705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Mathilde A
Mathilde A
Følger: 16 Emner: 1 Svar: 3

Hund er jaloux på nye marsvin Hund er jaloux på nye marsvin

Hej??

Vi har en stor hvalp på 7 md blanding af labrador, chefer, Bull mastiff og rottweiler.
Nu har vores mindste søn fået to marsvin for en uge siden og Freddy som hunden hedder kan simpelthen ikke være i sin egen krop fordi han så gerne vil lege med dem.. han ligger og piber foran buret og er lidt voldsom når de sidder hos os.. Han får selvfølgelig lov at hilse på dem men han vejrer 40 kg og derfor lidt voldsom for de to små svin.. nogen der har erfaring med sådan en familiesammenføring?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund er jaloux på nye marsvin
  • #1   27. dec 2017 Tror jeg ville stoppe med, at lade hunden hilse på marsvinene.
    Den får succes ved at ligge og piver ved buret, og så er det en ret stor hund. Det er for usikkert for de små dyr smiley

• #2   27. dec 2017 Han er ikke jaloux og han vil ikke lege.
    Han er en hund. Endda af en blanding med lidt af hvert i genetikken.
    Jeg ville droppe alt om at sætte sådan en hund sammen med marsvin og læse op på byttedrift og jagtinstinkt.
    Om et halvt års tid skal du bare se løjer. Da vågner alle instinkter.

• #3   27. dec 2017 enig med krøllet, det må være ret stressende for de små ... har ikke noget bud på hvordan man gør, men jeg ville nok øve hunden til at ignorere dem, altså belønne den ved at flytte fokus fra dem og til jer eller noget andet ... og så opgive drømmen om at det skal udvikle sig til et venskab mellem dyr af så forskellig str. og art ....

• #4   27. dec 2017 @ malene, ja hvis ikke ulykken er sket inden ...

• Mathilde A
    Mathilde A Tilmeldt:
    dec 2017

#5   27. dec 2017 1000 tak for svar..
    jeg vil prøve den strategi at belønne ham for at ignorere dem.

• Mathilde A
    Mathilde A Tilmeldt:
    dec 2017

#6   27. dec 2017 Og ingen ulykke er sket smiley

• #7   27. dec 2017 Nu har i lige fået marsvinene, og hunden er ung, så han skal også lige finde ud af, hvad de nye er beregnet til. Når det så er sagt, så er det NU han skal lære at omgåes dem. I skal være konsekvente, og han skal under ingen omstændigheder have lov til, at ligge ved buret og pibe. Det stresser ikke bare marsvinene, men også hunden. Han skal IKKE hilse på marsvinene, når han er ophidset og voldsom. Han skal kun have lov til at hilse på dem, når han kan være rolig. Hans reaktion skal tages alvorligt, for det kan lynhurtigt gå galt, også selvom hunden måske ikke gør det med vilje.

• Mathilde A
    Mathilde A Tilmeldt:
    dec 2017

#8   28. dec 2017 Hej Camilla. Tak for din besked, jeg har et lille håb om at de en dag måske være i stue sammen smiley tænte derfor også det skulle være mens han er hvalp. Det er fedt at få nogle godt råd.

• #9   28. dec 2017 For hvis skyld skal de være i stue sammen?

For mig lyder det til at være en katastrofe waiting to happen. Hunden er ikke jaloux, den ligger og kigger på det, der er et naturligt byttedyr for den. Den er spændt, klar og ivrig.

Jeg ville holde dem hermetisk adskilt og heller ikke lade hunden være i nærheden af buret uden overvågning.

• #10   28. dec 2017 Sådan reagerede min gamle hund, da vi passede et marsvin. Og der var ingen tvivl om, at hun ville have slået den ihjel, og sikkert også ædt den, hvis hun havde fået chancen. Et eneste sekund, hvor vi ikke var obs. og den ville have været død ...

Det der går galt ...

• #12   28. dec 2017 Jeres hund piber og ryster ikke fordi den er jaloux og vil lege - den ser udelukkende en lækker portion mad foran sig, og det er den ivrig efter at få tænderne i.

Vi passede marsvin på et tidspunkt, og Dumle reagerede netop som du beskriver din hund gør. Jeg har aldrig haft så stresset en hund før!
    Hun kunne slet ikke slappe af, stirrede konstant på marsvin buret, og hvis de begyndte at løbe, fløj hun op, og kastede sig mod buret.

Vi blev nødt til at lukke marsvinene ind i et lille rum for sig selv, hvor Dumle ikke kunne komme. Hun har ganske enkelt for meget jagt instinkt.
    Og vi tilbyder aldrig at passe marsvin igen smiley

Nogle hunde bliver vant til marsvin, Saga var lidt nysgerrig i starten, men blev lynhurtigt ligeglad.
    Men hun har heller intet jagt instinkt i sig, modsat Dumle og din hund, så jeg ville passe virkelig meget på, og overveje om ikke det er bedst at holde dem adskilt.
    At holde dem sammen tænker jeg blot er super stressende for både jeres marsvin og hund.

• #14   28. dec 2017 Ja, det er en normal reaktion, udfra hundens instinkter, men instinkter kan arbejdes med. Ja, så er der nogle hunde der aldrig lærer det, men der er da intet galt i, at gøre forsøget.

Jeg har selv haft en DSG/JRT, som gerne tog mus ude ved hestene, og jagtede katte, hvis hun kunne slippe afsted med det. Derhjemme boede hun sammen med alverdens småkravl, uden at stresse det mindste, og hun kunne uden problemer lades alene med dem, hun rørte dem IKKE. De var en del af hendes familie, og sådan var det bare, for det sørgede jeg for at lære hende, efter hun desværre fik fat i min kaninunge som stor hvalp.

• #16   28. dec 2017 Jeg havde marsvin da jeg fik min cocker, så han har været vant til dem fra starten af.
    Om det gør en forskel ved jeg ikke, men han har altid været rigtig sød overfor dem. Men han lærte også reglerne fra starten af.
    Ja han var da mega nysgerrig, så i starten blev deres åbne bure lukket fordi han kravlede ind til dem.
    Men han lærte hurtigt, at man skulle være rolig omkring dem. Idag er han stadig rigtig glad for dem smiley
    Min første cocker var også rigtig sød ved marsvinene. Selv når de rendte rundt på gulvet.
    Jeg vil bare sige, at det kan lade sig gøre. Men det er måske nemmere når hunden er helt lille, og er vokset op med dem.

• #17   28. dec 2017 #15 Og lige præcis derfor, bør hunden lære at omgåes de dyr der bor i hjemmet. Fejl kan ske, især med børn i huset. At moren så klart burde have holdt på sit nej, når nu hunden IKKE var vant til dyr i hjemmet, det er så noget andet.

• #19   28. dec 2017 Jeg har haft marsvin i .. bom bom.. hold nu fast 32 år on and off.. og har passet hunde i vildskab, har overtaget voksne hunde der ikke var vant til smådyr , har 7-9-13 aldrig mistet et marsvin til en hund eller andre dyr (vi har også kat).
    Og mine står hvor vi andre også er.
    Men man kommer selvfølgelig ikke sovende til det.

• #20   28. dec 2017 Ziva er 8 måneder labrador og jeg kæmper med hendes jagtinstinkt. Hun skal bruges til jagt men der er strengt forbudt for at jage selv hvilket hun meget gerne vil. Hun har fanget en due fordi jeg ikke tog hende seriøst nok som lille hvalp. Hun følger meget gerne sporene af markmus men uden held. Min søsters hund fanger dem ofte.

Jeg tror det er nemmere at træne mod deres jagtinstinkt med noget der ikke bliver slået ihjel hvis hunden glemmer at høre efter når der bliver kaldt. Det kan dog godt lade sig gøre.

• #22   30. dec 2017 Sådan er det at have en hund med jagt instinkt.

Køb en Grosser, den elsker alle dyr.

Eneste undtagelse er fluer og edderkopper. De skal bare dø! smiley

• #23   30. dec 2017 taget igår da marsvinene fik nyt hø..

profilbillede
  • #24   30. dec 2017 Vores gamle lab var så blid og tålmodig over for alt og alle vi præsenterede hende for, kattekillinger, kaniner, marsvin, ællinger, kyllinger, lam, heste - vitterligt alle levende væsner, dét på trods at hun var en ihærdig jagthund.
    Tror det handler meget om hundens individuelle sind.

Nova ville aldrig nakke et dyr under opsyn (hun er generel også meget blid og forsigtig, men bliver utrolig ivrig), men var hun på egen pote ville hun stensikkert nakke enhver fugl, mus eller høne, hvis muligheden opstod.

Kommentér på:
Hund er jaloux på nye marsvin

Annonce