varm hund i taske {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg skriver herinde, da jeg vil hører om der er nogle af jer der har et ide, erfaring eller godt råd til hvordan man kan køle en hund af i bussen.
Lidt om hunden:
Hunden er en cavalier king charles spaniel, han er altid med sin ejer.
Når han skal- med i til de daglige ting er det i bussen i hans taske.
Problemet er at han får det rigtig varmt når han er med i bussen i forårs/sommer perioden, selvom der efterhånden er prøvet diverse metoder til at få ham afkølet.
- Køle elementer fra fryseren pakket ind i et viskestykke som han kunne ligge på.
- Våd og kølig viskestykke, som han har haft over sig.
- kølig vand på ørerne.
Busturen varer ca. 20-25 min.
Hun prøver bedst muligt ikke at tage bussen når solens er skarpest, men det er ikke altid det er muligt.
Klipning er ikke en mulighed.
SÅ! Dejlige og kloge hunde elskende mennesker!
Sidder i med et godt råd så være ikke bange for at komme med det!
Alt tages i mod med kyshånd
Mvh katrine.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Til gengæld er gulvet i bussen dejlig køligt!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Tungen ude af halsen er lige så gerne et tegn på stress. Og det ER da stressende at sidde i en taske i en fyldt bus.
jan 2017
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Stress kan være både positivt og negativt, kortvarigt og langvarigt.
Det er fuldstændigt normalt at en hund stresser af at være i en fyldt bus. Det vil jeg ikke tilskrive kun varmen. For det har jo ikke været varmt varmt denne sommer.
TS kan prøve et køledækken, men hvis hunden stadig halser, så er det tydeligt at det er situationens sammensætning, der udløser det, og ikke temperaturen.
jan 2017
Men du antager, at bussen er fyldt, det behøver ikke at være tilfældet.
Og stress giver flere symptomer end blot "tungen ud af halsen". Det lyder som om ejeren bruger meget tid med sin hund, så han ville vel lægge mærke til andre tegn også?
Da Bodhi var hvalp og i taske blev tasken virkelig varm! Køleelemter tager toppen, men ikke mere. Det er jo et lukket rum, og hunden selv afgiver så meget varme, at selvom rumpen er kold, er resten af kroppen ophedet.
Så han kom ud af den og siden har der ikke været nogen tungen-ud-af-munden reaktion.
Så for mig virker det helt ligetil at problemet er, hvad de tror, det er.
Det kunne være han skulle prøve med en taske, som kun har net i siderne? Ved ikke, om det findes.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.466
Og som andre siger, er du sikker på, at det ikke er stress ?
For der burde da være air con i bussen, det var det for mange år siden da jeg kørte bus.
Jeg ville nok slet ikke transportere min hund i en taske, men hellere betale for at få den med og så kan den ligge på gulvet i bussen, hvor det ikke er så varm og slappe af.
feb 2015
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 66 Svar: 385
Jeg ville så vidt muligt, undgå bybusser (jeg bor i Århus), men tage de blå busser. Så ville jeg tusind gange hellere, betale en børnebillet til hunden, end jeg ville smide den i en taske.
Håber mit svar var brugbart.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Og til det med ikke at have hunden i tasken, nogen steder har man altså bare ikke det valg, der SKAL hunden være i en taske hvis den skal med bussen, med mindre det er en servicehund. Sådan er det f.eks her i Århus i bybusserne, hunde SKAL være i en taske, ellers må den ikke komme med.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Hvad med en kølevest? Den køler på brystkassen og burde kunne køle ned i 25 minutter.
Jeg har nogle gange pelsdyret med i bussen om sommeren. Det hjælper at sætte ham på gulvet mellem fødderne i stedet for på skødet
jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tusind tak for alle svarene, de er gode!
Han skal desværre i en taske i bybusserne i århus - han må ikke komme ud af tasken (heller ikke hvis man køber en billet)
Jeg ved ikke det der med stress, for tit kigger han ud af vinduet imens de kører... ellers så ligger han med lukkede øjne.
De køletæpper, veste m.m. bliver de våde? Hun har haft en køletæppe en gang - men når det kølede ned blev det vådt og der var vand på hele hunden og over det hele.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.466
Der er en form for gel i dem, som aktiveres og køler når hunden ligger på dem.
De er ret gode og ikke så dyr.
https://www.hooked4pets.dk/shop/koele-underlag-til-19164p.html
feb 2015
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 66 Svar: 385
Det ville jeg i al fald gøre, om ikke andet, så for hundens egen skyld...
jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
varm hund i taske