{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Hunde i sommerhusområder {{forumTopicSubject}}

Kæft man kan få lov til at føle mange ting når man kommer til mine svigerforældres sommerhus grunde : forarget, sur, forundret! Folk med deres hunde der uden snor og uden ansvar får lov til at vade ind på andres grund, pisse og andet og samtidig aggressivt komme løbende imod ens egen hund på egen grund, der er i snor for andre grunde. Jeg synes det er ret respektløst. Og grunden til jeg laver dette opslag er fordi min hund er en udfarende schæfer mix, så når andres mindre hunderacer farer ind på svigers grund, er min eneste bekymring; hvornår jeg skal aflive min hund på grund af hundeloven og andre hundeejere uansvarlighed og respektløshed. Så, tag ansvar og respekter andres ejendom. Hold din hund i snor!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde i sommerhusområder
  • #5   28. jul 2017 Sæt et lille hegn om jeres egen forhave, så er det problem løst.
    Symbolværdien er nok til at folk holder bedre fast i deres hunde.

• #8   28. jul 2017 Øøj Trine jeg ville skisme være ked af, at have mine hunde med på camping, hvor folk vader ind over ens plads..

Min den ene kunne godt komme til at smage på et barn, eller andet hvis hun bliver forskrækket smiley

• #10   28. jul 2017 Lens,
    Det lyder fair nok, egentlig.

Vi har en schæfer i området, som er ekstremt kønsaggressiv. Ejeren har den stejlende i snoren helt strammet op, når andre hunde går forbi. Hun råber på afstand, hvilken vej jeg har tænkt mig at gå, så hun kan gå en anden retning.

Hun er en lille størrelse og kæmper for at holde fast i den.

Jeg forstår ikke, hvorfor hun ikke giver den mundkurv på, når de er ude. Jeg ved godt, det er drastisk, men hun (og alle os andre hundeejere) er jo ræd for, om den går på en anden hund. Der skal ikke ret meget til, før det går galt. Hvis hun en dag ikke har ordentligt fat eller ikke på forhånd ser, at der er en hund i området.

• #11   28. jul 2017 Egentlig synes jeg, at man som hundeejer har det ansvar, at man skal foretage de nødvendige forholdsregler, hvis man har en hund, der er usikker/agressiv etc.

Det betyder for vores vedkommende, at når vi er på camping, så sætter vi et lille hegn op - vores den ene elsker alt hvad der kommer forbi, uanset art, mens den anden er usikker overfor nogle enkelte mennesker, og bliver hun presset, så ved jeg, at hun undtagelsesvis kan finde på at reagere/markere. Det sker formodentlige ikke, da det som sagt er ganske få, men better safe than sorry.

Det samme har vi gjort, når vi har lejet sommerhus, hvis ikke det har været indhegnet. Købt en enkelt rulle trådhegn på stedet (koster under 100 kr.) og haft hegnspinde med hjemmefra. Så har de fået lidt frirum omkring terrassedøren og vi har mere ro i maven, da vi ved, at de respekterer hegnet.

• #12   28. jul 2017 Hvad med at købe en vandpistol og lade den med vand iblandet hjortetaksolie. Skyd den løse hund med den.

Men få det ikke på fingre eller tøjet selv, det stinker, som i STINKER!

• #14   28. jul 2017 Ja selvfølgelig. Men hvis det gentager sig efter at man pænt har frabedt sig deres hund i ens have, så smiley

Man kan også bruge vand fra syltede rødbeder, hvis det er lyse hunde smiley

Men ja, start med at få gang i en dialog med ejerne.

Kommentér på:
Hunde i sommerhusområder

Annonce