1.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Advokat Advokat

Jeg er kommet i en virkelig følelsesladet situtation. Min mor blev syg for 4,5 md.siden og udviklede i den forb. en frontallapdemens i sin tidlige start. Dvs. hendes korttidshukommelse er svækket - udover hendes helbred. En meget meget lang historie kort. Jeg har en hjerneskadet bror, der er meget letantændelig og nem at påvirke negativt. Samtidig er han dybt jaloux, så min mors bror har pustet til ilden, skabt situationer, smedet breve og plantet ideer om at jeg stjal fra min mor. Dette er kulmineret og min bror helt uden for pædagogisk rækkevidde nu. Så slår denne 77 årige bror til og søger værgeskab over min mor. Han ønsker at formidle hendes bolig og smide hende på plejehjem. Min mor ønsker det ikke, men husker som sagt dårligt mht. korttidshukommelse og kan let hylles ud af den - hvilket han har misbrugt mere end en gang. Han er snu, manipulerende, grisk og vil hende det slet ikke godt. I og med han har søgt værgeskab, er hun allerede umyndiggjort af kommunen. Jeg har ikke tilgang til de dokumenter og begrundelser hvormed han søger. Samtidig betyder det åbenbart intet for et økonomisk - som formynderisk/personligt værgeskab, at han er insolvent, konen ejer alt, han har lånt himmelråbende beløb af min mormor, ejer intet og gået konkurs over 5 gange. Han har ikke deltaget i min mors pleje eller besøgt hende og faktisk tidligere afvist at hjælpe hende og derudover i årevis været fløjtende med hendes lungesygdom. Det var en meget kort udlægning af en rædselsfuld historie om en letantændelig hjerneskadet bror, en kynisk, pengegrisk beregnende morbror (Den ene datter har slået hånden af ham, den anden kan ikke holde ham ud, da han altid taler om sig selv og taler om penge - han er besat af penge.)
Jeg har knoklet røven ud af trusserne i 4,5 md. for at hjælpe hende, passet hendes pengesager, arrangeret møder og skaffet plejhjem (annulleret nu), kørt for hende, holdt liv i hende mv. Jeg har 4 fuldmagter fra hende og kan tilsyneladende ikke anvende dem i og med omtalte kyniker har søgt værgeskab. ! Jeg har tlf.samtaler, videooptagelser der alle udtrykker hvad hun ønsker. Intet kan bruges i statsamtet.
Jeg har brug for en advokat! Men kan ikke betale en til de priser, de tager. Findes der en fond, der kan hjælpe? Kender nogen herinde nogen, der er advokat, der kæmper disse sager?

Som det læses er jeg snart desperat. Er blevet svinet til, beskyldt for tyveri, manipuleret med, splittet fra familien og står alene i dette her.
Tak fordi I gad læse dette lange off-topic indslag smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advokat
  • #1   13. jul 2017 Du kan få gratis advokathjælp, men hvor meget det er værd, det ved jeg ikke.
    Det er et enkelt møde.

• #3   13. jul 2017 Ja men her i byen er det ET møde en gang om ugen. Hvor meget du kan bruge det til, det ved jeg ikke.

• #5   13. jul 2017 Det er også det jeg mener.
    De kan rådgive ja, men de fører jo ikke sagerne. Så hvor stor hjælp det er for TS, det ved jeg sku ikke.

• #6   13. jul 2017 jeg har tidligere og også i denne her situation talt med sådan advokathjælp. Desværre er det en stakket hjælp. Jeg har brug for en med retorikken i orden, som vil tale min mors sag og kan fremstille situationen, som den rent faktisk er foregået.
    jeg tænker om der en fond af en slags, der yder hjælp i sådanne sager! Eller nogen har en ven, der er advokat, der fører denne slags sager smiley

• #9   13. jul 2017 Ida - det er min morbror. Min mors bror. Insolvent, kynisk, beregnende. Han vil ikke hendes bedste, men er kontrolfreak, totalt pengefikseret og jeg vil tro, han ønsker de 10.000 om året et værgeskab giver (fra den umyndiges bankbog vel at mærke) samt de 9000 hun skal "give" ham i startgebyr! Det er så skandaløst!

Tak

• #12   13. jul 2017 En værgemålssag er en domstolsbeslutning, så selvom din morbror har søgt værgemål, så er det langtfra givet, at han får det! Og dommen afsiges ikke før øvrige nærmeste familie er hørt.

• #13   13. jul 2017 Men jeg forstår ikke lige, at kommunen skulle have umyndiggjort hende? Det har de overhovedet ikke beføjelser til!

• #14   13. jul 2017 Har du tjekket dine forsikringer ?
    Jeg har blandt andet gratis retshjælp på min indboforsikring.

Håber, at alt løser sig for dig.

• #15   13. jul 2017 Jeg ville kontakte Ældre Sagen.

• #18   13. jul 2017 Helt klart ring til ÆldreSagen. Hvis tingeneikke foregår rigtigt så tar de affære. Og altid med din mors bedste som udgangspunkt!

• #22   13. jul 2017 Pia, min morbror har søgt værgeskab. Først har han skab splid mellem søskende. MIn bror der er hjerneskadet er meget letantændelig og frygtelig jaloux. Dette har han pustet til. Han er meget god til at manipulere - fantastisk dygtig.
    Jeg har talt med ældresagen på et tidligere tidspunkt. der er ikke noget hjælp at hente der, selvom vi mor faktisk er medlem smiley
    Min mor er slet ikke der, hvor hun skal umyndiggøres. Vi har talt med statsforvaltningen i dag. Problemet her er, at både min bror og jeg bliver spurgt. Min bror reagerer enten ikke eller bakker min morbror op, da der er skabt så meget splid og uvenskab, hvilket sikkert var tilsigtet, at det sikkert er det, han kører på. Desværre kan jeg ikke få agtindsigt, da det er min mor, der er part i sagen :-O. Jeg kunne dog prøve at skrive til dem og vise dem min fuldmagt (som min mor har givet mig, fordi hun ønsker JEG skal tage mig af hende) og så ville de måske sende det pr. post. Pt. har de sendt det pr. e-post, hvilket hun ikke har!!!
    Minion - tak, ja det har kørt nonstop i 4,5 md. nu. Jeg er godt nok ved at være udkørt.
    Jeg har en strategi, men kan måske få brug for advokathjælp ved et rettergang. Han giver nemlig ikke op. Han VIL kontrollere alt. Det jeg har brug for nu, er en advokatmyndig, der kunne lægge strategien lidt mere klart og vejlede mig i hvor meget jeg skal sige og sende nu. Jeg har nemlig masser af beviser og udtalelser fra min mor. Masser af vidner, der vidner i min mors favør. Statsamtet vil dog ikke høre disse ting. Beviser er for dem ligegyldigt. De giver en part ret eller ej og så kan man tage det op med retssystemet!

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99
    #24   14. jul 2017 Man kan søge gratis retshjælp hos de retshjælpsorganisationer der er over det meste af landet. De rådgiver godt nok ikke på samme niveau som advokater, men mange gange kan de altså hjælpe folk med juridiske problemer videre, eller give afklaring på hvad deres reaktionsmuligheder er.

Dog er de fleste på sommerferie til august så ved ikke om det kan hjælpe i denne sag smiley

Håber det bedste for jer !

Kommentér på:
Advokat

Annonce