Nytårs middag til kræsne piger {{forumTopicSubject}}
Vi skal holde nytår for et vennepar, venindes mor og lillebror, og vi søger stærk inspiration, da både jeg og veninden er fortrinsvis kræsne.
Veninden spiser ikke frugt og grønt (kartofler undtaget), moren spiser ikke peberfrugt, selleri, peberrod og chili og jeg spiser ikke gerne fisk eller andre saltvandsprodukter (tun undtaget) eller selleri og champignon.
Vi skal have en forret, en hovedret og en dessert, hvor det er muligt at vælge frugt og grønt til og fra.
Selv har jeg tænkt:
Forret - enten:
1. Tunmousse (med/uden majs)
2. Tarteletter + hønsekødsfyld (med/uden ærter og gulerødder)
3. Mini omeletter lavet i en cupcake form med eget ønsket indhold
Hovedret: Et godt stykke kød m. kartofler, sauce og så grøntsager eller en god salat som tilbehør (er ikke særlig kreativ på dette punkt).
Dessert: Hjemmelavet daim/mandel/nutella is med råcreme og frugt som tilbehør, pyntet med toffifee og friske bær (der kan pilles af) (med mindre en anden kan komme med en bedre topping).
Det skal gerne være noget meget simpelt, da vores køkken er lille, og vi ingen opvaskemaskine har.
Bedre forslag end mine egne, modtages meget gerne.
Isen ved vi dog er et hit blandt alle, så den er rimelig sikret.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
sep 2017
Følgere: 525 Emner: 138 Svar: 10.255
Forretten synes jeg er lidt tam, med mindre alle kan lidt tun (selv hader jeg tun!). Jeg ville selv lave en lille anretning med friske asparges omviklet med bacon og noget lækkert brød.
Hovedretten elsker alle, ikke så meget at sige til det. Jeg er ret vild med Lidl's kartoffel/ostegratiner, og de egner sig så godt til et lækkert stykke kød. En salat som alle kan lide, er babysalat med ristede mandler, pinjekerner og edamamebønner. Jeg plejer at putte almindelige grønne bønner i også. Lækkert og sprødt!
Desserten er jeg bare misundelig på
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Haha, hvorfor tror du jeg søger inspiration?
#2 A med Bomstærk og Tykke
Haha, godt at høre at vi ikke er de eneste. Men nu du siger det, så spiser jeg heller ikke rå asparges, pinjekerner og edamamebønner
Vi er en køn forsamling.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
Vi har gjort det sådan i en del år i min familie, da ikke alle tåler / spiser det samme
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
Alternativt noget rødvinsfondue, hvor mulighederne er rimeligt åbne.
Hvorfor besvarer jeg dette? Jeg kender ganske meget til kræsne piger
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 109
aug 2008
Følgere: 1079 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Bananer .... snegle .... østers .... blodpølse .... ymer- tykmælk- kærnemælk .... roquefort
Ellers kan jeg spise alt andet.
Så jeg er nem at invitere til middag ... ( hvis I skulle få lyst ) ...
Jeg har desværre ikke nogen gode ide'er til din middag ( de andre HAR skrevet det ) ...
Nytårs middag til kræsne piger