28. okt 2014 Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.621
Ivar-opdatering til de nysgerrige. {{forumTopicSubject}}
Flere af jer har spurgt til Ivar både i tråde, i statusser og i pb'er, så her er lige en kort opdatering (jer der har læst det løbende på hans Facebookside må springe over ) :
Det går langsomt, men sikkert, fremad med Ivar.
Lungebetændelsen er han heldigvis helt ovre.
Det holdt hårdt og forløbet tog lidt over en måned.
Efter Ivars trommesyge har jeg været meget påpasselig med frisk (og vådt) græs, så han er stadig under indgræsning, men det skrider fremad og han har ikke længere ondt i maven.
Han kommer på fold et par gange om dagen og så slår vi græs til ham med leen, som han får i indheningen.
Ivar havde jo haft dårlig mave siden han kom hjem fra dyrehospitalet og pludselig slog det mig, at det kunne være, at han ikke kunne tåle korn / kraftfoder, som de var begyndt at give ham på dyrehospitalet, trods vi havde sagt, at han ikke var vant til det.
I samråd med dyrlægen tog vi kraftfoder og korn fra Ivar og allerede efter 1½ dag var hans afføring meget meget bedre og der har ikke været optræk til splatter-mave siden da.
Ivar er ved at blive fravænnet menneskekontakt.
Han er bestemt ikke tilfreds, men det er for hans eget bedste, til når han en gang kommer over til flokken; så han ikke søger folk ved hegnet.
Det er kun mig der klapper, nusser og håndterer ham og det i meget begrænset omfang, så det er også hårdt for mig...
Livet går altså sin stille gang i Ivar-land og hovedpersonen er lige så sød og kærlig som altid - også selvom han nu vejer over 200 kilo.
Foto fra i dag, hvor han legede "tyren Ferdinand".
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.018
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.621
At gå fra at have puttet med ham mange mange timer om dagen til næsten ingen kontakt..... Det er næsten hjerteskærende.
Det er kun fordi jeg ved, det er det bedste for ham, at jeg kan holde til det.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1426 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.707
okt 2014
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
Dejligt det går godt
mar 2011
Og sikke et skønt billede
okt 2014
Jeg kommer til at savne ham heeeeelt enormt. Og selvom jeg har en hel yorkiebande at hygge med (+ alle de andre dyr), så bliver der meget tomt.
Ivar har fyldt rigtig rigtig meget i mit liv det sidste halve år og vil altid være en del af mig, på flere plan: <3
mar 2011
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 30 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.597
Men men men, hvad skal Ivar når han er blevet stor ?
Kan du godt spise ham når du har været så tæt knyttet til ham ?
okt 2014
Når han kommer over til flokken, må jeg ikke nærme mig de første 3-4 uger, da han vil søge mig i stedet for de andre okser, så jeg må gå tur med kikkerten og følge med på afstand.
Ivar skal gå som naturplejer indtil han bliver gammel.
Normalt bliver tyrekalvene slagtet når de er 2 år gamle, men Ivar er kastreret, så han får lov at gå som klubbens "maskot".
Hans far blev 12 år gammel (første individ af racen født i DK) og blev til hakkekød. Han smagte fantastisk.
Om jeg kan spise Ivar ..... Umiddelbart ikke, men når han bliver gammel nok og ikke kan mere, så kan det da godt være vi bliver "forenet" for en stund.
Jeg vil gerne have Ivars horn når han ikke er mere, ligesom vi har et af farmand Balders horn.
Ivar-opdatering til de nysgerrige.