2.008 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Bor du i husbåd? Bor du i husbåd?

Sagen er den at jeg går lidt med overvejelserne om at bosætte mig i en husbåd, i stedet for det normale lejligheds valg. smiley

Det kunne derfor være sjovt eller spændende og høre fra andre, som har gjort det samme, eller som går med tanken om det og måske ved lidt mere om reglerne end jeg gør på nuværende tidspunkt.

Nogle af de spørgsmål jeg selvfølgelig går med er:
- Hvad er prisen på at eje båd kontra lejlighed ? Jeg tænker ikke så meget i køb - mere i vedligeholdelse, forsikringer osv.
- Og så tænker jeg selvfølgelig på om det kan lade sig gøre som studerende at eje egen bolig på den måde. smiley

Håber virkelig på der er nogen derude, som har forstand på det smiley
Eventuelt hvad folk betaler for at eje båd også bare sådan generelt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bor du i husbåd?
  • #2   7. jun 2017 Det er bare helt i orden smiley Kan være vi begge kan blive klogere smiley

• #4   7. jun 2017 Tænker ikke jeg har lyst til at leve mere primitivt end det jeg gør nu. Bor godt i en lejet lejlighed lige nu, men har bare lyst til at gøre noget andet! smiley

Jeg har læst mig frem til at ikke alle havne tager i mod husbåde, men nogen gør og der er der regler omkring kloark osv.
    Adresse mm. kan også haves på en båd.

Jeg var faktisk bare mere interesseret i at høre hvad folk betaler for at have båd - hvis folk selvfølgelig vil fortælle det! smiley

• #6   7. jun 2017 Jeg har ikke boet på husbåd, men kunne virkelig godt tænke mig det.

Men jeg havde sejlbåd i mange år og jeg nærmest boede på båden hele sommeren.

Der plejer at være gode forhold på havnene med gode badeforhold og der plejer også være vaskemaskine.

Prisen er meget forskellig fra havn til havn, men man betaler efter bådens brede.
    De fleste steder betaler man to gange om året, for sommersæsonen og for vintersæsonen.

Nu er det 12 år siden jeg solgte båden som lå i Kolding havn, som er en af de billige havne, men kan fortælle dig at det var ret dyrt.
    Jeg betalte over 4000 kr for sommersæsonen og det er garanteret ikke blevet billigere siden.

Du skal også være klar over, at du ikke kan have postadresse på en havn.

• #7   7. jun 2017 Jeg vil tro, at det vil blive dyrere at bo på husbåd end i lejlighed.
    Hvis du vil bo billigt så måske en kolonihave.
    Men både campingvogn, båd og kolonihave er trælse i vintersæsonen

• #9   7. jun 2017 Selvfølgelig er det ikke billigt at have en plads og ej heller en båd, men det er heller ikke billigere at bo i en lejlighed. For mig handlede det bare om at finde et hjem, som JEG føler mig tilpas i.
    Jeg har boet til leje en del år og kender derfor udgifterne ved det (både med forsikringer osv) Og søgte engenligt bare om der var så meget forskel om det var hus eller båd man ejede.

• #11   7. jun 2017 Det handler IKKE om at jeg skal bo billigt (men selvfølgelig skal udgifter passe med indkomst)

Bare hvad det koster at eje en båd smiley

• #13   7. jun 2017 Det kunne være man skulle prøve det Indica J. smiley

• #14   8. jun 2017 Mine forældre boede i deres båd i nogle år, inden de stak til søs. De havde ret store problemer med at få kommunen til at acceptere, at de boede på deres båd, og havde adresse hos én af deres sejlervenner.
    Bådeklubben ville gerne have dem.
    Det var først da min far truede kommunen med at flytte båden til en anden havn, i en nabokommune, hvorved de ville miste indkomst i form af skattekroner fra både min mor og far, at kommunen besluttede sig for at de gerne måtte blive smiley

Der er meget stor forskel på prisen i de forskellige havne. Tror at det bedste du kan gøre, er at gå en tur på havnen, og snakke med dem der bor i husbåd, i de områder hvor du gerne vil bo.

• #16   8. jun 2017 CVR: Det lyder fedt, og billigt for at bo i København med vandudsigt (selvfølgelig afhængigt af hvad båden kostede smiley ).

• #17   8. jun 2017 CVR: Hvad har du ellers af udgifter? smiley Hvis jeg må spørger?

• #18   8. jun 2017 .....oveni kommer der udgifter til el - varme - vand - forsikringer mm.
    Akkurat som hvis man bor i lejlighed eller hus.

• #22   8. jun 2017 CVR: Selvfølgelig kan man da det......men det vil nok være sjovere at bo i en 36 fods båd, som mine forældres, med oliefyr osv. smiley

• #23   9. jun 2017 Jeg VED GODT hvilke ting der kommer oveni angående vedligeholdelse, forsikringer osv..... Det var mere PRISER, hvis nogen ville dele det......

• #24   9. jun 2017 Jamen der er jo ingen som kan fortælle dig priseren.
    Vedligeholdelsen kommer jo helt an på, i hvilken stand din husbåd er og hvor meget du vil gøre ved det.
    Forsikringer er der hellere ikke nogen som kan fortælle dig hvad de koster.
    Også her kommer det jo an på hvilken forsikringer du tegner.
    Det samme gælder for el og varme.
    Det beregnes jo ud efter, hvor meget du bruger og hvilken varmekilde du bruger.

Kommentér på:
Bor du i husbåd?

Annonce