{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Natalie og banden
Natalie og banden
Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 55

Potepleje om sommeren? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Freja lider allerede under varmen, og på trods af at hun bliver holdt så vidt muligt væk fra asfalt (eller bliver løftet over veje), men på trods af at hun kun går i skyggen og på græs, kan man alligevel se at hendes poter trænger til lidt ekstra pleje. Jeg har forsøgt med noget helosan til poterne, og det hjælper til en hvis grad, men vi skal lige om lidt i sommerhus ved vesterhavet, og hvis vejret holder sådan her kan jeg godt se at det kommer til at blive lidt hårdt for hendes poter.
Vi har selvfølgelig sko til de mange asfalterede veje, men jeg vil meget gerne høre hvad jeg ellers kan gøre for hendes små poter udover skoene til når hun tuller rundt i haven og på terrassen?
- Det skal lige tilføjes at vi stort set ellers aldrig har problemer med poterne, hverken med at de sprækker eller andet. Det er kun nu her hvor det er blevet rigtig varm at de er blevet svære at holde smiley

Jeg håber på at kunne få nogle gode tips med på vejen til plejen, eller evt. nogle super gode sko/støvler til de varme veje da vi godt kunne trænge til nogle bedre.

Rigtig god sommer til jer alle! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Potepleje om sommeren?
  • #1   19. jun 2017 Er det fordi din hund reagerer og virker generet? Eller hvordan oplever du det?

• #2   19. jun 2017 Hendes poter bliver meget følsomme, og hun vil helst ikke have at jeg røre ved dem. Så jeg vil bestemt sige at hun virker generet smiley Der er ikke det store at se, men der er ingen tvivl om at de er ømme

• #3   19. jun 2017 Vi går rigtig meget på asfalt og grus, fordi det er dét, der er herude, hvor vi bor... Så vores labrador får noget ru og sprækkede poter, der er ømme. Her har jeg indtil nu brugt en potestift fra KW, og den virker egentlig fint. smiley
    Har brugt den 1-2 gange i ugen de sidste par uger, og det hjælper tydeligt.
    Jeg vil dog se, om jeg ikke kan finde noget billigere..

• #4   19. jun 2017 Innordic StrongPaw. Enormt nemt og godt.

• #5   19. jun 2017 Tusind tak for svar, jeg må kigge lidt op på innordic strongpaw og noget smørelse til poterne.
    Ved det ene sommerhus er der nemlig mange grusveje, og ved det andet en masse veje med meget grov (og mørk) asfalt. Der bliver jeg nok nød til at bruge nogle sko til hende smiley

• #7   20. jun 2017 Har i fået undersøgt om der er noget galt med Freja. Om hun fx lider af mineralmangel ? Synes det lyder lidt vildt at hun skulle have problemer med ømme og tørre poter pga den smule varme vi har haft. Gik eftermiddagstur med mine to i går i 28 graders varme på grus og asfalt uden nogen problemer. Gik selv på bare tæer på asfalten ud over p-pladsen på arbejde da jeg skulle hjem (kunne ikke lige forestille mig at have sko på smiley ). Så varm var den da ikke.

• #8   20. jun 2017 Tusind tak for svar smiley
    Jeg har ikke fået tjekket op på om hun skulle fejle noget/have nogle mangler her inden sommeren når det nu var første gang i går at jeg rigtig har oplevet et problem med det, og hun normalt er ganske sund og rask.
    Freja går jo som støttehund, så jeg forsøger så vidt muligt bare at holde hende indendøre i de timer hvor solen brager løs da hun i det hele taget kæmper meget i varmen, men hvis jeg skal nogle steder er jeg jo nød til at have hende med mig, deraf mit spørgsmål om der var noget jeg kunne gøre for poternes skyld.

Jeg vil tage et kig på tingene i har forslået, men skulle poterne blive ved med at være et problem vil jeg selvfølgelig få tjekket om hun har nogle mangler, eller om der skulle være noget andet smiley

Kommentér på:
Potepleje om sommeren?

Annonce