{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

Nalah's ''mor''
Nalah's ''mor''
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 33

Schæfer/Labrador søskende søges! {{forumTopicSubject}}

Nellie og Nalah leder efter sine søskende!

Nellie og Nalah er schæfer/labrador blandinger.
Nogle hvalpekøbere har fået at vide, at de er 50% schæfer/50% labrador, imens andre er blevet informeret om, at de er 25% schæfer/75% labrador. Dog har alle hvalpe sammen mor og er født samme dag ??

Der har fra avlers side været mange løgne fortalt, som først kom frem i lyset, da vi to ejere af Nellie og Nalah ganske tilfældigt fik kontakt igennem en gruppe på facebook, og Nalah (den brune) har efterhånden bøvlet med en del sygdom, trods hvalpene kun er 5mdr.!

Vi søger efter søskende til vores hunde, så vi kan finde frem til, om andre har oplevet problemer fra samme avler.

Avler bor i Sæby og har haft en del blandingskuld - hun er også DKK opdrætter, og har mange racehunde som hun udstiller.

PS. Hun ER meldt til DKK! De holder øje med hende, og det er ikke første gang, de har fået henvendelser på hende ift. ikke ordentlige forhold osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer/Labrador søskende søges!
  • #1   14. sep 2017

profilbillede
  • #2   14. sep 2017 De skal ikke bare holde øje, de skal simpelthen smide hende ud! Det er jo stik imod klubbens regler. Man må ikke avle blandinger når man er DKK opdrætter. Man kan nemlig ikke både blæse og have mel i munden.

• #3   14. sep 2017 Det er mig, der har meldt hende til DKK. Jeg er Nellies ejer.
    De sagde bare, at de ville tage på uanmeldt besøg. At de havde været der før. De sagde, at de ville gøre hende opmærksom på, at forholdene ikke er OK, og så skulle jeg sende alt, jeg havde, der kunne bekræfte mine anklager.
    Det gjorde jeg, og de var rigtig glade for, at jeg havde meldt det til dem, og så informerede de mig om, at de godt var klar over, at der foregik noget deroppe, og at de holdt øje med dem i forvejen.

• #4   14. sep 2017 Trist bekendtskab.
    Taberen er altid hundene.

• #5   14. sep 2017 Ja, det er super trist.
    Hun lyver om orme- og loppebehandling.
    Hun lyver om foder, så hvalpene blev udsat for brat foderskifte.
    Hun lyver om, hvem forældrene er. Og hun fjerner morhunden fra hvalpene, før de er 8 uger.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #6   14. sep 2017 er hvalpen i startindlægget, og hvalpen i kommentarerne fra samme kuld? smiley

• #7   14. sep 2017 Ja, de er så smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #8   14. sep 2017 vildt, troede det var to forskellige blandinger, og at hvalpen på billedet i startindlægget var noget rottweiler blanding smiley

• #9   14. sep 2017 Nej. De er helt samme kuld. De har mange ligheder faktisk - både ved udseende og personlighed. De følger også hinanden størrelsesmæssigt smiley

• #10   14. sep 2017 I har lært på den hårde måde, at man skal se sig rigtigt godt for, før man handler hund.

• #11   14. sep 2017 Kan schæfer/lab give de farver som den brune har på første billede?

• #12   14. sep 2017 Ja, åbenbart smiley

• #13   14. sep 2017 Bare lige for at springe ind - Ja, de kan godt give de farver Labradoren bærer ofte tan points og brindle under deres solide farve. Det bliver bare ikke udtrykt pga. manglende udtryk fra A-locus.

- Håber I finder ud af noget! hun bør helt klart smides ud!

• #14   14. sep 2017 Det ved jeg godt, man skal, Malene, men når man står overfor en hvalp, man har forelsket sig i, fordi kemien er perfekt, og den er af den blanding, man ønsker. Plus man bliver løjet direkte op i fjæset, og når hun faktisk virkede rigtig sød og som en, der ved første øjekast gjorde det hele af kærlighed, så er det svært.

Det er altid nemt at være bagklog. Faktum er, at jeg har fået lige præcis den hund, jeg ønskede mig, men det gør ikke avlers forretning i orden.

Jeg føler mig ikke snydt eller føler, at jeg har fået en hund, der er et dårligere "køb" end andre hunde. Tværtimod synes jeg, at jeg har fået den dejligste firbenede ven, men når man finder ud af, hvilke forhold hun egentlig er vokset op under og med tanke på alle de andre hvalpe, avler igennem tiden bringer til verden ved skamavl, så synes jeg, at der bør sættes en stopper for det. For det er hundene, der bøder for det i sidste ende, og det er ikke okay.

• #15   14. sep 2017 Tak for forklaringen, Alexandoria, så har jeg en forklaring at bruge, når folk sår tvivl smiley

Jeg vil gøre alt for at stoppe hende!
    Jeg har også været i dialog med dyrlægen, der kommer hos hende. Han blev ret sur og har også haft fat i hende (de kender hinanden en smule privat).

• #17   14. sep 2017 Basset Hounds.

• #18   15. sep 2017 Godt nok en skam at i har støttet sådan noget smiley Hvordan kan det egentlig være, hvis man må spørge?

• #19   15. sep 2017 Fordi vi ikke kendte til sandheden? Vi fandt først ud af det, da vi ved et tilfælde fik kontakt med hinanden, og de ting, vi hver især havde set og fået at vide, ikke passede sammen.

• #20   15. sep 2017 @11: Rent genetisk kan det ikke udelukkes 25% schæfer/75% labrador eller 50% schæfer/50% labrador giver de farver som de to hvalpe har. Det erbare ikke ligefrem supersansynligt rent statistisk smiley Hvalpene er tydeligt begge med tanfarvede aftegn og de har også brindle. Den brune farve kunne godt forekomme ved en 25% schæfer/75% labrador. 'Brindle tan-points' - som de to hvalpe tydeligt har er beskrevet en enkelt gang i et renracet labradorkuld (DKK stamtavle) i DK. Det kendes derudover bl.a. fra Tyskland og USA. Der nedlægges selvvfølgelig avlsforbud på sådanne hunde, idet de jo er fejlfarvede. Det er forholdsvist sjældent at de gener forekommer i labrador og schæfer findes heller ikke i brindle. Pudsigt nok er brindle en forholdsvis hyppig farve at finde på 'schæferblandinger'. Hvilket nok snarere er et udtryk for at der er tale om blandinger af blandinger smiley Det lyder heller ikke somom opdrætter ligefrem er helt fin i kanten - for at sige det pænt - så der kunne jo snildt være puttet alt muligt andet med i gryden smiley

• #23   15. sep 2017 Mette:
    Jamen jeg ved det sgu ikke. Jeg er snotforvirret. Jeg er dog ekstremt glad for Nellie, og jeg ville ikke bytte hende for noget som helst andet i verden. Hun er det skønneste, blide og kærlige væsen fyldt med spilopper. Det er desværre bare ikke i avlers fortjeneste. For hun er ligeglad med, hvor hun sender hvalpene hen.

Jeg afviser heller ikke, at der er andet i hundene, for Nellie er ualmindeligt lille, synes jeg, ift. den blanding hun er. Jeg tror MAX, at hun kommer op på 22kg.

Jeg ved det ikke. Jeg er også lidt ligeglad med, hvad hun er blandet af. Jeg ville ikke være ligeglad, hvis det viste sig, at hun var en helt anden blanding, end det jeg ville have. Jeg er ligeglad, fordi det er tydeligt, at der både er schæfer og labrador i hende. Er der andet i hende, er det virkelig lidt, og så skinner det ikke igennem hos hende smiley

• #24   15. sep 2017 Mikes mor:

Tusind tak smiley De er også super skønne og dejlige, og jeg ved, at Cille elsker Nalah lige så højt, som jeg elsker Nellie smiley

Men det, avler har gang i, er ikke okay smiley
    Jeg ved dog ikke, om hun er lukket ned, for jeg synes ikke, at jeg har set hende have hvalpe til salg i nogle måneder nu?

• #25   15. sep 2017 Alle labradors er genetisk at/at, altså har tan points og er regelmæssigt også brindle. K-locus tillader bare ikke udtryk af A-locus, men det gør schæfere til gengæld - Der er teorier om, at schæferens saddel faktisk bare er udvidede tan points, så nej, jeg vil faktisk ikke mene, det er usandsynligt.

• #26   15. sep 2017 Alexandoria: Det kommer du simpelthen til at sende mig nogle links omkring smiley
    Det er ikke det jeg har fundet smiley

• #27   15. sep 2017 http://www.doggenetics.co.uk/black.htm

her forklares K(KB) og kbr.
    Hvis hunden er K, så udtrykkes A-locus (hvor tan points, saddel og zobel er) ikke. Det kræver kun én kopi af K for at hunden er solid. Det er normalt for labradors at være fx K/K.

For at brindle kan udtrykkes skal K ikke være til stede, da kbr (brindle) og k er recessive. En brindle hund er kbr/kbr eller kbr/k Om det er en brindle point eller fuld brindle afhænger af om hunden er at/at eller ay/- på A-locus.

Jeg læste et studie om labradors værende at/at i alle de testede individer i undersøgelsen, men at det bare ikke var udtrykt pga. K.

Jeg har spurgt i den genetik gruppe, hvor jeg i sin tid læste om det, om de kan finde det. Google var ikke til hjælp.

• #28   15. sep 2017 Samme side som jeg oftest bruger. Det jeg ikke rigtigt kan finde er det med at labrador hyppigts skulle bære tan-points og brindle smiley Spændt på om du får svar i gruppen, så vil jeg da gerne vide hvad de siger smiley

• #29   15. sep 2017 Der er i hvert fald en, der vil grave en halvgammel artikel frem, som helt sikkert er den, jeg har læst.
    Men fordi man sjældent tester for A-locus på labradors er det ikke altid nemt at finde det i offentligt skue.
    Der sidder dog flere derinde, der arbejder indenfor farvegenetik og genetik i hunde, så de ved, hvad de taler om.

• #30   15. sep 2017 Som der er blevet skrevet, vidste vi desværre ikke hvordan det hele forholdte sig, før vi fik snakket sammen omkring vores hvalpe, og hvad vi havde observeret og snakket med avler om.

Det er mig der har haft mange problemer med min hvalp, den brune lækkerhed, og derfor vil jeg rigtig gerne vide om andre med hvalpe af dette kuld, har haft samme problemer.

Jeg elsker min hund og ville ikke bytte hende for noget i verden, men puha hvor giver det grå hår at være fanget i midten af sådan en sag, med en halv syg hund! smiley

• #31   15. sep 2017 Mette: Jeg har ikke selv adgang til statistikken, men en har kopieret dem for mig fra myDogDNA.
    De har testet over 100 labradors, og 97% af dem var at/at.
    A-locus kan jo ikke bare være tom, selvom den ikke udtrykkes. Enkelte var a, recessiv sort, og nogle var ay, zobel. Men langt størstedelen er altså tan pointed, som bare ikke udtrykkes pga. K.

• #33   15. sep 2017 Alexandoria: Det var nyt for mig og ganske interessant smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #34   15. sep 2017 Holde øje med. Altså forsætter det bare. Bryder man reglerne på den måde,så er det ud. Så længe hun kan bruge sit DKK mærke er det med til at give en falsk tryghed.

• #38   16. sep 2017 Ikke forældrene til disse hunde

• #39   22. jan 2018 Stadig AKTUELT!
    Nalahs søster, Nellie har nu også fået konstateret slem HD og står overfor en aflivning.

Kommentér på:
Schæfer/Labrador søskende søges!

Annonce