{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.901 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om skattefradrag. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et skattefrit fradrag på 4.745 kr. om måneden, det synes jeg er ret højt, når man tænker på, at mit personfradrag er på 44.000 kr om året.
Burde mit fradrag så ikke være på 44.000/12 = 3.666 kr.?

Jeg har sat min løn til at være 50.000 kr. mindre end hvad jeg tjener om året. Hvis jeg satte min løn op til, hvad jeg egentlig tjener, vil det give mig et fradrag på 5.407 kr..
Det synes jeg lyder helt vanvittigt!
Jeg har kun min løn som indkomst, ikke noget kørsel, bolig eller andre goder.

Er der nogen kloge hoveder, der kan forklare mig, hvordan det hænger sammen smiley
Jeg ringer selvfølgelig til Skat i morgen, bare for at være sikker på, at det jeg gør er rigtigt nok.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om skattefradrag.
  • Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

Emner: 1 Svar: 161
    #1   20. jun 2017 Hvad skulle fordelen være ved at have sat din løn lavere end det du tjener, andet end at du får en restskat..?

• #2   20. jun 2017 har du lån?

• #3   20. jun 2017 Gå ind på SKAT's hjemmeside og se din forskudsopgørelse helt igennem, der kan du se hvilke forskellige tal som dit fradrag er beregnet ud fra.

• #4   20. jun 2017 Du har et personfradrag.
    Derudover får du en "bonus" for at være i arbejde (et ekstra fradrag).
    Du får også fradrag ved at være medlem af en A-kasse/fagforening.

Man får ikke en restskat af at sætte sin løn lavere end den er, med mindre man er oppe omkring skillelinjen mellem de forskellige beskatningsniveauer. Man beskattes jo altid af reel indkomst via arbejdsgiver.

• #5   20. jun 2017 Personfradrag
    Beskæftigelsesfradrag
    Evt Renteudgifter

• #6   20. jun 2017 Det er bedre at sætte indkomsten for lavt end for højt i forhold til beskæftigelsesfradraget

• #7   20. jun 2017 Jeg har sat min indkomst lavt, så jeg med garanti, ikke skal betale tilbage til skat næste år.

Jeg har ingen lån.

Det er min forskudsopgørelse jeg har taget udgangspunkt i, jeg har kun indkomst i form af løn, jeg er ikke medlem af a-kasse.

Den bonus, kan det passe det er den, der bliver kaldt beskæftigelsesfradrag? For så vil det jo give god mening smiley

• #8   20. jun 2017 Fagforening/a-kasse?
    Fradragsberettigede donationer der automatisk bliver indberettet?

• #9   20. jun 2017 Har du lav indtægt er der vist også en "grøn check", som reelt er et fradrag

• #10   20. jun 2017 Ingen fagforening/a-kasse eller donationer smiley
    Jeg tror dog jeg har fundet fejlen. Jeg havde ikke regnet mit beskæftigelsesfradrag med. Så nu er det kun et par 1000 kr., jeg ikke kan få til at passe, men det håber jeg at få svar på i morgen, når jeg ringer til skat smiley

• #11   20. jun 2017 Housebuster - det er nok der fejlen er. Jeg ved nemlig jeg får grøn check smiley

Jeg vidste bare at HG havde svaret..
    Tusind tak for hjælpen alle sammen smiley

Der er alligevel flere fradrag end man lige regner med.

• #13   21. jun 2017 Hvis du vil have penge tilbage i skat skal du da sætte din indtægt højere end du tjener??? Eller er jeg galt på den.?

• #15   21. jun 2017 Lotte: ja, du er gal på den. Hvis du hæver den, får du et højere beskæftigelsesfradrag, som du jo så ikke er berettiget til.

• #16   21. jun 2017 Men sætter man skatten lavere så risikere man altså at få en lav trækprocent= så skal man også betale penge tilbage smiley Det smarteste er at sørge for at det man indberetter på forskudsopgørelsen passer rimelig godt med virkeligheden.

• #17   21. jun 2017 Hvordan sætter man skatten lavere?
    Arbejdsgiver ordner skatten og kan kun sætte trækprocenten højere - ikke lavere

• #18   21. jun 2017 Altså man kan jo godt regulere sin indtægt både op og ned (og dermed sin trækprocent osv) på sin forskudsopgørelse. Arbejdsgiver 'ordner' som sådan ikke skatten. Det er rigtigt at arbejdsgiver 'betaler' din skat så du ikke selv skal indbetale når du har fået din løn. Beregningen af hvor meget du skal betale står skat for. De beregner på baggrund af sidste års indtægt og en estimeret lønregulering.

• #19   21. jun 2017 Trækprocenten er den samme uanset indtægt, med mindre vi er oppe i topskat.
    Man skal sætte sin indtægt lidt lavt, for at lave en opsparing.

• #20   21. jun 2017 Det eneste, der ændrer sig ved at ændre indkomst er fradraget (hvis man tjener under 3xx.xxx/året) Trækprocenten er den samme med mindre man rammer topskat.

• #21   21. jun 2017 OK - jeg er jo så topskattebetaler. Men nej, det kan ikke betale sig at sætte sin indtægt lidt lavt (ihvertfald ikke når man betaler topskat). Jeg fik ikke reguleret (rent sløseri) min skat efter en lille lønstigning sidste sommer. Jeg fik en nydelig regning fra skat på knapt 10.000 kr i år smiley
    I år huskede jeg at ændre min forskudsopgørelse da jeg kunne se at min indtægt var estimeret for lavt på den. Det gav et helt procentpoint ekstra i trækprocent. Det er selvfølgelig æv, men heller det end en ekstraskat næste år.

• #22   21. jun 2017 Nej, det er kun, hvis man tjener under 330.xxx kr, at det kan svare sig at sætte for lavt.

• #23   21. jun 2017 Systemet er godt nok skruet spøjst sammen smiley For mig kan det bedre betale sig at sætte indtægten for højt.

• #25   22. jun 2017 Så har jeg snakket med skat og jeg blev en del klogere, jeg synes ellers tit, man bliver mere forvirret over at snakke med dem smiley

Jeg har valgt at sætte min løn, til det jeg tror, jeg kommer til at tjene og så hæve min trækprocent til 42%.
    Så skulle det gerne give bonus i sidste ende smiley

• #26   22. jun 2017 Hvis du mener, at det er en bonus at få dine egne penge tilbage, så har du ret.
    Men det svarer til at gemme alle dine pant flasker og indfri panten en gang om året.
    Elle bare bruge en gammeldags sparegris.

• #27   22. jun 2017 Jeg vil hellere lave en "opsparing" end skulle risikere at skulle betale tilbage i skat. Så har jeg i det mindste lidt at trække på, hvis jeg har regnet helt forkert.

Når man er timelønnet, er det ikke altid nemt at forudsige, hvad man kommer til at tjene smiley

• #28   22. jun 2017 Jeg synes det er noget juks når rettesnoren skærer lige der omkring hvor ens forventede indtjening ligger. Så ved Man ikke om man bør sætte lavt eller ej.

• #29   22. jun 2017 Prøvede lige at ændre min forventede indkomst. Satte den 12.000 ned. Og så blev mit fradrag sgu højere?

• #30   22. jun 2017 Skat giver en bedre rente end min opsparingskonto i banken gør smiley Så det er ikke helt det samme som panten... smiley

Jeg kender iøvrigt følelsen...jeg fik en "rettet forskudsopgørelse" til godkendelse hvor mit fradrag var over 7000kr smiley :D smiley var ved at spytte min sodavand ud over skærmen. Ringede derind og fandt ud af det var mit beskæftigelsesfradrag som de "skyldte" mig, fordi jeg ikke havde ændret det selv da jeg gik fra en periode uden arbejde.

Jeg har dog pænt afvist den nye skatteopgørelse...for jeg kan i mit hoved, ikke helt operere med en højere løn i 8 måneder, for så derefter at falde. Så nu skulle de stå lunt til næste år og så komme tilbage i skat smiley

Kommentér på:
Spørgsmål om skattefradrag.

Annonce