Potepleje om sommeren? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Freja lider allerede under varmen, og på trods af at hun bliver holdt så vidt muligt væk fra asfalt (eller bliver løftet over veje), men på trods af at hun kun går i skyggen og på græs, kan man alligevel se at hendes poter trænger til lidt ekstra pleje. Jeg har forsøgt med noget helosan til poterne, og det hjælper til en hvis grad, men vi skal lige om lidt i sommerhus ved vesterhavet, og hvis vejret holder sådan her kan jeg godt se at det kommer til at blive lidt hårdt for hendes poter.
Vi har selvfølgelig sko til de mange asfalterede veje, men jeg vil meget gerne høre hvad jeg ellers kan gøre for hendes små poter udover skoene til når hun tuller rundt i haven og på terrassen?
- Det skal lige tilføjes at vi stort set ellers aldrig har problemer med poterne, hverken med at de sprækker eller andet. Det er kun nu her hvor det er blevet rigtig varm at de er blevet svære at holde
Jeg håber på at kunne få nogle gode tips med på vejen til plejen, eller evt. nogle super gode sko/støvler til de varme veje da vi godt kunne trænge til nogle bedre.
Rigtig god sommer til jer alle!
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
sep 2016
Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 55
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.390
Har brugt den 1-2 gange i ugen de sidste par uger, og det hjælper tydeligt.
Jeg vil dog se, om jeg ikke kan finde noget billigere..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
sep 2016
Ved det ene sommerhus er der nemlig mange grusveje, og ved det andet en masse veje med meget grov (og mørk) asfalt. Der bliver jeg nok nød til at bruge nogle sko til hende
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.301
sep 2016
Jeg har ikke fået tjekket op på om hun skulle fejle noget/have nogle mangler her inden sommeren når det nu var første gang i går at jeg rigtig har oplevet et problem med det, og hun normalt er ganske sund og rask.
Freja går jo som støttehund, så jeg forsøger så vidt muligt bare at holde hende indendøre i de timer hvor solen brager løs da hun i det hele taget kæmper meget i varmen, men hvis jeg skal nogle steder er jeg jo nød til at have hende med mig, deraf mit spørgsmål om der var noget jeg kunne gøre for poternes skyld.
Jeg vil tage et kig på tingene i har forslået, men skulle poterne blive ved med at være et problem vil jeg selvfølgelig få tjekket om hun har nogle mangler, eller om der skulle være noget andet
Potepleje om sommeren?