4.200 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

hævet over snuden??? hævet over snuden???

Lidt akut forvirret spørgsmål!

I dag efter jeg har været ude i et par timer med min veninde, kommer jeg hjem (det var her til aften for ikke at skabe forvirring, ved en halv 8 tiden) og Uffe har en lidt hævet snude, altså ikke selve snuden, men sådan lige over snuden?
min kæreste siger han ikke aner hvorfor, for der er ikke umildbart sket noget der kunne skabe det?

Man kan røre, og trykke han er fuldstændig ligeglad og han har ingen problemer med at trække vejret, dyrlægen siger vi skal vente og se til i morgen netop fordi han ikke er generet.

som mange nok ved mødte han en tæve i løb og det har påvirket ham lige siden med piven, og søgen, så kan ikke lade værre med at tænke om det kan være det der har skabt hævelsen? altså overbelastning af næsen fordi han piver sådan??

tænker også om Gustav han have hakket ham en over tuden, men der er ingen mærker og når man lyser ham i næsen er der fri passage så der sidder heller ikke noget fast.
selve hævelse stedet er heller ikke misfarvet eller noget altså snuden ser helt normal ud, bortset fra den underlige lille bule over snuden

prøver lige at tage et billede, men her er lidt mørkt, så det er svært at se, for igen det er ikke fordi den er enorm eller dobbelt så stor den er bare lidt hævet?

han er ellers glad, frisk og spiser og jeg er bare lidt nervøs og forvirret smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hævet over snuden???
  • #1   20. okt 2017 her er lidt billeder

profilbillede
  • #2   20. okt 2017 hmm smiley

profilbillede
  • #3   20. okt 2017 eller måske han har smadret hovedet ind i noget?
    amen jeg ved det virkelig ikke men er virkelig bekymret smiley
    hader den der "vent og se til i morgen"

• #5   20. okt 2017 Jeg har set det når mine har fået et bi- eller hvepsestik. Der er jo både bier og hvepse nu, med det lune vejr og nedfaldsfrugt. Det burde vist være for sent på året til hugorm.

Jeg ville give en antihistamin, just in case, og så sove med det ene øje åbent i nat smiley

• #6   20. okt 2017 altså de har ikke været ude mens jeg har været væk, men hvor kan man få antihistamin på det her tidspunkt? for så kører jeg da afsted efter noget bare for en sikkerheds skyld!

holder også meget øje med ham for bryder mig virkelig ikke om det! smiley

• #7   20. okt 2017 Kan du måske på tankstationer

• #8   20. okt 2017 Batdog, det er vagtdyrlægen der blev kontaktet, bor på landet så de skal kører ud på klinikken for at se på ham og der bliver der jo så sagt vent til i morgen så kan ikke egang bare møde op, uden at have ringet først og tvunget dyrlægen til at kører ud på klinikken

er det allergi middel??

• #9   20. okt 2017 Altså da jeg havde en hund der hævede over snuden kæmpede 2 dyrlæger kl. 2 om natten for at redde hende fra at blive kvalt fordi alt lukkede til pga. allergisk reaktion. hun havde slanger i begge næsebor og i halsen.. ..jeg ville ikke turde tage chancen.

• #10   20. okt 2017 #9 hvor længe gik der fra hun hævet til det blev akut?
    der er gået fra halv 8 til nu og vil uden tvivl ikke miste ham på den ene eller anden måde?!?! smiley

• #12   20. okt 2017 Hvis der sker en alvorlig reaktion, kommer den inden for en halv times tid. Lige med bid fra hugorme kan der gå længere tid, fordi det ikke er en allergisk reaktion, men en nedbrydning af vævet, som skal transporteres til hjertet. Men igen, hugorm er usandsynligt.

Jeg ville altså tage det roligt-ish, men det er jo ikke min hund. Jeg ville smutte på tanken efter noget Alnok eller lignende allergimedicin, og som sagt holde godt øje de næste timer.

Min schæfer blev stukket første gang i poten, og heldigvis var der ingen reaktion. Derfor kunne jeg tage det nogenlunde roligt da hun noget tid efter blev stukket i halsen.

Corgien er blevet stukket på læben og næsen nogle gange, og der har ikke været andet end hævelse (og ynk).

God bedring smiley

• #13   20. okt 2017 Der gik et par timer prøver lige at finde billederne.. de er ikke gode, men de er der.. 2 sek.

• #16   20. okt 2017 Normalt:

profilbillede
  • #17   20. okt 2017 Og allergisk reaktion:

profilbillede
  • #18   20. okt 2017 tænder er hvide og tandkød er en pæn lyserød farve så igen alarm der
    jeg kigger lige mit lager igennem for tror faktisk jeg har noget alnok liggende ved jeg har medrol og onisor (robenacoxib) men det er hvis ikke til allergiske reaktioner, så hvis jeg ikke finder alnokken så smutter jeg altså forbi en tank station eller apotek!

altså hvis du sætter hånden for snuden trækker han vejret ud af næsen så ja

måske det ikke er så slemt men må da indrømme jeg våger over ham som en høgh smiley

• #20   20. okt 2017 puha det ser ikke godt ud smiley
    Uffes snude er kun hævet det der stykke lige ved næsen resten af snuden er normal størrelse

amen jeg er møg bekymret! smiley

• #21   20. okt 2017 nej de ser helt normale ud, heldigvis da!

• #22   20. okt 2017 jeg kører efter alnok nu for en sikkerheds skyld er simpelthen ved at gå ud af mit gode skin smiley

altså næsen er ikke hævet mere siden kl halv 8 så det er vel godt? smiley

• #24   20. okt 2017 Mailo har en gang også pludselig været hævet præcis samme sted, jeg valgte at tage et billede og se tiden an, dagen efter var det væk igen. Han havde på ingen måder ændret adfærd, og det var ikke ømt når vi rørte ved det.

• #25   20. okt 2017 så har jeg henter alnok, men nu er jeg lidt i tvivl om en halv eller en kvart pille???

• #27   21. okt 2017 Alnok er ca. 1 mg. pr. kg. hund,

• #28   21. okt 2017 Bandit valgte at fange en hveps engang, han endte med at blive stukket i munden.
    Som man kan se på billedet er den ene side større end den anden.

profilbillede
  • #29   21. okt 2017 årh bette pus! smiley

vi har givet ham en halv alnok nu med lidt bøf så han bliver lidr forkælet! smiley
    der er stadigvæk ingen tegn på hævelsen bliver værre, han kan trække vejret og vi er ude og lege lidt nu så alt virker okay!
    håber hævelsen aftager sig smiley !

• #30   21. okt 2017 Ved Bandit forsvandt hævelsen i løbet af nogle dage. smiley

• #31   21. okt 2017 puha rart, det alnok har fået hævelsen til at fortage sig lidt så han er ikke nær så hævet som tidligere!

tusind million gange tak for hjælpen! smiley det er virkelig rart at se sådan en halv lille pille hjælpe! så kan jeg i hvert fald ånde lidt igen!

• #32   21. okt 2017 Det ligner et bistik eller en hævelse under huden fra fx en anden hunds hjørnetand, der har punkteret huden og skabt blødning og irritation i vævet.

• #33   21. okt 2017 hvis det var en bi heller en hvepsestik. så have den nok været mere hæve i ansigtet. vores labber Sif. hund var blive stikke af en hveps som hvalp og ligne en frank bulldog i hovedet. det kan være et myggestik smiley heller en bums

• #35   21. okt 2017 vi gav ham en halv alnok igen i morges, stadigvæk hævet men mindre end i går!
    så det ser bedre ud smiley
    han er stadigvæk upåvirket og løber glad rundt og leger, vi må stadigvæk godt røre og kigge uden det genere.
    dyrlægen siger det kan være et myggestik eller insekt bid af en art men at han ikke mener der er grund til bekymring og vi bare fortsat skal observere ham og sikre os det ikke hæver mere
    så er mere tryg i dag! sov også med ham alene i stuen og har tænkt mig at gøre det igen i nat!

• #37   21. okt 2017 Charli - LIGE PRÆCIS! stakkels Uffe er blevet vækket flere gange i nat af en panikslagen mor der tror han er ved at dø smiley er han dog aldrig! han kan selvfølgelig heller ikke trække vejret med lyd hele natten

er måske lidt hønemor og alt for pylret, men har aldrig oplevet sådan noget før, så jeg tror jo bare han falder om og dør, hvilket han selvfølgelig ikke gør!!

jeg vil møgforkæle ham ekstra og give ham en halv pille igen senere og håbe det forsvinder snart smiley

• #39   21. okt 2017 kæmpe krammer til dig smiley <3

og selvfølgelig til alle andre i søde dejlige hg'ere som hjalp os igennem i går! smiley

• #40   21. okt 2017 Er der nogle der ved hvor længe der må gå mellem han får en halv pille?
    han fik en her i morges og hævelsen har lagt sig rigtig fint, stadigvæk en lille bule men slet ikke noget nær i går!
    dog vil jeg gerne give ham en halv mere her til aften for en sikkerheds skyld, men er faktisk lidt i tvivl om hvor mange han må få D:

• #41   22. okt 2017 OPDATERING PÅ SNUDEN!
    Den er ikke længere hævet i dag yaaay smiley

men kan da tydeligt se hvad der har skabt hævelsen nu!
    han har fået et hak i snuden mest sandsynligvis af Gustav (stakkels Uffe)

så der er et lille sår nu, som jeg ikke har kunne se fordi Uffes mule normalt er ret lyserød så farven var ikke en bekymring da næsen hævede

han er glad tilfreds og renser nu næsen istedet hvilket han ikke klager over, så får han selvfølgelig massere af kærlighed og møs! smiley

• #42   23. okt 2017 det er der dejligt at han er på benene igen smiley frisk

Kommentér på:
hævet over snuden???

Annonce