430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

dele glæde! dele glæde!

Halløj alle sammen smiley
jeg har et rigtigt stort behov for lige at dele min glæde og positive oplevelse!

og vil rigtig gerne høre jeres glæde og positive oplevelser! smiley

Uffe og mig har jo længe gået og søgt "hundevenner" som han kan adfærds træne med
da han er ubeskriveligt bange for fremmede hunde og kan være udreagerende

det har været rigtigt svært for enten har hundende været for store, for frembrugsende eller så har ejer været utryg (forståeligt nok, selvom han heldigvis aldrig har bidt)

har dog en kammerart med en jack russel tæve som sagde han med glæde ville hjælpe..
jeg var selvfølgelig nervøs som altid men for fanden jeg er stolt og så glad nu!

det er anden dagen i dag vi har mødtes og gået en tur samt leget og WOW

I går var Uffe MEGET bange for hende og reagerede med knurren og hapsen ud efter hende, og han havde nok lagt hende ned fik han chancen
vi gik en tur og han fik snuset hende godt bagtil og det endte med de legede godt i haven til hun skældte ham ud aå var han ikke helt tilfreds men det var ikke voldsomt, vi sluttede mens legen var god!

i dag ligger vi ud med at mødes på gå tur, Uffe gøer af hende de første par meter men var opsøgende hvis ikke hendes hoved var mod ham, hun fik tissede lidt og han fik snuset og stoppede med at gø, og begyndte faktisk at logre med halen!

så snusede han hende bagtil og hun fik lige en hurtig møsser, men han bliver utryg når hovedet kommer hen til hans
vi går videre og går hjem og slipper hende løs i haven
jeg har ham i snor men løber rundt med dem, de får hilst ordenligt på hinanden og snurrere nærmest i rundkreds for at snuse til hinandens bagdel smiley

han kommer så af snoren for han har ikke givet udtryk for andet og de løb og legede i 1 time og 20 min før de begge var så trætte vi sagde godnat!

han accepterede hun markerede da han blev for nærgående og han accepterede hendes pind var hendes UDEN at blive angst eller vred

han er helt død nu mentalt (forståeligt nok)
men WOW jeg værdsætter både ejer af Coda og Coda selv smiley

det er så stort at Uffe får de gode oplevelser med en fremmede hund og på sigt kommer han til at have en ny god lege ven smiley

glæder mig til i morgen eller fredag for at se hvor langt han er nået der og om han mon kan undgå at gø af hende overhovedet!

amen det er ubeskriveligt hvordan det føles at have fundet et match til den slags træning!

ved godt at på sigt skal han møde flere end hende, men et skridt af gangen!
det hele kommer forhåbenligt med tålmodighed! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dele glæde!
  • #3   5. okt 2017 AG- han har været uheldig som hvalp da han først blev placeret i et helt forkert hjem smiley
    så først en episode med en stor schæfer tæve som gik fuldstændig amok på ham, og efterfølgende 2 labber som har været utroligt voldsomme og frembrugsende
    så han er simpelthen bare blevet bange forståeligt nok!

altså jeg ved ikke om problemet nogensinde forsvinder helt med fremmede hunde desværre, og han fungere heldigvis godt i flokken herhjemme og kan også "invitere" fremmede tæver hjem, uden han bliver panisk

det er heller ikke fordi jeg forventer at han skal kunne med alle andre hunde!

men vil gerne han kan være i rum med en fremmede hund uden at blive skræmt fra vid og sans, det er jo ikke rart for ham at han tror alle vil æde ham smiley

så måske det hjælper lidt at han møde nogle søde hunde som viser ham det er okay, så han kan få et lidt mere åbent "sind" og bliver mere selvsikker i situationer hvor der lige er en ny fremmede hund smiley

Kommentér på:
dele glæde!

Annonce