{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.260 visninger | Oprettet:

Andre med skæleksem? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste herinde med denne lidelse-Seboroisk dermatitis?

Vil gerne høre hvad i bruger af kosttilskud, for at forbedre håret?

Jeg har utrolig tyndt hår i forvejen, og føler at væksten er stoppet.

Har googlet lidt, der anbefales lidt forskelligt. Men i hvert fald silica ekstra fra bertelsen.

Kan se at føtex har en fra lekafarm, til kun 45 kr. Er den mon god nok?

Der anbefales også et tilskud der hedder priorin, kender i det?

Når det er værst, så får jeg skæl i øjenbrynene, lige over næsen samt revne på øjenlåget, der svier. Er ikke god nok til at bruge creme og shampoo ofte nok.a

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre med skæleksem?
  • #3   7. okt 2017 Altså synes ikké min hovedbund kløer, grunden til at jeg kløer mig til blods tiltider, er nok mere stress-dårlig vane og stereotypisk adfærd.

Men jeg er træt af ørevoks, pga eksem er det sådan noget tørt noget, og nu får jeg hug, men fjerner det med en hårnål....ellers kommer der for meget.

• #4   7. okt 2017 "og nu får jeg hug, men fjerner det med en hårnål"
    Der tager du helt fejl. Du får frontspark, leverhug, hestebid og flyveskaller. Køb dog en øreskyller før du rager (mere af) hjernen med ud smiley

• #5   7. okt 2017 Har vist raget for meget hjerne ud allerede- øreskyller? Er det ikke kun hos lægen man kan det?

Og tak for din kommentar, hahaha smiley

• #7   7. okt 2017 Tak smiley sådan en må prøves...

• #8   7. okt 2017 Gummibolden er effektiv, især hvis man en ½ times tid inden skylningen har dryppet et par dråber rapsolie el. i øregangen. Den, der smør' godt, kør' godt smiley

• #9   7. okt 2017 Har et par gange fyldt vand i øret, og siddet lidt, inden jeg begyndte at grave, men har vist da bare opløst hjernen smiley smiley

Det har aldrig faldet mig ind at søge efter en øreskyller

• #10   7. okt 2017 Ja smørelse må der til- det er æk godt uden smiley

• #12   7. okt 2017 Min søn får samme shampoo, men han har ikke en egentlig diagnose på, hvad han har. Han får store skæl lignende området i hårbunden, som ikke er skæl. Nærmere en slags eksem? Hans hår er dog ret kraftigt og vokser fint.

• #13   7. okt 2017 Olien skal blot løsne snasket, så du kunne principielt anvende WD-40, hvis din hud føler for det smiley

• #15   7. okt 2017 Jamen mit er jo ikke snasket, det er tørt som skæl.

Den onde, det kunne godt være samme eksem. Måske det er værd at få undersøgt. Hvad angår håret, så er det nok forskelligt fra person til person, jeg har altid haft tyndt fint hår smiley

• #16   7. okt 2017 Okay Salla. Da jeg skrev snasket, så var mere for beskrive noget, som jeg ikke ville blande i min hjemmegjorte müsli smiley Når nu snasket er tørt, så giver det endnu mere mening at løsne det med olie.
    vh doktor Søren

• #17   7. okt 2017 Det lyder lidt som det samme. Heldigvis havde han ikke en stor plamage i nakken denne gang. Normalt når han har været ved frisør, dukker der en stor plamage op i nakken af ham. Det er helt tørt, klør og ligner skæl, når det ligger på tøjet.

Hans lærer blev ved med, at det var skæl, og at han skulle have skælshampoo, men det gør det blot værre. Og ja, den lærer er ret træls indimellem, for hun vil gerne blande sig i alt. smiley

• #18   7. okt 2017 Jeg bruger nizoral, når min hovedbund går amok. Det virker fint. Døjer dog med ører og rundt om næsen, men der har jeg ikke fundet nogen løsning endnu.

Har skruet ned for mit indtag af yoghurt og spiser i stedet mere fisk til frokost, og det har hjulpet sådan overordnet set, men får stadig eksem i især ører.

• #20   7. okt 2017 Nizoral var også det jeg fik, da jeg fik diagnosen i sin tid smiley ang kosten, det giver fin mening. I følge det jeg har fundet på nettet

• #21   7. okt 2017 Min mand har seboroisk eksem. Det eneste der hjælper ham er nul stress og smøre med olie.

• #22   7. okt 2017 5# hilsen et ørebarn, der ikke engang tør bruge en vatpind - jo det er fornuftigt at skylle øre. Jeg har to af samme formål. De koster ingen ting. Du kan trygt vælge den store - der kan du få mere kraft på strålen.

Ørelægen har en speciel en, der virkelig kan skylle igennem - men deres kan også lave skade på trommehinden. Apotekets er meget mild, og tager ofte nogle skyl inden det hele er ude.

Jeg synes det er nemmest at skolde vasken, fylde den med lunkent vand (det skal være den "kolde ende" af den lunkne skala føler jeg for, håndklæde om skuldrene, tøm sprøjten for luft og sug vandet ind, hæld hovedet 45'c til højre og skyld venstre øre en 2-3 gange. Gentag i den anden side.

Det er nærmest risikofrit, og nærmest umuligt at gøre forkert, da jeg antager du ikke banker nålen helt ind til trommehinden og trykker til smiley

• #23   7. okt 2017 Jeg tager kosttilskudet Biotin.
    Det får mit hår til at vokse utroligt hurtigt. Jeg har altid haft problemer med at få håret langt, men ikke længere smiley

• #24   7. okt 2017 Følger lige med i denne tråd, jeg venter nemlig på at at skulle til både hud og ørelæge, da jeg har ekstrem kløe i mine øre, og lægen kan se noget eksem af en art, og min hovedbund klør helt afsindig og skæller, og så får jeg også sår og fortykkede hudflager , der er mistanke om psoreasis begge steder, men ja nu må vi se hvad hud og ørelæge siger.

Jeg får desuden også skål i mine øjnbryn, og der bliver ofte rødt.

• #26   7. okt 2017 Indica: Jeg er ved at blive sindsyg af kløe både i øre og hovedbund, og så er der så den ekstra nederen ting, at min fibromyalgi gør at det gør PISSE ondt når jeg klør mig, og det stråler ud i nervebanerne.

Så jeg er sådan set ligeglad med hvad begge læger finder ud af, jeg håber bare de kan finde en løsning så jeg slipper for alt den kløe og dermed smerte.

Skal til ørelæge på tirsdag, hudlægen er først d. 29 November.

• #28   7. okt 2017 Haha, mit problem er heldigvis "kun" øre og hovedbund, det i øjnbrynene syntes jeg ikke klør, det ser bare ikke særlig pænt ud med alt det skæl smiley

Min mor og mormor har også klør i ørene, men jeg er efterhånden ret sikker på det ikke er samme problem vi har, for min mormor får sådan nogen dråber hun kun må bruge 2 gange om måneden, og hun kan gå flere måneder uden at brge dem, så godt virker de på hende. Jeg prøvede det så, og ja mine øre kløede altså helt vildt allerede samme aften smiley

Min mor har lige været hos lægen med hendes, og lægen mente det var noget eksem der så gav ekstra ørevoks. Så hun fik nogen dråber, og skulle så komme dagen efter og få skyllet ørene, og nu klør hendes øre ikke.

Min læge siger jeg ikke har mere voks end man normalt har, så ja det er i hvert fald ikke der mit problem er.

Jeg erkender gerne at jeg ind imellem gør det total fyfy og bruger en vatpind til at klæ med, for jeg bliver simpelthen så depserat ind imellem.

Kommentér på:
Andre med skæleksem?

Annonce