{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Endnu en tyr der blev til en ko gik amok {{forumTopicSubject}}

Man burde da tro at når det skete på et dyrskue ville de have styr på kønene.. Men niks..

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-06-09-ko-loes-ved-dyrskue-baby-traadt-i-hovedet-og-flere-boern-kvaestet

0. og førskolen fra datterens skole var afsted, men ingen af dem kom til skade (min datter går i 1.)

Jeg håber babyen er okay.. Sådan en ko/kvie kan trampe pænt hårdt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en tyr der blev til en ko gik amok
  • #1   9. jun 2017 Det er så, hvad, tredje gang nu???

• #2   9. jun 2017 Det er kun 2. gang jeg har hørt om det..

Men når det kommer til dyrskuer er det mere held end forstand at ikke flere køer, kvier, kalve og tyre går amok, de bliver trukket igennem menneske mængden for at komme til ringen smiley

• #3   9. jun 2017 Ja men tredje gang her for nylig med kvæg der går amok.
    Manden der døde, manden der kom voldsomt til skade og så igen i dag? Inden for relativt kort tid.

• #4   9. jun 2017 Jeg fatter ikke at der ikke er flere der kommer til skade til feks. Roskilde .. Det er helt sikkert mere held end forstand med alle de dyr der trækkes igennem menneskemængder.

• #5   9. jun 2017 okay, jeg har kun hørt om denne og den på marken..

Ja det er utroligt.. Jeg har som teenager trukket en ko igennem sådan en mængde, den var dog så doven at den ikke engang gad gøre andet end at følge efter mig, mens bonden gik med en stor kvie som han var lige ved at miste kontrol over, den var på vej mod en børnehave smiley Heldigvis lykkes det ham at stoppe den (Han ville først have jeg skulle gå med den, men nægtede syntes den virkede syg i hovedet)

• #7   9. jun 2017 Den startede ud med at være en tyr i nyhederne (Ligesom den på den mark en mand og en hund gik i gennem), så blev den en ko og nu en kvie.

• #9   9. jun 2017 Ja jeg er glad for ingen fra datterens skole kom til skade.

I Nyhederne siger de den 8 måneder gamle baby kommer sig uden men, der er også en 2 år gammel pige der har fået lavet hul i lungen, det skulle også hele sig som det skal.

• #10   9. jun 2017 Hvorfor mener du, at fordi det skete på et dyrskue, så skulle nyhederne have styr på kønnet? En journalist ved jo ikke nødvendigvis en masse om køer, blot fordi han dækker en hændelse på et dyrskue.

Nå, men jeg tænker at folk må begynde at bruge hovedet, når de færdes blandt dyr, ellers skal vi jo ganske enkelt droppe at have dyrskuer. I hvert fald, hvis hændelsen er sket, sådan som beskrevet i medierne.
    Der er tov for vejen, fordi dyrene skal passere. Man VED der kommer store dyr på rundt regnet 500 kg forbi. Så hvad gør forældrene? De skynder sig da at placere alle klapvogne o.l. indeholdende meget små børn HELT op at tove så poderne rigtigt man se (så kan de jo også rigtigt få syn for sagen, skulle en hest eller ko sparke ud efter dem - lige i hovedhøjde på sådan en unge i klapvogn).

Det er levende væsner - de fleste opfører sig pænt. Men de er altså "i byen". Det er uvante omgivelser og der sker rigtigt meget omkring dem. Så hold dog afstand for f*****.

Vi har deltaget i Landsskuet i Herning nogen gange (sammenlignet med f.eks. Roskilde er der VIRKELIGT god plads til både dyr og publikum. Slet ikke så "sild-i-en-tønde-agtigt som Roskilde). VI har kørt hestevogn. Et år havde vi vores knapt 900 kg tunge belgierhoppe med, og med hende kørte vi hestevogn. Sådan en kan ikke lige hurtigt vende omkring på en femøre. Men folk vader simpelthen ind foran (slipper sågar balloner løs mellem benene på kræet), haler deres poder på 4-5 år ind imellem hestene osv.
    Jeg mindes ikke, at det er gået alvorligt galt i Herning - men det skyldes i hvert fald ikke publikums hensynsfuldhed eller omtanke.

• #11   9. jun 2017 skolen havde også fået at vide det var en tyr først..

• #12   9. jun 2017 Du har fuldstændig ret Michelle. Jeg har været rigtig mange gange på Roskilde dyrskuet, og den mangel på respekt mange mennesker har for, at det er levende dyr, ikke robotter, der bevæger sig rundt på pladsen, er utrolig. Ikke noget med lige at trække deres små børn til sig, hvis en hest f.eks. bliver nervøs, næh nej, de skal frem i forreste række for at få det hele med.

Det er utroligt, at der ikke sker mere end der gør. Det er jo frygteligt, når det går galt og folk kommer til skade, men det er altså mange mennesker og mange store dyr i tæt trængsel.

• #13   9. jun 2017 Jensen - Af hvem? Der er altså temmeligt mange dyr med, og a ikke alle, der evt. udtaler sig, kan forventes at vide præcist hvilket individ, der var tale om, så de forholder sig vel til, hvad de selv får at vide. Det er så rettet nu. Og helt ærligt, er det ikke hamrende ligegyldigt om det er en ko, en kvie eller en tyr? Pointen er, at et stort dyr blev bange, slap fri og følte sig presset nok til at prøve at springe henover klapvogne mm. og nogen kom til skade...

• #14   10. jun 2017 Af dem på dyrskuet..

Hvis du læser tråden er det netop ikke det vigtigste i tråden smiley

• #15   10. jun 2017 Så enig med Michelle
    Vi lever efterhånden i et samfund hvor det er forbudt at tænke selv og tage ansvar. Selvfølgelig er det da et ærgerligt uheld og det er godt at børnene kommer sig. Men hvorfor sætter forældre børn helt frem til en passage hvor tonstunge dyr trækkes igennem, vel og mærke uden for deres vanlige miljø, så man må kunne forvente at dyrene er stressede.

Kommentér på:
Endnu en tyr der blev til en ko gik amok

Annonce