Hund er jaloux på nye marsvin Hund er jaloux på nye marsvin
Hej??
Vi har en stor hvalp på 7 md blanding af labrador, chefer, Bull mastiff og rottweiler.
Nu har vores mindste søn fået to marsvin for en uge siden og Freddy som hunden hedder kan simpelthen ikke være i sin egen krop fordi han så gerne vil lege med dem.. han ligger og piber foran buret og er lidt voldsom når de sidder hos os.. Han får selvfølgelig lov at hilse på dem men han vejrer 40 kg og derfor lidt voldsom for de to små svin.. nogen der har erfaring med sådan en familiesammenføring?
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Den får succes ved at ligge og piver ved buret, og så er det en ret stor hund. Det er for usikkert for de små dyr
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.837
Han er en hund. Endda af en blanding med lidt af hvert i genetikken.
Jeg ville droppe alt om at sætte sådan en hund sammen med marsvin og læse op på byttedrift og jagtinstinkt.
Om et halvt års tid skal du bare se løjer. Da vågner alle instinkter.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.823
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.823
dec 2017
Følger: 16 Emner: 1 Svar: 3
jeg vil prøve den strategi at belønne ham for at ignorere dem.
dec 2017
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 431
dec 2017
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
For mig lyder det til at være en katastrofe waiting to happen. Hunden er ikke jaloux, den ligger og kigger på det, der er et naturligt byttedyr for den. Den er spændt, klar og ivrig.
Jeg ville holde dem hermetisk adskilt og heller ikke lade hunden være i nærheden af buret uden overvågning.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.309
Det der går galt ...
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 641
Vi passede marsvin på et tidspunkt, og Dumle reagerede netop som du beskriver din hund gør. Jeg har aldrig haft så stresset en hund før!
Hun kunne slet ikke slappe af, stirrede konstant på marsvin buret, og hvis de begyndte at løbe, fløj hun op, og kastede sig mod buret.
Vi blev nødt til at lukke marsvinene ind i et lille rum for sig selv, hvor Dumle ikke kunne komme. Hun har ganske enkelt for meget jagt instinkt.
Og vi tilbyder aldrig at passe marsvin igen
Nogle hunde bliver vant til marsvin, Saga var lidt nysgerrig i starten, men blev lynhurtigt ligeglad.
Men hun har heller intet jagt instinkt i sig, modsat Dumle og din hund, så jeg ville passe virkelig meget på, og overveje om ikke det er bedst at holde dem adskilt.
At holde dem sammen tænker jeg blot er super stressende for både jeres marsvin og hund.
feb 2005
Jeg har selv haft en DSG/JRT, som gerne tog mus ude ved hestene, og jagtede katte, hvis hun kunne slippe afsted med det. Derhjemme boede hun sammen med alverdens småkravl, uden at stresse det mindste, og hun kunne uden problemer lades alene med dem, hun rørte dem IKKE. De var en del af hendes familie, og sådan var det bare, for det sørgede jeg for at lære hende, efter hun desværre fik fat i min kaninunge som stor hvalp.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.834
Om det gør en forskel ved jeg ikke, men han har altid været rigtig sød overfor dem. Men han lærte også reglerne fra starten af.
Ja han var da mega nysgerrig, så i starten blev deres åbne bure lukket fordi han kravlede ind til dem.
Men han lærte hurtigt, at man skulle være rolig omkring dem. Idag er han stadig rigtig glad for dem
Min første cocker var også rigtig sød ved marsvinene. Selv når de rendte rundt på gulvet.
Jeg vil bare sige, at det kan lade sig gøre. Men det er måske nemmere når hunden er helt lille, og er vokset op med dem.
feb 2005
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.467
Og mine står hvor vi andre også er.
Men man kommer selvfølgelig ikke sovende til det.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Jeg tror det er nemmere at træne mod deres jagtinstinkt med noget der ikke bliver slået ihjel hvis hunden glemmer at høre efter når der bliver kaldt. Det kan dog godt lade sig gøre.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.812
Køb en Grosser, den elsker alle dyr.
Eneste undtagelse er fluer og edderkopper. De skal bare dø!
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 240 Svar: 9.467
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 51
Tror det handler meget om hundens individuelle sind.
Nova ville aldrig nakke et dyr under opsyn (hun er generel også meget blid og forsigtig, men bliver utrolig ivrig), men var hun på egen pote ville hun stensikkert nakke enhver fugl, mus eller høne, hvis muligheden opstod.
Hund er jaloux på nye marsvin