Advokat Advokat
Jeg er kommet i en virkelig følelsesladet situtation. Min mor blev syg for 4,5 md.siden og udviklede i den forb. en frontallapdemens i sin tidlige start. Dvs. hendes korttidshukommelse er svækket - udover hendes helbred. En meget meget lang historie kort. Jeg har en hjerneskadet bror, der er meget letantændelig og nem at påvirke negativt. Samtidig er han dybt jaloux, så min mors bror har pustet til ilden, skabt situationer, smedet breve og plantet ideer om at jeg stjal fra min mor. Dette er kulmineret og min bror helt uden for pædagogisk rækkevidde nu. Så slår denne 77 årige bror til og søger værgeskab over min mor. Han ønsker at formidle hendes bolig og smide hende på plejehjem. Min mor ønsker det ikke, men husker som sagt dårligt mht. korttidshukommelse og kan let hylles ud af den - hvilket han har misbrugt mere end en gang. Han er snu, manipulerende, grisk og vil hende det slet ikke godt. I og med han har søgt værgeskab, er hun allerede umyndiggjort af kommunen. Jeg har ikke tilgang til de dokumenter og begrundelser hvormed han søger. Samtidig betyder det åbenbart intet for et økonomisk - som formynderisk/personligt værgeskab, at han er insolvent, konen ejer alt, han har lånt himmelråbende beløb af min mormor, ejer intet og gået konkurs over 5 gange. Han har ikke deltaget i min mors pleje eller besøgt hende og faktisk tidligere afvist at hjælpe hende og derudover i årevis været fløjtende med hendes lungesygdom. Det var en meget kort udlægning af en rædselsfuld historie om en letantændelig hjerneskadet bror, en kynisk, pengegrisk beregnende morbror (Den ene datter har slået hånden af ham, den anden kan ikke holde ham ud, da han altid taler om sig selv og taler om penge - han er besat af penge.)
Jeg har knoklet røven ud af trusserne i 4,5 md. for at hjælpe hende, passet hendes pengesager, arrangeret møder og skaffet plejhjem (annulleret nu), kørt for hende, holdt liv i hende mv. Jeg har 4 fuldmagter fra hende og kan tilsyneladende ikke anvende dem i og med omtalte kyniker har søgt værgeskab. ! Jeg har tlf.samtaler, videooptagelser der alle udtrykker hvad hun ønsker. Intet kan bruges i statsamtet.
Jeg har brug for en advokat! Men kan ikke betale en til de priser, de tager. Findes der en fond, der kan hjælpe? Kender nogen herinde nogen, der er advokat, der kæmper disse sager?
Som det læses er jeg snart desperat. Er blevet svinet til, beskyldt for tyveri, manipuleret med, splittet fra familien og står alene i dette her.
Tak fordi I gad læse dette lange off-topic indslag
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.474
Det er et enkelt møde.
aug 2008
aug 2008
De kan rådgive ja, men de fører jo ikke sagerne. Så hvor stor hjælp det er for TS, det ved jeg sku ikke.
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 39
jeg tænker om der en fond af en slags, der yder hjælp i sådanne sager! Eller nogen har en ven, der er advokat, der fører denne slags sager
nov 2008
Tak
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.727
Jeg har blandt andet gratis retshjælp på min indboforsikring.
Håber, at alt løser sig for dig.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
nov 2008
Jeg har talt med ældresagen på et tidligere tidspunkt. der er ikke noget hjælp at hente der, selvom vi mor faktisk er medlem
Min mor er slet ikke der, hvor hun skal umyndiggøres. Vi har talt med statsforvaltningen i dag. Problemet her er, at både min bror og jeg bliver spurgt. Min bror reagerer enten ikke eller bakker min morbror op, da der er skabt så meget splid og uvenskab, hvilket sikkert var tilsigtet, at det sikkert er det, han kører på. Desværre kan jeg ikke få agtindsigt, da det er min mor, der er part i sagen :-O. Jeg kunne dog prøve at skrive til dem og vise dem min fuldmagt (som min mor har givet mig, fordi hun ønsker JEG skal tage mig af hende) og så ville de måske sende det pr. post. Pt. har de sendt det pr. e-post, hvilket hun ikke har!!!
Minion - tak, ja det har kørt nonstop i 4,5 md. nu. Jeg er godt nok ved at være udkørt.
Jeg har en strategi, men kan måske få brug for advokathjælp ved et rettergang. Han giver nemlig ikke op. Han VIL kontrollere alt. Det jeg har brug for nu, er en advokatmyndig, der kunne lægge strategien lidt mere klart og vejlede mig i hvor meget jeg skal sige og sende nu. Jeg har nemlig masser af beviser og udtalelser fra min mor. Masser af vidner, der vidner i min mors favør. Statsamtet vil dog ikke høre disse ting. Beviser er for dem ligegyldigt. De giver en part ret eller ej og så kan man tage det op med retssystemet!
sep 2009
Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99
Dog er de fleste på sommerferie til august så ved ikke om det kan hjælpe i denne sag
Håber det bedste for jer !
Advokat