{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Nytårs menu, hjæææælp! {{forumTopicSubject}}

Hej skønne HG'er
Jeg mangle desperat input til årets nytårs menu.
Jeg kan godt li og kan godt lave mad, så må gerne være lækkert uden at være mechelin.

Vi bliver 6 voksne (en vegetar, der dog spiser fisk) og 3 børn.

Forret er på plads (tror jeg nok)
Rødbede marineret torsk med allehånde og Fennikelfrø
Og
Varmrøget laks rørt med creme fraiche , kapers og dild

Hovedret er her jeg mangler hjælp!
Skal kunne laves i forvejen eller store dele af det.
Skal ikke være portionsanrettet, men heller ikke "bar e" en gryderet.
Ordentlig tilbehør så vegetaren føler sig tilgodeset. Men må gerne være kød.
Smagfuldt til den lækre side. Må gerne imponerer og se godt ud.

Dessert
Overvejer baked Alaska, men andre bud er også velkommen, da det kniber med fryser plads.

Hvad skal I ha? Hvad ville I gerne have?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårs menu, hjæææælp!
  • #1   27. dec 2017 Jeg skal have hamburryg med grønlangkål osv. Det er tradition så det skal vi have smiley
    Dog første år jeg selv skal lave det.

Et par år holdt jeg det med min daværende kæreste, hvor vi fik tykstegs bøffer.
    Da vi var ved hans mor var det roastbeef, så det kunne man måske også, der er det da muligt med nogle flødekartofler eller lækre bagte kartofler med noget krydderi og så en god salat. smiley

Til natmad skal jeg have tunmouse (undskyld hvis det er stavet forkert) med rejer og flutes smiley

• #2   27. dec 2017 Forret: Blinis med caviar, pisket creme fraiche (selvfølgelig 38% ) , rødløg og dild...evt lidt pil selv rejer med dild mayo

Hovedret: Stooooor grillet ribeye, braiseret fennikel, bønner med bacon, sweet potato fries og Madagaskar pebersauce

Dessert: ??? Jeg er ikke til dessert, så tror vi nøjes med chips og massere af hjemmelavet hvidløgsdip

Som gæst ville jeg blive vældig glad, hvis der blev serveret intervalstegt marmoreret okse- eller kalvefilet...men jeg er også vældig glad for kød smiley

• #3   27. dec 2017 Vi spiser oste og papas. Så er der til frokosten de næste dage også.
    Og køber nok noget is til dessert.

• #4   27. dec 2017 Vi skal have samskuds gilde. Jeg skal have forret og desset med. Og det bliver en fiskeplate, med grillet jomfruhummer, røget ørred, røget kulller, og nogle rejer. Dertil to slags dip og rugbrødschips og små sprøde brød.
    Hovedretten bliver noget kød, hasselbagte kartofler, sovs og grønt.
    Dessert bliver enten brownie eller blødende chokoladekage med is og hinbærskum.

• #5   27. dec 2017 Vi skal have sushi, sushi også lidt mere sushi smiley

Og cheesecake til dessert! smiley

• #7   27. dec 2017 Vi skal have Gateau Marcel til dessert. Den kan sagtens laves dagen i forvejen og man kan jo pynte den lækkert. Jeg skal ikke kunne udtale mig om smagen, da det er 1. gang jeg skal lave det og smage det. Jeg tænker at vi skal have en god vaniljeis til og frisk frugt.

• #9   28. dec 2017 Vi skal - som alle de tidligere år - have raclette smiley vi liner en masse op hele vejen ned af bordet, så folk ikke skal sidde og vente på at der bliver plads smiley bordet er proppet med alt muligt mad, så der er noget for enhver. Med tilbehør ved siden af.

Så er der ingen der skal stå længe ude i køkkenet, og gæsterne har en fest rundt om bordet og vi bruger længe på maden smiley

Jeg spurgte ellers i år om der var ønsker om nogle mere fancy retter.. men NEJ gæsterne vil have raclette igen i år smiley
    Dejlig nemt at lave mad til 10 mennesker smiley

Så også en helvedes masse hjemmelavet kransekage, slik, drikkevarer mm.

• #10   28. dec 2017 Hasselback, ikke hasselbagte smiley

Undskyld!

• #11   28. dec 2017 Vi skal have raclette da en ikke er super glad for kød og så er det nemt og hyggeligt også med børn. Den sunde udgave af fondue jeg er vokset op med og savner.

Det er ret meget mad så vi kører uden forret og dessert. Eller der er kransekage kl 12

• #12   28. dec 2017 Vi skal have glaseret hamburgerryg med grønlangkål og brune kartofler. Sådan er det når vi er hos svigermekanikken. Jeg vil dog hellere have noget andet. Når vi holder nytår hos os selv bliver der gerne gjort lidt ekstra ud af det. Sidste år fik vi til forret kammuslinger med noget hindbærsirup og tigerrejer i filolkurve. Hovedretter var noget indbagt rådyrfilet og krondyrmedaljoner med tilbehør jeg ikke husker. Dessert har sikkert været noget chokoladekage med flydende midte og hjemmelavet is. Og hjemmelavet kransekage selvom jeg ikke selv spiser det. Jeg elsker at gå og forberede sådan noget og gøre lidt ekstra ud af det. Så det er lidt kontrastfyldt når der hvert andet år bliver sat en gryde med grønlangkål på bordet med hamburgerryg, og en købt islagkage til dessert. Det smager godt - jeg er bare mere til noget andet. smiley

• #13   28. dec 2017 Vi skal have en halv hummer med hvidløgssmør hver til forret, lammekølle med grønkålsalat (med pastinak, valnødder og æble) og hjemmebagt hvidløgsflute til hovedret og så en kage med hvid chokolade mousse til dessert smiley Ingen af os er til kransekage, så den skipper vi.

• #16   28. dec 2017 Før maden-snack til dronningens tosse-tale:
    Tappernader man kan dyppe div. kiks og grøntsagsstænger i.
    Nødder og chips.

Forret:
    Citronmarineret røget laks (det er også lidt andet i marinaden)
    Lidt asparges på tallerkenen er der også.
    Dertil dildcreme og et groft stykke brød.

Hovedret:
    Langstidsstegt vilsvinekølle.
    Under stegen i ovnen kommer der så en bradepande med kartofler, søde kartofler, gulerødder, og hvad vi nu eller lige gider smide i. Væsken derfra bruges som sovs.
    Som tilbehør laver manden en eller anden salat med kikærter, bønner og feta
    Ah ja - og så sprødbagte pastinakchips til.

Dessert:
    Her springes der virkelig let henover desserten, da det ikke har vores interesse.
    Det bliver bare 2 forskellige købte iskager.

• #17   29. dec 2017 Forret: Grillet hummer med dild og citronsmør.
    Hovedret: Andebryster med lakridsglace og rødkålssalat.
    Dessert: Citron/limefromage.

Forslag til din hovedret kunne være en lammekølle, med en lækker spinatsalat og hasselback kartofler, samt en tunbøf til vegetaren.

Kommentér på:
Nytårs menu, hjæææælp!

Annonce