1.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Katrine  R
Katrine R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

varm hund i taske varm hund i taske

Hej,

Jeg skriver herinde, da jeg vil hører om der er nogle af jer der har et ide, erfaring eller godt råd til hvordan man kan køle en hund af i bussen.

Lidt om hunden:
Hunden er en cavalier king charles spaniel, han er altid med sin ejer.
Når han skal- med i til de daglige ting er det i bussen i hans taske.

Problemet er at han får det rigtig varmt når han er med i bussen i forårs/sommer perioden, selvom der efterhånden er prøvet diverse metoder til at få ham afkølet.
- Køle elementer fra fryseren pakket ind i et viskestykke som han kunne ligge på.
- Våd og kølig viskestykke, som han har haft over sig.
- kølig vand på ørerne.

Busturen varer ca. 20-25 min.

Hun prøver bedst muligt ikke at tage bussen når solens er skarpest, men det er ikke altid det er muligt.
Klipning er ikke en mulighed.

SÅ! Dejlige og kloge hunde elskende mennesker!
Sidder i med et godt råd så være ikke bange for at komme med det!
Alt tages i mod med kyshånd smiley

Mvh katrine.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  varm hund i taske
  • #1   28. jul 2017 Har du hørt om køledækken og kølehalsbånd? Evt. et af de mindste kølemåtter?

• #2   28. jul 2017 Hvad med nogle af se køletæpper man kan købe til hunde?

• #4   28. jul 2017 Jeg droppede tasken meget hurtigt. Kunne slet ikke køle ham ned.

Til gengæld er gulvet i bussen dejlig køligt!

profilbillede
  • #5   28. jul 2017 Er vi sikre på at hunden sveder?
    Tungen ude af halsen er lige så gerne et tegn på stress. Og det ER da stressende at sidde i en taske i en fyldt bus.

• #6   28. jul 2017 Hvis det kun er et problem forår/sommer, så lyder det da ikke som stress?

• #7   28. jul 2017 Jo da, for hver gang man tilføjer et ekstra element, øges stressniveauet.
    Stress kan være både positivt og negativt, kortvarigt og langvarigt.

Det er fuldstændigt normalt at en hund stresser af at være i en fyldt bus. Det vil jeg ikke tilskrive kun varmen. For det har jo ikke været varmt varmt denne sommer.
    TS kan prøve et køledækken, men hvis hunden stadig halser, så er det tydeligt at det er situationens sammensætning, der udløser det, og ikke temperaturen.

• #8   28. jul 2017 Jeg forstår godt din pointe. Og det KAN være tilfældet.

Men du antager, at bussen er fyldt, det behøver ikke at være tilfældet.
    Og stress giver flere symptomer end blot "tungen ud af halsen". Det lyder som om ejeren bruger meget tid med sin hund, så han ville vel lægge mærke til andre tegn også?

Da Bodhi var hvalp og i taske blev tasken virkelig varm! Køleelemter tager toppen, men ikke mere. Det er jo et lukket rum, og hunden selv afgiver så meget varme, at selvom rumpen er kold, er resten af kroppen ophedet.
    Så han kom ud af den og siden har der ikke været nogen tungen-ud-af-munden reaktion.
    Så for mig virker det helt ligetil at problemet er, hvad de tror, det er.

Det kunne være han skulle prøve med en taske, som kun har net i siderne? Ved ikke, om det findes.

• #9   28. jul 2017 Læg et køletæppe i bunden af tasken og giv hunden et kølehalsbånd på.

Og som andre siger, er du sikker på, at det ikke er stress ?
    For der burde da være air con i bussen, det var det for mange år siden da jeg kørte bus.

Jeg ville nok slet ikke transportere min hund i en taske, men hellere betale for at få den med og så kan den ligge på gulvet i bussen, hvor det ikke er så varm og slappe af.

• #13   28. jul 2017 Jeg ville nok være meget obs på evt. stress i bussen, da det kan være meget ubehageligt for en hund, at komme med i bussen. (alt efter omstændighederne)
    Jeg ville så vidt muligt, undgå bybusser (jeg bor i Århus), men tage de blå busser. Så ville jeg tusind gange hellere, betale en børnebillet til hunden, end jeg ville smide den i en taske.
    Håber mit svar var brugbart.

• #14   28. jul 2017 Anni: Busser kan være VOLDSOMT varme om sommeren, så man nærmest ikke kan trække vejret.

Og til det med ikke at have hunden i tasken, nogen steder har man altså bare ikke det valg, der SKAL hunden være i en taske hvis den skal med bussen, med mindre det er en servicehund. Sådan er det f.eks her i Århus i bybusserne, hunde SKAL være i en taske, ellers må den ikke komme med.

• #17   28. jul 2017 Nu skal hunden jo ofte være i taske i bussen for overhovedet at komme med.

Hvad med en kølevest? Den køler på brystkassen og burde kunne køle ned i 25 minutter.

Jeg har nogle gange pelsdyret med i bussen om sommeren. Det hjælper at sætte ham på gulvet mellem fødderne i stedet for på skødet

• Katrine  R
    Katrine R Tilmeldt:
    jul 2017

#18   29. jul 2017 hej igen!
    Tusind tak for alle svarene, de er gode!

Han skal desværre i en taske i bybusserne i århus - han må ikke komme ud af tasken (heller ikke hvis man køber en billet)

Jeg ved ikke det der med stress, for tit kigger han ud af vinduet imens de kører... ellers så ligger han med lukkede øjne.

De køletæpper, veste m.m. bliver de våde? Hun har haft en køletæppe en gang - men når det kølede ned blev det vådt og der var vand på hele hunden og over det hele.

• #19   29. jul 2017 Hurttas kølevest er kold, fordi den lægges i koldt vand, som så fordamper lige så stille

• #20   29. jul 2017 Du kan få køletæpper, som ikke skal i vand.
    Der er en form for gel i dem, som aktiveres og køler når hunden ligger på dem.
    De er ret gode og ikke så dyr.

https://www.hooked4pets.dk/shop/koele-underlag-til-19164p.html

• #21   29. jul 2017 Er der en mulighed for at tage en blå bus? Istedet for bybus?
    Det ville jeg i al fald gøre, om ikke andet, så for hundens egen skyld... smiley

• Katrine  R
    Katrine R Tilmeldt:
    jul 2017

#22   29. jul 2017 hun tager blå bus når det er muligt - men det er det desværre ikke særlig ofte smiley

Kommentér på:
varm hund i taske

Annonce