogen der kender til gårde hvor det "foregår således"?
Men, men, det er jo nemt at sætte det op så lyserødt. Det også skal give mening lidt mening økonomisk, deraf en af grundende til mindre kød generelt.
Der må være flere der har gjort samme tanker og handlinger. Hvordan får man mest for sine penge? Hos en lokal? I supermarkedet?
Jeg har ikke noget imod at dyr skal slagtes, og den sidste stund behøver ikke være en dans på roser. Det er livet undervejs der betyder noget - for mig.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Min kæreste trives sundhedsmæssigt i maven meget bedre uden kød i hverdagen, og så ka jeg købe lidt økokylling hvis jeg synes jeg mangler lidt.
Jeg spiser så stadig kødpålæg til frokost og kæresten fiskepålæg.
For os er en anden fordel ved kassen, at vi spare tid og slipper for planlægning af maden, indkøb og dermed impuls køb.
Vi bor egentlig med flere økogårde i området, og det ville være lidt billigere at købe noget grønt direkte der. Men så skal andre ting købes i butikkerne.. Så ryger overblikket og det ville kræve mere overskud fra min side, også for at gøre maden varieret og spændende og det har jeg bare ikke til hverdag. Og besparelsen er virkelig ikke ret stor.. Og slet ikke hvis der så ryger diverse lort i indkøbskurven.
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
Søren, skal sådan en ikke have masser af vand så?
maj 2008
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
maj 2008
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
maj 2008
Men det er naturligvis op til een selv at afgøre, men kom ikke og sig, at du ikke var advaret
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Har desuden købt en del øko-kød hos Coop.dk til en fornuftig pris (og god kvalitet).
Hvis dyrevelfærden er i højsæde for dig, er jeg sikker på at FB er et godt sted at lede (er ikke selv på FB). Da man kan købe sig ind på anparter af slagtedyr, som går ude og har det godt. Jeg har bl.a haft købt 1/2 gris, som er opvokset i en skov her på Lolland, via en veninde som har FB.
Øko-Nytårsforsæt